zaza Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Bylismy kilka dni temu ogladac wraz ze Scitro jednego Monstera (r. 1998. 45kkm) dla mnie. Sprzet wydawal sie byc w porzadku, jednak wprawne oko/ucho Scitra wychwycilo kilka szczegolow, o ktore poradzil zebym dodatkowo spytal sie na forum. 1. Gorny cylinder "poci sie" lekko. Czy wymagana jest wymiana uszczelki? Czy moze mozna z tym jezdzic? Ile taka wymiana moze kosztowac? 2. Strzela przy zmienie biegow? Na ile to jest jakas powazna przypadlosc a na ile normalne zachowanie? Tez prosilbym o ew koszt naprawy jak ktos sie orientuje. 3. Ile kosztowalaby wymiana tarczy z przodu? 4. W sprzecie bylo wyjatkowo malo oleju (min) czy mozliwe zeby ktoredys lecial? Z tego co pamietam zadnych plam nie znalezlismy. Wiecej grzechow nie pamietam. Z gory dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 1. Gorny cylinder "poci sie" lekko. Czy wymagana jest wymiana uszczelki? Czy moze mozna z tym jezdzic? Ile taka wymiana moze kosztowac? Standard. Wymiana uszczelki i po kłopocie. 2. Strzela przy zmienie biegow? Na ile to jest jakas powazna przypadlosc a na ile normalne zachowanie? Tez prosilbym o ew koszt naprawy jak ktos sie orientuje. Co to znaczy strzela? Może ktoś łańcuch za mocno naciągnął i przeskakuje (ze strzelaniem). 3. Ile kosztowalaby wymiana tarczy z przodu? Wymiana to chwila, gorzej z kosztami zakupu tarczy... 4. W sprzecie bylo wyjatkowo malo oleju (min) czy mozliwe zeby ktoredys lecial? Z tego co pamietam zadnych plam nie znalezlismy. Monstery lubią wziąć trochę oleju, być może ktoś jeździł i nie dolał. Wyciek spod cylinra to też dodatkowe ubytki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Hej, Zaza zapomniał dopisać, że ma 8,5 i 9 atm ciśnienie sprężania, a na świecach jest czarny (olejowy) osad.Strzelanie przy zmianie biegów - chodzi o to że biegi nie wchodzą cicho tylko z uderzeniem :P sugerowałbym się wyciekiem spod siłownika sprzęgła, ale jak mi kiedyś pisał Dominik może to być wytarty(wywiercony) docisk sprzęgła... Pozdrawiam Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 3. Ile kosztowalaby wymiana tarczy z przodu? hmm... mekanikerem nie jestem, ale czy to normalne, że przy przebiegu 45kkm trzeba zmieniać tarcze? pytamboniewiem: u mnie np. tarcze mają 50% większy przebieg i nijak potrzeby wymiany nie widaćjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaza Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) hmm... mekanikerem nie jestem, ale czy to normalne, że przy przebiegu 45kkm trzeba zmieniać tarcze? pytamboniewiem: u mnie np. tarcze mają 50% większy przebieg i nijak potrzeby wymiany nie widaćjsz Zgoda, tylko ze Ty jeszua masz pewnie 2 tarcze z przodu, wiec sie mniej scieraja. Edytowane 28 Maja 2007 przez zaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Uderzenie moze byc spowodowane takze niskim stanem oleju oraz np. zle dobranym(lepkość). A co do cisnienia to jest niskie. Swiece czarne. Układ tłok-cylinder juz jest juz dosc wylatany, dlatego moze brac olej. Wkoncu potwór ma już 45 000km. A nie zauwazyliscie czasem, ze puszcza troche niebieskawy dymek z komina(ów)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Zgoda, tylko ze Ty jeszua masz pewnie 2 tarcze z przodu, wiec sie mniej scieraja. no... ale w xj-cie mam jedną, przebieg 48k mil i też nie wygląda na zużytą :bigrazz: znaczy tak tylko zwracam uwagę na fakt, że ten przebieg jakiś niski, jeśli już tarcza hamulcowa wymaga wymiany. albo ktoś ostro śmigał :P jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaza Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Hmm, to ze ktos mogl na nim ostro smigac pasowaloby do tego co napisal IG x] odpowiedz wyzej. Myslicie ze warto sie ladowac w takigo "wylatanego" Monstera czy lepiej poszukac czegos z mniejszym przebiegiem. Poza uwagami z poczatku postu (i tymi dodanymi przez Scitro) nie bylo sie do czego przyczepic... wiec mnie kusi. Wiadomo jednak, ze pospiech to zly doradca :) Niechcialbym sie wladowac, juz to przerabialem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 W monsterze tarcza ma grubość minimalną 3,6 mm, a ta u którego oglądaliśmy z zazą ma 3,6-3,7 (mierzone suwmiarką)... a np w moim (27 tys.) ma grubość 3,95mm.O dziwo nie ma rantu na zewnątrz, więc nie wiem czy toczona, czy szlifowana???Hej Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Pocenie sie starszych typow Ducati chlodzonych powietrzem- to normalka- mozna sie pobawic w wymiane uszczelek- wystarcza to na 3000-5000 km potem apiac to samo."Trzaskajace" biegi sugeruje albo zuzycie par kol zebatych( na wszystkich biegach jest to samo??), zly(stary) olej, albo wysprzeglik- albo wszystko naraz- trudno na odleglosc zwyrokowac.Na najlepszym oleju syntetycznym biegi powinny sie zapinac bez uzycia sprzegla bez zadnych trzaskow.A kwestia tarczy- mam pomysla- ze przebieg to nie 45000 a 145000 to tlumaczyloby zuzycie zestawu cylindertloka gdzie cylinder jest pokrywany powloka "nikasilowa".Niebieski dym o niczym nie swiadczy- najwazniejszy to zapach spalin na rozgrzanym silniku, kolor swiec( czarne tluste !