Ziuteek Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 (edytowane) Witam :) Jakie sa luzy zaworowe w motocyklu honda vf750f rocznik 83, :icon_eek: z silnika gornej czesci dochadza stuki i czy to zawory :) czy latwo ustawic zawory w tym motocykly, silnik v Pozdro.Prosil bym bardzo o odpiwiedz na post :icon_razz: Edytowane 7 Maja 2007 przez Maatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dioblik Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Witam:) Mialem kiedys VF 750 F , byl to moj pierwszy japonczyk i tez mialem 18 lat. Moge tylko powiedziec ze warto zajrzec pod dekle i sprawdzic luzy ... MUsze tez dodac ze ten motocykl mial fabryczne problemy z walkami rozrzadu - scislej mowiac z materialami krzywek oraz dzwigienek. Podsumowujac pewnie co drug aVf ma kwadratowe krzywki:( :icon_twisted: . Kiedys oddalem walki i dzwigienki do napawania a potem do szlifowania i niby bylo ok. Zycze powodzenia :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Witam :icon_twisted: Jakie sa luzy zaworowe w motocyklu honda vf750f rocznik 83 Jeśli to RC15, to wydechowe/ssące 0,12mm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Dzieki za odpowiedz chodzilo o model rc15.Motorek nie jest moj tylko kumpla, i tez slyszalem ze te modele maja problem fabryczny z rozrzadempozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bohun Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 zawory ustawia się najprościej jak to tylko możliwe w motocyklach - kluczem 10 i srubokrętem, no i wiadomo szczelinomierz. Jezeli to wałki rozrządu to nie ma najmniejszego sensu bawić się w napawanie, przerabiałem to wiele razy w moim motocyklu, zregenerowane wałki rozrządu są dobre na 1000 km nie więcej. Silniki z VFy można pociąć sobie na żyletki :icon_exclaim: ave VFR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Czyli tlok ustawia sie w GMP?? I wtedy sie reguluje luzy 0.12 tak??Ustawione byly na 0.15 bo niewiedzielismy ile ma byc, ale i tak sie tukly jak cholera, ale niewiem czy zawory czy cos innego. Po powtornym rozebraniu luzy jakby sie pozmienialy, nie wynosily juz 0.15 a przecież zakrecone bylo silno, dlaczego??Czy to wskazuje na walki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Ustawienie zaworow w silniku Hondy VF, to nie takie hop siup jak sie Bohunowi wydaje. Oprocz tego co napisal potrzebne sa nie jeden a dwa listki szczelinomierza pod kazdy z pary ustawianych zaworow i specjalny przyrzadzik do unieruchomienia walka rozrzadu, ktorego zreszta w Polsce chyba nikt nie posiada. Bez tego mimo "silnego zakrecenia" luzy beda zawsze roznic sie od tego co probujemy ustawic.Z drugiej strony trzeba po zdjeciu pokryw zaworow zwrocic uwage jak wygladaja krzywki walkow - jezeli sa na ich koncach ( wspolpracujacych z dzwigienkami ) czerne nieregularne linie, lub widac ze warstwa utwardzana zaczyna sie zluszczac to znaczy ze caly zestaw walkow i dzwigienek jest do wymiany. Ten zestaw nowy kosztuje w granicach $ 1000.Akurat tak sie sklada ze Honda VF nie jest za dobrym wyborem dla nastolatka bez pieniedzy i wiedzy na temat mechaniki motocyklowej, ale tego pewnie nikt ci nie powiedzial przy sprzedawaniu tej "okazji cenowej" ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Silnik VF jest bardzo udaną konstrukcją lecz wymaga dokładnego serwisowania, kontroli luzów zaworowych w/g serwisówki i częstej wymiany oleju. Jeżeli zawory w tym silniku już słychać to znaczy ktoś zaniedbał serwis i awarie posypią się lawinowo.Te silniki wymagają dobrego mechanika a nie kowala od