Skocz do zawartości

NGK czy DENSO


Raff84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czeka mnie wymiana swiec , ktos poradzil mi abym zakupil Denso.Przegladalem forum, lecz nie znalazlem jakiegos konkretnego porownania tych 2 producentow swiec.

 

Teraz jezdze na NGK CR8EK , w serwisowce podane mam ktorych denso moge uzyc.

 

Czy lepiej przejsc na DENSO ?

 

smigam banditem 600s '98 na sportowym , praktycznie przelotowym tlumiku , na gaznikach jest podkrecona mieszanka do 2 i 1/4 obrotu ( czyli o pol obrotu wiecej niz fabryka zaleca).

Edytowane przez Raff84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece NGK mają skłonnosci do zalewania się oraz do przebić, co w rezultacie powoduje uszkodzenie świecy i... do kosza :)

 

Świece Denso nie maja z tym wiekszych problemów, są bardziej odporniejsze na w/w rzeczy, choć - jak ktoś sie uprze to też może na siłe ja zniszczyć.

 

Osobiście polecam Denso, kupuje je czasem do motocykli klientów.

 

Ja chciałem zapytać czy wiesz do czego służy śruba składu mieszanki? Bo tak kręcisz chyba bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem Denso to lepsza wersja NGK. Jka nie miałeś problemu ze świecami ( nie paliło ci ich ) to nie ma potrzeby zmiany. Jak kiedyś wyczytałem NGK sa dobre dopóki ich nie zaleje bo wtedy szlag je trafia. Denso sa odporne na zalewanie wybor oczywiście należy do ciebie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja chciałem zapytać czy wiesz do czego służy śruba składu mieszanki? Bo tak kręcisz chyba bez sensu.

 

tak sluzy ona do zmiany zawartosci paliwa w mieszance paliwowo powietrzenej i przy tlumiku przlotowym trzeba wzbogacic mieszanke.Sruby sa 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko, że te śruby służą do wzbogacania mieszanki przy obrotach biegu jałowego oraz przy przejściu z obrotów biegu jałowego do obrotów silnika troche mniejszych niz średnie.

 

Przy obrotach średnich i wyżej, należy ustalać skład mieszanki przez odpowiednie ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sa odpowiedzialne tylko za wolne obroty!!!

tak, dlatego moj bandit juz z dolu jest calkiem zwawy :)

 

 

regulacji polozenia przepystnicy nie ma, a poziom paliwa byl ustawiony fabrycznie na 17mm i tak 3ma.na wysokich obrotach jest ok wiec nie bylo potrzeby regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dlatego moj bandit juz z dolu jest calkiem zwawy :D

regulacji polozenia przepystnicy nie ma, a poziom paliwa byl ustawiony fabrycznie na 17mm i tak 3ma.na wysokich obrotach jest ok wiec nie bylo potrzeby regulacji.

IGLICY - to taki pręcik w gaźniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dlatego moj bandit juz z dolu jest calkiem zwawy :)

regulacji polozenia przepystnicy nie ma, a poziom paliwa byl ustawiony fabrycznie na 17mm i tak 3ma.na wysokich obrotach jest ok wiec nie bylo potrzeby regulacji.

 

Przelotowy tłumik zmienia skład mieszanki na wysokich obrotach i zmiana wymaga podniesienia iglicy dla sredniego i wysokiego zakresu obrotów oraz wymiany dusz głownych dla wysokich obrotów.

W przyblizeniu mozna ustalic czy skład mieszanki jest prawidłowy po kolorze elektrod i izolatora swiec. Powinne byc jasno brazowe. Szare lub białe oznaczaja za uboga mieszanke. Kolor mozna sprawdzxić po dłuzszej przejążdzce .

Zmiana poziomu paliwa to stateczność ponieważ zmienia skład mieszanki w całym zakresie obrotow a nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego uczepiliscie sie tak jego ustawienia srub skladu mieszanki? Ja mam w Bandicie 600 '98 rowniez przelotowy tlumik i sruby mam ustawione tez na 2 i 1/4 i z moich obserwacji wynika ze tak wlasnie powinno byc. Swiece sa bardzo ladnie wypalone, ladnie pracuje w calym zakresie obrotow :)

 

W gazinikach B6 nie ma mozliwosci regulacji iglicy, wiec wiecej raczej nie da sie zrobic.

 

Co do swiec NGK ja na nich jezdze od paru lat i nie narzekam, ale slyszalem ze nie wszyscy sa z nich zadowoleni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie założyłem do virago i diversji swiece DENSO. Namówił mnie sprzedawca w sklepie. Ceny były porównywalne z NGK. Bardzo zdziwiłem się po wymianie. Virażka pięknie odpala i mam wrażenie że silnik pracuje lepiej. W Diversji różnicy niby nie widać, ale mam wrażenie że miej pali niż poprzednio na NGK. Świece jedne i drugie zwykłe. Więcej będzie można powiedzieć dopiero na jesieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...