Paolo350 Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Sam jestem ciekaw czy taki przeszczep regulatora by się przyjął - bo jestem na etapie walki ze wzbudzeniem prądnicy (cholerny regler za późno dołącza wzbudzenie);Jeśli dałoby się zrobić taką zabieg z tym reglerem, to chętnie bym to u siebie zastosował (bo prądnicy nie mam zamiaru zmieniać na malucha, ani tym bardziej na altek z Dniepra, a zależy mi na tym, żeby działała poprawnie); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Paolo na 100% się da, tylko mnie jeszcze zastanawia jedna kwestia tego regulatora. Gdyż w prądnicach od mz- występuje tzw. cewka wzbudzenia/rezystor oporowy. Czy bez tego prądnica będzie wstanie łądować?? Tamten rezystor odpowiada za jej wzbudzenie z tego co pamiętam. Wielkościowo się zmieści, bo już patrzyłem suwmiarką, będzie trza dolutować wyjścia z płytki do oryginalnych "bolców" reglera z kaśki i bez znaku do momentu roztworzenia reglera. Ktoś bardziej kumaty w elektryce mógłby się wypowiedzieć o tych prądnicach kaśkowskich, bo nie wiem co z tą cewką wzbudzenia/rezystorem oporowym:) Co do mojej kaśki dosatnie myśle ona -drugie lepsze życie:) Gaźniki k-68 za pare dni już będą czekały na półce. Widziałem te przejściówki na allegro, w sumie podobno i tak trzeba podciąć żeberka. Widziałem że ludzie sami dorabiają grubszy dystans od cylindra. Nie myślał z was ktoś żeby zrobić pomiędzy gaźnikiem a cylindrem 4 centymetrową rure, o średnicy gaźnika, na obydwóch końcach dospawać odpowiednie trzymania i po sprawie. Może dużo zachodu, ale chyba rozsądne wyście?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 -Regler się zmieści. Sam mam elektronika z jeszcze innego źródła. -Gaźniki k68 mają większe gardziele niż doloty o cylindra. -Można podciąć redukcje zamiast żeber . -Lepiej żeby gaźniki były możliwie blisko bo z każdym centymetrem nieco zmieniasz charakterystykę silnika (bardzo niedużo ale jednak) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 (edytowane) Podcięcie redukcji widze ze powinno wystarczyć. W najbliższych dniach postaram się wstawić relger do puszki i porobie zdjęcia, jak będzie sprawny moge wam porobić takie:) Prince co to jest pompa od strucla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Bo mnie to ciekawi a nie odpowiedziałeś.Ma ktoś z was może zwymiarowane zawory do kaśki?? Bo u paradowskich trza podać wymiary, a ja mam zjechany zawory więc nie chce ich mierzyć. Logiczne zresztą. Niedługo jest bajzel i potrzebuje kosz do kaśki kupić. Z tego co pamiętam kosz do kaśki ma tłumienie gumowe, okrągły błotnik z taką ładną obrysówka, aby dostać się do bagażu trza kanape odchylić. Dobrze pamiętam?? pytam się bo nie chce wiochy kupić. Edytowane 2 Września 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Pompa od strucla - to zapewne Uralowska; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter_gpz Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Niedługo jest bajzel i potrzebuje kosz do kaśki kupić. Z tego co pamiętam kosz do kaśki ma tłumienie gumowe, okrągły błotnik z taką ładną obrysówka, aby dostać się do bagażu trza kanape odchylić. Dobrze pamiętam?? pytam się bo nie chce wiochy kupić. Tak dobrze pamietasz :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Sam jestem ciekaw czy taki przeszczep regulatora by się przyjął - bo jestem na etapie walki ze wzbudzeniem prądnicy (cholerny regler za późno dołącza wzbudzenie);Jeśli dałoby się zrobić taką zabieg z tym reglerem, to chętnie bym to u siebie zastosował (bo prądnicy nie mam zamiaru zmieniać na malucha, ani tym bardziej na altek z Dniepra, a zależy mi na tym, żeby działała poprawnie); A ja myślę, że powinieneś wiedzieć czemu regler od MZ nie pasuje, a to,że regler za późno włącza wzbudzanie to pikuś dla kodoś kto się na tym zna :( Dla przypomnienia:Cytat(Gumiś714 @ 12 czerwiec 2007 - 22:58) * Jeśli kiedyś zadasz pytanie typu "czemu prądnica nie ładuję" to na 100% odpowie Tobie - kup sobie sprawny motor i porównaj , a i na inne pytania będę udzielał równie rzeczowych odpowiedzi icon_razz.gif icon_razz.gif Człowieku;Wiem czemu moja prądnica nie ładuje - i sam potrafię to sprawdzić - tak samo jak potrafię zmierzyć dwa tłoki i porównać ich wymiar. A jeśli nie masz ich pod ręką, i nie otrzymałeś odpowiedzi na swoje pytanie, to mogłeś udać się do najbliższego sklepu i pomierzyć, lub zapytać kogoś kto akurat sprzedaje takowe tłoki na aukcji (ja tak robiłem, gdy jeszcze szukałem tłoków do dolniaka - i też pytałem gościa na allegro o wymiar tłoków - min. do Łady i CC);Minimum wysiłku z twojej strony oszczędziłby ci masę czasu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Pomińmy post Gumisia, bo nic nie wnosi....Teraz kolejne zagadki i pytania: Czy wszystkie zawory w kaśce są identyczne?? Bo według katalogu tak jest, tylko