Skocz do zawartości

Głośna jedynka Kawasaki ZX-10 `89


tomprz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kawasaki ZX-10 `89.Czy głośno załączająca się jedynka to sygnał jakiegoś rychłego defektu skrzyni biegów czy typowa przypadłość starego motocykla? Jest na to jakaś rada? Sprzęgło chyba ok bo przy wrzucaniu "1" nie ciągnie, nie szarpie- tylko ten nieprzyjemny trzask. Olej zmieniony na swieży. A tak na marginesie - jak reguluje się sprzęgło hydrauliczne bo z linkowym była prosta sprawa.

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalka.

Jak nie chcesz miec stuku to rozklejaj sprzeglo przed wrzuceniem biegu.

Sprzegla hydraykucznego nie reguluje sie tylko odpowietrza, chyba ze nmasz regulacje na wycisku w pompie czy silowniku.

Ogolnie Kawa to Yahoo nie ja, wiec moze ci jeszcze cos podpowie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wrzuceniem biegu, gdy silnik pracuje, przyciśnij kilka razy klamkę sprzegła, przytrzymaj na dłużej. Ale tak czy siak, po powinieneś mieć słyszalny dzwięk wchodzenia pierwszego biegu i delikatne szarpnięcie. A mosze masz obroty biegu jałowego za duze, a może nieodpowiedni olej?

 

Powinien chyba być 10W40 lub 10W50 jak jest napisane w manualu do Kaw o podobnej poj. i roczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kawach z tamtych lat :icon_mrgreen:, jedynka zawsze głośno wchodzi.

 

Najgorzej jest po uruchomieniu zimnego silnika. Jak sprzęgło jest sklejone, to potrafi porządnie szarpnąć.

Ale takie zjawisko powinno występować tylko podczas pierwszego włożenia jedynki.

Potem jest głośno, ale bez szarpnięć.

Jak rozgrzejesz silnik, powinno być trochę ciszej.

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawde mówiąc w swojej Kawie, po dłuższym staniu motocykla mam też dośc duże i głosne szarpnięcie przy wrzucaniu pierwszego biegu. Zmieniam olej na półsyntetyk i zobacze jak to będzie. Na reszcie biegów jest cichueńko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie po dzisiejszej jeździe zauważyłem ,że dwójka również głośno wskakuje. Nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Może sprzęgło za słabe - ale jak to wyregulować --jest hydrauliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie po dzisiejszej jeździe zauważyłem ,że dwójka również głośno wskakuje. Nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Może sprzęgło za słabe - ale jak to wyregulować --jest hydrauliczne

Krócej wysprzęglaj - na sekundę, nie dłużej. Zobaczysz różnicę.

Powodzenia.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem---jak krócej --przeciez ja poruszam sie w mieście (głównie) a nie po torze wyścigowym.

 

wciskaj sprzeglo nie do konca oraz na bardzo krotko.Mi tez bandzior pizga biegami,ale jak odpowiednio operuje sprzeglem to jest ok.Trzeba sie tego nauczyc,wyczuc maszyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...