Skocz do zawartości

Palce zawsze na klamce hamulca - co robię źle?


fv
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chiałbym nauczyć się jeździć z dwoma palcami zawsze na klamce hamulca. Jedni lubią stawiać na koło - a ja mam taki właśnie kaprys. Czuję się wtedy bezpieczniej i wiem, że nie tylko ja tak jeżdżę.

 

Mam jednak problem - ręka po jakimś czasie odmawia posłuszeństwa. Mięśnie układają się jakoś źle i po prostu czuję ból, skurcze. To bardzo rozprasza w czasie jazdy i zmniejsza moje natężenie uwagi na to co się dzieje dookoła.

 

Ponadto mam bardzo duży problem aby kontrolować gaz trzema pozostałymi palcami. Jak to robić? Dłonią i kciukiem czy palcami które zostają na rączce?

 

Nauczyłem się już tego, że jeśli coś boli to robię to źle. Może powinienem zająć inną pozycję? Może coś przestawić, podkręcić? Dodatkowo jazda z pasażerką, która w czasie hamowania obciąża mi ręce jest dosyć trudna...

 

Jak to ćwiczyć? Jak sobie z tym zagadnieniem radzicie? Po jakim czasie doszliście do wprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz regulacje odległości położenia klamki od manetki to mozesz ja przybliżyć, będzie łatwiej odwijać. Ja mam zbyt daleko i jak położe palce na klamce to nie moge w ogóle dodawać gazu, a regulacji nie ma :notworthy:

 

Jeśli jedziesz na motorze to ręka razem z dłonią i palcami leżącymi na klamce powinna leżeć w jednej płaszczyźnie.

 

Mi sie wydaje, że to kwestia ustawienia klamki :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może problem tkwi w kącie klamki-pompki na kierownicy ? Spróbój dać ją o pare stopni wyżej/niżej może to coś Ci pomoże ;-) Ustaw ją tak żeby palce spoczywały na klamce samoczynnie, bez wymuszenia.

Edytowane przez Z3US
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troche inny problem. Z tylnym hamulcem. Czesto na skrzyzowaniu trzymam moto na hamulcu noznym co by sie nie staczal. Niestety nie potrafie tak jezdzic ( z stopa nad hamulcem) bo zeby nie oddzialywac na hamulec musze stope mocno zadzierac do gory a to strasznie szybko meczy. Jak tak jede i stopa zmeczona sama opada to mam wrazenie ze lekko hamuje. Musze stope trzymac pod dzwignia hamulca albo cofnac ja na podnozku co zwieksza czas reakcji bo stope musze przekladac do przodu. Macie jakies techniki czy trzeba sie z tym pogodzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Na moje oko masz zdecydowanie za wysoko dźwignię zmiany biegów. Palce muszę leżeć swobodnie na klamce, a nie wznosić się w górę. Sam zawsze jeżdżę z palcami na dźwigniach po obu stronach kierownicy, bo to naturalne w enduro, ale nic mnie nie męczy specjalnie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troche inny problem. Z tylnym hamulcem. Czesto na skrzyzowaniu trzymam moto na hamulcu noznym co by sie nie staczal. Niestety nie potrafie tak jezdzic ( z stopa nad hamulcem) bo zeby nie oddzialywac na hamulec musze stope mocno zadzierac do gory a to strasznie szybko meczy. Jak tak jede i stopa zmeczona sama opada to mam wrazenie ze lekko hamuje. Musze stope trzymac pod dzwignia hamulca albo cofnac ja na podnozku co zwieksza czas reakcji bo stope musze przekladac do przodu. Macie jakies techniki czy trzeba sie z tym pogodzic?

jeśli masz regulacje hamulca to możesz obniżyc dźwignie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej szanowni Koledzy wspomnieli, jest to kwestia regulacji położenia klamki, bliżej-dalej, oraz kąta pod jakim klamka znajduje się względem grzbietu dłoni i przedramienia. Zbyt wysoko zadarta do góry klamka jest niewygodna w użyciu, a to nie sprzyja bezpieczeństwu czynnemu.

Co do hamulca nożnego, to nie widzę problemu - obniżyć dźwignię i po kłopocie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej szanowni Koledzy wspomnieli, jest to kwestia regulacji położenia klamki, bliżej-dalej, oraz kąta pod jakim klamka znajduje się względem grzbietu dłoni i przedramienia. Zbyt wysoko zadarta do góry klamka jest niewygodna w użyciu, a to nie sprzyja bezpieczeństwu czynnemu.

Co do hamulca nożnego, to nie widzę problemu - obniżyć dźwignię i po kłopocie.

 

 

Prosze jeszcze laikowi wytlumaczyc jak ma to zrobic :buttrock: Instrukcji do Horneta nie mam niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze jeszcze laikowi wytlumaczyc jak ma to zrobic :cool: Instrukcji do Horneta nie mam niestety

 

1. Sciagnac manual

2. Przeczytac

3. Zastosowac

 

:)

 

I mala uwaga na koniec, po obnizeniu dzwigni sprawdz dzialanie swiatla stopu, zebys nie przejezdzil kilkuset km na wlaczonym stopie non-stop ;) (jak ja :crossy: ).

 

fv, moze bardziej rozluznij te palce na klamce, nie wiem.. I popros pasazerke zeby raczej o bak sie zapierala, wtedy nie bedzie tak Cie cisnac przy hamowaniu.

Edytowane przez rzoov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie kierownicy to chyba największa męka :)

w ostatnim sprzęcie prawie 2 miesiące mi zajęło zanim dobrze sobie klamki i kierownicę ustawiłem :crossy:

 

a palce na klamkach to mam zawsze odkąd pamiętam , to już jakieś 9 lat ;)

 

a na rowerze to już całkiem normalne bo lubie sobie na 1o pośmigać (przednia opona się wtedy nie ściera :cool: )

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja trzymam wskazujacym i srodkowym...

a co do trzymania palcow na klamce hamulca to... w niebezpiecznych miejscach (skrzyzowania, wjazdy itp) klade palce, jestem jednoczesnie przygotowany na ostre hamowanie i utrzymuje stala predkosc...

przy spokojnej jezdzie trzymam sobie dwa palce lekko odchylone... czyli przygotowane do uzycia dzwigni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko czy jak ustawie sobie blizej klamke hamulca w stosunku do rollgazu to czy faktycznie w przypadku hamowania

 

1. dopuszcza pelne docisniecie klamki hamulca do rollgazu

 

2. w przypadku " sekundy strachu " nie przykleszcze pozostalych palcow klamka

 

3. bede mial do dyspozycji pelne cisnienie w ukladzie hamowania / czyli w pelni wykorzystam hamulec

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...