Skocz do zawartości

Problem z NORMALNYM ustawienie zaworów w Virago


deviathor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż....

 

...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie.

 

Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega.

 

Proszę o fachową pomoc

 

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż....

 

...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie.

 

Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega.

 

Proszę o fachową pomoc

 

Damian

 

 

raz tez tak mialem, przy przyspieszaniu na wyzszych obrotach

sie dusil ale powodem byla uszkodzona membrana gaznikowa

a na zawory i gazniki zawsze oddaje do serwisu

 

moze zobacz stan membran a nie grzebiesz w zaworach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tez mialem cos takiego.Motorek sie dusil.Myslalem o membranach,ale wystraszyla mnie ich cena.Poszedlem po najtanszej linii i wymienilem najpierw swiece.Sam sie zdziwilem,ale narazie jest dobrze.Przy kazdym motocyklu tak robilem,tzn.zaczynalem od prostych,tanich czynnosci.Na wieksze wydatki zawsze bedzie czas.Pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam dosyć dziwny jak dla mnie problem z usdtawieniem zaworów, otóż....

 

...co jeden obrót wałem mam luz albo na zaworze ssącym albo na wydechowym. Taka sytuacja jest na obydwu cylindrach. Gdy ustawię zawory 'po bożemu', no to grają ile mogą. No a gdy ustawię zawory 'tak jak one chcą', pojawia mi się dziura w gazie.

 

Ta dziura to osobny problem - wygląda to tak, że na przykład jadąc na 4 biegu około 70km/h przez jakieś 30sekund i chcę przyspieszyć, to zaczyna się dusić... gdy jadę cały czas dynamicznie - nic mu nie dolega.

 

Proszę o fachową pomoc

 

Damian

 

Zawory ustawia się na cyklu pracy w GMP i występuje on co drugi obrót wałem ( cylindry na zmiane), jeśli nie jesteś pewien co do tego, to lepiej odpuść i poproś kogoś kto ci dokładnie wytłumaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no to jeszcze raz ...

 

1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami

2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego

3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty

4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm

 

Jak to wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeden obrót ? Dwa obroty, a nie jeden, przeczytaj dokładnie co napisałem w tekscie w pondanym linku.

 

Pawel

 

 

--------------------

To w takim razie od pozycji 'T'do 'T' jest jeden obrót czy dwa? Bo mnie się wydaje, że dwa, a ja co 'T' to mam inne luzy na zaworach. I nie jestem w stanie ustawić, żeby co 'T' obydwa zawory miały takie same luzy bo mi dzwonią.

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no to jeszcze raz ...

 

1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami

 

 

To znaczy ze te ustawienie pozycji cos szwankuje.

Zamiast ustawiac na oznaczenia sprobuj ustawic pod koniec suwu sprezania,

gdy oba zawory beda zamkniete - obie krzywki musza byc zwrocone do dzwigienek

swoja czescia bedaca okregiem bazowym przeciwnym do krzywki,

a tlok bedzie zblizal sie czy osiagnie GMP. Wowczas ustaw luz i sprawdz czy sie zmienia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no to jeszcze raz ...

 

1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami

2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego

3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty

4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm

 

Jak to wytłumaczyć?

Bardzo prosto. Silnik w Virago jest czterosuwowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no to jeszcze raz ...

 

1. ustalam pozycję zgodnie z oznaczeniami

2. ustalam luzy zaworowe: 0,1mm dla ssącego i 0,15mm dla wydechowego

3. obracam o JEDEN obrót wałem do tego samego punktu w celu ewentualnej korekty

4.... i co widzę? na wydechowym jest 0mm, a na ssącym 0,25mm

 

Jak to wytłumaczyć?

 

Nie do końca. Suw pracy jest co 2 obroty wału !!

1 Virago ustawiasz jeden garnek ( upewnij sie że że krzywki są w górze i się zaczyna suw pracy)

2 Obracasz wałem i na drugim masz suw pracy i ustawiasz.

3 Obracasz - patrz punkt 1

 

(jak sie zakręcisz to najpierw przećwicz fazy rozrządu i w tedy będziesz pewny że to jest tak a nie inaczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...