jacmiz Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :)Jeśli masz akumulator bezobsługowy to nic nie trzeba odkręcać ani otwierać. Podłączasz do prostownika i tyle.Jednynie musisz pilnować, aby nie przegrzać go w czasie ładowania.Poza tym, jaki masz prostownik? Do akumulatorów motocyklowych czy samochodowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Jeśli masz akumulator bezobsługowy to nic nie trzeba odkręcać ani otwierać. Podłączasz do prostownika i tyle.Jednynie musisz pilnować, aby nie przegrzać go w czasie ładowania.Poza tym, jaki masz prostownik? Do akumulatorów motocyklowych czy samochodowy?Do samochodowych i wiem ze maja min.40Ah wiec jutro zalatwie odpowiedni.Ale jesli podlaczy sie na 5min. aby uruchomic tylko silnik ,co sie moze stac? Z gory dziekuje za info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Do samochodowych i wiem ze maja min.40Ah wiec jutro zalatwie odpowiedni.Ale jesli podlaczy sie na 5min. aby uruchomic tylko silnik ,co sie moze stac? Z gory dziekuje za info...Teoretycznie może Ci szlag trafić aku, ale kiedyś raz sam zrobiłem podobnie i nic się nie stało złego. Rok i chodzi jak nowy. Ładowałem samochodowym na 30Ah przez kilkanaście minut na rozruch. Ale nie polecam tej metody.Poszukaj w tematach, bo był podobny. Znajdziesz tam dość szczegółowo rozpisany sposób ładowania aku samochodowym prostownikiem poprzez odpowiednio dobraną żarówkę. Wtedy możesz ładować spokojnie, że nic złego się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil21 Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Ja laduje samochodowym z regulacja pradu ladowania, ustawiam na niecaly 1A i przez 10-12h sie laduje i nic zlego sie nie dzieje! A ze ostatnio mialem spore problemy z ladowaniem to dosc czesto go ladowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :biggrin: jeżeli to zwykłu aku, to nawet cel nie trzeba otwierać. Cele sie otwiera, by łatwiej sie gaz ulotnił, a w przypadku aku w moto, zawsze masz taki wężyk do podłączenie - to jest właśnie odpowietrzenie.Jak swojego na wiosnę ładuję, to nie otwieram cel, bo mi za bardzo pryska dookoła. Najważniejsze to zrozumieć konecpcję. To samo z prądem ładowania - akumulatory można ładowac jak się chce, tylko że efekty inne. KAŻDY akumulator najlepiej ładowac małym prądem, tylko że to długo trwa, a świat goni naprzód....jak również każdy akumulator mozna ładowac duzym prądem, tylko że wtedy gwałtowność reakcji chemicznych wzrasta, i temperatura, itd, stąd krótki czas dużym prądem przeskoczy, ale zdrowe toto nie jest. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 najlepiejj ładować prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. czy akumulator 10AH prądem 1A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ja laduje samochodowym z regulacja pradu ladowania, ustawiam na niecaly 1A i przez 10-12h sie laduje i nic zlego sie nie dzieje! A ze ostatnio mialem spore problemy z ladowaniem to dosc czesto go ladowalem. Masz racje, najlepiej ładować długo, ale na słabym prądzie ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 http://forum.motocyklistow.pl/Alternator-o...oto-t73334.htmlmoże poczytacie? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Szkole skonczylem juz jakis czas temu wiec mozna zapomniec :) Jak podlaczyc te zarowke szergowo ladujac akumulator prostownikem samochodowym.Tzn. czy podlaczyc ja do klem akumlatora czy wpiac sie nia do przewodow idacych od prostownika do akumulatora :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Szkole skonczylem juz jakis czas temu wiec mozna zapomniec :) Jak podlaczyc te zarowke szergowo ladujac akumulator prostownikem samochodowym.Tzn. czy podlaczyc ja do klem akumlatora czy wpiac sie nia do przewodow idacych od prostownika do akumulatora :cool:Wpinasz ją w przewód idący z plusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Wpinasz ją w przewód idący z plusa.Zarowke wpiolem w przewod plusa ale nic nie swieci.Raczej nie rozumie jak ma swiecic bedac zasilana wylacznie plusem :smile: Albo jesli brac zarowke za wskaznik naladowania akumulatora tzn. ze moj calkowicei naladowany :biggrin: ale chyba nie, wiec jak te zarowke podlaczyc prawidlowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Zarowke wpiolem w przewod plusa ale nic nie swieci.Raczej nie rozumie jak ma swiecic bedac zasilana wylacznie plusem :D Albo jesli brac zarowke za wskaznik naladowania akumulatora tzn. ze moj calkowicei naladowany :wink: ale chyba nie, wiec jak te zarowke podlaczyc prawidlowo. Żarowke wpinasz w szereg z aku czyli np plus prostownika do cokołu zarowki, środek cokołu do + aku. minus prostownika do - aku. Po prostu obwód z prostownikiem , aku i zarówką musi byc zamkniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Żarowke wpinasz w szereg z aku czyli np plus prostownika do cokołu zarowki, środek cokołu do + aku. minus prostownika do - aku. Po prostu obwód z prostownikiem , aku i zarówką musi byc zamkniety.Dobra zrobilem tak jak kolega mowil i zarowka nie swieci przeciez do zarowki musi dochodzic tez minus :icon_question: Wiec podlaczylem zarowke do przewodow idacych od prostownika do aku czyli do + i - wiec teraz ladujac aku prad najpierw przechodzi przez zarowke i teraz swieci, to jest chyba logiczne ale to sie ma nijak do info ktore znalazlem na forum ze gdy aku bedzie juz calkiem naladowany to zarowka bedzie sie zarzyc.Nie bedzie sie zarzyc poniewaz po wylaczeniu prostownika czerpie prad z akumulatora poprzez przewody i swieci tak samo.Czy ktos moze wytlumaczyc logiczniej ten patent z zarowka w czasie ladowania albo ...... :icon_mrgreen: Edytowane 10 Czerwca 2007 przez jacmiz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Dobra zrobilem tak jak kolega mowil i zarowka nie swieci przeciez do zarowki musi dochodzic tez minus :icon_razz: Wiec podlaczylem zarowke do przewodow idacych od prostownika do aku czyli do + i - wiec teraz ladujac aku prad najpierw przechodzi przez zarowke i teraz swieci, to jest chyba logiczne ale to sie ma nijak do info ktore znalazlem na forum ze gdy aku bedzie juz calkiem naladowany to zarowka bedzie sie zarzyc.Nie bedzie sie zarzyc poniewaz po wylaczeniu prostownika czerpie prad z akumulatora poprzez przewody i swieci tak samo.Czy ktos moze wytlumaczyc logiczniej ten patent z zarowka w czasie ladowania albo ...... :flesje: Wiesz co to znaczy obwód szeregowy. Zarówka ma dwa punkty połaczeniowe. podłaczasz tak jakby zarówka była w szeregu z przewodem plusowym akumulatora. Wazna jest moc zarówki. nie moze byc wieksza niż 12V 10W dla aku ok 9-11Ah i 21W dla aku wiekszych niz 11Ah. Ten minus do zarowki dochodzi po przez akumulator. Tu masz rysunek pogladowy jak podłączyc. http://img164.imageshack.us/my.php?image=beztytu322umc3.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.