Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sam jestem ciekaw czy taki przeszczep regulatora by się przyjął - bo jestem na etapie walki ze wzbudzeniem prądnicy (cholerny regler za późno dołącza wzbudzenie);

Jeśli dałoby się zrobić taką zabieg z tym reglerem, to chętnie bym to u siebie zastosował (bo prądnicy nie mam zamiaru zmieniać na malucha, ani tym bardziej na altek z Dniepra, a zależy mi na tym, żeby działała poprawnie);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paolo na 100% się da, tylko mnie jeszcze zastanawia jedna kwestia tego regulatora. Gdyż w prądnicach od mz- występuje tzw. cewka wzbudzenia/rezystor oporowy. Czy bez tego prądnica będzie wstanie łądować?? Tamten rezystor odpowiada za jej wzbudzenie z tego co pamiętam.

 

Wielkościowo się zmieści, bo już patrzyłem suwmiarką, będzie trza dolutować wyjścia z płytki do oryginalnych "bolców" reglera z kaśki i bez znaku do momentu roztworzenia reglera. Ktoś bardziej kumaty w elektryce mógłby się wypowiedzieć o tych prądnicach kaśkowskich, bo nie wiem co z tą cewką wzbudzenia/rezystorem oporowym:)

 

Co do mojej kaśki dosatnie myśle ona -drugie lepsze życie:) Gaźniki k-68 za pare dni już będą czekały na półce. Widziałem te przejściówki na allegro, w sumie podobno i tak trzeba podciąć żeberka. Widziałem że ludzie sami dorabiają grubszy dystans od cylindra. Nie myślał z was ktoś żeby zrobić pomiędzy gaźnikiem a cylindrem 4 centymetrową rure, o średnicy gaźnika, na obydwóch końcach dospawać odpowiednie trzymania i po sprawie. Może dużo zachodu, ale chyba rozsądne wyście??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Regler się zmieści. Sam mam elektronika z jeszcze innego źródła.

-Gaźniki k68 mają większe gardziele niż doloty o cylindra.

-Można podciąć redukcje zamiast żeber .

-Lepiej żeby gaźniki były możliwie blisko bo z każdym centymetrem nieco zmieniasz charakterystykę silnika (bardzo niedużo ale jednak) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podcięcie redukcji widze ze powinno wystarczyć. W najbliższych dniach postaram się wstawić relger do puszki i porobie zdjęcia, jak będzie sprawny moge wam porobić takie:) Prince co to jest pompa od strucla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bo mnie to ciekawi a nie odpowiedziałeś.

Ma ktoś z was może zwymiarowane zawory do kaśki?? Bo u paradowskich trza podać wymiary, a ja mam zjechany zawory więc nie chce ich mierzyć. Logiczne zresztą.

 

Niedługo jest bajzel i potrzebuje kosz do kaśki kupić. Z tego co pamiętam kosz do kaśki ma tłumienie gumowe, okrągły błotnik z taką ładną obrysówka, aby dostać się do bagażu trza kanape odchylić. Dobrze pamiętam?? pytam się bo nie chce wiochy kupić.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo jest bajzel i potrzebuje kosz do kaśki kupić. Z tego co pamiętam kosz do kaśki ma tłumienie gumowe, okrągły błotnik z taką ładną obrysówka, aby dostać się do bagażu trza kanape odchylić. Dobrze pamiętam?? pytam się bo nie chce wiochy kupić.

 

Tak dobrze pamietasz :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw czy taki przeszczep regulatora by się przyjął - bo jestem na etapie walki ze wzbudzeniem prądnicy (cholerny regler za późno dołącza wzbudzenie);

Jeśli dałoby się zrobić taką zabieg z tym reglerem, to chętnie bym to u siebie zastosował (bo prądnicy nie mam zamiaru zmieniać na malucha, ani tym bardziej na altek z Dniepra, a zależy mi na tym, żeby działała poprawnie);

 

A ja myślę, że powinieneś wiedzieć czemu regler od MZ nie pasuje, a to,że regler za późno włącza wzbudzanie to pikuś dla kodoś kto się na tym zna :(

 

Dla przypomnienia:

Cytat(Gumiś714 @ 12 czerwiec 2007 - 22:58) *

 

Jeśli kiedyś zadasz pytanie typu "czemu prądnica nie ładuję" to na 100% odpowie Tobie - kup sobie sprawny motor i porównaj , a i na inne pytania będę udzielał równie rzeczowych odpowiedzi icon_razz.gif icon_razz.gif

 

Człowieku;

Wiem czemu moja prądnica nie ładuje - i sam potrafię to sprawdzić - tak samo jak potrafię zmierzyć dwa tłoki i porównać ich wymiar. A jeśli nie masz ich pod ręką, i nie otrzymałeś odpowiedzi na swoje pytanie, to mogłeś udać się do najbliższego sklepu i pomierzyć, lub zapytać kogoś kto akurat sprzedaje takowe tłoki na aukcji (ja tak robiłem, gdy jeszcze szukałem tłoków do dolniaka - i też pytałem gościa na allegro o wymiar tłoków - min. do Łady i CC);

Minimum wysiłku z twojej strony oszczędziłby ci masę czasu;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomińmy post Gumisia, bo nic nie wnosi....

