cypherius Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 filtr paliwa qpilem za pare zeta w sklepie moto, taki maly przezroczysty z zoltym materialem filtrujacym w srodku, produkcji filtron :wink: jest dobry, polecam :Pm16 zredaguj porzadny text, nie na szybko o modernizacji, i bedzie ok :PJawka rulezz :) :P :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 m16 zredaguj porzadny text, nie na szybko o modernizacji, i bedzie ok :wink:Masz na mysli ten pierwszy text gdzi epodaje przerobki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 napisz nowy, dokladny. taki zeby nie mozna sie bylo przyczepic za bardzo do jakis bledow itp. Wtedy bedzie dobrze :)PZDR P.S. jak z wytrzymaloscia? pewnie zleeeeeeee :P:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Ok napisze ladnie czysto i pozadnjie :wink:Jesli masz na mysli wytrzymalosc mojej jawki to jest calkiem niezle - chociaz niedawno byl robiony remat silnika :) (sprzet na dotarciu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 m16 napisał: -kolejnym krokiem jest szlif i odpowiednie dopasowanie tloka seba78 napisał: to nie tuning tylko remont.m16 napisał: Niekoniecznie - pomysl co daje szlif... Cóż mam rzec? Było na tym forum już kilka osób, które twierdziły że szlif to jest tuning. Nie mają i nie masz racji!!Co zyskujemy robiąc szlif?? Ich zdaniem zyskujemy większą pojemność skokową. To prawda ale o ile tę pojemność zwiększamy?? O tyle że nawet się nie zauważy :!: Szlifu nie robi się po to aby zwiększyć pojemność skokową tylko aby wygładzić wszystkie rysy, aby cylinder był okrągły a nie owalny i aby możliwe było założenie nowego tłoka i pierścieni. Cylinder zdziera się tak samo jak tłok i pierścionki. Te dwa ostatnie się wymienia a cylinder się szlifuje. To się nazywa REMONT! i nie powiem ci o ile rozwiercic dysze - przeczytaj dalsza czesc mojej wypowiedz to moze zrozumiesz. Ja poprostu mam gaznik 15 wiec rozwiercac dysz juz nie musze... Nie "o ile" rozwiercić tylko "do jakiego wymiaru" :!: Chodzi o podanie wymiaru twoich obecnych dysz. chłopie, zastanów się co piszesz :!: Obroty ustawia się jak najwolniejsze ale jednocześnie takie aby się nie dławił. Ustawianie obrotów na szybsze mija się z celemTutaj takze sie niezgodze - jesli troche zwiekszymy obroty (bez przesady - ja mam o pol obrotu) to jawka latwiej wchodzi na obroty - zostalo to przezemnie sprawdzoneTo samo napisałem. Wolne obroty ustawia się na wyższe jeśli się silnik nie chce wkręcać. To też nie jest rasowanie tylko zwykła regulacja. Nie masz racji - wszystkie jawki ktore byly importowane na nasz rynek przed rokiem 1974 byly blokowane w ten sposob - ja dowiedzialem sie o tym z pewnej ksiazki Kolega ma jawke 20 kupioną w Polsce w sklepie, rocznik 72. Wystarczyło skrócić kolanko. Nic więcej nie robił. Jawka latała 70 km/h. Ile lata twoja???? PS: Co do tego spilowania tloka to to naprawde cos daje, jak tylko bede sie widzial z tym znajomym ktory mi to robil to (aktualnie jest na urlopie) to sie go zapytam i napisze Ci co to daje "z technicznego punktu widzenia"Chętnie przeczytam jego zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Seba w ktorym miejscu skrocic kolanko ? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa mustang Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 ja tak samo miałem zablokowane, ale troche podpiłowałem gardziel i jest ok mój rocznik to 79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Seba w ktorym miejscu skrocic kolanko ? :wink:No niestety ci nie pomogę bo to nie ja robiłem ani też nie moja Jawka :) Zmierz ile mm wchodzi do tłumika. W simsonie powinno wchodzić 36 mm, jeśli Ci wchodzi więcej to uciachaj tak na 3 cm (ale dokładnie ci nie mogę powiedzieć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micek Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 -kolejnym krokiem jest szlif i odpowiednie dopasowanie tloka to nie tuning tylko remont. zgadzam się w 100% z Sebą że jest to remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Hejka!Gdyby niejaki m16 korzystał z objazdowych bibliotek, jakie onegdaj krążyły po kraju w Jelczach - ogórkach, posiadłby choć podstawy wiedzy na temat zasad działania i konstruowania silników spalinowych... Jego Jawka bez wątpienia jest najlepsza... pod względem spalania... SZEŚĆ litrów na setkę!!! Kumpel niezły "remąt" zrobił, a może on pracuje na pobliskiej stacji benzynowej i ma płacone od utargów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek218 Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Jesli chcecie cegos sie dowiedziec o tuningu to tylko od doswiadczonych.i tak wogule dajcie sobie spokuj z rozwiercaniem dysz to niejest potrzebne i wcale niepomaga lecz w przeciwnym kierunku wszystko komplikuje.Wiem cos o tym :) :wink: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 w zimie bede modernizowal swoj silnik :) Postapie wg wskazowek specjalisty ze ŚM, Seba jeszcze raz dzieki za skany ! A 6 litrow to stanowczo za duzo, m16 ile leci teraz ta jawka ? 160 ? ;-) PZDR dla 4umowiczow :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Seba ma racje. Takie „podcięcie” nie tylko nie powiększa pojemności skokowej ale także obniża stopień sprężania. Co gorsze jeżeli rzeczywiście było to zrobione poważnie osłabi konstrukcje tłoka. Jeżeli w ogóle ścianki wytrzymają to w skutek zmniejszenia ich przekroju będą o wiele słabiej odprowadzać ciepło i związku z tym ulegać przegraniu które wcześniej czy później doprowadzi do uszkodzenia tłoka. Oj ludzie ludzie, poczytajcie trochę książek , dwa razy zastanówcie się zanim coś zrobicie a potem bieżcie się do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Oczywiście, że tak - kiedyś do dużych fiatów zakładało się płaskie tłoki by obnizyś st. sprężnia, aby mogły jeździć na etylinie 78. Moc spadała wtedy ok. 15 kM. Tak samo jak szlif cylindra powoduje minimalne obniżenie stopnia i ciśnienia sprężania i spadek nie wzrost mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 coraz dziwniejsze te opisy tuninguff motorowerkow :) Ja sie bede trzymal artykulu ktory dostalem od seby. :P I tyle. jak ktos chce to PW albo mail to wysle :P :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.