Skocz do zawartości

Maksymalne przyspieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Znacie jakieś patenty w jaki sposób sprawdzić ile czasu zajmuje przyśpieszenie do 100?? Domowe sposoby :crossy:. Mam licznik rowerowy (pełni funkcję zegarka) przytroczony do kierownicy ma on opcje stopera. Jest to trochę uciążliwe bo musiałbym patrzeć non stop na niego ostro przyśpieszając =taki kozak to nie jestem.

 

Moja Sevenka i ma tak potężnego kopa - sekundy mniej mnie obchodzą :P.

 

Mój sposób jest taki : przyjezdzam z kumplem i ze stoperem :D na lotnisko. Kumpel daje mi znak do ruszenia i jednocześnie włącza stoper. Teraz pewnie spytacie sie skąd wie kiedy go wyłączyć ? Po prostu jak mam równo 100 na blacie to muskam klamke od przedniego hamulca, zapala sie stop i on automatycznie wyłącza stoper.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde dr w niecale 5s:) ciekawe ile bym zrobil domiantorem, moze po kliku prubach tez zblizyl bym sie do tych 5s mysle ze to mozliwe... , jak bede na lotnisku to koniecznie musze sprawdzic:) tyle ze tez mala lipa bo jedynka krotka, 2 to o ile pamietam cos kolo 70-80km/h, nie wiem jak jest u was w singlach ale przy typowym wyprzedzaniu czyli 100-140 to nie jest to rewelka...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam filmiki z video.google serii motorcycle and cars drag battle. naprawde jest co ogladać i rozwieje wiele watpliwosci :buttrock: nie wiem czy to bylo ale ja nie widzialem na forum: http://www.youtube.com/watch?v=UAjRsKK3udw jest tam kilka motongów. moja dr 650 np rozpedza sie w 4,93 do setki a nie 6 s jak w podawanych wszedzie danych technicznych:)

polecam!

 

 

ja pierdziu!! ale ta x-11 wymiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema !

 

dane techniczne 0 - 100 km/h 2,8 sek. Nie mierzylem, bo nie interesujace. Pozatym kto mialby mi to mierzyc ?

na

I - 130

II -160

III - 195

IV - 235

 

dalej nie sprawdzalem

 

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany tym tematem wykonałem pomiary używając laptopa w plecaku i odbiornika GPS :icon_mrgreen:

Niestety odbiornik mam słaby, aktualizuje pozycję co 1sek, więc do 100km/h ciężko było zmierzyć...

Moto to yzf-r6 na pilot powerach, było ciepło, więc przyczepność dobra. Dane z GPS:

http://pierun.pl/~pierun/gpslog.txt

Do 100km/h wychodziło mi zawsze koło 6sek, ale nigdy startów nie trenowałem, poza tym idzie sama na koło :)

13sek do 200km/h to już chyba całkiem dobry wynik :icon_mrgreen: A myślę że jakby trochę poćwiczyć to i tu by się coś urwało. Dodam jeszcze tylko że przy 180km/h miałem na liczniku 200, a przy 215 miałem 230 :icon_mrgreen: Chętnie bym sprawdził v-max (licznikowe 267), ale nie było gdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczem do osiągniecia dobrego czasu jest start. Trzeba trzymac moto na obrotach i ruszyc paląc sprzegło. Moje moto idzie dopiero od 6 tysi, cały pic polega na tym by moto ciagneło własnie najefektywniejszym zakresem obrotow. Jak moto na jedynce idzie samo na koło to oznacza, ze jest źle ustawione zawieszenie.

 

Co do filmiku.

