Skocz do zawartości

VF750F zawory?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jakie sa luzy zaworowe w motocyklu honda vf750f rocznik 83, :icon_eek:

z silnika gornej czesci dochadza stuki i czy to zawory :)

czy latwo ustawic zawory w tym motocykly, silnik v

 

Pozdro.

Prosil bym bardzo o odpiwiedz na post :icon_razz:

Edytowane przez Maatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Mialem kiedys VF 750 F , byl to moj pierwszy japonczyk i tez mialem 18 lat. Moge tylko powiedziec ze warto zajrzec pod dekle i sprawdzic luzy ... MUsze tez dodac ze ten motocykl mial fabryczne problemy z walkami rozrzadu - scislej mowiac z materialami krzywek oraz dzwigienek. Podsumowujac pewnie co drug aVf ma kwadratowe krzywki:( :icon_twisted: . Kiedys oddalem walki i dzwigienki do napawania a potem do szlifowania i niby bylo ok. Zycze powodzenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory ustawia się najprościej jak to tylko możliwe w motocyklach - kluczem 10 i srubokrętem, no i wiadomo szczelinomierz.

 

Jezeli to wałki rozrządu to nie ma najmniejszego sensu bawić się w napawanie, przerabiałem to wiele razy w moim motocyklu, zregenerowane wałki rozrządu są dobre na 1000 km nie więcej.

 

Silniki z VFy można pociąć sobie na żyletki :icon_exclaim:

 

ave VFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tlok ustawia sie w GMP?? I wtedy sie reguluje luzy 0.12 tak??

Ustawione byly na 0.15 bo niewiedzielismy ile ma byc, ale i tak sie tukly jak cholera, ale niewiem czy zawory czy cos innego. Po powtornym rozebraniu luzy jakby sie pozmienialy, nie wynosily juz 0.15 a przecież zakrecone bylo silno, dlaczego??

Czy to wskazuje na walki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie zaworow w silniku Hondy VF, to nie takie hop siup jak sie Bohunowi wydaje. Oprocz tego co napisal potrzebne sa nie jeden a dwa listki szczelinomierza pod kazdy z pary ustawianych zaworow i specjalny przyrzadzik do unieruchomienia walka rozrzadu, ktorego zreszta w Polsce chyba nikt nie posiada. Bez tego mimo "silnego zakrecenia" luzy beda zawsze roznic sie od tego co probujemy ustawic.

Z drugiej strony trzeba po zdjeciu pokryw zaworow zwrocic uwage jak wygladaja krzywki walkow - jezeli sa na ich koncach ( wspolpracujacych z dzwigienkami ) czerne nieregularne linie, lub widac ze warstwa utwardzana zaczyna sie zluszczac to znaczy ze caly zestaw walkow i dzwigienek jest do wymiany. Ten zestaw nowy kosztuje w granicach $ 1000.

Akurat tak sie sklada ze Honda VF nie jest za dobrym wyborem dla nastolatka bez pieniedzy i wiedzy na temat mechaniki motocyklowej, ale tego pewnie nikt ci nie powiedzial przy sprzedawaniu tej "okazji cenowej" ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik VF jest bardzo udaną konstrukcją lecz wymaga dokładnego serwisowania, kontroli luzów zaworowych w/g serwisówki i częstej wymiany oleju. Jeżeli zawory w tym silniku już słychać to znaczy ktoś zaniedbał serwis i awarie posypią się lawinowo.

Te silniki wymagają dobrego mechanika a nie kowala od PF125

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze ze nie za ciekawa sytuacja.

A bez tego przyzadu do unieruchomiania walka naprawde sie nie obejdzie?

To jak ustawiaja mechanicy zawory w vf jesli nikt niema tego przyzadu, w Polsce?

A tlok, kazdy z osobna ustawiamy w GMP tak??

Edytowane przez Maatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ustawiaja jak im wyjdzie :bigrazz:.

Tak tlok powinien byc w ustawianym cylindrze w suwie sprezania, nie koniecznie w GMP ale tak by obie krzywki byly odwrocone swoja okragla strona do plaszczyzny dzwigienki ustawianego zaworu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

0,12 dla ssących i wydechowych i tak jak koledzy już wspomnieli, nie jest to takie "hop siup". Najłatwiej jest wyregulować przy zdjętej pokrywie alternatora (lewa strona silnika, dobrze jest uprzednio spuścić olej ;]). Na kole alternatora są znaczniki - T13 oraz T24. Określają one GMP poszczególnych tłoków. Wałem kręcisz odwrotnie do wskazówek zegara tak, żeby znacznik pokrywał się z poziomą linią łączenia bloków silnika ("na godzinie 3"). Dla każdej z par (czyli 1-3 i 2-4), sprawdź i ustaw osobno, nie oba cylindry naraz (w RC24 np. dla cylindrów w danej parze luzy pojawiają się naprzemiennie, co 1 obrót wału).

Co do wałków rozrządu, to owszem były problemy (po '84 oficjalnie były wyeliminowane przez zmianę materiału), ale w dużej mierze winę za to ponosi olejenie głowic w tych silnikach. Otóż jest zdecydowanie za słabe. W późniejszych rocznikach Honda zaczęła nieco modyfikować (powiększać) kanały olejowe w mocowaniach wałków rozrządu.

Polecam małą modyfikacje układu olejenia głowic. Ja osobiście zastosowałem adaptor pomiędzy filtr oleju a blok silnika, który podaje olej osobnymi wężykami olej bezpośrednio na głowice. Dzięki temu mamy ciśnienie oleju około 2-krotnie wyższe niż z oryginalnego układu, dodatkowo olej jest przefiltrowany, a nie prosto z miski. Rozwiązanie bardzo proste i skuteczne, jak będziesz zainteresowany, mogę wysłać rysunek i zwymiarowany projekt adaptora (mogę też na zamówienie takie adaptory wykonać). oprócz tego rozwierciłem w/w kanały olejowe do rozmiarów stosowanych w późniejszych rocznikach (od '86).

Co do słyszalności zaworów, to swoja rolę odgrywa też tu zastosowany olej (rodzaj i lepkość).

 

Zenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tloki w tym modelu chodza 2 przednie razem i 2 tylnie razem tak?

Czyli najlepiej kazdy z tlokow ustawiac osbno?

Ktorych tlokow dotycza te poszczegolne oznaczenia T13 i T24?

Edytowane przez Maatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na każdej krzywce ustawionej w górę i na dwa listki obydwa zawory lecz najpierw powinniśmy sprawdzić luz pomiędzy zewnętrznym czopem wałka a mostkiem ponieważ po sporym przebiegu pojawia się tam duży luz i póżniej te luzy się sumują.

Praca syzyfowa ale dobrze wykonana daje dubre efekty.

powodzenia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam co prawda temat stary jak świat i motocykl chyba też . . . Kolego ZENEK jestem posiadaczem hondy vf 750 f i byłbym bardzo wdzięczny gdybyś

Ty lub ktokolwiek inny doradził mi jak mam dorobić to olejenie głowic i wałków, najlepiej ze schematem ponieważ w tym silniku to chyba podstawa. . .Z

góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...