jacek1 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Zalej woda i zobacz jak dziala. Nie wodą, bo się zapowietrzy. Najlepiej piwem i będzie OK :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 (edytowane) Ja tam nie śmiem wątpić w to co pisze adam... No cóż wymiana śmieci nie unikniona. Ok jeszcze sie zapytam, podejżewając że płyn jest niezbyt (np. woda w nim), jaką "techniką" byście wymienili ten płyn, tzn spuszczając cały stary płyn do słoika, a następnie napełniając na nowo (przedtem czyszcząc przy okazji odpowietrzniki)? Czy nie ryzykowac totalnego zapowietrzenia i oprużnić strzykawką zbiorniczek, zalać nowym, odpowietrzać aż zejdą na oko ze 3 zbiorniczki i juz? Btw, czy powinienem jeszcze coś sprawdzić w tym przypadku zakłądając że spuszcze cały płyn drożność np. trójnika czy nie ma sensu rozkręcać przewodów i nie ma szans żeby to sie zapchało? Acha i chciałem sie spytać czy dobrze rozumuję odpowietrzanie tego hamulca w tym sprzencie (po całkowity spuszczeniu płynu). 1) Zalać zbiorniczek2) pompowac przez parenaście minut przy zakręconych odpowietrznikach, aż klamka zacznie stawiać opór albo i dłużej3) odpowietrzać dalej przy zacisku odkręcając na krótką chwilę (aż zejdzie ciśnienie) kolejne odpowietrzniki przy zaciskach. Edytowane 7 Czerwca 2007 przez Lucass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
styks83 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 najlepiej było by kupić zestaw naprawczy do za cisĸów nowe tłoczki uszczelniacze,jeżeli jest to przyczyna?bo można wyczyścić ale uszczelniacze raczej do wymiany.tłoczki wypłukać,ewentualne zapieczenia wyczyścić.a co do miękkiej klamki,miałem kiedyś przypadek że niestety ale pompka okazała się do regeneracji tłoczek wewnątrz przepuszczał ,ale sprawdź pierw przewody,zaciski,pompę hamulca.czy nie pojawiają się pocenia,i nieszczelności powietrzne.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zalej woda i zobacz jak dziala. Adam M.Wszystkie układy hydrauliczne działaja w oparciu o jedną zasadę :"każdy płyn jest nie ściśliwy" Tak więc nawet na wodzie układ taki będzie działał. A płyn jest stosowany tylko dlatego bo temp. wrzenia ma dużo wyższą od wody oraz nie powoduje korozji elementów układu. Tak więc miękka klamka nie ma nic wspólnego z tym co jest zalane w hamulcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 W instrukcji do MZ ETZ podane były 2 metody odpowietrzania . Pierwsza - normalnie- pompowanie ,odkręcanie ,zakręcanie odpowietrznika itd. Druga -zostawić motocykl żeby się sam odpowietrzył np. na noc . Czyli pęcherzyki powietrza wędrują sobie do góry , do pompy i otworkiem do zbiorniczka .W obecnym motocyklu najwyższym punktem jest połączenie węża z pompą . Potem idzie lekko na dół i następnym wyższym, punktem jest zbiorniczek płynu .Dlatego proponuje przechylić motocykl w jedną i drugą strone żeby ukryte w zakamarkach pęcherzyki miały szansę na wydostanie się do góry , do zbiorniczka . Chodzą słuchy , że przewody w oplocie nie chcą się same odpowietrzyć z powodu mniejszej średnicy wewnętrznej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Wszystkie układy hydrauliczne działaja w oparciu o jedną zasadę :"każdy płyn jest nie ściśliwy" Tak więc nawet na wodzie układ taki będzie działał. A płyn jest stosowany tylko dlatego bo temp. wrzenia ma dużo wyższą od wody oraz nie powoduje korozji elementów układu. Tak więc miękka klamka nie ma nic wspólnego z tym co jest zalane w hamulcach. To prawda, ale DOT 3 zawierajacy 3% wody gotuje sie w temp o 100 st F nizszej niz nowy plyn wiec zaczac trzeba od jego wymiany. Do tego w systemie hamulcowym tego motocykla jest jakis problem z jednym z zaciskow, co tez wymaga wyprostowania. Ja bym wszystko rozebral i sprawdzil dlaczego plyn z jednego z opdpowietrznikow tego zacisku nie chce za bardzo leciec.Mozliwe ze pompka nie pracuje wlasciwie, ale z mego doswiadczenia wiem ze jak juz zacznie sie psuc to szlag ja trafia szybko i wszystko jest jasne.Zuzycie przewodow - tak.Zuzycie zaciskow - cos takiego w mojej praktyce sie nie zdazylo, chyba ze zaciski byly skorodowane.Dalej uwazam ze jest to problem z powietrzem w ukladzie. Adam M.PS. Tak, przewody w oplocie sa fatalne do odpowietrzania. Edytowane 8 Czerwca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 czy jeśli puszcza pompka to płyn hamulcowy gdzies cieknie czy poprostu wraca do zbiorniczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 To zależy która gumka puściła. Wkręć korek zamiast przewodu i będziesz wiedział czy pompa jest sprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 o własnie dobry pomysł moze w weekend podłubie przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Ja tam nie śmiem wątpić w to co pisze adam... No cóż wymiana śmieci nie unikniona. Ok jeszcze sie zapytam, podejżewając że płyn jest niezbyt (np. woda w nim), jaką "techniką" byście wymienili ten płyn, tzn spuszczając cały stary płyn do słoika, a następnie napełniając na nowo (przedtem czyszcząc przy okazji odpowietrzniki)? Czy nie ryzykowac totalnego zapowietrzenia i oprużnić strzykawką zbiorniczek, zalać nowym, odpowietrzać aż zejdą na oko ze 3 zbiorniczki i juz?Btw, czy powinienem jeszcze coś sprawdzić w tym przypadku zakłądając że spuszcze cały płyn drożność np. trójnika czy nie ma sensu rozkręcać przewodów i nie ma szans żeby to sie zapchało?Acha i chciałem sie spytać czy dobrze rozumuję odpowietrzanie tego hamulca w tym sprzencie (po całkowity spuszczeniu płynu). 1) Zalać zbiorniczek2) pompowac przez parenaście minut przy zakręconych odpowietrznikach, aż klamka zacznie stawiać opór albo i dłużej3) odpowietrzać dalej przy zacisku odkręcając na krótką chwilę (aż zejdzie ciśnienie) kolejne odpowietrzniki przy zaciskach. Płyn wymieniasz tak http://forum.motocyklistow.pl/Wymiana-plyn...ego-t73657.html wcale nie ma potrzeby spuszczać całego płynu a potem zalewać. będą duze problemy z odpowietrzeniem . Płyn wymienia sie po przez przelewanie nowym wypierajac stary płyn. Ja planuje wykonać sobie pompę podciśnieniową do odpowietrzania i wymiany płynu w moich pojazdach ze sprężarki ze starej lodówki. sprężarkę już mam , zostało wykonać zbiorniczek w którym zostawał by płyn . Planuje wykorzystać słoik szklany z metalowa pokrywką z wlutowanymi szczelnie dwiema rurkami. jedna za pomocą węza łączyła by sie z odpowietrznikiem a druga z króćcem ssącym sprężarki. Wywołując znaczne podciśnienie z słoiku , po otwarciu odpowietrznika na zacisku płyn został by zassany do słoika , powietrze wyciągnęła by sprężarka. Sam proces by był podobny do tego opisanego ze strzykawką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.