Skocz do zawartości

Kask w cenie do 600zł? Porównanie do Lazer Tornado GL


Rekomendowane odpowiedzi

Ja z blendy tez nie zrezygnuje, ze wzgkedow bezpieczenstwa. Sporo jezdze po drogach z tunelami i jakos nie wyobrazam sobie zmiany wizjera przed wjazdem i po wyjezdzie z tunelu... warunki pogodowe te sie zmieniaja czasem dosc czesto i odpowiednia widocznosc jest bardzo wazna.

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić wizjer fotochrom... Ja rozumiem, że to przekracza zdolność pojmowania ...

Rozumiem...

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić wizjer fotochrom... Ja rozumiem, że to przekracza zdolność pojmowania ...

Rozumiem...

taa.. ciekawe kto ma problemy zpojmowaniem!!

 

tak na szybko.. cena aż brać gaściami

https://allegro.pl/oferta/ess-wizjer-crossbow-photochromic-fotochromow-7820775903

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://infokaski.pl/test-kaskow-motocyklowych-adac/

 

A wracając do testów i sharpa..

dla porównania

Nolan N86 4 gwiazdki

hjc rpha10plus (BEZ BLENDY!!!!!!!!) 3 GWIAZDKI

Edytowane przez Croowab

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma ECE 22-05 to test przy ok 8,5 m/s (to samo mamy w Sharp), stąd 28 km/h. Nie mów że wypowiadając się na takie tematy od lat nie wiedziałeś o tym. Będąc instruktorem stanowisz przecież autorytet dla ludzi którzy tutaj szukają wiedzy.

 

 

 

widzę, że zamiast merytorycznych kwestii przypierdalasz się personalnie :D

ale OK - nie jesteś pierwszy i nie ostatni

no to na temat

dla ścisłości 8,5m/s to 30,6km/h - matematyka na poziomie szkoły podstawowej

wcześniej napisałeś "Teoria jest luźno oparta na tym, że spełniają tylko normę ECE, czyli testowano je dla uderzeń przy 28 km/h. Oczywiście to poniżej prędkości dla motorowerów, ale podciągnijmy je już optymistycznie pod 125cc."

zdaje się, że nie bardzo wiesz o jakiej prędkości piszesz.

z tego co się orientuję owe 8,5m/s dotyczą prędkości uderzenia kasku z modelem głowy (model głowy o masie 3,1-6,1kg w zależności od rozmiaru) w kowadło.

test nijak ma się do prędkości poruszania się motocyklem.

 

uwaga - jest lek na Wasze wątpliwości - starsze modele nolana z zewnętrzną blendą :P ... tak, wiem, wujowa bo rysuje szybę :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś więcej napisać o co z tą bleda chodzi?

Akurat dziś pojawił się

i jest to tym wzmianka na przykładzie Shoei. Jeśli nie wynika to bezpośrednio z filmiku, to warto zajrzeć pod skorupę we wszystkich 3 kaskach.

 

Zapytałem kilka wiadomości wyżej, czy te dwa ls2 challengery się czymś różnią, bo ta różnica ceny mnie dziwi, a kask mi się podoba. Czy ktoś zna odpowiedź?

Różnica polityki cenowej dystrybutora na Polskę i na Niemcy. O ile przy otwartych skorupach na skuterki ta różnica wynosiła ok. 50 zł, to tu już mnie zaskoczyła. Ale to ten sam kask. W Polsce za tyle kupisz wersję carbon :).

 

Ja z blendy tez nie zrezygnuje, ze wzgkedow bezpieczenstwa. Sporo jezdze po drogach z tunelami i jakos nie wyobrazam sobie zmiany wizjera przed wjazdem i po wyjezdzie z tunelu... warunki pogodowe te sie zmieniaja czasem dosc czesto i odpowiednia widocznosc jest bardzo wazna.

 

Zgadzam się, widoczność jest bardzo ważna. Sam się z tym borykałem kilka lat temu i myślałem że blenda rozwiąże sprawę. W pierwszym kasku była za jasna, więc kupiłem kolejny, potem następny i jeszcze dwa kolejne z blendami (wszystkie z podobnego pułapu cenowego). Po tym, jak w którymś szczękowym Cabergu blenda zniekształcała obraz (efekt soczewki), uznałem że czas na poważniejszą broń... Shoei Neotec (i potem kolejne modele tej marki) mają już znacznie lepszą blendę (bezpieczniejsze osadzenie, powłoka antyrefleks, dokładna regulacja wysokości) i to jakoś działało. Tylko że wentylacja czołowa znacznie przez to osłabła, a w upałach szczególnie na niej mi zależy.

Teraz mam kask z blendą zewnętrzną (trochę jak w starym Nolanie N84) i do tego jeszcze szybę lustrzaną. Blendy używam rzadko, bo o dziwo zupełnie nie ma problemu przy jeździe w lustrzance przez oświetlone tunele (innych jeszcze nie zwiedziłem :) ). Na noc zmieniam i jest to upierdliwe, ale po kilku wypadkach znajomych przestałem uznawać kompromisy, więc godzę się z tym.

 

Co ciekawe niewiele drożej można kupić kask z takim wizjerem:

https://dobresklepymotocyklowe.pl/wiedza/17-wiedza/produkty/749-bell-qualifier-i-qualifier-dlx-zobacz-dlaczego-musisz-go-miec

 

Idealnym rozwiązaniem byłby wizjer fotochromatyczny ze sterowaniem elektrycznym. AGV już to chyba miało, rok temu była mowa o szerszym zastosowaniu... Spora kasa, oczywiście, ale z czasem pewnie potanieje. Chcę po prostu dożyć do tego momentu.

