wueska Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 jak sie juz dozownik zepsuł to jha bym go nie reanimował;] mozliwe ze awaria była wywołana błedem osiowosci kół napedzajacych;] itp... nieryzykował bym ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTesX Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 no jak widac jakiś musi być skoro aba tak samo sie kopcą nim sie rozgrzeja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ja też używam dozownika i wszystko działa jak należy :icon_mrgreen: Duża wygoda!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ze 2 t kopci bardziej kiedy go odpalisz to normalne, olej jest zawsze cięższy od paliwa i schodzi na dół i kiedy silnik pociągnie takie paliwo bardziej kopci, a gdy jak mówisz sie nagrzeje (czyli chwile juz pochodzi), kopci normalnie, bo ma normalną dawkę oleju. W 4t to raczej wino wysłużonych już podzespołów, bo kopci olej z silnika, którego nie powinno być w mieszance paliwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 (edytowane) Ja odłączyłem w swojej dt dozownik całkowicie sprawny z kilku przyczyn: Plusy- linka gazu chodzi dużo lżej !!- cały czas mam stałą mieszankę oleju w stosunku do wachy- w zimie olej jet gęstszy i bałbym sie jeździć na dozowniku (a jeździłem rok temu jak były mrozy -10 stopni)- z bani ze coś sie może popsuć- mam stacje paliw 100 metrów od garażu :icon_rolleyes: - moto lżejsze o 2 kg :smile: Minusy- to że trza kupić równą ilość wachy zeby ją wymieszać równo np nie za 20 zł tylko za 19 zeby było równo 5 litrów Ogólnie w moto szosowym nawet bym nie pomyślał o wyjebaniu dozownika ale w enduraku używanym do endurowania lepiej wyj**ać Edytowane 12 Maja 2007 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Przy dozowniku także masz równą ilość oleju w stosunku do ilości paliwa, im więcej gazu tym więcej paliwa i oleju płynie. Dobry olej nie krzepnie przy -10?:) Nie każdy ma 200 m do stacji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Zawsze lałem castrola r2 i on przy -10 ma konsystencje kislu Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 hmm to jakiś dziwny, z midlandem takich cudów niema Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu. Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.html Opisywana przez Was awaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z: sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompkizużycia tłoczka pompypękających cięgieł sterującychniewłaściwej regulacjiniewłaściwego oleju lub jego brakuzapchanej dyszy w gaźnikuitd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahadt80lc2 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 ja zacząłem lać olej do baku jak zepsółem sobie przez to cylinder i wał dostał też po dup.. bo lekki luz sie zrobił ale nie duży. nie wyczujesz od razu jak sie dozownik zepsuje.. mi po odpaleniu zakopcił jak zawsze a potem przestawało.. i już nie podawał.. zauwazyłem to jak po 500km z zbiornika oleju ni eubyło ale było już za późno bo kompresje stracił.. moze wina tylko jakiegos paprocha ale juz nie będe jeździł. za dużo kasy mnie to kosztowało. fakt że wygoda.. ale ja wole lać do baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Mi też się już raz zepsuł dozownik. ale miałem szczęscie ze zauwazyłem i tylko pierścienie się przytarły. Jak kupiłem swoją Honde to pierwsze co wyj**ałem dozownik. Przy zakupie pytam się gościa co za olej jest wlany do zbiornika, a on ze no Mobil1, tak się dziwie i pytam jaki to , a on ze zwykły do przekładni ... Masakra ;/ Teraz normalnie na stacji do baku leje olejek i jest oki. Tylko mnie zastanawia czy pompka się mi nie zatrze i zblokuje te kółko z tworzywa?? Może całkiem je wyjąć ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprilia rx 50 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Witam!!!! Mam jedno pytanie: Jak odlaczyc calkowcie dozownik oleju??? Chodzi mi o dokladne instrukcje!! Z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quba Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Mi też się już raz zepsuł dozownik. ale miałem szczęscie ze zauwazyłem i tylko pierścienie się przytarły. Dokladnie to samo mialem w swojej dt80 ;] ehh niefart :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 mój brat cioteczny w skuterze ma dozownik i u niego nic się nie dzieje :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Moj kumpel kupil aeroxa 100 i po 200 km sie zatarł bo dozownik sie zje*al :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.