Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedys od stosowania tej metody przeciwskrętu kiedy przednie koło wpadło mi w lekki poślizg troche zaniechałem stosowania tej metody.

Da sie jeździc bez tego, ale napewno sie tak nikt nie poskłada ja przy pomocy przeciwskrętu.

Ostatnio zacząłem wyrabiac juz przy pomocy tego przeciwskrętu, mozna sie duuzo bardziej złożyć w winklu :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło o to, abyś mógł sam zobaczc jak wygląda w praktyce enduro w wersji kogoś, kto od początku uczony był śwadomej techniki jazdy

 

 

Mnie do enduro namowil baaaaaaaaaaaaardzo znany motocrossowiec z radomia + kilku wariatow... i bylo krotko - zapierdalaj, jakos to bedzie, potem sie bedziesz uczyc teorii, czasem delikatnie podpowiadali na co mam zwracac uwage, choc glownie kazali zapie**alac az naumiem sie jezdzic, potemmnie beda cus uczyc

taka sobie szkola zycia :eek:

 

nie wiem czy to sluszne - ale masa tytulow u owych Panow mowi sama za siebie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys od stosowania tej metody przeciwskrętu kiedy przednie koło wpadło mi w lekki poślizg troche zaniechałem stosowania tej metody.

Da sie jeździc bez tego, ale napewno sie tak nikt nie poskłada ja przy pomocy przeciwskrętu.

Ostatnio zacząłem wyrabiac juz przy pomocy tego przeciwskrętu, mozna sie duuzo bardziej złożyć w winklu :)

 

Jaki masz motocykl i ile waży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie jeździc bez tego [przeciwskretu]

N I E - D A - S I E !

Tylko najczesciej ruch kiera w strone przeciwna do zamierzonego zakretu jest minimalny i tak krotkotrwaly ze nawet go nie widac.

 

A co do wczesniejszych postow: PCHAC czy CIAGNAC.

Pchac jest latwiej bo na wiekszosci motocykli i tak ciezar ciala wywiera nacisk na kierownice, chocby niewielki i latwiej jest ja "dopchnac" niz odciazyc i pociagnac. Tylko zastanawia mnie dlaczego nie mozna by jednoczesnie - jedna reka pchac a druga ciagnac?

A moze jakas inna teoria jest sluszniejsza?

Edytowane przez coolargol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gutierrez
A co do wczesniejszych postow: PCHAC czy CIAGNAC.

A może po prostu chodzi o zmniejszoną precyzję podczas ciągnięcia kierownicy?

Wiem, że na pewno w samochodzie (trochę inna bajka) wolę kierownicę pchać (w większości przypadków) niż ciągnąć m.in. ze względu na większą precyzję. W każdym razie ja tak to odczuwam.

Edytowane przez gutierrez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N I E - D A - S I E !

 

Da się także balansować ciałem. Dążę do tego, że ten sposób jest mało skuteczny (szczególnie w wypadku ciężkiego moto), bo nie da sie nim szybko zmienić kierunku pochylenia motocykla. Przy szybkiej jeździe po winklach tylko świadome użycie przeciwskrętu daje oczekiwane rezultaty :) (moim zdaniem oczywiście ;P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie dlaczego nie mozna by jednoczesnie - jedna reka pchac a druga ciagnac?

No właśnie zawsze tak robiłem, że jedna pcha a druga ciagnie a tu się dowiedziałem , że tylko trza pchać, pchać Panie, pchać.

Ciężko mis ię przestawić ze starego nawyku, a efekt zewnętrzny wygląda podobnie. Jedyną słusznosć za pchać przemawia to, że przy zaskoczeniu na drodze szybciej możemy zareagować krótkim pchnięciem, niż ciągnięciem.

Nie wiem czy właściwie to sobie pojmuje. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N I E - D A - S I E !

Tylko najczesciej ruch kiera w strone przeciwna do zamierzonego zakretu jest minimalny i tak krotkotrwaly ze nawet go nie widac.