PF125pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 (edytowane) No to widze ze nie za ciekawa sytuacja.A bez tego przyzadu do unieruchomiania walka naprawde sie nie obejdzie?To jak ustawiaja mechanicy zawory w vf jesli nikt niema tego przyzadu, w Polsce?A tlok, kazdy z osobna ustawiamy w GMP tak?? Edytowane 10 Maja 2007 przez Maatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 No tak ustawiaja jak im wyjdzie :bigrazz:.Tak tlok powinien byc w ustawianym cylindrze w suwie sprezania, nie koniecznie w GMP ale tak by obie krzywki byly odwrocone swoja okragla strona do plaszczyzny dzwigienki ustawianego zaworu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Witam.0,12 dla ssących i wydechowych i tak jak koledzy już wspomnieli, nie jest to takie "hop siup". Najłatwiej jest wyregulować przy zdjętej pokrywie alternatora (lewa strona silnika, dobrze jest uprzednio spuścić olej ;]). Na kole alternatora są znaczniki - T13 oraz T24. Określają one GMP poszczególnych tłoków. Wałem kręcisz odwrotnie do wskazówek zegara tak, żeby znacznik pokrywał się z poziomą linią łączenia bloków silnika ("na godzinie 3"). Dla każdej z par (czyli 1-3 i 2-4), sprawdź i ustaw osobno, nie oba cylindry naraz (w RC24 np. dla cylindrów w danej parze luzy pojawiają się naprzemiennie, co 1 obrót wału).Co do wałków rozrządu, to owszem były problemy (po '84 oficjalnie były wyeliminowane przez zmianę materiału), ale w dużej mierze winę za to ponosi olejenie głowic w tych silnikach. Otóż jest zdecydowanie za słabe. W późniejszych rocznikach Honda zaczęła nieco modyfikować (powiększać) kanały olejowe w mocowaniach wałków rozrządu.Polecam małą modyfikacje układu olejenia głowic. Ja osobiście zastosowałem adaptor pomiędzy filtr oleju a blok silnika, który podaje olej osobnymi wężykami olej bezpośrednio na głowice. Dzięki temu mamy ciśnienie oleju około 2-krotnie wyższe niż z oryginalnego układu, dodatkowo olej jest przefiltrowany, a nie prosto z miski. Rozwiązanie bardzo proste i skuteczne, jak będziesz zainteresowany, mogę wysłać rysunek i zwymiarowany projekt adaptora (mogę też na zamówienie takie adaptory wykonać). oprócz tego rozwierciłem w/w kanały olejowe do rozmiarów stosowanych w późniejszych rocznikach (od '86).Co do słyszalności zaworów, to swoja rolę odgrywa też tu zastosowany olej (rodzaj i lepkość). Zenek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) Tloki w tym modelu chodza 2 przednie razem i 2 tylnie razem tak?Czyli najlepiej kazdy z tlokow ustawiac osbno?Ktorych tlokow dotycza te poszczegolne oznaczenia T13 i T24? Edytowane 11 Maja 2007 przez Maatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Najlepiej na każdej krzywce ustawionej w górę i na dwa listki obydwa zawory lecz najpierw powinniśmy sprawdzić luz pomiędzy zewnętrznym czopem wałka a mostkiem ponieważ po sporym przebiegu pojawia się tam duży luz i póżniej te luzy się sumują.Praca syzyfowa ale dobrze wykonana daje dubre efekty.powodzenia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip VF 750 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam co prawda temat stary jak świat i motocykl chyba też . . . Kolego ZENEK jestem posiadaczem hondy vf 750 f i byłbym bardzo wdzięczny gdybyśTy lub ktokolwiek inny doradził mi jak mam dorobić to olejenie głowic i wałków, najlepiej ze schematem ponieważ w tym silniku to chyba podstawa. . .Zgóry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip VF 750 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Nie wierzę, że nikt z was nie regenerował głowicy. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.