fv Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Chiałbym nauczyć się jeździć z dwoma palcami zawsze na klamce hamulca. Jedni lubią stawiać na koło - a ja mam taki właśnie kaprys. Czuję się wtedy bezpieczniej i wiem, że nie tylko ja tak jeżdżę. Mam jednak problem - ręka po jakimś czasie odmawia posłuszeństwa. Mięśnie układają się jakoś źle i po prostu czuję ból, skurcze. To bardzo rozprasza w czasie jazdy i zmniejsza moje natężenie uwagi na to co się dzieje dookoła. Ponadto mam bardzo duży problem aby kontrolować gaz trzema pozostałymi palcami. Jak to robić? Dłonią i kciukiem czy palcami które zostają na rączce? Nauczyłem się już tego, że jeśli coś boli to robię to źle. Może powinienem zająć inną pozycję? Może coś przestawić, podkręcić? Dodatkowo jazda z pasażerką, która w czasie hamowania obciąża mi ręce jest dosyć trudna... Jak to ćwiczyć? Jak sobie z tym zagadnieniem radzicie? Po jakim czasie doszliście do wprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Jeśli masz regulacje odległości położenia klamki od manetki to mozesz ja przybliżyć, będzie łatwiej odwijać. Ja mam zbyt daleko i jak położe palce na klamce to nie moge w ogóle dodawać gazu, a regulacji nie ma :notworthy: Jeśli jedziesz na motorze to ręka razem z dłonią i palcami leżącymi na klamce powinna leżeć w jednej płaszczyźnie. Mi sie wydaje, że to kwestia ustawienia klamki :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 heh Ja mam taki nawyk ze zawsze 2 palce na klamce sprzegla trzymam i nic mnie nie boli ;P a na klamce hamulca przedniego to raczej nie w razie jakiegos niebezpieczenstwa to przygotowana mam prawa noge zeby depnac na hamulec ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) A może problem tkwi w kącie klamki-pompki na kierownicy ? Spróbój dać ją o pare stopni wyżej/niżej może to coś Ci pomoże ;-) Ustaw ją tak żeby palce spoczywały na klamce samoczynnie, bez wymuszenia. Edytowane 11 Maja 2007 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 jak depniesz na hamulec tylni i zablokujesz tyle koło to raczej nic nie da... Trzymanie palców na klamce hamulca skraca czas od zauważenia przeszkody do rozpoczecia hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Ja mam troche inny problem. Z tylnym hamulcem. Czesto na skrzyzowaniu trzymam moto na hamulcu noznym co by sie nie staczal. Niestety nie potrafie tak jezdzic ( z stopa nad hamulcem) bo zeby nie oddzialywac na hamulec musze stope mocno zadzierac do gory a to strasznie szybko meczy. Jak tak jede i stopa zmeczona sama opada to mam wrazenie ze lekko hamuje. Musze stope trzymac pod dzwignia hamulca albo cofnac ja na podnozku co zwieksza czas reakcji bo stope musze przekladac do przodu. Macie jakies techniki czy trzeba sie z tym pogodzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 11 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Na moje oko masz zdecydowanie za wysoko dźwignię zmiany biegów. Palce muszę leżeć swobodnie na klamce, a nie wznosić się w górę. Sam zawsze jeżdżę z palcami na dźwigniach po obu stronach kierownicy, bo to naturalne w enduro, ale nic mnie nie męczy specjalnie.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Ja mam troche inny problem. Z tylnym hamulcem. Czesto na skrzyzowaniu trzymam moto na hamulcu noznym co by sie nie staczal. Niestety nie potrafie tak jezdzic ( z stopa nad hamulcem) bo zeby nie oddzialywac na hamulec musze stope mocno zadzierac do gory a to strasznie szybko meczy. Jak tak jede i stopa zmeczona sama opada to mam wrazenie ze lekko hamuje. Musze stope trzymac pod dzwignia hamulca albo cofnac ja na podnozku co zwieksza czas reakcji bo stope musze przekladac do przodu. Macie jakies techniki czy trzeba sie z tym pogodzic?jeśli masz regulacje hamulca to możesz obniżyc dźwignie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Tak jak wyżej szanowni Koledzy wspomnieli, jest to kwestia regulacji położenia klamki, bliżej-dalej, oraz kąta pod jakim klamka znajduje się względem grzbietu dłoni i przedramienia. Zbyt wysoko zadarta do góry klamka jest niewygodna w użyciu, a to nie sprzyja bezpieczeństwu czynnemu.Co do hamulca nożnego, to nie widzę problemu - obniżyć dźwignię i po kłopocie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Tak jak wyżej szanowni Koledzy wspomnieli, jest to kwestia regulacji położenia klamki, bliżej-dalej, oraz kąta pod jakim klamka znajduje się względem grzbietu dłoni i przedramienia. Zbyt wysoko zadarta do góry klamka jest niewygodna w użyciu, a to nie sprzyja bezpieczeństwu czynnemu.Co do hamulca nożnego, to nie widzę problemu - obniżyć dźwignię i po kłopocie. Prosze jeszcze laikowi wytlumaczyc jak ma to zrobic :buttrock: Instrukcji do Horneta nie mam niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzoov Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) Prosze jeszcze laikowi wytlumaczyc jak ma to zrobic :cool: Instrukcji do Horneta nie mam niestety 1. Sciagnac manual2. Przeczytac3. Zastosowac :) I mala uwaga na koniec, po obnizeniu dzwigni sprawdz dzialanie swiatla stopu, zebys nie przejezdzil kilkuset km na wlaczonym stopie non-stop ;) (jak ja :crossy: ). fv, moze bardziej rozluznij te palce na klamce, nie wiem.. I popros pasazerke zeby raczej o bak sie zapierala, wtedy nie bedzie tak Cie cisnac przy hamowaniu. Edytowane 11 Maja 2007 przez rzoov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 ustawienie kierownicy to chyba największa męka :) w ostatnim sprzęcie prawie 2 miesiące mi zajęło zanim dobrze sobie klamki i kierownicę ustawiłem :crossy: a palce na klamkach to mam zawsze odkąd pamiętam , to już jakieś 9 lat ;) a na rowerze to już całkiem normalne bo lubie sobie na 1o pośmigać (przednia opona się wtedy nie ściera :cool: ) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telet Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 a jesli juz trzymacie 2 palce na klamce hamulca, to które? wskazujący i środkowy, czy serdeczny z małym? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 ja trzymam wskazujacym i srodkowym...a co do trzymania palcow na klamce hamulca to... w niebezpiecznych miejscach (skrzyzowania, wjazdy itp) klade palce, jestem jednoczesnie przygotowany na ostre hamowanie i utrzymuje stala predkosc...przy spokojnej jezdzie trzymam sobie dwa palce lekko odchylone... czyli przygotowane do uzycia dzwigni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Zastanawiam sie tylko czy jak ustawie sobie blizej klamke hamulca w stosunku do rollgazu to czy faktycznie w przypadku hamowania 1. dopuszcza pelne docisniecie klamki hamulca do rollgazu 2. w przypadku " sekundy strachu " nie przykleszcze pozostalych palcow klamka 3. bede mial do dyspozycji pelne cisnienie w ukladzie hamowania / czyli w pelni wykorzystam hamulec :icon_mrgreen: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.