Skocz do zawartości

Yamaha XJ 600


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kiedy hamuję mocno przednim hamulcem to z okolicy główki ramy wydobywa sie głośny stuk.

Na 99% jest to łożyko główki ramy.

 

Czy tak wywalone łożysko może powodowac dość mocne trzepotanie kierownicy przy małych prędkościach? ( od ok 40 - 130 km/h)

 

Czy raczej powinno trzepotać kierą przy wyższych prędkościach?

 

Kapeć przedni też jest już w agonalnym stanie - ale czy może przyczyniać sie do trzepotania kierką przy małych prędkościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak twierdzisz, kapeć jest w agonalnym stanie, to może się On do tego przyczyniać.

Piszesz o 'małej' prędkości. 130km/h to nie mało, jak dla mnie :biggrin:

Ja w swoim GS mam tak, że mi drży koło przednie przy niskich prędkościach. Na to może mieć wpływ 'gówniany' 'kapeć' (heideszajs).

ędę zmieniał i sprawdzał łożysko w kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienilem w swojej lozysko na igielkowe - akcesoryjne i dalej trzepie - wpada w shimmy. opona jest wyjechana to fakt. nie wiem ale o starszej xj chodza takie tez legendy ze standartem jest slabe prowadzenie, ze czesto sa problemy z lozyskiem glowki. moze u Ciebie to jest to. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w xj czasami trzepie jak lozysko jest z amocno dokrecoen (glowki ramy - uwaga jka bedziesz to wymieniac :icon_exclaim: )

o reszcie juz npisali , opony ( obie najlepiej) i wymien lozysko.

Jak zalozysz uzywki nie zdziw sie , jak telepotanie nie zniknie :P

Mi pojawialo si ew zakresie 75-80 -90km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na 99% wina przedniej opony. Wymiana i dobre wyważenie załatwi sprawę. W pewnym stopniu może dokładać się do tego wywalone lub poluzowane łożysko główki ramy. Najpierw możesz dokręcić i tak jak Paweł pisze sprawdzić czy się kiera nie zacina w jakimś punkcie. Jeżeli będzie obracała się lekko bez zacięć, a łożysko nie będzie miało luzu można jeżdzić. Jak zabieg nie pomoże - wymiana.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana opony powinna załatwić problem. Trzeba się tylko zastanowić dlaczego tak się zrobiło. Bo przyczyną nierównomiernego zjechania gumy może byc któraś laga bądź nawet obie. jeśli założysz nową gumę to po jakimś czsie może się to ponowić. Teraz pytanie czy taki sprzęt kupiłeś z tą wadą czy podczas eksploatacji przez Ciebie wyszła ta usterka. Dobrze byłoby po wymianie dać koło do wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyoglądałem dzisiaj sprzeta ze wszystkich stron.

 

1.Bieznik na przedniej oponie jest raz wyższy raz niższy, czuć to pod palcem...( stary metzeler- choinka)

2.Oponka jest twarda jak kamień i na środku prawie nie ma bieznika - w poniedziałek będzie juz nowa!

3.Luz na główce jest na 100% - stuka bardzo przy ostrym hamowaniu. - może wystarczy lekko dociągnąć.

4.Kiera chodzi płynnie , bez zacięć od A do Z :smile:

5.Dokręciłem troszkę oś koła - trzepotanie sie nasiliło! Czyzby jeszcze łożyska kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5.Dokręciłem troszkę oś koła - trzepotanie sie nasiliło! Czyzby jeszcze łożyska kół?

 

To co ty z niedokręconą ośką jeżdzisz???!!!

 

Szkoda się powtarzać, ale jak pisaliśmy wszyscy wcześniej:

1. Wymień oponkę i dobrze wyważ.

2. Dociągnij łożyska główki ramy ( jak kiera będzie się zacinać, wymień łożyska z bieżniami )

3. Wymienić olej w lagach, bo takie zniszczenie opony możę być spowodowane złą pracą zawieszenia.

4 Dokręć ośkę. :icon_mrgreen:

 

Pzdr.

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ty z niedokręconą ośką jeżdzisz???!!!

 

Szkoda się powtarzać, ale jak pisaliśmy wszyscy wcześniej:

1. Wymień oponkę i dobrze wyważ.

2. Dociągnij łożyska główki ramy ( jak kiera będzie się zacinać, wymień łożyska z bieżniami )

3. Wymienić olej w lagach, bo takie zniszczenie opony możę być spowodowane złą pracą zawieszenia.

4 Dokręć ośkę. :icon_mrgreen:

 

Pzdr.

 

Ośkę miałem dokręconą tylko jeszcze bardziej ją dokręciłem.

Zastanawia mnie tylko dlaczego po tym zabiegu nasiliło sie trzepotanie.

Zbyt mocno łozysko się zcisnęło?

Ten olj w lagach tez sprawdz - najlepiej wymienie :biggrin:

 

W przyszłym tygodniu postaram sie wszystko zrobić.

Napisze po naprawach/wymianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nikt tam nie "grzebał" to dokręcenie "mocniej" ośki nie powinno mieć znaczenia. Ściskasz tylko wewnętrzne pierścienie. Ale może być jedna rzecz istotna KRZYWA LAGA. Skręcając ośkę powodujesz że cały układ nabiera dziwnej geometrii. I stąd może być problem. Najprościej zamienić z kimś życzliwym koła i przejechać się kawałek. Tyle możesz zrobić sam bazproblemowo. Jeśli będzie szarpać dalej to masz kosztowny problem. A co do "dokręcania mocniej, to pytanko gwint jeszcze jest? Takie dokręcenie powinieneś zrobić kluczem dynamometrycznym w/g tabeli przynajmiej raz żeby orjętować się z jaką siłą.

Jeśli przeciągnołeś gwint dojdzie jeszcze zakup osi i nakrętki.

Nie wolno też zapomnieś o śrubie która unieruchamia oś.

 

Dodam że może te pukanie jest na półce przy ladze bo śruba też jest słobo dokręcona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...