Adam M. Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Objawy jakie opisujesz ewidentnie wskazuja na slaby akumulator, ktory zostal oslabiony ciaglym odpalaniem, bez jednoczesnego jezdzenia.Aku laduje sie w funkcji czasu, jezeli odpalasz moto i nie zrobisz nawet 50 km to niestety jest to za krotki okres zeby aku naprawde naladowac.Dlatego nie odpalamy w zimie motocykla, kiedy nie mamy mozliwosci nim pojezdzic.Rowniez nie zapalamy moto posilkujac sie samochodem z zapalonym silnikiem, mozna natomiast wykorzystac do tego akumulator samochodowy.Teraz, zanim zacigniesz go do serwisu mozesz wyjac aku, uzupelnic woda destylowana poziom plynu jezeli jest za niski i naladowac ladowarka motocyklowa pradem nie przekraczajacym 1/10 pojemnosci aku.Jezeli masz aku pojemnosci 10 Ah to ladujesz go pradem o natezeniu 1 A przez 10 godzin nie wkrecajac korkow.Jak jest bez obslugowy to go po prostu ladujesz bez dolewania wody.Naladowany aku powinien pokazac 12.3 / 12.5V na klemach aku przy zgaszonym silniku i zapalonych swiatlach. Sprawdz ile twoj pokazuje teraz. Pomiar bez zapalonych swiatel sie nie liczy ( brak obciazenia ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 A aku napewno ma 100% mocy, więc nie mam co podłączać. A jak to sprawdziłeś? Czy przypadkiem nie masz zamontowanego alarmu? Popieram Adama - objawy które opisałeś oraz twoje postępowanie z odpalaniem na chwile wskazują że problem leży w akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 To wytłumacz mi po co producenci zalecają do konkretnego modelu motocykla aku a tachich a nie innych parametrach... Poza tym słyszałem od kilku osób, że w ten sposób właśnie posadzili moduły... W sumie ja odpalałem moto 2 razy z aku samochodowego i nic nie było...ale na zimne lepiej czasem dmuchać...zwłaszcza w nowym motocyklu.. Producenci zalecają aku do motocykla o odpowiednich parametrach z dwóch powodów:1) wymiary2) pojemność Wyobraź sobie jak by to było jakbyś jeździł z aku 25Ah. Alternator nigdy by go w pełni nie naładował czego efektem byłoby szybkie zasiarczenie. Dlatego producenci zalecają odpowiednie aku. Nic się nie stanie jak byś wstawił aku o pojemności 2Ah więcej. Co do podpięcia aku samochodowego, to nie może modułowi się nic stać. Chyba że jest tak podłączone, że nie ma pewnego styku. Wtedy potrafi się iskrzyć, a wraz z tym pojawiają się skoki napięcia które mogą popsuć moduł. Tak więc jak pewnie podczepisz klemy do akumulatora samochodowego, to nic niepokojącego nie może się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foresst Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Po wielu wielu latach odkopuje temat.posiadam mały problem i już nie wiem gdzie szukać jego przyczyny.Wymieniałem silnik w Kawasaki ER6n 2009r. wszystko zmontowane do kupy a silnik nie odpala. Kręci ładnie, ale zero zapłonu. Iskra jest ok (+ nowe świece) aku nowe(naładowane) czasami mruga kontrolka Fi.raz zagadał na parę sekund, zgasł i dalej głucha cisza- może ktoś wie gdzie szukać przyczyny ?? bo Ja to już się szykuje żeby zabrać go gdzieś na komputer... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A świece suche czy mokre po kręceniu rozrusznikiem? Pewnie będziesz musiał podpiąć pod kompa bo jak mruga kontrolka Fi to coś z wtryskami. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foresst Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Świece suche... Jak wykręciłem aparat zapłonowy to wtryski podawały benzynę ale tak jakoś dziwnie.... bardziej pluły niż rozpylały. zmieniałem też wtryski na inne i ta sama sytuacja. wydaje mi się że może nie dostawać odpowiedniej mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Może jest problem z pompą. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foresst Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 myślę że pompa sprawna, sprawdzałem na aparacie zapłonowym z uszkodzonego silnika i z silnika na aparacie który był przy silniku który kupiłem, efekt taki sam, wymieniałem też same wtryski i także nic to nie dało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 A co ma do tego aparat zapłonowy skoro paliwo nie dochodzi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 myślę że pompa sprawna, .To tyle że sobie myślisz . Musisz mieć pewność że jest sprawna i daje odpowiednie ciśnienie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foresst Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) A co ma do tego aparat zapłonowy skoro paliwo nie dochodzi.Raaaacja :) dureń ze mnie... przecież pompa jest w zbiorniku, sorki :) To tyle że sobie myślisz . Musisz mieć pewność że jest sprawna i daje odpowiednie ciśnienie .jak już podłączę moto do kompa będę wiedział na 100% że sprawna.Głupio odpisujesz.... jak nie masz nic ciekawego do napisania to nie pisz, a nie piszesz coś co się nie przydaje... Edytowane 3 Czerwca 2015 przez foresst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foresst Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 kawa odpalona, winna była wsuwka od pompy paliwa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.