Skocz do zawartości

opona przód - pytanie o wysokość


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Producent mojego motocykla przewiduje stosowanie opony 120/70. Co będzie jeżeli założę zamiast tego 120/60 ?? czym to grozi, jakie będą skutki?

Proszę o wypowiadanie sie ludzi, którzy znają sie na rzeczy i/lub czegoś takiego już próbowali u siebie.

Dziekuję, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam zmiany 120/70 na 120/60 - gorsza poręczność , mniejsza rezerwa przyczepności w zakręcie, mniejszy komfort jazdy i łatwiej uszkodzić felgę na dziurach. Jeśli tylko masz opcję założenia 120/70 to się nie zastanawiaj. Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Producent mojego motocykla przewiduje stosowanie opony 120/70. Co będzie jeżeli założę zamiast tego 120/60 ?? czym to grozi, jakie będą skutki?

Proszę o wypowiadanie sie ludzi, którzy znają sie na rzeczy i/lub czegoś takiego już próbowali u siebie.

Dziekuję, pozdrawiam

 

 

niedawno przeprowadziłem taką operację. W gsxr załozyłem na przód 120/60 - stanowczo odradzam, nie wiem jak tam z prowadzeniem w zakrętach, bo nie uimiem za specjalnie skręcać, ale jakikolwiek komfort to tylko wspomienie. Ledwie po krótkiej przejażdżce nadgarstki bolą niemożebnie, a to dlatego, że wszelkie nierówności są znacznie bardziej wyczuwalne. Każdą, nawet najmniejszą dziurę czuć na kierownicy bardzo wyraźnie. Zero tłumienia, nawet na niektórych przejazdach kolejowych mam obawy, czy nie pognę przedniej felgi. Założyłem taką oponę, tytlko dlatego, że kupiłem nieużywaną w komplecie z tyłem. Never again

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno przeprowadziłem taką operację. W gsxr załozyłem na przód 120/60 - stanowczo odradzam, nie wiem jak tam z prowadzeniem w zakrętach, bo nie uimiem za specjalnie skręcać, ale jakikolwiek komfort to tylko wspomienie. Ledwie po krótkiej przejażdżce nadgarstki bolą niemożebnie, a to dlatego, że wszelkie nierówności są znacznie bardziej wyczuwalne. Każdą, nawet najmniejszą dziurę czuć na kierownicy bardzo wyraźnie. Zero tłumienia, nawet na niektórych przejazdach kolejowych mam obawy, czy nie pognę przedniej felgi. Założyłem taką oponę, tytlko dlatego, że kupiłem nieużywaną w komplecie z tyłem. Never again

 

Nie bez powodu dzisiaj już są niespotykane w nowych motocyklach opony przednie o profilu 60. Skoro nawet GSX-R, R1 i inne supersporty latają na 70 to chyba jest jakaś przyczyna :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zdziwiła mnie ta krytyka opony 120/60

pierwotnie w FZR 1000 miałem taki zestaw: 120/70 i 170/55 Pirelli Dragon

po wymianie tyłu z 170/55 na 190/50

moto straciło na zwrotności (stało się takie trochę nieprzyjemnie oporne)

i wtedy trafiła mi się prawie nówka 120/60,

po założeniu moto na powrót było zwrotne

(czyli aktualnie 120/60 i 190/50 obydwie Michelin Pilot Sport)

Reasumując jestem zadowolony z 120/60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuję za odpowiedzi panowie! No właśnie, tak sie zastanawiam - bo niby w zasadzie jeszcze nie tak dawno 120/60 był standardowym rozmiarem w sportowych motocyklach i normą było stosowanie takich opon. Takim Thundercatem np. jeździło mi sie świetnie z 60-tką z przodu. Kończy mi sie przednia opona powoli i mam okazję kupić taniej nową, tyle, ze właśnie 120/60. Ale chyba odpuszczę, skoro większosć głosów jest przeciw.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pieknie jesli jedziecie prosto, zero przeszkod po drodze. Jesli jednak trafi sie podbramkowa sytuacja prawdopodobnie nie wyjdziecie z tego calo.

Polecam wyklady Marka Godlewskiego w ProMotorze, to Wam wybije z glowy zmiane opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pieknie jesli jedziecie prosto, zero przeszkod po drodze. Jesli jednak trafi sie podbramkowa sytuacja prawdopodobnie nie wyjdziecie z tego calo.

Polecam wyklady Marka Godlewskiego w ProMotorze, to Wam wybije z glowy zmiane opon...

 

Wykłady wykładami a praktyka praktyką - prawda jest taka że wszyscy zawodnicy na torze zmieniają (np w R6) oponę przednią ze 120/60 na 120/70 bo daje to lepszą rezerwę przyczepności (tak samo jak 190/55 zamiast 190/50) i żaden teoretyk nie przekona mnie że jest inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...