Skocz do zawartości

Akumulator


jacmiz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :)

Jeśli masz akumulator bezobsługowy to nic nie trzeba odkręcać ani otwierać. Podłączasz do prostownika i tyle.

Jednynie musisz pilnować, aby nie przegrzać go w czasie ładowania.

Poza tym, jaki masz prostownik? Do akumulatorów motocyklowych czy samochodowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz akumulator bezobsługowy to nic nie trzeba odkręcać ani otwierać. Podłączasz do prostownika i tyle.

Jednynie musisz pilnować, aby nie przegrzać go w czasie ładowania.

Poza tym, jaki masz prostownik? Do akumulatorów motocyklowych czy samochodowy?

Do samochodowych i wiem ze maja min.40Ah wiec jutro zalatwie odpowiedni.Ale jesli podlaczy sie na 5min. aby uruchomic tylko silnik ,co sie moze stac? Z gory dziekuje za info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samochodowych i wiem ze maja min.40Ah wiec jutro zalatwie odpowiedni.Ale jesli podlaczy sie na 5min. aby uruchomic tylko silnik ,co sie moze stac? Z gory dziekuje za info...

Teoretycznie może Ci szlag trafić aku, ale kiedyś raz sam zrobiłem podobnie i nic się nie stało złego. Rok i chodzi jak nowy. Ładowałem samochodowym na 30Ah przez kilkanaście minut na rozruch. Ale nie polecam tej metody.

Poszukaj w tematach, bo był podobny. Znajdziesz tam dość szczegółowo rozpisany sposób ładowania aku samochodowym prostownikiem poprzez odpowiednio dobraną żarówkę. Wtedy możesz ładować spokojnie, że nic złego się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie poniewaz akumulator jest troche slaby wiec chce go podladowac prostownikiem.Teraz czy przy ladowaniu akumulatora nalezy jak zwykle otworzyc cele poniewaz w moim nie zabardzo jest jak zdjac gore ,raczej wieczko gorne lamie sie :biggrin:

 

jeżeli to zwykłu aku, to nawet cel nie trzeba otwierać. Cele sie otwiera, by łatwiej sie gaz ulotnił, a w przypadku aku w moto, zawsze masz taki wężyk do podłączenie - to jest właśnie odpowietrzenie.

Jak swojego na wiosnę ładuję, to nie otwieram cel, bo mi za bardzo pryska dookoła. Najważniejsze to zrozumieć konecpcję.

 

To samo z prądem ładowania - akumulatory można ładowac jak się chce, tylko że efekty inne. KAŻDY akumulator najlepiej ładowac małym prądem, tylko że to długo trwa, a świat goni naprzód....jak również każdy akumulator mozna ładowac duzym prądem, tylko że wtedy gwałtowność reakcji chemicznych wzrasta, i temperatura, itd, stąd krótki czas dużym prądem przeskoczy, ale zdrowe toto nie jest.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja laduje samochodowym z regulacja pradu ladowania, ustawiam na niecaly 1A i przez 10-12h sie laduje i nic zlego sie nie dzieje! A ze ostatnio mialem spore problemy z ladowaniem to dosc czesto go ladowalem.

 

Masz racje, najlepiej ładować długo, ale na słabym prądzie ładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkole skonczylem juz jakis czas temu wiec mozna zapomniec :) Jak podlaczyc te zarowke szergowo ladujac akumulator prostownikem samochodowym.Tzn. czy podlaczyc ja do klem akumlatora czy wpiac sie nia do przewodow idacych od prostownika do akumulatora :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkole skonczylem juz jakis czas temu wiec mozna zapomniec :) Jak podlaczyc te zarowke szergowo ladujac akumulator prostownikem samochodowym.Tzn. czy podlaczyc ja do klem akumlatora czy wpiac sie nia do przewodow idacych od prostownika do akumulatora :cool:

Wpinasz ją w przewód idący z plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wpinasz ją w przewód idący z plusa.

Zarowke wpiolem w przewod plusa ale nic nie swieci.Raczej nie rozumie jak ma swiecic bedac zasilana wylacznie plusem :smile: Albo jesli brac zarowke za wskaznik naladowania akumulatora tzn. ze moj calkowicei naladowany :biggrin: ale chyba nie, wiec jak te zarowke podlaczyc prawidlowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowke wpiolem w przewod plusa ale nic nie swieci.Raczej nie rozumie jak ma swiecic bedac zasilana wylacznie plusem :D Albo jesli brac zarowke za wskaznik naladowania akumulatora tzn. ze moj calkowicei naladowany :wink: ale chyba nie, wiec jak te zarowke podlaczyc prawidlowo.

 

 

 

Żarowke wpinasz w szereg z aku czyli np plus prostownika do cokołu zarowki, środek cokołu do + aku. minus prostownika do - aku. Po prostu obwód z prostownikiem , aku i zarówką musi byc zamkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarowke wpinasz w szereg z aku czyli np plus prostownika do cokołu zarowki, środek cokołu do + aku. minus prostownika do - aku. Po prostu obwód z prostownikiem , aku i zarówką musi byc zamkniety.

Dobra zrobilem tak jak kolega mowil i zarowka nie swieci przeciez do zarowki musi dochodzic tez minus :icon_question: Wiec podlaczylem zarowke do przewodow idacych od prostownika do aku czyli do + i - wiec teraz ladujac aku prad najpierw przechodzi przez zarowke i teraz swieci, to jest chyba logiczne ale to sie ma nijak do info ktore znalazlem na forum ze gdy aku bedzie juz calkiem naladowany to zarowka bedzie sie zarzyc.Nie bedzie sie zarzyc poniewaz po wylaczeniu prostownika czerpie prad z akumulatora poprzez przewody i swieci tak samo.Czy ktos moze wytlumaczyc logiczniej ten patent z zarowka w czasie ladowania albo ...... :icon_mrgreen:

Edytowane przez jacmiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobilem tak jak kolega mowil i zarowka nie swieci przeciez do zarowki musi dochodzic tez minus :icon_razz: Wiec podlaczylem zarowke do przewodow idacych od prostownika do aku czyli do + i - wiec teraz ladujac aku prad najpierw przechodzi przez zarowke i teraz swieci, to jest chyba logiczne ale to sie ma nijak do info ktore znalazlem na forum ze gdy aku bedzie juz calkiem naladowany to zarowka bedzie sie zarzyc.Nie bedzie sie zarzyc poniewaz po wylaczeniu prostownika czerpie prad z akumulatora poprzez przewody i swieci tak samo.Czy ktos moze wytlumaczyc logiczniej ten patent z zarowka w czasie ladowania albo ...... :flesje:

 

Wiesz co to znaczy obwód szeregowy. Zarówka ma dwa punkty połaczeniowe. podłaczasz tak jakby zarówka była w szeregu z przewodem plusowym akumulatora. Wazna jest moc zarówki. nie moze byc wieksza niż 12V 10W dla aku ok 9-11Ah i 21W dla aku wiekszych niz 11Ah.

Ten minus do zarowki dochodzi po przez akumulator.

Tu masz rysunek pogladowy jak podłączyc.

 

http://img164.imageshack.us/my.php?image=beztytu322umc3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...