Skocz do zawartości

Dozownik, prawda czy mit.


grayfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ze 2 t kopci bardziej kiedy go odpalisz to normalne, olej jest zawsze cięższy od paliwa i schodzi na dół i kiedy silnik pociągnie takie paliwo bardziej kopci, a gdy jak mówisz sie nagrzeje (czyli chwile juz pochodzi), kopci normalnie, bo ma normalną dawkę oleju. W 4t to raczej wino wysłużonych już podzespołów, bo kopci olej z silnika, którego nie powinno być w mieszance paliwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odłączyłem w swojej dt dozownik całkowicie sprawny z kilku przyczyn:

 

Plusy

- linka gazu chodzi dużo lżej !!

- cały czas mam stałą mieszankę oleju w stosunku do wachy

- w zimie olej jet gęstszy i bałbym sie jeździć na dozowniku (a jeździłem rok temu jak były mrozy -10 stopni)

- z bani ze coś sie może popsuć

- mam stacje paliw 100 metrów od garażu :icon_rolleyes:

- moto lżejsze o 2 kg :smile:

 

Minusy

- to że trza kupić równą ilość wachy zeby ją wymieszać równo np nie za 20 zł tylko za 19 zeby było równo 5 litrów

 

 

Ogólnie w moto szosowym nawet bym nie pomyślał o wyjebaniu dozownika ale w enduraku używanym do endurowania lepiej wyj**ać

Edytowane przez qpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu.

 

Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.html

 

 

Opisywana przez Was awaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z:

 

sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,

uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompki

zużycia tłoczka pompy

pękających cięgieł sterujących

niewłaściwej regulacji

niewłaściwego oleju lub jego braku

zapchanej dyszy w gaźniku

itd.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zacząłem lać olej do baku jak zepsółem sobie przez to cylinder i wał dostał też po dup.. bo lekki luz sie zrobił ale nie duży. nie wyczujesz od razu jak sie dozownik zepsuje.. mi po odpaleniu zakopcił jak zawsze a potem przestawało.. i już nie podawał.. zauwazyłem to jak po 500km z zbiornika oleju ni eubyło ale było już za późno bo kompresje stracił.. moze wina tylko jakiegos paprocha ale juz nie będe jeździł. za dużo kasy mnie to kosztowało. fakt że wygoda.. ale ja wole lać do baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się już raz zepsuł dozownik. ale miałem szczęscie ze zauwazyłem i tylko pierścienie się przytarły. Jak kupiłem swoją Honde to pierwsze co wyj**ałem dozownik. Przy zakupie pytam się gościa co za olej jest wlany do zbiornika, a on ze no Mobil1, tak się dziwie i pytam jaki to , a on ze zwykły do przekładni ... Masakra ;/ Teraz normalnie na stacji do baku leje olejek i jest oki. Tylko mnie zastanawia czy pompka się mi nie zatrze i zblokuje te kółko z tworzywa?? Może całkiem je wyjąć ?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...