Skocz do zawartości

Przegazówka, redukcja, inne pierdoły...


Rekomendowane odpowiedzi

(...)

mnie także się wydaję że rodzaj napędu ma drugorzędne znaczenie

trzeba wyczuć po prostu zachowanie każdego sprzęta indywidualnie

jednak np duże znaczenie dla prawidłowej zmiany biegów (szczególnie jeśli chodzi o redukcję) ma właściwy luz łańcucha ale o tym było wcześniej pewnie pisane

Zgadzam się całkowicie :clap:

 

Życzę wszystkim dobrej pogody ;)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już poprawiłem z tym dyferencjałem wcześniej. Chociaż nadal popularne jest używanie tego zwrotu, a jeśli być dokładnym nazwa"wał Kardana"też jest na wyrost skoro korzysta on z przegubów krzyżakowych, wynalazku Cardano. Jazda z napędem wałem nie jest tutaj problemem, tak sobie tylko zagadnąłem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam takie pytanie.

Jak jedziesz dajmy 100km/h na 6 biegu i chcesz zwolnić do skrętu pod 90 stopni to: redukujesz poszczególnymi biegami co powoduje hamowanie biegami co może być niebezpieczne, czy odpuszczasz gaz, wciskasz hamulec i gdy obraty spodną do niskich to wtedy wciskasz sprzęgło i klik,klik,klik,klik, i wykonujesz skręt na dwójce? Jaki sposób jest lepszy? Proszę o wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie.

Jak jedziesz dajmy 100km/h na 6 biegu i chcesz zwolnić do skrętu pod 90 stopni to: redukujesz poszczególnymi biegami co powoduje hamowanie biegami co może być niebezpieczne, czy odpuszczasz gaz, wciskasz hamulec i gdy obraty spodną do niskich to wtedy wciskasz sprzęgło i klik,klik,klik,klik, i wykonujesz skręt na dwójce? Jaki sposób jest lepszy? Proszę o wypowiedzi.

hamujesz biegami.

Poczytaj posty Tomka Kulika w tym dziale, napisał chyba wszystko co tylko można na ten temat.

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek Kulik

 

Wprowadzenie

:icon_arrow: W motocyklach, tak jak w wielu maszynach rolniczych i ciężarówkach Tatra, skrzynia biegów nie jest synchronizowana, czyli nie ma w niej elementów wyrównujących prędkość obrotową zazębianych ze sobą elementów. Nie ma synchronizatorów. To jest pierwsze stwierdzenie, pomocne przy czytaniu dalszych moich wywodów. ...

 

 

W końcu :notworthy: doczekałam się tematu , na który tak czekałam!!! :biggrin:

Nie powiem ,że zrozumiałam wszystko od razu bo czytałam to kilkanaście razy!!!,żeby naprawdę zrozumieć cały proces zachodzący w skrzyni.

"przygazówka" spędza mi sen z powiek- pytałam niektórych " motowłaścicieli" i słyszałam "a po co przygazówka" :rolleyes:

Natomiast na kursie zawsze się o nią instr. dopomina.

Przyznaję ,że często nie robię jej właściwie i mam wyrzuty względem yamaszki na której się uczę ,mnie samej cierpnie skóra kiedy "kaleczę " moto- tym bardziej ,że moto z kursu nigdy mi żadnej "krzywdy" nie wyrządziło :wink:

Dopiero niedawno udało mi się "poczuć redukcję" i świadomie (powiedzmy) redukować biegi.

Szkoda że kurs tak krótko trwa - ale mam nadzieję ,że "nawyki " uda mi się wyrobić i nie będę już drżała

przed każdymi światłami (TYLKO NIE ŻÓŁTE!!) bo nie zdążę zrobić redukcji :icon_rolleyes:

Mam nadzieję ,że uda mi się wsłuchać w swoje moto i na właściwych obrotach redukować biegi ...

Na razie to "Wiem ,że nic nie wiem" -ale wierzę ,że dam radę :crossy:

 

Wielkie :notworthy: autorowi za "poświęcenie czasu ;ociemniałym" :wink:

 

ps. Pozdrawiam Konrada -niezwykle cierpliwego i wyrozumiałego nauczyciela :wink:

Edytowane przez GINECZKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę, że moje wypociny się przydają. :D

 

Ja także pozdrawiam Konrada, bo tylko my i kilku innych instruktorów wiemy, jak trudna jest praca nad kursantem który uczy sie prawidłowej zmiany biegów, zgodnie ze sztuką. :clap:

 

Powodzenia w walce z żelastwem. :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich na tym forum. Właśnie zacząłem jezdzić motocyklem supermoto. Wszyscy pewnie widzieli efektowną jazde na tego typu moto . Chodzi mi o kładzenie motocykla przed zakrętem . Ci motocykliści chyba zbijają w dół 2 biegi i puszczają sprzegło. Tylnie koło kreci sie wtedy wolniej do prędkosci jazdy. Czyli uślizg kontrolowany.Też próbowałem to zrobic i nawet troche wychodzi ale jeszcze za wcześnie na takie ewolucje no i jakaś blokada we mnie bo to moto takie ładne :) Ma ktoś wieksze pojęcie o tej technice. Z góry dziękuje za odpowiedz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce nie przeszkadzają hamowaniu silnikiem i odwrotnie.

czy aby na pewno?

wciskam tylny hamulec, blokuję koło co bardzo gwałtownie gasi silnik, jest to chyba extremalnie nie zdrowe dla niego?

