Skocz do zawartości

Jawa 50 + tuning -> porady


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

filtr paliwa qpilem za pare zeta w sklepie moto, taki maly przezroczysty z zoltym materialem filtrujacym w srodku, produkcji filtron :wink:

jest dobry, polecam :P

m16 zredaguj porzadny text, nie na szybko o modernizacji, i bedzie ok :P

Jawka rulezz :) :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m16 napisał: -kolejnym krokiem jest szlif i odpowiednie dopasowanie tloka  

seba78 napisał: to nie tuning tylko remont.

m16 napisał: Niekoniecznie - pomysl co daje szlif...

Cóż mam rzec? Było na tym forum już kilka osób, które twierdziły że szlif to jest tuning. Nie mają i nie masz racji!!

Co zyskujemy robiąc szlif?? Ich zdaniem zyskujemy większą pojemność skokową. To prawda ale o ile tę pojemność zwiększamy?? O tyle że nawet się nie zauważy :!:

Szlifu nie robi się po to aby zwiększyć pojemność skokową tylko aby wygładzić wszystkie rysy, aby cylinder był okrągły a nie owalny i aby możliwe było założenie nowego tłoka i pierścieni. Cylinder zdziera się tak samo jak tłok i pierścionki. Te dwa ostatnie się wymienia a cylinder się szlifuje. To się nazywa REMONT!

 

i nie powiem ci o ile rozwiercic dysze - przeczytaj dalsza czesc mojej wypowiedz to moze zrozumiesz. Ja poprostu mam gaznik 15 wiec rozwiercac dysz juz nie musze...

Nie "o ile" rozwiercić tylko "do jakiego wymiaru" :!: Chodzi o podanie wymiaru twoich obecnych dysz.

 

chłopie, zastanów się co piszesz :!: Obroty ustawia się jak najwolniejsze ale jednocześnie takie aby się nie dławił. Ustawianie obrotów na szybsze mija się z celem

Tutaj takze sie niezgodze - jesli troche zwiekszymy obroty (bez przesady - ja mam o pol obrotu) to jawka latwiej wchodzi na obroty - zostalo to przezemnie sprawdzone

To samo napisałem. Wolne obroty ustawia się na wyższe jeśli się silnik nie chce wkręcać. To też nie jest rasowanie tylko zwykła regulacja.

 

Nie masz racji - wszystkie jawki ktore byly importowane na nasz rynek przed rokiem 1974 byly blokowane w ten sposob - ja dowiedzialem sie o tym z pewnej ksiazki

Kolega ma jawke 20 kupioną w Polsce w sklepie, rocznik 72. Wystarczyło skrócić kolanko. Nic więcej nie robił. Jawka latała 70 km/h. Ile lata twoja????

 

PS: Co do tego spilowania tloka to to naprawde cos daje, jak tylko bede sie widzial z tym znajomym ktory mi to robil to (aktualnie jest na urlopie) to sie go zapytam i napisze Ci co to daje "z technicznego punktu widzenia"

Chętnie przeczytam jego zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba w ktorym miejscu skrocic kolanko ? :wink:

No niestety ci nie pomogę bo to nie ja robiłem ani też nie moja Jawka :)

Zmierz ile mm wchodzi do tłumika. W simsonie powinno wchodzić 36 mm, jeśli Ci wchodzi więcej to uciachaj tak na 3 cm (ale dokładnie ci nie mogę powiedzieć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka!

Gdyby niejaki m16 korzystał z objazdowych bibliotek, jakie onegdaj krążyły po kraju w Jelczach - ogórkach, posiadłby choć podstawy wiedzy na temat zasad działania i konstruowania silników spalinowych... Jego Jawka bez wątpienia jest najlepsza... pod względem spalania... SZEŚĆ litrów na setkę!!! Kumpel niezły "remąt" zrobił, a może on pracuje na pobliskiej stacji benzynowej i ma płacone od utargów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba ma racje. Takie „podcięcie” nie tylko nie powiększa pojemności skokowej ale także obniża stopień sprężania. Co gorsze jeżeli rzeczywiście było to zrobione poważnie osłabi konstrukcje tłoka. Jeżeli w ogóle ścianki wytrzymają to w skutek zmniejszenia ich przekroju będą o wiele słabiej odprowadzać ciepło i związku z tym ulegać przegraniu które wcześniej czy później doprowadzi do uszkodzenia tłoka.

 

Oj ludzie ludzie, poczytajcie trochę książek , dwa razy zastanówcie się zanim coś zrobicie a potem bieżcie się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak - kiedyś do dużych fiatów zakładało się płaskie tłoki by obnizyś st. sprężnia, aby mogły jeździć na etylinie 78. Moc spadała wtedy ok. 15 kM.

 

Tak samo jak szlif cylindra powoduje minimalne obniżenie stopnia i ciśnienia sprężania i spadek nie wzrost mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...