michlasz Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Witam!Zarejestrowałem sie na tym forum bo mam mały problem a widze,że chętnie pomagacie,podpowiadacie. Więc tak.Posiadam Honde cb 750k z 80 roku,silnik szesnasto zaworowy.Mam następujący problem,pali mi świece!To znaczy,kupie nowe świece motor chodzi bez zażutów i po jakiś 1000km.silnik zaczyna przerywac na wysokich obrotach w końcu dochodzi do tego,że wkręca sie tylko do 5000tyś.obrowów a powyżej przerywa i strzela,do czasu zanim znów nie kupie nowych świec i wszystko jest w pożątku.Myślałem,że jest to wina gazników,że zalewa świece,były czyszczone synchronizowane ustawione,wymieniłem też przewody wysokiego napięcia filtr powietrza i ustawiłem zapłon bo był przestawiony no i znowu nowe świece.Myślałem,że juz wszystko w pożątku a tu po 1000km.znów przerywa.W spalonych świecach iskra jest czerwona skacze po elektrodzie lub w środku.Czeski film,już nie wiem jaka może to byc przyczyna?Zostało mi już tylko wymienic cewki zapłonowe ale one przecież działają dają iskre.Impulsatory?Już nie wiem a tu taka ładna pogoda nidługo zaczne jezdzic. Może ktoś miał podobny problem lub spotkał sie z czymś takim.Jestem otwarty na pomysły.I jeszcze jedno kupuje świece NGK według serwisu ale mam podane jeszcze DENSO,może to jest przyczyna złe świece?Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 A jak one wyglądają w trakcie jazdy? czarne? jasne? bo może masz tam za gorąco i powinienieś po prostu zimniejsze wstawić? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Witam!Zarejestrowałem sie na tym forum bo mam mały problem a widze,że chętnie pomagacie,podpowiadacie. Więc tak.Posiadam Honde cb 750k z 80 roku,silnik szesnasto zaworowy.Mam następujący problem,pali mi świece!To znaczy,kupie nowe świece motor chodzi bez zażutów i po jakiś 1000km.silnik zaczyna przerywac na wysokich obrotach w końcu dochodzi do tego,że wkręca sie tylko do 5000tyś.obrowów a powyżej przerywa i strzela,do czasu zanim znów nie kupie nowych świec i wszystko jest w pożątku.Myślałem,że jest to wina gazników,że zalewa świece,były czyszczone synchronizowane ustawione,wymieniłem też przewody wysokiego napięcia filtr powietrza i ustawiłem zapłon bo był przestawiony no i znowu nowe świece.Myślałem,że juz wszystko w pożątku a tu po 1000km.znów przerywa.W spalonych świecach iskra jest czerwona skacze po elektrodzie lub w środku.Czeski film,już nie wiem jaka może to byc przyczyna?Zostało mi już tylko wymienic cewki zapłonowe ale one przecież działają dają iskre.Impulsatory?Już nie wiem a tu taka ładna pogoda nidługo zaczne jezdzic. Może ktoś miał podobny problem lub spotkał sie z czymś takim.Jestem otwarty na pomysły.I jeszcze jedno kupuje świece NGK według serwisu ale mam podane jeszcze DENSO,może to jest przyczyna złe świece?Z góry dziękuje i pozdrawiam. A napewno masz dobrą ciepłotę świecy? Zazwyczaj producent podaje standardową wartość ciepłoty i zaleca zmianę +- 1 stopień w zależności od tego jak wygląda świeca. Druga sprawa to kondycja silnika - jeśli pali olej to nawet świeca od św Piotra nie pomoże :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Kurde , jak można pisać o paleniu świec ? :icon_biggrin: To nie żarówka ani świeca woskowa. Świece po prostu dostają przebicia izolatora.Przyczyn tego moze byc wiele- wszystkie opisał juz poprzednik ale podstawa jest dobranie odpowiedniej