 

 

widzę, że zamiast merytorycznych kwestii przypierdalasz się personalnie :D

ale OK - nie jesteś pierwszy i nie ostatni

no to na temat

dla ścisłości 8,5m/s to 30,6km/h - matematyka na poziomie szkoły podstawowej

wcześniej napisałeś "Teoria jest luźno oparta na tym, że spełniają tylko normę ECE, czyli testowano je dla uderzeń przy 28 km/h. Oczywiście to poniżej prędkości dla motorowerów, ale podciągnijmy je już optymistycznie pod 125cc."

zdaje się, że nie bardzo wiesz o jakiej prędkości piszesz.

z tego co się orientuję owe 8,5m/s dotyczą prędkości uderzenia kasku z modelem głowy (model głowy o masie 3,1-6,1kg w zależności od rozmiaru) w kowadło.

test nijak ma się do prędkości poruszania się motocyklem.

Napisałem "około" ale dzięki za sprostowanie.

Jeśli jednak prędkość jazdy nie przekłada się na prędkość uderzenia, to proszę o więcej szczegółów.

:happy:

 

uwaga - jest lek na Wasze wątpliwości - starsze modele nolana z zewnętrzną blendą :P ... tak, wiem, wujowa bo rysuje szybę :D

Śmichy chichy, ale to nie było wcale takie głupie. Wykonanie może niezbyt szałowe ale gdyby to poprawili, zamiast wkładać blendę do środka, miałbym jednego żywego kolegę więcej. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisałem "około" ale dzięki za sprostowanie.

Jeśli jednak prędkość jazdy nie przekłada się na prędkość uderzenia, to proszę o więcej szczegółów.

:happy:

 

widziałeś kiedyś kogoś kto przyp.... przyłożył motocyklem w nieodkształcalną przeszkodę typu mur przy prędkości np. powyżej 50km/h?

czy znasz jakikolwiek kask, który realnie pomógłby ofierze przy takim gongu?

czy na prawdę uważasz, że kaski motocyklowe są projektowane aby zabezpieczyć delikwenta przed skutkami tego typu wypadków?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tego Bella też patrzyłem, ale średnie opinie ma poza tym wizjerem. Póki co zostaje przy blendzie, jutro jadę przymierzać (oprócz nolana i hjc) Airoh movement S, którego można w necie sporo taniej niż w sklepie dostać,a spodobał mi się i zbiera spoko opinie nawet, ciekawe co to będzie.

 

http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=5443

bo mam nadzieję, że to te same kaski, czy to S coś zmienia?

https://allegro.pl/oferta/kask-airoh-movement-s-faster-red-7857879499

Edytowane przez Corbi95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie polecilbym HJC 14

 

Osobiscie bedechyba bral jakiegos carbon'a

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Airohu Movement poza malowaniami od paru lat nic się nie zmieniało, więc jeśli masz okazję kupić jakąś starą grafikę to na pewno będzie sporo tańsza.

Uważaj tylko na mechanizmy: te od szyby potrafią się połamać bez powodu, a blenda jest zrobiona odwrotnie niż u innych producentów. Jak mechanizm się wyrobi, to na wybojach może opadać sama na oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porade, przyda sie ;-) Zobaczymy co to za ''cuda'' z tych kasków.

 

 



Wróciłem ze sklepów, poprzymierzałem co było.... Najgorzej mi leżał hjc is-17, gniótł mnie straszliwie w przednią część polików, a z tyłu miałem więcej luzu. To dostałem do przymierzenia fg-st (ale to ponad budzet, więc tylko przymierzałem) i on już był wygodny. Bell qualifier dlx leżał ok, ale wydawało mi się, że mógłby być rozmiar mniejszy, a nie mieli niestety. Nolan był całkiem spoko, wygodny, blenda spoko, ale kształt.... ach... I ostatni do przymierzenia dostałem Airoh movement S, okazał się strzałem w dziesiątke w rozmiarze M! Ja tam z nastawieniem na L jechałem :-) Przylegał idealnie do całej części głowy równo, był lekko ciaśniejszy, ale nie latał, czyli taki jak być musi, do tego podoba mi się z zewnątrz, fajny mechanizm blendy, opadała dosyć nisko, wystarczająco ciemna jak dla mnie. Chyba się zdecyduje na ten kask, tylko jestem zmuszony trochę pieniędzy dozbierać, bo chciałbym w malowaniu z czerwonym. Muszę się spieszyć, bo się dowiedziałem, że już go nie produkują niby i będę musiał w internecie poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

widziałeś kiedyś kogoś kto przyp.... przyłożył motocyklem w nieodkształcalną przeszkodę typu mur przy prędkości np. powyżej 50km/h?

No. Moja koleżanka. Kask wymieszany z resztkami twarzy i kręgosłup złamany w 2 miejscach.

Sam również tłukłem łbem o asfalt po przelocie nad autem i to w kasku który na bank nie spełnia już dzisiejszych standardów. Nawet bez blendy. ;) Żyję i mam się świetnie bo zadziałał efekt na który wpływu nie mamy, fuks go nazywam. :) Natomiast mamy wpływ na jeden, bardzo istotny czynnik, waga kasku. I konkretnie w temacie, kupiłbym ten który dobrze leży i jest najlżejszy. :)

Edytowane przez Judas

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...