tomprz Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Kawasaki ZX-10 `89.Czy głośno załączająca się jedynka to sygnał jakiegoś rychłego defektu skrzyni biegów czy typowa przypadłość starego motocykla? Jest na to jakaś rada? Sprzęgło chyba ok bo przy wrzucaniu "1" nie ciągnie, nie szarpie- tylko ten nieprzyjemny trzask. Olej zmieniony na swieży. A tak na marginesie - jak reguluje się sprzęgło hydrauliczne bo z linkowym była prosta sprawa. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 To normalka.Jak nie chcesz miec stuku to rozklejaj sprzeglo przed wrzuceniem biegu.Sprzegla hydraykucznego nie reguluje sie tylko odpowietrza, chyba ze nmasz regulacje na wycisku w pompie czy silowniku.Ogolnie Kawa to Yahoo nie ja, wiec moze ci jeszcze cos podpowie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Przed wrzuceniem biegu, gdy silnik pracuje, przyciśnij kilka razy klamkę sprzegła, przytrzymaj na dłużej. Ale tak czy siak, po powinieneś mieć słyszalny dzwięk wchodzenia pierwszego biegu i delikatne szarpnięcie. A mosze masz obroty biegu jałowego za duze, a może nieodpowiedni olej? Powinien chyba być 10W40 lub 10W50 jak jest napisane w manualu do Kaw o podobnej poj. i roczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomprz Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Olej jest w porządku taki jak zaleca producent, obroty również są odpowiednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 W Kawach z tamtych lat :icon_mrgreen:, jedynka zawsze głośno wchodzi. Najgorzej jest po uruchomieniu zimnego silnika. Jak sprzęgło jest sklejone, to potrafi porządnie szarpnąć.Ale takie zjawisko powinno występować tylko podczas pierwszego włożenia jedynki. Potem jest głośno, ale bez szarpnięć. Jak rozgrzejesz silnik, powinno być trochę ciszej. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Tak prawde mówiąc w swojej Kawie, po dłuższym staniu motocykla mam też dośc duże i głosne szarpnięcie przy wrzucaniu pierwszego biegu. Zmieniam olej na półsyntetyk i zobacze jak to będzie. Na reszcie biegów jest cichueńko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 olej full syntetyk zalatwi sprawe ( tak bylo umnie ) , ale jest drogi :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomprz Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 W sumie po dzisiejszej jeździe zauważyłem ,że dwójka również głośno wskakuje. Nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Może sprzęgło za słabe - ale jak to wyregulować --jest hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 (edytowane) W sumie po dzisiejszej jeździe zauważyłem ,że dwójka również głośno wskakuje. Nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Może sprzęgło za słabe - ale jak to wyregulować --jest hydrauliczneKrócej wysprzęglaj - na sekundę, nie dłużej. Zobaczysz różnicę.Powodzenia. Edytowane 13 Marca 2007 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomprz Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Nie bardzo rozumiem---jak krócej --przeciez ja poruszam sie w mieście (głównie) a nie po torze wyścigowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raff Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Nie bardzo rozumiem---jak krócej --przeciez ja poruszam sie w mieście (głównie) a nie po torze wyścigowym. wciskaj sprzeglo nie do konca oraz na bardzo krotko.Mi tez bandzior pizga biegami,ale jak odpowiednio operuje sprzeglem to jest ok.Trzeba sie tego nauczyc,wyczuc maszyne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 tomprz jak wyczujesz już motocykl, to nawet bez sprzęgła biegi będą wchodziły bez zgrzytu.Jak jedynka zgrzytnie, to normalka. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Ja po rozpędzeniu motocykla biegi 3,4,5,6 wrzucam na półsprzegle. Lekki docisk klamki i wbijam bieg. Czym wyższa prędkość tym wchodzą one lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.