Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to ja tez podpytam :crossy: co prawda MZtka nie rusek, ale chyba zasada dzialania zacisku hamulca jest taka sama

szkielkowalam elementy od MZtki, poprosilam pana zeby wszystko wyszkielkowal nie tylko na zewnatrz ale tez w srodku - bedzie ladniej. Podczas szkielkowania zgubily sie wszystkie uszczelki, udalo mi sie kupic te pod tloczki ale z boku jest jeszcze jedna taka malutka. W Lodzi sa 2 sklepy z czesciami do MZtek i w obu mi powiedzieli ze tego juz nie produkuja. Bylam w sklepie hydraulicznym z uszczelkami zeby dokupic taki oring nie mam nawet tego co byl wczesniej zeby na wzor czegos szukac

pomijajac juz nawet brak tej uszczelki to slyszalam ze trzeba jakos spasowac/uszczelnic elementy zacisku. No wlasnie, ale jak?

pozdrawiam

Edytowane przez tita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 100% są różne zresztą zobacz sobie na stronie http://www.sowiet-moto.neostrada.pl/

Najprostszy "partyzancki" sposób to pominąć regulator i miernikiem zmierzyć napięcie.

Przy wyłączonym zapłonie odłącz od prądnicy kabel wzbudzania, wyjście wzbudzana połącz z masą i podłącz miernik do "+" prądnicy. Odpal motorek obserwując miernik. Przy dodawaniu gazu :icon_twisted: napięcie powinno rosnąć, ale staraj się nie przekraczać napięcia 9 - 10V. Cewka i akumulator to przeżyją, żarówki nie.

Jeśli napięcie będzie rosło to prądnica jest OK, winy szukaj w reglerze i kablach. Jeśli napięcie nie rośnie - wyciągaj prądnice i zobacz co ją boli.

Zrobiłem tak jak napisałeś, i się zmartwiłem bo na wolnych jest 1,7V i dopiero na maxmynalnycj jest około 6,5V myśle że wina jest w którejś szczotce.. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wyregulwać regler, a to nie łatwa sprawa :banghead:

 

a jednak regler. Te blaski co są wogle sie nie ruszają, kontrolka świeci caly czas. Styki byly zasniedziale wiec wyczyscilem, i nic. gdy dopchne jedna z blaszek to chyba ładuje i gaśnie lampka.

Jak to zrobić, naprawić, wyregulować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaczyna się tu robić bajzel. Puzel tak jak pisze mareczek804 zmierz napięcia na wyjściu prądnicy i jeszcze jedno napisz dokładnie jak i czym czyściłeś styki. W regulatorze są dwa komplety styków. Podejrzewam, że zwierałeś "wyłącznik zwrotny", a to by wskazywało na źle wyregulowany regler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki czyściłem listkiem papieru ściernego 280, ale nic na siłę. Wsadzilem papierek między styki i pocieralem na lewo i prawo, najwyzej lekko dociskając blaszkę do drugiego styku.

Zaraz pójde do piwnicy i sprawdze jakie daje napięcie ale, nie wkręcam maszyny na wysokie obroty bo silnik jest świerzo po remoncie głównym i jak na razie zrobilem ze 2-3km.

 

W takim razie jak wyregulować regulator??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna rzecz w rusku. Jezeli nie pali oleju hektolitrami to szkoda sobie glowy zawracac.

i równierz tak uważam ale będąc wczoraj na motobajzlu w łodzi zauważyłem gościa że sprzedawał zmodyfikowane tarcze sprzęgła do rusów za 90zł/szt były w ocunku i dotego okładziny były jakieś hamarykańskie :D klejone i nitowane, podobno nie ślizga się tak jak oryginały jeździł ktoś na tym? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwieje te watpliwosci :cool:

 

po prostu w tym motorze jest zle zlozona pompa olejowa (wiem kto skladal, mialam nawet ja w lapie) niby okej, silnik na szybko "przerabiany" (tzn wymiana alternatora z powrotem na pradnice, razem z walkiem rozrzadu i przerywaczem)

 

..i tak sie zastanawiam.. po co tys sie zamienial..

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i równierz tak uważam ale będąc wczoraj na motobajzlu w łodzi zauważyłem gościa że sprzedawał zmodyfikowane tarcze sprzęgła do rusów za 90zł/szt były w ocunku i dotego okładziny były jakieś hamarykańskie klejone i nitowane, podobno nie ślizga się tak jak oryginały jeździł ktoś na tym?

 

A co to byl za gosc ? Wlasnie zamierzam kupic tarcze do urala, bo sie skonczyly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

..i tak sie zastanawiam.. po co tys sie zamienial..

 

Chcę przejeździć na tym "piecu" do końca sezonu - potem postaram się o "dolny" silnik;;;

Resztę powiem Ci dokładniej jak sie spotkamy - ale uwierz mi - silnik z tamtej Kachy raczej długo nie pochodzi;;;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoja wola kukuryku- pomeczysz ja troche, a pozniej spraw sobie dolniaka.. :D tylko polukaj na gladz i tloki, bo nie spodziewam sie tam rewelacji...

 

jak on do emki zalozyl pierscienie uszczelniajace bez sprezyny.. :)

 

je*any mechanik..

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Jaki olej od kąśki do silnika?? pare lat temu jak miałem to lałem mobila 10W/40. A wy jaki polecacie??

- ktoś się z was zastanawiał nad założeniem elektronicznego regulatora napiecia do kachy z 6 v instalacja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...