Skocz do zawartości

GS 500 - często paląca sie kontrolka Oleju


Myszsa01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

ostatnio zauwazyłem ze coraz częsciej zapala mi sie kontrolka oleju, przy normalnej jeździe raczej niema to miejsca ale gdy dosyć szybko przyśpieszam, dynamicznie zmieniając przy tym biegi to przy wyzszym zakresie obrotów [rzędu ok 8 - 9 tys.] zapala sie na jakis czas. To samo sie dzieje podczas szybkiej redukcji. Olej mam wlany ponad norme, leje Castrol syntetyka 10W50. Co moze być przyczyną ? Niechce zeby mi sie rozsypał silnik

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ostatnio zauwazyłem ze coraz częsciej zapala mi sie kontrolka oleju, przy normalnej jeździe raczej niema to miejsca ale gdy dosyć szybko przyśpieszam, dynamicznie zmieniając przy tym biegi to przy wyzszym zakresie obrotów [rzędu ok 8 - 9 tys.] zapala sie na jakis czas. To samo sie dzieje podczas szybkiej redukcji. Olej mam wlany ponad norme, leje Castrol syntetyka 10W50. Co moze być przyczyną ? Niechce zeby mi sie rozsypał silnik

 

Pozdrawiam

Szykuj sie na remont silnika albo na jego wymiane. Jesli poziom oleju masz OK to prawdobodobnie cos masz z panewkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ostatnio zauwazyłem ze coraz częsciej zapala mi sie kontrolka oleju, przy normalnej jeździe raczej niema to miejsca ale gdy dosyć szybko przyśpieszam, dynamicznie zmieniając przy tym biegi to przy wyzszym zakresie obrotów [rzędu ok 8 - 9 tys.] zapala sie na jakis czas. To samo sie dzieje podczas szybkiej redukcji. Olej mam wlany ponad norme, leje Castrol syntetyka 10W50. Co moze być przyczyną ? Niechce zeby mi sie rozsypał silnik

 

Pozdrawiam

 

Podjedź do warsztatu, moze być samochodowy, by w miejsce czujnkia cisnienia oleju wkręcic manometr i zmierzyć ciśnienie oleju. Czujnik znajduje sie w prawym deklu silnika pod małą pokrywka z napisem suzuki pod impulsatorami.

W/g serwisówki powinno byc w zakresie od 2-5bar przy 3000 obr/min. Moze sam czujnik jest do wymiany. Poza tym sprawdz poziom oleju gdy motocykl stoi w pionie na kołach. Korek z bagnetem do pomiaru nie kręca sie tylko opiera gwintem o otwór wlewu.

Olej i filtr dawno wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy tak jak to ktoś powiedział "panewki padają.." jakby panewki padały to by ciśnienia tym bardziej nie trzymał na niskich obrotach...

dlatego bym sprawdził poziom oleju, wszystkei połączenia od czujnika do kontrolki i sam czujnik czy jest ok (na przykąłd pożycz od kogoś kto ma takie moto)...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ostatnio zauwazyłem ze coraz częsciej zapala mi sie kontrolka oleju, przy normalnej jeździe raczej niema to miejsca ale gdy dosyć szybko przyśpieszam, dynamicznie zmieniając przy tym biegi to przy wyzszym zakresie obrotów [rzędu ok 8 - 9 tys.] zapala sie na jakis czas. To samo sie dzieje podczas szybkiej redukcji. Olej mam wlany ponad norme, leje Castrol syntetyka 10W50. Co moze być przyczyną ? Niechce zeby mi sie rozsypał silnik

 

Pozdrawiam

 

 

 

Witam >>> myślę że powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić kabelek od czujnika czy aby gdzieś nie ma uszkodzonej izolacji i nie dotyka do masy >>> potem sprawdź czujnik ( a najlepiej jak byś sprawdził ciśnienie manometrem ) >>>sądzę że to nie panewki bo wtedy na wolnych obrotach i ciepłym silniku kontrolka paliłaby się na 1000% a u ciebie z tego co piszesz jest inaczej. Pompka ma jeszcze zaworek >> coś w stylu zaworu bezpieczeństwa jest on ustawiony na jakieś ciśnienie i powyżej tej wartości otwiera się i odprowadza nadmiar spowrotem do miski ( ale nie sądzę zeby to mogła być jego wina ) >> może on po otwarciu na dużych obrotach kiedy cisnienie osiąga ta "krytyczna" wartośc ma jakiś problem z zamknieciem sie >>> ale jak żyje spotkałem tylko kilka razy takie cuda i nie było to w motocyklu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi. Olej i filtr był wymieniany pod koniec ubiegłego sezonu. Tak, poziom oleju mam na 100% ponad norme, wiec nie sądze aby go brakowało. Po odpaleniu moto...np po nocy, po kilkunastu sekundach kontrolka gaśnie, jak juz sie zagrzeje silnik to przy normalnej turystycznej jeździe nie pali sie wogole. Tak jak pisałem jedynie kiedy ostro sie odkręci manetke i przez jakiś czas obroty podczas rozpędzania bedą sie trzymać w zakresie 8-9 tys. to podczas np. dojezdzania do świateł, szybkiej redukcji kontrolka czasami sie zapala i momentami świeci podczas tego chwilowego postoju. Udam sie do warsztatu i sprawdze to ciśnienie manometrem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...