wartosci cieplnej. To czy swieca pracuje prawidłowo mozan zobaczyć po kolorze izolatora i elektrod. Dobrze dobrana swieca i prawidłowa regulacja gaznika daje kolor jasnobrazowy (kawa z mlekiem). Swiece łapiace przebicia maja kolor czarny lub ciemnobrązowy świadczący o osadzaniu się cząsteczek sadzy.Defektom swiec moze tez pomoc rodzaj eksploatacji - krotkie trasy, niskie temperatury i spacerowa jazda.Poza tym wazna jest tez wielkosc przerwy. Zbyt duza powoduje ze napięcie uzwojenia wtórnego cewki osiaga zbyt duza wartość ułatwiając przeskok iskry poza elektrodami swiecy objawiające się przebiciami na fajce , przewodzie HV lub korpusie samej cewki zapłonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Dzieki za odpowiedzi. Odpowiadam: jeśli moto chodzi w porządku kolor świec jest taki jak powiedział przedmówca kawa z mlekiem a gdy już zaczyna przerywac dwie świece od środka robią sie czarne a od zewnątrz brązowe.Motur bierze olej w końcu ma 27 lat chociaż to zalerzy od jazdy zależy co mnie najdzie.Więc dobra widze.że sie zgadzacie co do ciepłoty.Wkręcałem zawsze jeden rodzaj świec NGK DR 8 ES ale mam podane jeszcze NGK DR 8 ES-L,Denso X27H ESR-U odstęp elektrody 0,6-0,7 mm.pierwsze odpadają to teraz które?I o co chodziło z tym,że powinno sie dawac -+1 niż zaleca producent.Wybaczcie moją niewiedze ale to jest mój pierwszy motor typu Japonia,zawsze posiadałem motory starej daty jak Iż49,dniepr,junak tam nie było rzadnych tajemnic właściwie i dlatego kupiłem tą Honde te lata i te cztery wedechy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Albo siada ci jedna cewka ( polaczone sa 1 - 4 i 2 - 3 ), albo srodkowe cylindry pala juz tyle oleju ze zalatwiaja swiece w czasie tego 1000 km.Moze na poczatek sprobuj zamienic cewki miejscami i zobacz czy problem nie przeniesie sie na skrajne cylindry. Jak nie to juz wiesz o co chodzi... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Dzieki za odpowiedzi. Odpowiadam: jeśli moto chodzi w porządku kolor świec jest taki jak powiedział przedmówca kawa z mlekiem a gdy już zaczyna przerywac dwie świece od środka robią sie czarne a od zewnątrz brązowe.Motur bierze olej w końcu ma 27 lat chociaż to zalerzy od jazdy zależy co mnie najdzie.Więc dobra widze.że sie zgadzacie co do ciepłoty.Wkręcałem zawsze jeden rodzaj świec NGK DR 8 ES ale mam podane jeszcze NGK DR 8 ES-L,Denso X27H ESR-U odstęp elektrody 0,6-0,7 mm.pierwsze odpadają to teraz które?I o co chodziło z tym,że powinno sie dawac -+1 niż zaleca producent.Wybaczcie moją niewiedze ale to jest mój pierwszy motor typu Japonia,zawsze posiadałem motory starej daty jak Iż49,dniepr,junak tam nie było rzadnych tajemnic właściwie i dlatego kupiłem tą Honde te lata i te cztery wedechy:) Mozesz sprobować wstawic cieplejsze swiece tzn. zamiast NGK DR8ES dajesz NGK DR7ES . Podobnie z Denso. Pozwoli to osiagnac elektrodom i izolatorowi swiecy wyzszą temperaturę a tym samym lepsze samooczyszczenie. Wtedy nagar zawierajacy czasteczki węgla nie powinien sie osadzać i świece nie łapia przebicia. Warto by było tez sprawdzic skład mieszanki na wszystkich gaznikach np. swiecami colortune. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Ja miałem kiedyś taki problem tylko że w 1-cylindrowcu-Motorynce. Świece paliło mi po 15 km. Winowajcą była cewka. Spróbuj przełożyć tak jak mówi Adam M. