Leon84 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 (edytowane) wd 40 to wd 40 a nie smar do łancuchów :D jeśli chcesz dobry i tani smar do łańcuchów to kup sobie smar grafitowy i będzie spoko :icon_razz: :smile: WD 40 nie nadaje się do smarowania łańcucha motocyklowego.Polecam szpreja ): Bel Ray.Koszt ok 34 zł za ponad 500 mlŁańcuch czysty a jednoczesnie dobrze posmarowany, nie łapie syfu z ulicy, nie pryska po kole.łatwo można go zmyc naftą co nie jest tak oczywiste w przypadku smarów innych firmPozdrawiam Edytowane 8 Marca 2007 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Uzywajcie ludziska funkcji "szukaj". Moze stworzyc jakis FAQ zawierajacy najczesciej powtarzajce sie pytania typu wlasnie czy WD 40 nadaje sie do lancucha, czy GSXR 1000 nadaje sie na pierwszy motocykl, czy mozna lac MOtoDoctor do silnika, czy dorabiac klocki hamulcowe, czy mozna sie podcierac szklemetc... Moglby byc taki FAQ rozsylany automatycznie nowo zarejestrowanym uzytkownikom. WD40 bardzo szybko odparowuje wiec dlugo nie pojezdzisz na takim lancuchu ale skoro wolisz pozornie zaoszczedzic i stac Ciebie na wymiane lancucha co np. 3 tys km to smaruj czym chcesz, albo wogole nie smaruj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 szkoda odpisywac toć to już było poruszane X razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 (edytowane) Uzywajcie ludziska funkcji "szukaj". Moze stworzyc jakis FAQ zawierajacy najczesciej powtarzajce sie pytania typu wlasnie czy WD 40 nadaje sie do lancucha, czy GSXR 1000 nadaje sie na pierwszy motocykl, czy mozna lac MOtoDoctor do silnika, czy dorabiac klocki hamulcowe, czy mozna sie podcierac szklemetc... Moglby byc taki FAQ rozsylany automatycznie nowo zarejestrowanym uzytkownikom. WD40 bardzo szybko odparowuje wiec dlugo nie pojezdzisz na takim lancuchu ale skoro wolisz pozornie zaoszczedzic i stac Ciebie na wymiane lancucha co np. 3 tys km to smaruj czym chcesz, albo wogole nie smarujJak tak dobrze się zastanowić to temat motocyklowy jest stosunkowo wąski. 70% tematów już było. Ale odpowiedzi nie zawsze muszą być te same. Ludzie cały czas się uczą i mają nowe doświadczenia. Więc o ile nie było tematu powiedzmy miesiąc wstecz to nie wymagajmy od innych grzebania w histori, bo forum zamieni sie w bibliotekę jakąś.WD niszczy gume więc się nie nadaje do łańcuchów oringowych. W innych można go użyć do czyszczenia ale i tak smarować trzeba czym innym. WD słabo smaruje i marnie się trzyma. Edytowane 9 Marca 2007 przez henio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osek22 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 temat byl walkowany wiec uzyj archiwum. O ile sie nie myle Janusz przedstawil go naprawde obszernie i rzeczowo a temat byl rozwiniety na kilkadziesiat stron nawet.Poswiec 3min i poszukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baal_XL600 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 ja wd40 używam dość często i dużo, do czyszczenia, konserwacji itp. ale na pewno nie do smarowania;) do smarowania łańcucha to kup sobie jakis spray. za to nie zgodze sie z tym że wd40 niszczy gume, używam go do metalu, lakieru, plastiku, gumy i nikt mi nie wmówi że może zniszczyć oringi w łańcuchu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Jak ktoś chce to niech sobie smaruje WD40, inny może też masłem, ja robie to olejem przekładniowym i sobie chwale. Fakt jest taki, że co najwyżej szybciej padnie łańcuch i zębatki przy smarowaniu WD-40, ale tak na prawdę to trzeba by przeprowadzić badania, żeby jednoznacznie określić co jest ,,the best".Niech gościu psika WD-40 i potem opisze ile mu wytrzymał łańcuch z zębatkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Jak ktoś chce to niech sobie smaruje WD40, inny może też masłem, ja robie to olejem przekładniowym i sobie chwale. Jak ktoś kupi sobie porządny łańcuch firmy DID , to w instrukcji obsługi znajdzie metodę konserwacji zalecaną przez firmę DID, czyli producenta. Stoi tam jak wół : łańcuch smarować olejem przekładniowym 80w90. Dla zwrócenia uwagi nie jest napisane olej lub coś innego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Jak ktoś kupi sobie porządny łańcuch firmy DID , to w instrukcji obsługi znajdzie metodę konserwacji zalecaną przez firmę DID, czyli producenta. Stoi tam jak wół : łańcuch smarować olejem przekładniowym 80w90. Dla zwrócenia uwagi nie jest napisane olej lub coś innego .No tak się robi ale co zrobisz jak gość ma WD-40 i koniecznie chce sobie popsikać po łańcuchu.To niech sobie psika, tylko niech napisze potem, kiedy mu padł łańcuch lub zębatki po traktowaniu takim specyfikiem.Polak ma to we krwi i po prostu musi kombinować i cieszy go nawet pozorne zaoszczędzenie paru złoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkuu Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Najlepiej jak bys spryskał łancuch WD 40 (jezeli masz zardzewiały)a pozniej wrzucił go do przepalusa :D najlepszy sposób.Pozdro! Najlepiej jak bys spryskał łancuch WD 40 (jezeli masz zardzewiały)a pozniej wrzucił go do przepalusa ;) najlepszy sposób.Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 WD niszczy o-rongi poniewaz posiada rozpuszczalniki , mam cos podobnego i pisze "nie uzywac do gumy" . Czysc nafta, lub ropa , smaruj olejem , lub smarami w szprejuJa łańcuch czyszczę produktem o nazwie Castrol Chain Cleaner/Kettenreiniger, a do smarowania używam specyfiku tejże marki Castrol Chain Spray O-R ewentualnie Castrol Chain Wax (po tym drugim mniej syfu osadza się na wahaczu, feldze itp.). WD-40 nie używam nawet do łańcuchów rowerowych - są od tego specjalne środki smarne (do nabycia w sklepach rowerowych). Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 (edytowane) na stronie www.wd40.co.uk mozna sciagnac pdf'a z informacja na temat wd40(info o wszelkich normach etc.) i tam pisza ze wd40 to 1-5% co2 60-100% nafta "hydrotreated heavy" nigdzie nie moge znalesc co znaczy hydrotreated hydro-woda treated-potraktowany, "poddać działaniu czegoś [chem.]" hmm nafta mocno potraktowana woda? uwodniona?(nie jestem chemikiem nie wiem czy mozna) . nie pisza tylko co to jest pozostale 35-39% zawartosci :crossy: Edytowane 17 Marca 2007 przez nameless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.