Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Już była o tym mowa, ale powtórzę. Jadąc w zakręcie nie możesz zbytnio się skupiać na przeciwskręcie (człowiek za dużo myśli - jak to kiera w lewo a ja w prawo???) Faktem jest że trzeba dużo ćwiczyć i wytrenować odruch "świadomy odruch" (głupio brzmi ale...). A wtedy każdy zakręt staje się bardziej przyjazny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na rowerze i na moto do pewnej prędkości da się skręcić "normalnie" kierownicę - i zazwyczaj w ten sposób się wspomaga skręcanie. Ale powyżej tej progowej prędkości TRZEBA stosować przeciwskręt w zakręcie, bo kiery praktycznie wcale nie można "normalnie" skręcić.

 

wlasnie tez to zauwazylem ,ale jako ze jezdze od niedawna( na kursach jezdzilem narazie) to zauwazylem, ze prawie nie skrecam kierownicy pow. 20km(chyba). Na poczatku mnie to przerazalo :buttrock: . Jade chce skrecic mocniej a kierownica prosto (tu juz szybciej) :notworthy: .)

I tu trzeba sie bardziej pochylic, tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy chodzi o to, ze jak na jazdach wchodzilem na eleganckiej drodze(to nie zart i uczylem sie w Pol) w lagodny zakret, to kierownica nie skrecala, nawet jak na prostej chcialem delikatnie nia skrecil to przechylal sie motocykl( ona ciagle(niemal) prosta). I na takim zakrecie (taki kat 90 stopni, ale dlugi luk) przychamowywalem, bo jakos tak dziwnie, jade kierownica sie nie kreci, ba to nie rower :) :( .

bo jakos balem sie ze nie skrece tylko w najlepszym wypadku wjade na pobocze.

 

Bardziej niż ile?

 

jakos tam zapewne sie pochylilem, nie bylo to "glebokie", byc moze srednio widoczne pochylenie. predkosc jakos tak 50-65 km\h. ale ogolnie chodzi mi o samo pochylanie przy nie wysokich predkosciach. Czy to jest tylko kwestia czasu, jazdy czy cos jeszcze wplywa na przyswojenie tegoz manewru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez to zauwazylem ,ale jako ze jezdze od niedawna( na kursach jezdzilem narazie) to zauwazylem, ze prawie nie skrecam kierownicy pow. 20km(chyba). Na poczatku mnie to przerazalo :D . Jade chce skrecic mocniej a kierownica prosto (tu juz szybciej) :D .)

I tu trzeba sie bardziej pochylic, tak??

 

Co rozumiesz przez pochylić?

 

Pochylenie, a raczej przechył, jest skutkiem (i przyczyną pośrednią, że motocykl skręca), a nie przyczyną pierwotną.

 

Przyczyną pierwotną jest oddziaływanie na kierownicę, jak to już było opisywane tysiące razy, odpychanie kierownicy w poziomie od siebie z tej strony, w którą chcesz skręcić - czyli przeciwskręt.

 

Koncentruj się na oddziaływaniu na kierownicę, a nie na przechyle. Oczywiście w granicy bezpieczeństwa.

Poćwicz w dobrych warunkach (szeroko, równo, czysto i pusto).

 

Prędkość, o ile jest prędkością powyżej prędkości samosterowności motocykla, nie ma większego znaczenia - zasada działania jest taka sama.

 

Przy prędkości poniżej prędkości samosterowności dużego znaczenia nabiera: balans ciałem, ruchy kierownicą jak na rowerze, etc.

 

Pozdro

Edytowane przez Fiery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

(...)

Pochylenie, a raczej przechył, jest skutkiem (i przyczyną pośrednią, że motocykl skręca), a nie przyczyną pierwotną.

Przyczyną pierwotną jest oddziaływanie na kierownicę, jak to już było opisywane tysiące razy, odpychanie kierownicy w poziomie od siebie z tej strony, w którą chcesz skręcić - czyli przeciwskręt. (...)