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 (edytowane) Ja uważam, że przyczyną tego jest już zbyt mała kompresja. Tak właśnie zachowują się silniki, które proszą się o wymianę tłoków. Zmierz ciśnienie sprężania. Czasami pomaga właśnie, zmiana wartości cieplnej świec. Edytowane 2 Marca 2007 przez Łukasz Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Dobry pomysł z tymi cewkami żeby je zamienic miejscami nie zaszkodzi tego zrobic bede wtedy wiedział czy to one.A z tą ciepłotą to już obczajam kupie nowe cieplejsze świece w końcu to nie taki duży koszt.A kompresje sprawdzałem bo brałem pod uwage taką mozliwośc,i dowiedziałem sie,że silnik był już kiedyś robiony bo fabrycznie ma 10 a ja miałem po 9,5.A to co pisałem wczesniej,że bierze olej to jest wina uszczelniaczy zaworowych ale przecież branie oleju nijak sie ma do PRZEPALANIA IZOLATORA w świecy(dobrze?)koledze kawasaki ciągnie dwa razy tyle oleju co mi i nie ma tego problemu.W tym tygodniu zastosuje te zmiany :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Moze powoduje to roznica ktoredy olej bierze, ale glowy za to nie dam.Wszystkie moje silniki , ktore zaczynaly sie konczyc mialy ten objaw ze swiece padaly w coraz krotszym czasie.To samo zrobila mi BSA zeszlej jesieni - swiece zaczyly padac jedna po drugiej, zmierzylem cisnienie - 65 / 95 psi, a powinno byc 140.Tloki byly jako takie, padly zawory wydechowe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Adam M. nie strasz mnie,że to już koniec z silnikiem mam nadzieje,że to tylko te nieszczęsne świece.Na liczniku mam przejechane 71 tyś km. ale jak go kupowałem to gościu powiedział,że nie wie czy on ma przejechane 70 czy 170tyś.nie zdziwiłbym sie chociaż jakby nawet silnik sie kończył to nie będe go remątował kupie drugi bo moto jest za ładne aby sie pozbywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 ja dożuce pytanie z podobnej beczkiIle powinna wytrzymać świeca, odpoweidnio dobrana ( zalecana przez producenta i serwis) w motocyklu, ktory ma swoje lata ( 20) ale nie pobiera znacznych ilosc oleju - razcej symboliczne.Ja w mojej CB mam świece okolo 10 tys km, zauwazylem ze jedna ma juz przebicie i nie pomaga nic czyszczenie. Czy moze taki okres w 20 letnim motocyklu to raczej standard ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Wyczytałem,że w moim modelu niby co druga wymiana oleju czyli jakieś 10tyś km.jak był nowy 27 lat temu a teraz bym sie cieszył z połowy tych kilometrów.A z wymianą to tak jak zaleca producent nie ważne czy ma 2 czy20 lat jeśli wszystko jest w porzątku to nie widze sensu wymieniac wczesniej.Chciaż np. producent zaleca co 10 tyś to nie znaczy,że ona już jest do dupy ruwnie dobże może działac drugie tyle,tylko może to sie odbic na innych rzeczach np. większe spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumburak Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 ja dożuce pytanie z podobnej beczkiIle powinna wytrzymać świeca, odpoweidnio dobrana ( zalecana przez producenta i serwis) w motocyklu, ktory ma swoje lata ( 20) ale nie pobiera znacznych ilosc oleju - razcej symboliczne.Ja w mojej CB mam świece okolo 10 tys km, zauwazylem ze jedna ma juz przebicie i nie pomaga nic czyszczenie. Czy moze taki okres w 20 letnim motocyklu to raczej standard ?? mechanik hondy mi mówł ze 10kilo spokojnie wytrzymuja swiece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.