Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli reasumując, zanim wsiąde na moto, powinienem sprawdzić temperaturę otoczenia, czy pada a potem ciśnienie. Najlepiej zamontuje sobie stację pogodową na kierownicy :biggrin:

 

 

buhahahah....od razu ze skrajności w skrajność......nie, jeśli zostaniesz przy oryginalnym ciśnieniu, to tylko i wyłącznie Twój wybór i Twoja sprawa. Rozwinąłem tylko KS-Riderowi myśl,dlaczego przewidując ostrą jazdę obniżam nieco ciśnienie.

Edytowane przez DEALER

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buhahahah....od razu ze skrajności w skrajność......nie, jeśli zostaniesz przy oryginalnym ciśnieniu, to tylko i wyłącznie Twój wybór i Twoja sprawa. Rozwinąłem tylko KS-Riderowi myśl,dlaczego przewidując ostrą jazdę obniżam nieco ciśnienie.

 

Mnie pod tym wzgledem akuratnie nie musisz uswiadamiac. pytanie jak czesto ( srednio ) sprawdzamy cisnienie w oponach. W " K " mam gaz ktory nie tak szybko " schodzi " jak powietrze a nie na kazdej stacji jestem w stanie go uzupelnic. Dlatego wiec moze nie popadajmy w skrajnosci, kontrolujmy czesciej. Przy zabawie n atorze inna bajka i inna skrajnosc.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) W " K " mam gaz ktory nie tak szybko " schodzi " jak powietrze a nie na kazdej stacji jestem w stanie go uzupelnic. (...)

Pompujesz kola azotem?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dwupierdzianem grochu ;-)

Azotem pompuje każdy, kto pompuje powietrzem. Przynajmniej w 80% ;-)

-UFI-

Wiem ile jest azotu w powietrzu.

Miałem na myśli pompowanie kół czystym azotem z butli, po 5 zeta za koło - jest taka oferta w zakładach wulkanizacyjnych.

Ja nie korzystam.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to będzie mały offtop ale też o skręcaniu, a raczej o zakrętach: Linia apeksu :) Ogólnie gość robi niezłe filmy. Może trochę różnią się od teorii przedstawianej u nas (np. film Breaking - hamowanie awaryjne - trzyma noge na hamulcu do konca, nie bojac sie, ze ktos walnie mu w tyłek) O ile pamiętam Tomek uczy być przygotowanym na zapiecie jedynki po hamowaniu...ale może źle pamiętam :bigrazz:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ile jest azotu w powietrzu.

Miałem na myśli pompowanie kół czystym azotem z butli, po 5 zeta za koło - jest taka oferta w zakładach wulkanizacyjnych.

Ja nie korzystam.

 

No z tym czystym azotem to niezly bajer jest. Znaczy być może pompowany jest czysty azot (nie wiem nie sprawdzałem) ale przeciez w pompowanej oponie próżni nie ma wieć zakładam, że jest tzw. ciśnenie normalne więc około 1 atmosfery czyli prawie 1 bar. Dopompowujemy azotem do 2,5 bar i co mamy ? Jeżli dobrze policzyłem to około 91% azotu w takiej oponie. Zwykłym powietrzem to około 80%... Czy te 11% coś daje ? Odpowiedzcie sobie sami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym czystym azotem to niezly bajer jest. Znaczy być może pompowany jest czysty azot (nie wiem nie sprawdzałem) ale przeciez w pompowanej oponie próżni nie ma wieć zakładam, że jest tzw. ciśnenie normalne więc około 1 atmosfery czyli prawie 1 bar. Dopompowujemy azotem do 2,5 bar i co mamy ? Jeżli dobrze policzyłem to około 91% azotu w takiej oponie. Zwykłym powietrzem to około 80%... Czy te 11% coś daje ? Odpowiedzcie sobie sami :)

 

Dokładnie!!!!!

 

Dlatego nabijanie opon azotem miałoby sens tylko i wyłącznie, gdyby przed pompowaniem było odsysane z niej powietrze....

 

 

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

to jak temat jest przy skrecaniu to ja sie podlacze do pytania.... niewiele kilometrow mam nawiniete i moze dlatego mi to nie wychodzi a moze poprosty nie wiem jak to zrobic... a mianowicie powolny zakret o 180 stopni.... opisze to na przykladzie ktory juz mi sie zdarzyl pare razy ... jade motocyklem skrajny prawy pas skret w prawo trzmam sie w miare blisko srodka pasa, skrecam w prawo i dupa motocykl zawsze mi wyjedzie na przeciwlegly pas... dodam do tego ze predkosc nie przekracza 15 kilo w tym zakrecie.. bieg pierwszy .... i z regoly jak jade tym zakretem to juz bez gazu i motocyklem mi szarpie, skad to szarpanie to mowiono mi ze taka harakterystyka silnika i juz (sv 650 s) jesli ktos jest w stanie przynajmnie okreslic jak powininem ten zakret pokonac badz co robie zle, poprosze o odpowiedz... mysle ze temat wybralem dobry do tego pytania....

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dupa wyjedzie, a przód nie? Czyli nieświadomie driftujesz ? ; )

 

A poważnie - Dodaj trochę do pieca (żeby się moto nie krztusiło) i pewniej się zabierz za ten winkiel - bo nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jeśli Cię wynosi przy takich prędkościach, to chyba się boisz skręcać. Poćwicz sobie ciasne kółka na jakimś placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje sie tego ze moto glebnie :( zreszta to prawa strona a w tym roku juz prawa reke na moto zlamalem moze to byc tez cos w glowce .... bylem na placyku i ciasne kolka zdecydowanie pewniej robie w lewo niz w prawo :)

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przeciwskrętu potrzebna jest odpowiednia prędkośc i obroty silnika. Jeśli winkiel jest ostry, należy zredukowac bieg i wytracic prędkośc przed zakrętem na tyle, aby już w samym winklu móc odkręcic manetkę i jeśli nie przyśpieszac to przynajmniej nie wytracac prędkości bo w przeciwnym wypadku motocykl będzie prostował się i próbował wyjechac na przeciwny pas /lub pobocze, jeśli zakręt jest w lewo/. Wtedy trzeba korygowac kierunek jazdy kręceniem kierą lub manewrowac pochyleniem motocykla, ale już bez przeciwskrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...