Dla mojej Cebry na koncu podali zmierzone 3.03, Co ciekawe zmierzyli tez auto takie jak moje. Z tym, ze moja Integra DC2 schodzi do niskich 5 sekund do 100... (przesuniety rev, i sporo wiecej mocy)

Edytowane przez Vassago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez slizgania sprzeglem nie da sie zrobic dobrego czasu - zwlaszcza motocyklem stricte sportowym ktorego silnik ma dobre parametry przy wysokich obrotach. popieram w pelni przedmowce. zaobserwowalem takie coś ze podczas startu i powiedzmy do 50km/h moja dr o 45KM mocy nie odstaje od sportowych 600tek. pozniej niestety mi odjezdzaja. czesto mam okazje to sprawdzić. ale wiadomo - mam max moment przy 5 tyś który niewiele odstaje od 600tek i rowna sie okolo 55Nm. typowy scigacz ma max moment przy 2x wiekszych obrotach tak samo jak i moc. zanim je osiagnie musi sie rozpedzic. tak samo porownując duzego bandita do fireblada, mysle ze do pewnej predkosci mimo swoich 98KM nie ustepowałby hondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika startu i zmiany biegu. Wszystko ma przebiegac błyskawicznie. Zadko kiedy uzywam sprzegła gdy chce przyspieszyć dynamicznie itp. Zreszta wogule zadko go uzywam praktycznie tylko do startu i czasme do hamowania(mój sprzet to 2t wiec hamowanie silnikiem jest raczej złym pomysłem). W kazdym razie moi pasarzerowie motocyklisci technika jazdy sa mocno zaskoczeni. Dalej jednak mam znaczny problem z strachem przy złozeniu dlatego jeszcze nie moge sie przekonac do mocnego pochylenia(wychodzi raczej przypadkiem).

 

Wracajac do przyspieszenia w moim sprzecie jest na troche lepszym poziomie niz 10 sek(to jeszcze zalezy od tego co mam załozone do motocykla). Jednak 3 sek do 100 na drodze hmm... jak dlamnie wymaga duzej odwagi i sporej wiedzy motocyklisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....tak samo porownując duzego bandita do fireblada, mysle ze do pewnej predkosci mimo swoich 98KM nie ustepowałby hondzie.

Dokładnie tak jest. Porównywalismy niedawno mojego ZR7 i kumpla Bandita 600. Pomimo wiekszej wagi i mniejszej mocy ale dysponując wiekszym momentem przy nizszych obrotach ZR7 okazał sie poprostu lepszy.

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że SV idzie świetnie od dołu, myślę że naprawde jestem bliski 4-5 sek. na I idzie do jakiś 87 km/h na II do 130 km/h, patent jest prosty jedynka na granicy przyczepności przedniego koła do jakiś 50 km/h II bez sprzęgła i manetka do oporu, koło też lekko się unosi ale czasy mylę zbliżone do fabrycznych.

Najważniejszy myślę jest start, wszystko zalezy od tych pierwszy kilkudziesięciu metrów, jak to się zrobi dobrze to jest szybko i potem już idzie gładko jak to się spier*** to już się nie nadrobi bo czas już przeleci ;-)

 

Dodam że dobrze jest się moim zdaniem pochylić do przodu (dociążyć kierownicę) no i jak już ktoś zauważył ważna jest waga jeźdzca i tutaj w górę moim zdaniem lepiej, ja ważę koło 100 i unosi mnie o wiele później niż mojego kumpla który też ma SV ale waży z 60-70 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z Was to urodzeni optymiści ... bawi mnie też to kręcenie na 1 biegu do jkaiś niskich obrotów. Zawsze, nizależnie od motocykla uzywa się zakresu do obrotów mocy maksymalnej, lub nawet lekko ponad, do czerwonego na orotomierzu (wtedy po zmianie byegu silnik jest "wyżej" na następnym przełożeniu). Prawda jest taka, ze na sportowym motocyklu bardzo cięzko jest uzyskac wynik zbiżony do fabrycznego. Sprawdzone w praktyce, jeden z Was o tym wspomniał, doczytajcie uważnie. Tak więc Wasze 5 s na Dominatorach wsadźcie sobie między bajki.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przykład... fabrycznie podano mi 2,9

gdzieś na ruskich stronach znalazłem testy i rzeczywiste osiągi podano pomiędzy 2,6 do 3,6

 

domowym sposobem nie widzę możliwości sprawdzenia tego

 

.... zresztą po co to sprawdzać

Edytowane przez Maestro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...