Skocz do zawartości

Miękka klamka hebla GSX-f 750 93'


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam nie śmiem wątpić w to co pisze adam... No cóż wymiana śmieci nie unikniona.

 

Ok jeszcze sie zapytam, podejżewając że płyn jest niezbyt (np. woda w nim), jaką "techniką" byście wymienili ten płyn, tzn spuszczając cały stary płyn do słoika, a następnie napełniając na nowo (przedtem czyszcząc przy okazji odpowietrzniki)? Czy nie ryzykowac totalnego zapowietrzenia i oprużnić strzykawką zbiorniczek, zalać nowym, odpowietrzać aż zejdą na oko ze 3 zbiorniczki i juz?

 

 

Btw, czy powinienem jeszcze coś sprawdzić w tym przypadku zakłądając że spuszcze cały płyn drożność np. trójnika czy nie ma sensu rozkręcać przewodów i nie ma szans żeby to sie zapchało?

 

 

Acha i chciałem sie spytać czy dobrze rozumuję odpowietrzanie tego hamulca w tym sprzencie (po całkowity spuszczeniu płynu).

 

1) Zalać zbiorniczek

2) pompowac przez parenaście minut przy zakręconych odpowietrznikach, aż klamka zacznie stawiać opór albo i dłużej

3) odpowietrzać dalej przy zacisku odkręcając na krótką chwilę (aż zejdzie ciśnienie) kolejne odpowietrzniki przy zaciskach.

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej było by kupić zestaw naprawczy do za cisĸów nowe tłoczki uszczelniacze,jeżeli jest to przyczyna?bo można wyczyścić ale uszczelniacze raczej do wymiany.tłoczki wypłukać,ewentualne zapieczenia wyczyścić.a co do miękkiej klamki,miałem kiedyś przypadek że niestety ale pompka okazała się do regeneracji tłoczek wewnątrz przepuszczał ,ale sprawdź pierw przewody,zaciski,pompę hamulca.czy nie pojawiają się pocenia,i nieszczelności powietrzne.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej woda i zobacz jak dziala.

 

Adam M.

Wszystkie układy hydrauliczne działaja w oparciu o jedną zasadę :"każdy płyn jest nie ściśliwy" Tak więc nawet na wodzie układ taki będzie działał. A płyn jest stosowany tylko dlatego bo temp. wrzenia ma dużo wyższą od wody oraz nie powoduje korozji elementów układu. Tak więc miękka klamka nie ma nic wspólnego z tym co jest zalane w hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji do MZ ETZ podane były 2 metody odpowietrzania . Pierwsza - normalnie- pompowanie ,odkręcanie ,zakręcanie odpowietrznika itd. Druga -zostawić motocykl żeby się sam odpowietrzył np. na noc . Czyli pęcherzyki powietrza wędrują sobie do góry , do pompy i otworkiem do zbiorniczka .

W obecnym motocyklu najwyższym punktem jest połączenie węża z pompą . Potem idzie lekko na dół i następnym wyższym, punktem jest zbiorniczek płynu .

Dlatego proponuje przechylić motocykl w jedną i drugą strone żeby ukryte w zakamarkach pęcherzyki miały szansę na wydostanie się do góry , do zbiorniczka .

Chodzą słuchy , że przewody w oplocie nie chcą się same odpowietrzyć z powodu mniejszej średnicy wewnętrznej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie układy hydrauliczne działaja w oparciu o jedną zasadę :"każdy płyn jest nie ściśliwy" Tak więc nawet na wodzie układ taki będzie działał. A płyn jest stosowany tylko dlatego bo temp. wrzenia ma dużo wyższą od wody oraz nie powoduje korozji elementów układu. Tak więc miękka klamka nie ma nic wspólnego z tym co jest zalane w hamulcach.

 

To prawda, ale DOT 3 zawierajacy 3% wody gotuje sie w temp o 100 st F nizszej niz nowy plyn wiec zaczac trzeba od jego wymiany. Do tego w systemie hamulcowym tego motocykla jest jakis problem z jednym z zaciskow, co tez wymaga wyprostowania. Ja bym wszystko rozebral i sprawdzil dlaczego plyn z jednego z opdpowietrznikow tego zacisku nie chce za bardzo leciec.

Mozliwe ze pompka nie pracuje wlasciwie, ale z mego doswiadczenia wiem ze jak juz zacznie sie psuc to szlag ja trafia szybko i wszystko jest jasne.

Zuzycie przewodow - tak.

Zuzycie zaciskow - cos takiego w mojej praktyce sie nie zdazylo, chyba ze zaciski byly skorodowane.

Dalej uwazam ze jest to problem z powietrzem w ukladzie.

 

Adam M.

PS. Tak, przewody w oplocie sa fatalne do odpowietrzania.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie śmiem wątpić w to co pisze adam... No cóż wymiana śmieci nie unikniona.

 

Ok jeszcze sie zapytam, podejżewając że płyn jest niezbyt (np. woda w nim), jaką "techniką" byście wymienili ten płyn, tzn spuszczając cały stary płyn do słoika, a następnie napełniając na nowo (przedtem czyszcząc przy okazji odpowietrzniki)? Czy nie ryzykowac totalnego zapowietrzenia i oprużnić strzykawką zbiorniczek, zalać nowym, odpowietrzać aż zejdą na oko ze 3 zbiorniczki i juz?

Btw, czy powinienem jeszcze coś sprawdzić w tym przypadku zakłądając że spuszcze cały płyn drożność np. trójnika czy nie ma sensu rozkręcać przewodów i nie ma szans żeby to sie zapchało?

Acha i chciałem sie spytać czy dobrze rozumuję odpowietrzanie tego hamulca w tym sprzencie (po całkowity spuszczeniu płynu).

 

1) Zalać zbiorniczek

2) pompowac przez parenaście minut przy zakręconych odpowietrznikach, aż klamka zacznie stawiać opór albo i dłużej

3) odpowietrzać dalej przy zacisku odkręcając na krótką chwilę (aż zejdzie ciśnienie) kolejne odpowietrzniki przy zaciskach.

 

Płyn wymieniasz tak http://forum.motocyklistow.pl/Wymiana-plyn...ego-t73657.html

 

wcale nie ma potrzeby spuszczać całego płynu a potem zalewać. będą duze problemy z odpowietrzeniem . Płyn wymienia sie po przez przelewanie nowym wypierajac stary płyn.

 

Ja planuje wykonać sobie pompę podciśnieniową do odpowietrzania i wymiany płynu w moich pojazdach ze sprężarki ze starej lodówki. sprężarkę już mam , zostało wykonać zbiorniczek w którym zostawał by płyn . Planuje wykorzystać słoik szklany z metalowa pokrywką z wlutowanymi szczelnie dwiema rurkami. jedna za pomocą węza łączyła by sie z odpowietrznikiem a druga z króćcem ssącym sprężarki. Wywołując znaczne podciśnienie z słoiku , po otwarciu odpowietrznika na zacisku płyn został by zassany do słoika , powietrze wyciągnęła by sprężarka. Sam proces by był podobny do tego opisanego ze strzykawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...