Oddziaływanie na kierownicę powoduje przechylenie, które jest przyczyną skręcania - wsjo.

Przechył/pochylenie nie jest skutkiem skręcania jednośladu - jest skutkiem skręcania dwuśladu.

 

 

A co powiecie na to?:

http://www.shell-advance.pl/?p=shell/5/1/1

Prowokacja jakaś, nieudolna...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Opiszemy to dla przypadku skręcania w prawo.

 

2 Skręcanie

W wybranym przez ciebie punkcie skrętu pociągnij delikatnie i krótko lewą rączkę lub popchnij prawą. To momentalnie spowoduje skręt przedniego koła w złym kierunku, co sprawi, że motocykl zacznie kierować się w tę stronę, ale zacznie skręcać w przeciwną(...)

 

 

 

Ale nie widze błedu w rozumowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że przeciwskręt jest tym, co mogłoby uchronić motocyklistów od wielu nieszczęść.. Należy go jednak wykonywać automatycznie. Niestety, najczęściej nie zaznajomieni z tą techniką chcąc np. ominąć przeszkodę z prawej strony wykonują pochylenie ciała w prawo, co ma minimalne znaczenie w wyprowadzeniu motocykla ze stanu równowagi. Jednocześnie odruchowo skręcają kierownicę w prawo, w ich mniemaniu powodując skręt w prawo. Niestety - skutek takiego manewru jest wręcz odwrotny. Pochylenie ciała w prawo ma minimalny wpływ na kierunek jazdy a skręcenie kierownicy w prawo powoduje pochylenie motocykla w lewo. Wypadkową tych dwóch ruchów jest w najlepszym wypadku jazda na wprost a najczęściej odwrotnie do zamierzonego manewru - skręt w lewo. To powoduje dezorientację i następną serię błędów. W tym czasie "namierzamy cel", bezskutecznie usiłując się wyrwać z zaklętego kręgu błędów. Radzę ćwiczyć, bo w sytuacji podbramkowej nie będzie na to czasu... :rolleyes:

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No nie wiem. Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca. Za to, moim zdaniem ,miejscem w którym przeciwskręt najbardziej sie przydaje jest zakręt, który jest głębszy niż wjeżdżając w niego sie wydawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca.

 

 

:icon_question: :icon_question: :icon_question: To mówisz że jedyną opcją jest uderzenie w przeszkodę? Bo jak nie użyjesz w takim przypadku przeciwskrętu to nic innego nie da się zrobić. No chyba że masz jakąś magiczną technikę teleportacji czy coś. :banghead:

 

Mylisz się. Przeciwskręt to najszybszy sposób na ominięcie przeszkody, do tego balans ciałem i jest OK. Natomiast w zakrętach można zmniejszyć stopień przeciwskrętu a dołożyć więcej balansu ciałem oraz nacisku na odpowiednie podnóżki przy motocyklu. W spokojnym zakręcie masz czas i spokojnie sobie lecisz, masz zamierzony tor jazdy i wszystkie 3 sposoby możesz "zatrudnić" do pokonania tego łuku. W awaryjnym omijaniu TYLKO przeciwskręt. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem. Oczywiście nie ma możliwości zmiany toru jazdy nie stosując przeciwskrętu (świadomie lub nie) natomiast chodziło mi o to że przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od osoby. Ja odkryłem właśnie zjawisko przeciwskrętu podczas awaryjnego omijania konserwy która wyjechała mi z parkingu. Wtedy zdałem sobie sprawię że z tym popychaniem kierownicy to jakaś dobra sztuczka jest. :biggrin: A wtedy miałem juz ze 100kkm nastukane w życiu. Zacząłem więcej szukać o tym zjawisku i znalazłem, w angielskim magazynie moto. :biggrin: Od tamtego dnia przerzuciłem się na świadomy przeciwskręt który mogłem kontrolować a nie zastanawiać się dlaczego tak się dzieje.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca.

...

przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem

 

OMG :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Najlepszy tekst od kiedy jezdze motocyklem.

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...