 

a może na sprzęgle wtedy i tak rozłącza (bez jego wciśnięcia ) ?

Edytowane przez zazzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskam tylny hamulec, blokuję koło co bardzo gwałtownie gasi silnik, jest to chyba extremalnie nie zdrowe dla niego?

Podczas hamowania silnikiem znacznie trudniej jest zablokować tyle koło - moment bezwładności silnika robi swoje. To jest argument za hamowaniem silnikiem (wraz z hamulcami).

A gwałtowne zgaszenie silnika... hmmm... jest chyba kilka bardziej niezdrowych dla niego sytuacji.

 

a może na sprzęgle wtedy i tak rozłącza (bez jego wciśnięcia ) ?

A jak chcesz hamować "na sprzęgle bez jego wciśnięcia"? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas hamowania silnikiem znacznie trudniej jest zablokować tyle koło - moment bezwładności silnika robi swoje. To jest argument za hamowaniem silnikiem (wraz z hamulcami).

A gwałtowne zgaszenie silnika... hmmm... jest chyba kilka bardziej niezdrowych dla niego sytuacji.

jeżdzę jak dotychczas dwusuwem, może dlatego u mnie łatwiej i ze 2 razy tak się zdarzyło. w Fiacie Punto (55KM) również. Dlatego staram się wciskać sprzęgło, aby silnika nie zastopować nagle.

No ale jeśli mówisz że nie jest to dla niego tak destrukcyjne jak myslałem, to nie bede wciskał (w awaryjnych sytuacjach)

 

A jak chcesz hamować "na sprzęgle bez jego wciśnięcia"? :D

Nie chcę hamować na sprzęgle bez jego wciśnięcia :icon_mrgreen:

Mówiłem cały czas o hamowaniu bez wciskania sprzęgła (a więc nie na sprzęgle).

W tym dopisku na dole miałem na mysli że może silnik ma tak duży moment, a sprzęgło na tyle "lekko trzyma/dociska" tarcze, że pomimo nie wciśnięcia klamki sprzęgła tarcze się zaczną ślizgać i silnik nie zgaśnie (może tak jest w mocniejszych silniku ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego staram się wciskać sprzęgło, aby silnika nie zastopować nagle.

No ale jeśli mówisz że nie jest to dla niego tak destrukcyjne jak myslałem, to nie bede wciskał (w awaryjnych sytuacjach)

Dokładnie!!! W awaryjnych sytuacjach nie powienieneś myśleć (o ile w ogóle będzie na to czas) o żywotności silnika, tylko swojej...

 

miałem na mysli że może silnik ma tak duży moment, a sprzęgło na tyle "lekko trzyma/dociska" tarcze, że pomimo nie wciśnięcia klamki sprzęgła tarcze się zaczną ślizgać i silnik nie zgaśnie (może tak jest w mocniejszych silniku ? )
Gdy sprzęgło na tyle lekko trzyma tarcze, to już najwyższy czas na jego zmianę...

O ile w ogóle uda się rozpędzić pojazd do jakiejkolwiek prędkości, przy której będzie mowa o (zwłaszcza awaryjnym) hamowaniu...

 

Rzeczywiście dwusuwy znacznie słabiej 'hamują silnikiem', poza tym - nimi właśnie nie powinno się hamować ze względu na utratę smarowania przy zamknięciu gazu. Taka konstrukcja - olej wraz z paliwem. W samochodach 2T robili nawet tzw. "wolne koło" (można było przełączyć również na "ostre", czyli 'normalnie'), które pozwalało na zamknięcie gazu bez wysprzęglania.

Edytowane przez Miras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas hamowania silnikiem znacznie trudniej jest zablokować tyle koło - moment bezwładności silnika robi swoje. To jest argument za hamowaniem silnikiem (wraz z hamulcami)[..]

Polecam bliżej zapoznać się z postem i jeszcze raz przemyśleć swoje stwierdzenie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam bliżej zapoznać się z postem i jeszcze raz przemyśleć swoje stwierdzenie.

Dzięki za linka. Na pewno siądę z ekierką, cyrklem i ołówkiem, być może zniknie jedna wątpliwość, która mi się nasuwa po przeczytaniu.

W każdym razie temat wygląda na rzeczowo potraktowany, a przy tym w możliwie najbardziej przystępny sposób. Inna sprawa, że parametrów jest tu wiele, a tyle ich jest - taka konstrukcja.

Na razie (od teraz przez kilka dni) odpoczynek od kompa, więc po powrocie ekierka, kartka i kreślimy :)

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co wy sie tak uwiezliście na to że hamowanie 2t jest szkodliwe...........jest szkodliwe jeżeli np zjeźdzasz z 200m górki masz wbity 2 bieg a na szafie z 80 i domykasz gaz do zera i sobie radośnie jedziesz natomiast w normalnej miejskiej sytuacji kiedy np dojeźdzając do skrzyżowania mając 50km/h na 5 biegu odpuścisz sobie gaz do zera i nie wciśniesz sprzęgla to nic silnikowi nie będzie........a przy bębnowych hamulcach to sporo pomaga......a nie wszyscy mają tarcze :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...