- nie suche) i ubywanie oleju. Jak gosc obnizy cene na koszt remontu( 1000-1500 sam nikasil + wymiana tlokopierscieni), zakupu tarczy i naprawe skrzyni, to mozna sprzeta brac.Pozdr. Janek 748 S- 98,77 KM spod tylnego kola:-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Panie Janie. Widzial pan kiedys Potwora ktory ma 145 000??? I do tego jezdzacego :icon_mrgreen: Z reszta. I tak wszystko zalezy od tego w jaki sposob motocykl byl uzytkowany... Zaza, a ile koles chce za tego Monstera?? Pozatym... Trzaskajace kola zebate w skrzyni po 45 000km?? Juz predzej tlok-cylinder ma prawo sie zuzyc co nieco po takim przegbiegu. No chyba ze sprzet byl mooooocno rżnięty. Dla mnie to taka mala minka. Raczej sceptycznie radzil bym podejsc do tego egzemplarza, aczkolwiek czasem warto kupic tanio sprzet i go wyremontowac i zrobic nim drugie tyle. Ale wszystko w tym momenie zalezy od ceny kamracie Zazo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaza Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 ' date='28 maj 2007 - 18:52' post='922338']Zaza, a ile koles chce za tego Monstera?? ... Ale wszystko w tym momenie zalezy od ceny kamracie Zazo... Gosciu wystawil teraz moto ponownie (wczesniej bylo 10900, teraz jest 10500): http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M420981 Z tego co widze, problem polega na tym ze ja wstepnie myslalem ze wyjde od 10k, odejme tysiaka na "drobne, biezace naprawy" i koszty resjestracyjne i powiem kolesiowi ze dam za niego 9k. Teraz widze, ze bezpieczniejsza dla mnie cena byloby 8 patykow. Do tego oczywiscie dochodzi dodatkowy czas, spedzony w warsztacie :/ Tak sobie zatem mysle ze prosta rama to nie wszystko i moze warto jeszcze poszukac? Planem B byl ten sprzecik:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M428335Co prawda rok starszy, ale przebieg rozsadniejszy. Nie mam na tyle wprawnego oka zeby wypatrzyc cos wiecej z tych fotek poza tym ze jest zajebi*sty (jak kazdy zreszta :clap:). Tylko ze w tym przypadku musialbym juz jechac z nim do mechanika (HRG, Moto-Rex), bo Scitra nie bede fatygowal do Poznania :biggrin: A propos Scitro, kiedy Ci pasuje co bym mogl Ci wreczyc "meski kwiatek" :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 IGx- jaki tam pan- na pana trza miec papiery.45000 na Monstera to nie jest do remontu przy normalnej exploatacji i serwisowaniu, nie wiem skad maie takie informacje, ale ja znam pare Ducatow co maja ok. 100000 przebiegu i jedynie oprocz paskow i regulacji zaworow to raz komplet tarcz wymienionych, cisnienie w cylindrach 11 z przodu i 10 z tylu, czyli jeszcze nie zle.A jedna ciekawa rzecz zauwazylem w Polsce wystepuje magiczna cyfra 40-45000 w przebiegu-wiekszosc sprzedawanych sprzetow raczej tego nie przekracza...Pozdr. Janek Klekotek 748 S. P.S. Lepiej poszukac mlodszego, bardziej sponiewieranego ale z malym przebiegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 45000 na Monstera to nie jest do remontu przy normalnej exploatacji i serwisowaniu, nie wiem skad maie takie informacje, Dokładnie, co za banialuki spod sklepu z piwem... hmm... mekanikerem nie jestem, ale czy to normalne, że przy przebiegu 45kkm trzeba zmieniać tarcze? pytamboniewiem: u mnie np. tarcze mają 50% większy przebieg i nijak potrzeby wymiany nie widać Wierz mi, są klocki, które wręcz "zjadają" tarcze. Dobrze hamują, to fakt, ale zjadają... Poza tym nieopdowiednia eksploatacja. Znam motocykle hamowane nie klockami, tylko blachami po klochach. Kilkaset kilometrów na resztkach klocków i tarcza zjechana... Także moim zdaniem można postarać się, aby i w niemal nowym motocyklu tarcze nadawały się do wymiany.... Strzelanie przy zmianie biegów - chodzi o to że biegi nie wchodzą cicho tylko z uderzeniem sugerowałbym się wyciekiem spod siłownika sprzęgła, ale jak mi kiedyś pisał Dominik może to być wytarty(wywiercony) docisk sprzęgła... Wielce prawodopodobne - wysprzęgliki w tych rocznikach sypały się nałogowo. Przez to sprzęgło nie było odpowiednio wysprzęglane i biegi ciężko się zmieniało. Recepta - regeneracja lub zmiana wysprzęghlika na nowy plus koniecznie zmiana łożyskowania wodzika w koszu sprzęgła!!! Bez tego żadna zmiana wysprzęglików nic nie da. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 I już masz Zaza kilka opinii... mi też się podoba ten z Poznania, ma "złote" teleskopy...mniam, mniam....Pozatym to 750 więc i kilka koników więcej, do jazdy z przyszłą "hausgestapo" będzie lepszy....Pozdrawiam SebPS. Mam dla ciebie małą naklejeczkę na twojego katamarana.... Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.