Skocz do zawartości

coś na temat HONDY CBR 1000F (dual)


Gość arti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku mam honde cbr 1000f sc 24 1989rok.Wtym sezonie zrobilem 12000 km.Zaliczylem KRYM 5000km(trasa slowacja moldawia ukraina)jak kazdy wie drogi nie najlepsze.Jest to motocykl idealny do turystyki(wygodna pozycja,ekonomiczny,duza ladownosc)Spalanie 110-140 (5-5,7l)Srednia na KRYM 5,35(PRZY100-130km)Wiadomo jak ktos kreci po czerwone pole od swiatel do swiatel to kazdy motocykl musi spalic.Jest to motocykl dla goscia ktory ma minimum 180cm wzrostu.Jest to jeden z lepszych motocykli w swojej klasie.Jezeli kupisz w dobrym stanie to bedziesz jezdzil.Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polecam ten motocykl jest ciezki co prawda ale 136 km idealna moc dla tej cebry wygodny super mozesz jezdzic i jezdzic! 7 lat temu mialem SC21 88 R Aha i co trzeba dodac to rame ma tak twarda jak szyna kolejowa mialem wypadek 60-70 kmh udezylem w samochód (jego wina) amortyzatory sie powyginaly az kolo poszlo do silnika a rama nawet sladu nie miala! Twarda szybka bestia :clap: :clap: :clap: :lalag: :bigrazz: :bigrazz: :crossy:

Edytowane przez seba220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Odświerzam troszkę zakurzony temat

od niedawna jestem posiadaczem CBR tzw. Dual '93

dopatrzyłem się w dowodzie że jest to wersja 72kW (czyli 98KM)

jest to angielska wersja, ale ostatnie dwa lata spędziła w Niemczech i z tamtąd została sprowadzona nad Wisłę, ostatnio ją sprawdzałem czy aby nie została już odblokowana ale niestety Vmax = 130 mil

Czy ktoś wie w jaki sposób były te motocykle blokowane i jak to "naprawić" :)

 

Dzięki za odpowiedzi w temacie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

 

To mój pierwszy post na forum, więc pozwolę sobie na kilka słów wstępu: po długiej przerwie (wcześniej Yamaha XZ 550) od kilku miesięcy dosiadam Duala z 93 roku, wersja niemiecka (98 KM), więc na zimę też zamierzam uwolnić resztę stada :) . Plus tradycyjnie łańcuszek z napinaczem, bo na zimno czasem go już słychać.

 

Mam ściągniętego manuala z sieci (mogę podesłać na priv - pdf, 10 MB) i z niego wynika, że jedziemy na jednym wózku, czyli mamy takie same wałki rozrządu (wersja D i UK), ale mamy różne gaźniczki. Słyszałem, że wystarczy pogrzebać z ustawieniami gaźników i będzie otwarta. Jeszcze nie znalazłem żadnego warsztatu ani osoby, więc nie znam szczegółów, ale we dwóch będzie raźniej szukać. Obdzwoniłem też serwisy Hondy, ale nie mają pojęcia i nie chce im się w to bawić. Dla pocieszenia dodam, że do 6 tysięcy nie ma różnicy w mocy, a przy tej pojemności do codziennej jazdy mi to wystarcza, aczkolwiek wyraźnie już czuję niedostatki powyżej.

 

Może masz informacje na jakie kraje były tylko wersje otwarte?

 

Pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No to po proszę tego manuala :banghead: , ja mam moto jeszcze nie zarejestrowane ale myślę że uda się coś wywyślić jeżeli kwestia jest tylko w gaźnikach a nie w wałkach uffffffffff..... ja niestety informacjami Ci nie posłużę bo sam zaczynam je zbierać dopiero, ale jak tylko coś będe wiedział to dam znać

 

Pozdrawiam

Szymon

 

A :) no i oczywiście witam na forum

Edytowane przez Wiroś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Jest to motocykl idealny do turystyki(wygodna pozycja,ekonomiczny,duza ladownosc)

Spalanie 110-140 (5-5,7l)Srednia na KRYM 5,35(PRZY100-130km)...

Z pierwszym się zgadzam. Jeżeli chodzi o spalanie, to jakim cudem wyszło Ci średnia 5l ???

