MZ TS 150 Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 juz jest ok ogarnołem ten przeciwskręt ale do puki mi to nie wyszło w ogóle jakoś nie mogłem sobie tego wyobrazic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Już była o tym mowa, ale powtórzę. Jadąc w zakręcie nie możesz zbytnio się skupiać na przeciwskręcie (człowiek za dużo myśli - jak to kiera w lewo a ja w prawo???) Faktem jest że trzeba dużo ćwiczyć i wytrenować odruch "świadomy odruch" (głupio brzmi ale...). A wtedy każdy zakręt staje się bardziej przyjazny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edie Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 I na rowerze i na moto do pewnej prędkości da się skręcić "normalnie" kierownicę - i zazwyczaj w ten sposób się wspomaga skręcanie. Ale powyżej tej progowej prędkości TRZEBA stosować przeciwskręt w zakręcie, bo kiery praktycznie wcale nie można "normalnie" skręcić. wlasnie tez to zauwazylem ,ale jako ze jezdze od niedawna( na kursach jezdzilem narazie) to zauwazylem, ze prawie nie skrecam kierownicy pow. 20km(chyba). Na poczatku mnie to przerazalo :buttrock: . Jade chce skrecic mocniej a kierownica prosto (tu juz szybciej) :notworthy: .) I tu trzeba sie bardziej pochylic, tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UFI Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 I tu trzeba sie bardziej pochylic, tak??Bardziej niż ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Edie Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Znaczy chodzi o to, ze jak na jazdach wchodzilem na eleganckiej drodze(to nie zart i uczylem sie w Pol) w lagodny zakret, to kierownica nie skrecala, nawet jak na prostej chcialem delikatnie nia skrecil to przechylal sie motocykl( ona ciagle(niemal) prosta). I na takim zakrecie (taki kat 90 stopni, ale dlugi luk) przychamowywalem, bo jakos tak dziwnie, jade kierownica sie nie kreci, ba to nie rower :) :( .bo jakos balem sie ze nie skrece tylko w najlepszym wypadku wjade na pobocze. Bardziej niż ile? jakos tam zapewne sie pochylilem, nie bylo to "glebokie", byc moze srednio widoczne pochylenie. predkosc jakos tak 50-65 km\h. ale ogolnie chodzi mi o samo pochylanie przy nie wysokich predkosciach. Czy to jest tylko kwestia czasu, jazdy czy cos jeszcze wplywa na przyswojenie tegoz manewru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiery Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 (edytowane) wlasnie tez to zauwazylem ,ale jako ze jezdze od niedawna( na kursach jezdzilem narazie) to zauwazylem, ze prawie nie skrecam kierownicy pow. 20km(chyba). Na poczatku mnie to przerazalo :D . Jade chce skrecic mocniej a kierownica prosto (tu juz szybciej) :D .) I tu trzeba sie bardziej pochylic, tak?? Co rozumiesz przez pochylić? Pochylenie, a raczej przechył, jest skutkiem (i przyczyną pośrednią, że motocykl skręca), a nie przyczyną pierwotną. Przyczyną pierwotną jest oddziaływanie na kierownicę, jak to już było opisywane tysiące razy, odpychanie kierownicy w poziomie od siebie z tej strony, w którą chcesz skręcić - czyli przeciwskręt. Koncentruj się na oddziaływaniu na kierownicę, a nie na przechyle. Oczywiście w granicy bezpieczeństwa.Poćwicz w dobrych warunkach (szeroko, równo, czysto i pusto). Prędkość, o ile jest prędkością powyżej prędkości samosterowności motocykla, nie ma większego znaczenia - zasada działania jest taka sama. Przy prędkości poniżej prędkości samosterowności dużego znaczenia nabiera: balans ciałem, ruchy kierownicą jak na rowerze, etc. Pozdro Edytowane 13 Października 2008 przez Fiery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 (...) Pochylenie, a raczej przechył, jest skutkiem (i przyczyną pośrednią, że motocykl skręca), a nie przyczyną pierwotną. Przyczyną pierwotną jest oddziaływanie na kierownicę, jak to już było opisywane tysiące razy, odpychanie kierownicy w poziomie od siebie z tej strony, w którą chcesz skręcić - czyli przeciwskręt. (...) Oddziaływanie na kierownicę powoduje przechylenie, które jest przyczyną skręcania - wsjo. Przechył/pochylenie nie jest skutkiem skręcania jednośladu - jest skutkiem skręcania dwuśladu. A co powiecie na to?: http://www.shell-advance.pl/?p=shell/5/1/1 Prowokacja jakaś, nieudolna... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomulus Opublikowano 24 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 (...)Opiszemy to dla przypadku skręcania w prawo. 2 Skręcanie W wybranym przez ciebie punkcie skrętu pociągnij delikatnie i krótko lewą rączkę lub popchnij prawą. To momentalnie spowoduje skręt przedniego koła w złym kierunku, co sprawi, że motocykl zacznie kierować się w tę stronę, ale zacznie skręcać w przeciwną(...) Ale nie widze błedu w rozumowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbig57 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Uważam, że przeciwskręt jest tym, co mogłoby uchronić motocyklistów od wielu nieszczęść.. Należy go jednak wykonywać automatycznie. Niestety, najczęściej nie zaznajomieni z tą techniką chcąc np. ominąć przeszkodę z prawej strony wykonują pochylenie ciała w prawo, co ma minimalne znaczenie w wyprowadzeniu motocykla ze stanu równowagi. Jednocześnie odruchowo skręcają kierownicę w prawo, w ich mniemaniu powodując skręt w prawo. Niestety - skutek takiego manewru jest wręcz odwrotny. Pochylenie ciała w prawo ma minimalny wpływ na kierunek jazdy a skręcenie kierownicy w prawo powoduje pochylenie motocykla w lewo. Wypadkową tych dwóch ruchów jest w najlepszym wypadku jazda na wprost a najczęściej odwrotnie do zamierzonego manewru - skręt w lewo. To powoduje dezorientację i następną serię błędów. W tym czasie "namierzamy cel", bezskutecznie usiłując się wyrwać z zaklętego kręgu błędów. Radzę ćwiczyć, bo w sytuacji podbramkowej nie będzie na to czasu... :rolleyes: Pozdrawiam - Zbyszek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomulus Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 No nie wiem. Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca. Za to, moim zdaniem ,miejscem w którym przeciwskręt najbardziej sie przydaje jest zakręt, który jest głębszy niż wjeżdżając w niego sie wydawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 No nie wiem. Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca. :icon_question: :icon_question: :icon_question: To mówisz że jedyną opcją jest uderzenie w przeszkodę? Bo jak nie użyjesz w takim przypadku przeciwskrętu to nic innego nie da się zrobić. No chyba że masz jakąś magiczną technikę teleportacji czy coś. :banghead: Mylisz się. Przeciwskręt to najszybszy sposób na ominięcie przeszkody, do tego balans ciałem i jest OK. Natomiast w zakrętach można zmniejszyć stopień przeciwskrętu a dołożyć więcej balansu ciałem oraz nacisku na odpowiednie podnóżki przy motocyklu. W spokojnym zakręcie masz czas i spokojnie sobie lecisz, masz zamierzony tor jazdy i wszystkie 3 sposoby możesz "zatrudnić" do pokonania tego łuku. W awaryjnym omijaniu TYLKO przeciwskręt. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomulus Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem. Oczywiście nie ma możliwości zmiany toru jazdy nie stosując przeciwskrętu (świadomie lub nie) natomiast chodziło mi o to że przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 To zależy od osoby. Ja odkryłem właśnie zjawisko przeciwskrętu podczas awaryjnego omijania konserwy która wyjechała mi z parkingu. Wtedy zdałem sobie sprawię że z tym popychaniem kierownicy to jakaś dobra sztuczka jest. :biggrin: A wtedy miałem juz ze 100kkm nastukane w życiu. Zacząłem więcej szukać o tym zjawisku i znalazłem, w angielskim magazynie moto. :biggrin: Od tamtego dnia przerzuciłem się na świadomy przeciwskręt który mogłem kontrolować a nie zastanawiać się dlaczego tak się dzieje. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 (edytowane) Przy awaryjnym omijaniu na przeciwskręt nie ma czasu ani miejsca. ... przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem OMG :notworthy: :notworthy: :notworthy: Najlepszy tekst od kiedy jezdze motocyklem. Edytowane 26 Grudnia 2008 przez G3d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 hehe tomulus dasz rade skrecic skutecznie przy predkosci 100km/h balansujac cialem? - chyba na rowerze, a i tu nie jestem tego pewien poczytaj dokladnie o CS, pozniej przemysl , to moze ci uratowac kiedys dupsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.