czemu mają one takie nacięcia?? Do czego mają one służyć??Dostałem przez przypadek zwymiarowany zawór, dzięki pewnej osobie z tego forum :( i tam pisałox4. Czyżby wszystko identyko??Tutaj foto z katalogu:http://images29.fotosik.pl/74/6b8986a05d4f4f2c.jpg Następną zagwostką jest: kierownica z rogami, przecież wszyscy ogólnie wiemy że w kaśkach nie występowały kierownice takie jak w emie czy w osiołku z tzw. rogami (klamki do środka), przeglądając katalog od K-750 z MOSKWY z 1961 roku natrafiłem na taką strone i z głupiałem: http://images13.fotosik.pl/66/d87838b64108ecbd.jpgTego przecież nie było w kaśkach, więc chyba błąd autorski. Co do wałka rozrządu u mnie jest osadzony na łożysku kulkowym i tulei z fosforo-brązu albo zwykłego brązu. Zamieniał ktoś z was tą tuleje na łożysko kulkowe lub rolkowe?? Gumiś co do regulatora to się dobiera regulatory odpowiednio do tego czy jest prądnica obco-wzbudna czy samowzbudna. Ja sam nie mam dość pojęcia o tym, więc może by ktoś powiedział coś o prądnicy kaśkowej i jakimś reglerze elektroniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Stare kachy miały kierownice emkoską jak i lampę emki i pewnie jeszcze kilka innych elementów http://img48.imageshack.us/img48/7197/1730962382rc6.jpg owe nacięcie na zaworze podejrzewam, że mogło służyć do docierania zaworów śrubokrętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Skoro jesteśmy przy cylindrach oraz przy zaworach, więc mam pytanie. W jaki sporób zregenerować zawory, prowadnice oraz gniazda zaworowe?? Z tego co wiem to gniazda jak i prowadnice są nie wymienne. Czy są może zawory nadymiarowe w tym sensie że ich trzonki są nieco większe od nominalanych, pod które dałoby się przeszlifować prowadnice??? A jak wygląda sprawa z gniazdami?? Frezować i docierać z zaworem?? Jak to porządnie zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 1.Gniazda zaworowe trzeba wyfrezować2. Zawory zamów u Paradowskich (ja tak robie)Jak gniazda wyfrezuje, to nakładam paste i docieram zawór. Po skończonym docieraniu sprawdzam wszystko naftą , tzn. zostawiam na noc czy nie puchnie i nie przecieka. Mnie się zdaje że prowadnice są wymienne, ale moge mylić z uralem moim:) Puzel Właśnie mnie to ciekawiło. I widać kaśka ma też założone te pierwsze głowice (niektórzy) nazywają je zimowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 wojtku- owszem byly- nawet wygrzebalam zeskanowany katalog do owej kasienki :biggrin: roczniki to +/- 1959-63...http://img341.imageshack.us/img341/2016/katk75007wt5.gif a co do glowic, zawsze byly nazywane potocznie "zimowe". Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Może ktoś odpowiedzieć wreszcie na te pytania:- Czy wszystkie zawory w kaśce są identyczne?? Bo według katalogu tak jest, tylko czemu mają one takie nacięcia?? Do czego mają one służyć??Dostałem przez przypadek zwymiarowany zawór, dzięki pewnej osobie z tego forum i tam pisałox4. Czyżby wszystko identyko??Tutaj foto z katalogu:http://images29.fotosik.pl/74/6b8986a05d4f4f2c.jpg- Co to jest pompa olejowa od strucla??- Czytałem tematy o zapłonach elektronicznych i mam zamiar zastosować taki w kaśce bo w deklu zamykającym aparat zapłonowy jest dużo miejsca:) Znalazłem taki na allegro, wszyscy znajomi motocykliści mi polecają więc się skusze, tylko nie rozumiem dwóch zdań: BEZOBSŁUGOWA PRACA MODUŁU -NIE WYMAGA REGULACJI ODSTĘPU PRZERYWACZA I ODŁĄCZONY KONDENSATOR POWODUJE ZE UKŁAD DZIAŁA BARDZO BEZAWARYJNIE. Czyli co w ogóle nie regulujemy zapłonu?? Bo nie bardzo rozumiem. Dzięki z góry za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 (edytowane) Z tego co wiem to w dolniakach zawory są takie same. A nacięte są po to aby łatwiej je docierać.Pompa od strucja to nic innego jak pompa olejowa od Urala.Wojtas a ile dałeś za zawory u Paradowskich?? Edytowane 3 Września 2007 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 (edytowane) 1.Narazie wysłałem im projekt. Jezeli są takie same to zamówie 4 od razu i zobacze. Mają mi zrobić wycene a wtedy wam powiem.2. Myśle czy można by było jakoś bardziej utwardzić koła rozrządu. Jakieś pomysły??3. Tylko od którego urala dokładnie pasuje pompa olejowa bez przeróbki??Pozdrawiam Taką dostałem odpowiedz od Paradowskich:WITAM, CENA KOMPLETU WYNOSI 214,72 ZŁ BRUTTO CZYLI 53,68ZŁ ZA 1 SZT. POZDRAWIAM Ogólnie cena mnie troszke zaskoczyła bo spodziewałem się mniejszej. No ale wole mieć takie zawory niż z plastoliny ruskiej, pozatym Paradowscy to chyba najlepsi producenci zaworów na naszym rynku. Oprócz gaźników k-68 bardzo ważnym elementem będzie dobry filtr powietrza. Chyba z rezygnuje z oryginalnego na rzecz takiego:http://www.allegro.pl/item230859321_filtr_...ral_dniepr.html Miał ktoś z czymś takim do czynienia?? Edytowane 3 Września 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.