Ja jeżdżę dwa lata dualem i zszedłem na trasie ze prędkością do 120 km/h tylko do 5,8 z topcasem i Plecaczkiem, a wszystko było po regulacji. Mam wersję odblokowaną :icon_twisted:. Ja na trasie jeżdżę z obrotami rzędu 4000-5000.

 

Proszę o wskazówki!!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam za czasów XZety, że jak jeździłem delikatnie (kręcenie do 6,5 kobr) to spalała mi 5,5 l/100km, przy jeździe w grupie i kręceniu do 7,5-8 kobr to wbrew logice brała 4,5 l.

 

W Dualu, zdławionym, przy jeździe w tempie samochodowym - 120 max, spaliła 5,5, przy dzidowaniu 120-140-160 i ponad, na odcinku 200 km spaliła 6,2 l/100km. Miasto za to 7,5 tak orientacyjnie. Kiedyś tu były wywody na temat ekonomicznego kręcenia, więc nie ma się co rozpisywać ponownie, ale dla wysilonego wysokoobrotowego silnika większa efektywność spalania występuje w górnej partii obrotów, czyli: nie mulić na niskich, dynamicznie przyspieszać, a potem trzymać stałą prędkość. Tyle teorii.

 

A w praktyce na zużycie paliwa wpływ prócz stylu i regulacji gaźnika mają: filtr powietrza (ponoć oryginalny do CBRy najlepszy), świece, kable, ciśnienie w oponkach, szerokość tylnej oponki (to wyczytałem a propos FJ) itp. wymienialne/zużywające się rzeczy.

 

Więc ja bym zaczął od sprawdzenia techniki, i jeżeli tu gra, to może zmiana techniki jazdy coś zmieni. Albo ten typ tak ma, i 3eba się z tym pogodzić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej Witam!

 

Jezeli ktos z Was ma jakies doswiadzcenie z tym motocyklem.

To prosze o opinie, komentarze i wszelkie sugestie.

Wady rowniez:)

 

honda cbr 1000f sc21

 

POZDR

 

 

Odradzam przesiadkę z tzr 80 na 1000cm

Między tymi motocyklami jest ogromna przepaść w masie, mocy i prędkości.

Kup coś pośredniego, polataj trochę. Każdego z nas ponosi czasem fantazja ja jeżdżę od 13lat i dopiero w tym roku kupiłem xx. Polecam zakup motocykla maksymalnie do 100 koni.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

O zdławienie pytałem kiedyś na www.cbr-1000.de, odpowiedziano mi, że SC 24 w latach 90-95 była dławiona tylko kryzami w króćcach ssących, także wystarczy je usunąć, lub zakupić nowe.

 

 

 

 

Pozdrawiam

 

Bartek

Edytowane przez Bart352
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej

Mam sc24'92 - i potwierdzam trasa 3 kuferki - 5 - 5,5l srednio 120-160, maszyna troche ciezka przy manewrach parkinngowych, ale na trasie zasowa stabilnie obojetnie czy po wertepach czy po autostradzie.

Wygodne szybkie, oszczedne - poprostu dobry turysta, a i poszalec tez mozna:)

 

 

Hej

Mam sc24'92 - i potwierdzam trasa 3 kuferki - 5 - 5,5l srednio 120-160, maszyna troche ciezka przy manewrach parkinngowych, ale na trasie zasowa stabilnie obojetnie czy po wertepach czy po autostradzie.

Wygodne szybkie, oszczedne - poprostu dobry turysta, a i poszalec tez mozna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Male pytanko: Jaki olej do SC24, 92r.? Pozdro

 

Taki jaki podają w serwisówce, czyli o specyfikacji SG 10W-40, lub lepszej.

Ja u siebie wlałem Shell Advance 4 Ultra, syntetyk 10W-40.

 

Dlaczego ? Bo serwis Hondy miał na ten olej 15% zniżki w ramach bezpłatnych przeglądów (akcja "Lato").

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Podepne sie pod temat, w zimie cbry byla na regulacjach gaznikow, niedawna zacząlem jezdzic i okazalo sie ze poali ok 10-11l na 100, przy kreceniu srednio do 6 tys obrotow, tyle ze krotkie dystanse 10-15km, troche sporo nie uwazacie ?

 

Generalnie mozna by zalozyc temat o starszych cebrach 1000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...