Maciek450 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ostatnio pojawił mi sie taki problem że kopie prodęm przez klamke sprzęgła albo manetke lewą. Prądem nie strzela cały czas tylko czasami, szczegulnie jak mu sie ostro odwinie. Wymieniłem świece i przewód zapłonowy i dalej nic. Przejrzałem cała instalcje i nic nie znalazłem. Fajka jest cała, niema żadnego pękniecia ani nie jest zawilgocona. Może sprubować jeszcze fajke wymienić? Motocykl to KTM EXC450 2003 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To raczej wina tych nieszczęsnych przełączników. Być może zwarcie robi włącznik klaksonu etc. Zdejmij całość, pojeździj bez i zobaczysz co się będzie działo. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Albo rękawice z izolacją załatwią sprawę :flesje: A tak na poważnie to ciekawa sprawa, tak jakby wysokie napięcie przedostawało się po jakimś kablu do manetki.Tak jak radzi Dominik zaglądnij na przełączniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Możesz jeszcze sprawdzić, czy przewód łączący obudowę silnika z ramą (masowy) nie jest obluzowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) tak jak Dominik napisał, zajrzyj pod przełącznik świateł, u mnie kabel w środku lekko dotykał kierownicy i też czasem kopało dopóki nie zaizolowalem tego jeszcze sprawdź kable przy cewce Edytowane 14 Maja 2007 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Czego to się nie można tu dowiedzieć. :) Jak żyje o czymś takim nie słyszałem. Sprzęta trzymasz w garażu? Może po ostatnich opadach przewody zapłonowe były zawilgocone. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły podczas tych wyładowań? I jeszcze jedno, ten prąd CIę kopie podczas jazdy gdy nie dotykasz ziemi czy przy ruszaniu albo schodzeniu z moto? Jeżeli fajka albo przewód ma przebicie to czasem idzie to wylukać w ciemnym otoczeniu bo w dzień na dworzu raczej nie ma szans. :D Co do przełączników to wszystko by się zgadzało ale osobiście nie widziałem żeby kogoś poraziło 12V z aku. Bardziej stawiam na wysokie napięcie. Zobacz jeszcze obudowe cewek zapłonowych,może jest pęknięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Ja stawiam na słaby kontakt silnika z ramą.Jeśli przewód masujący silnik jest obluzowany tak jak już ktoś napisał, to alternator może czasami chodzić bez obciążenia i wtedy ma on ponad 100V a to już może porazić.Manetka gazu i klamka sprzęgła są bezpośrednio połączone elektrycznie z silnikiem przez linki.Na wysokich obrotach alternator ma najwyższe napiecie a poza tym, wibracje powodują chwilowy brak kontaktu z ramą.A może moto daje kopa gdy mu za mocno odkręcasz :icon_biggrin: Takie zabezpieczenie :biggrin: Daj znać co było jak się wyjasni.Pozdrawiam. Edytowane 14 Maja 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Tyle że jeśli alternator dawał by 100V to po żarówkach zostałby raczej spalony knot :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Właśnie po to jest regulator napięcia.Gdy odłączymy silnik od ramy, to regulator może nie działać.Kiedyś w Junaku regulator od wibracji odpadł od ramy a alternator fiatowski zrobił resztę.Popaliło wszystkie żarówki a z akumulatora wyszła piana przez korki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 sprawdź tez cewki wysokiego napiecia... najprostszy sposób;] dotknij ich po prostu ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 sprawdź tez cewki wysokiego napiecia... najprostszy sposób;] dotknij ich po prostu ;]I jak zobaczysz gwiazdy, albo urwie Ci się film to będzie to :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 panowie w ktmie jest tylko 1 linka- od gazu :icon_rolleyes: w przełączniku jest przycisk do gaszenia silnika i to w 90% on ma przebicie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 15 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Sprzęt stoi w garażu, napewno fajka ani kabel nie jest zawilgocony. Cewka jest cała już sprawdzałem. Kable też wszystkie ok. Na zimnym niewiem czy kopie bo zawsze grzeje go przed jazdą. Kopie tylko w trakcie jazdy. Najmocniej kopie jak sie mu ostro odwinie i zamknie gaz to wtedy na zamknietym zazwyczaj walnie. W KTM niema chyba takiego przwodu masującego z ramą. Rozbierałem już przełacznik lewy od świateł i od gaszenia ale nic tam nie dostrzegłem, kabelki są w nim zalane na stałe więc nic tam sie nie zdziała. Co najwyżej może sie zawilgociło pod przyciskami, kompresorem dzisiaj to przedmucham i rozbiore prawy przełacznik (zapalanie i gaszenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 panowie w ktmie jest tylko 1 linka- od gazu Nie no dwie muszą być - normalna i powrotna...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Narazie przestało kopać, prawdopodobnie śruby mocujące od lewego przelącznika dotykały do kierownicy i od tego kopało. Obwinołem kierownice izolacją i narazie jest ok. Zobaczymy jak to bedzie dalej. Jeszcze jedno pytanie. Czy nowe tarcze sprzęgłowe powinno sie moczyć w oleju przed założeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.