 

A co do wczesniejszych postow: PCHAC czy CIAGNAC.

Pchac jest latwiej bo na wiekszosci motocykli i tak ciezar ciala wywiera nacisk na kierownice, chocby niewielki i latwiej jest ja "dopchnac" niz odciazyc i pociagnac. Tylko zastanawia mnie dlaczego nie mozna by jednoczesnie - jedna reka pchac a druga ciagnac?

A moze jakas inna teoria jest sluszniejsza?

 

Pchać z jednego podstawowego powodu, część dłoni, nie wiem jak to wytłumaczyć (ta po drugiej stronie, co kciuk przy nadgarstku) jest bardzo wrażliwa na wszelkie bodźce, dużo lepiej wyczuwa siłę jaką pchacie kierownicę, jak również dużo szybciej wyłapie moment gdy ta siła zanika. Moment, w którym ta siła zanika jest momentem, kiedy przesadziliście (albo przestaliście skręcać) wieszając same paluchy na kierownicy nie macie zupełnie wyczucia. Owszem nic zapewne nie stanie przy spokojnym lajcikowym pokonywaniu zakrętu, no może po za odrobinę mniejszą precyzją, ale lepiej od razu uczyć się dobrze

 

Da się także balansować ciałem. Dążę do tego, że ten sposób jest mało skuteczny (szczególnie w wypadku ciężkiego moto), bo nie da sie nim szybko zmienić kierunku pochylenia motocykla. Przy szybkiej jeździe po winklach tylko świadome użycie przeciwskrętu daje oczekiwane rezultaty :) (moim zdaniem oczywiście ;P)

 

nie da się balansować ciałem, nawet jak to spróbujesz na rowerze zrobić to jest to ciężkie i rower cały czas próbuje wstać, trzeba się mocno kontrolować i to przy prędkości 10 km/h. Teraz dodajmy do roweru jakieś 200kg i dodajmy do prędkości jakieś 50 km/h

 

NIE DA SIĘ TAK SKRĘCAĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE DA SIĘ TAK SKRĘCAĆ

 

Powiedz to Chrisowi :icon_razz:

Zaczyna sie kolo 1:55

http://pl.youtube.com/watch?v=SdloSrKafEw

 

Oczywiscie to zart :)

Przeciwskret i tylko przeciwskret.

Poco probowac na sile jakichs posrednich metod skoro wiadomo co jest najbardziej skuteczne ?

Btw. ciekawostka: http://pl.youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ćwiczyłem na placu slalom bez trzymanki. Balansując ciałem wykonywałem skręty motocykla. Szło to bardzo opornie i ciężko. To ćwiczenie miało mi uświadomić zalety świadomego stosowania przeciwskrętu przy szybkich zmianach kierunku pochylenia motocykla. Metoda ta daje bardzo dobre rezultaty, tj. nie wymaga dużego wysiłku, daje możliwość pełnej kontroli nad motocyklem oraz znacznie przyspiesza wykonanie manewru. Nie wyobrażam sobie jak można szybko wyminąć przeszkodę na drodze bez użycia przeciwskrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe linki odnośnie przeciwskrętu:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=OLzB5oriblk&feature=related

 

http://pl.youtube.com/watch?v=B8IdTq3_3WI&feature=related

 

Polecam oglądnąć jak coś jeszcze nie wie o co chodzi,albo chce z ciekawosci zobaczyc :notworthy:

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taki motocykl że akurat na tym forum, to nie jest powód do dumy powiem że mały i lekki taki na troche małych kółkach :bigrazz: :D

 

Chociaż nie rozumiem czemu sie o to zapytałes??

 

Jeżeli to jest motorynka albo skuter to nie dziwie sie ze miałeś pewne problemy z wykorzystaniem przeciwskrętu. Spytałem aby potwierdzić lub zaprzeczyć moje przemyślenia, czyli że im motocykl cięższy i jedzie szybciej tym bardziej przydaje się świadome stosowanie przeciwskrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...