deviathor Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Witam! Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż.... ...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie. Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega. Proszę o fachową pomoc Damian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Weź serwisówkę i ustaw silnik odpowiednio na znaki, bo wydaje mi się, ze robisz to jakoś po partyzancku. Tu trochę pomocy : http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 No właśnie-ja ostatnio też miałem "przeboje" z ustawieniem zaworów w CBR 1000F.Meczyłem sie i na końcu oddałem moto fachowcowi bo zgłupiałem.... :evil: Post ten nadaje siee na nowy temat na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witam! Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż.... ...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie. Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega. Proszę o fachową pomoc Damian raz tez tak mialem, przy przyspieszaniu na wyzszych obrotachsie dusil ale powodem byla uszkodzona membrana gaznikowaa na zawory i gazniki zawsze oddaje do serwisu moze zobacz stan membran a nie grzebiesz w zaworach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMKO Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witam.Tez mialem cos takiego.Motorek sie dusil.Myslalem o membranach,ale wystraszyla mnie ich cena.Poszedlem po najtanszej linii i wymienilem najpierw swiece.Sam sie zdziwilem,ale narazie jest dobrze.Przy kazdym motocyklu tak robilem,tzn.zaczynalem od prostych,tanich czynnosci.Na wieksze wydatki zawsze bedzie czas.Pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANGLIK Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witam! Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż.... ...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie. Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega. Proszę o fachową pomoc Damian Zawory ustawia się na cyklu pracy w GMP i występuje on co drugi obrót wałem ( cylindry na zmiane), jeśli nie jesteś pewien co do tego, to lepiej odpuść i poproś kogoś kto ci dokładnie wytłumaczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deviathor Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Panowie no to jeszcze raz ... 1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm Jak to wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Jak jeden obrót ? Dwa obroty, a nie jeden, przeczytaj dokładnie co napisałem w tekscie w pondanym linku. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deviathor Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Jak jeden obrót ? Dwa obroty, a nie jeden, przeczytaj dokładnie co napisałem w tekscie w pondanym linku. Pawel --------------------To w takim razie od pozycji 'T'do 'T' jest jeden obrót czy dwa? Bo mnie się wydaje, że dwa, a ja co 'T' to mam inne luzy na zaworach. I nie jestem w stanie ustawić, żeby co 'T' obydwa zawory miały takie same luzy bo mi dzwonią. D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Panowie no to jeszcze raz ... 1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami To znaczy ze te ustawienie pozycji cos szwankuje.Zamiast ustawiac na oznaczenia sprobuj ustawic pod koniec suwu sprezania, gdy oba zawory beda zamkniete - obie krzywki musza byc zwrocone do dzwigienek swoja czescia bedaca okregiem bazowym przeciwnym do krzywki, a tlok bedzie zblizal sie czy osiagnie GMP. Wowczas ustaw luz i sprawdz czy sie zmienia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Panowie no to jeszcze raz ... 1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm Jak to wytłumaczyć?Bardzo prosto. Silnik w Virago jest czterosuwowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANGLIK Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Panowie no to jeszcze raz ... 1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm Jak to wytłumaczyć? Nie do końca. Suw pracy jest co 2 obroty wału !! 1 Virago ustawiasz jeden garnek ( upewnij sie że że krzywki są w górze i się zaczyna suw pracy)2 Obracasz wałem i na drugim masz suw pracy i ustawiasz.3 Obracasz - patrz punkt 1 (jak sie zakręcisz to najpierw przećwicz fazy rozrządu i w tedy będziesz pewny że to jest tak a nie inaczej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Punkt T pomiedzy suwem sprężania a pracy. Podstawy mechaniki i zasad działania silnika czterosuwowego !! Moment taki nastepuje co DWA obroty wału korbowego. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.