Teraz kolejne zagadki i pytania:

 

Czy wszystkie zawory w kaśce są identyczne?? Bo według katalogu tak jest, tylko czemu mają one takie nacięcia?? Do czego mają one służyć??Dostałem przez przypadek zwymiarowany zawór, dzięki pewnej osobie z tego forum :( i tam pisałox4. Czyżby wszystko identyko??

Tutaj foto z katalogu:

http://images29.fotosik.pl/74/6b8986a05d4f4f2c.jpg

 

Następną zagwostką jest: kierownica z rogami, przecież wszyscy ogólnie wiemy że w kaśkach nie występowały kierownice takie jak w emie czy w osiołku z tzw. rogami (klamki do środka), przeglądając katalog od K-750 z MOSKWY z 1961 roku natrafiłem na taką strone i z głupiałem:

http://images13.fotosik.pl/66/d87838b64108ecbd.jpg

Tego przecież nie było w kaśkach, więc chyba błąd autorski.

 

Co do wałka rozrządu u mnie jest osadzony na łożysku kulkowym i tulei z fosforo-brązu albo zwykłego brązu. Zamieniał ktoś z was tą tuleje na łożysko kulkowe lub rolkowe??

 

Gumiś co do regulatora to się dobiera regulatory odpowiednio do tego czy jest prądnica obco-wzbudna czy samowzbudna. Ja sam nie mam dość pojęcia o tym, więc może by ktoś powiedział coś o prądnicy kaśkowej i jakimś reglerze elektroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteśmy przy cylindrach oraz przy zaworach, więc mam pytanie. W jaki sporób zregenerować zawory, prowadnice oraz gniazda zaworowe?? Z tego co wiem to gniazda jak i prowadnice są nie wymienne. Czy są może zawory nadymiarowe w tym sensie że ich trzonki są nieco większe od nominalanych, pod które dałoby się przeszlifować prowadnice??? A jak wygląda sprawa z gniazdami?? Frezować i docierać z zaworem?? Jak to porządnie zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Gniazda zaworowe trzeba wyfrezować

2. Zawory zamów u Paradowskich (ja tak robie)

Jak gniazda wyfrezuje, to nakładam paste i docieram zawór. Po skończonym docieraniu sprawdzam wszystko naftą , tzn. zostawiam na noc czy nie puchnie i nie przecieka.

 

Mnie się zdaje że prowadnice są wymienne, ale moge mylić z uralem moim:)

 

Puzel Właśnie mnie to ciekawiło. I widać kaśka ma też założone te pierwsze głowice (niektórzy) nazywają je zimowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtku- owszem byly- nawet wygrzebalam zeskanowany katalog do owej kasienki :biggrin:

 

roczniki to +/- 1959-63...

http://img341.imageshack.us/img341/2016/katk75007wt5.gif

 

a co do glowic, zawsze byly nazywane potocznie "zimowe".

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś odpowiedzieć wreszcie na te pytania:

- Czy wszystkie zawory w kaśce są identyczne?? Bo według katalogu tak jest, tylko czemu mają one takie nacięcia?? Do czego mają one służyć??Dostałem przez przypadek zwymiarowany zawór, dzięki pewnej osobie z tego forum i tam pisałox4. Czyżby wszystko identyko??

Tutaj foto z katalogu:

http://images29.fotosik.pl/74/6b8986a05d4f4f2c.jpg

- Co to jest pompa olejowa od strucla??

- Czytałem tematy o zapłonach elektronicznych i mam zamiar zastosować taki w kaśce bo w deklu zamykającym aparat zapłonowy jest dużo miejsca:)

Znalazłem taki na allegro, wszyscy znajomi motocykliści mi polecają więc się skusze, tylko nie rozumiem dwóch zdań: BEZOBSŁUGOWA PRACA MODUŁU -NIE WYMAGA REGULACJI ODSTĘPU PRZERYWACZA I ODŁĄCZONY KONDENSATOR POWODUJE ZE UKŁAD DZIAŁA BARDZO BEZAWARYJNIE. Czyli co w ogóle nie regulujemy zapłonu?? Bo nie bardzo rozumiem. Dzięki z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w dolniakach zawory są takie same. A nacięte są po to aby łatwiej je docierać.

Pompa od strucja to nic innego jak pompa olejowa od Urala.

Wojtas a ile dałeś za zawory u Paradowskich??

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Narazie wysłałem im projekt. Jezeli są takie same to zamówie 4 od razu i zobacze. Mają mi zrobić wycene a wtedy wam powiem.

2. Myśle czy można by było jakoś bardziej utwardzić koła rozrządu. Jakieś pomysły??

3. Tylko od którego urala dokładnie pasuje pompa olejowa bez przeróbki??

Pozdrawiam

 

Taką dostałem odpowiedz od Paradowskich:

WITAM, CENA KOMPLETU WYNOSI 214,72 ZŁ BRUTTO CZYLI 53,68ZŁ ZA 1 SZT. POZDRAWIAM

Ogólnie cena mnie troszke zaskoczyła bo spodziewałem się mniejszej. No ale wole mieć takie zawory niż z plastoliny ruskiej, pozatym Paradowscy to chyba najlepsi producenci zaworów na naszym rynku.

 

Oprócz gaźników k-68 bardzo ważnym elementem będzie dobry filtr powietrza. Chyba z rezygnuje z oryginalnego na rzecz takiego:

http://www.allegro.pl/item230859321_filtr_...ral_dniepr.html

 

Miał ktoś z czymś takim do czynienia??

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...