zakret2 Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 witam mam takie pytanie zrobilem szlif w apce i niestety spuchl tlok i teraz ciasno siedzi w cylku i czy jak poprawia mi cylinder zrabia tak aby tlok w cylku chodzil luzno to czy tlok bedzie puchl dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premislauss Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 moze tak byc bo najwyraźniej tłok z lipnych materiałów ;/ chyba musisz poszukac nowego tłoka, tylko nie za 80zł, tylko z tej wyższej półki ;) pozdro! albo daj do innego mechanika, ktory bedzie wiedzial o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 witam mam takie pytanie zrobilem szlif w apce i niestety spuchl tlok i teraz ciasno siedzi w cylku i czy jak poprawia mi cylinder zrabia tak aby tlok w cylku chodzil luzno to czy tlok bedzie puchl dalej? Toc nawet nie mozna takich rzeczy robic zeby wykonac szlif tak zeby tlok z wiekszym luzem wzgledem cylidra byl spasowany zeby zapobiec puchnieciu tloka :) . Jest to nie dopuszczalne, w skrajnych wypadkach moze dojsc do uszkodzenia tloka to raz a dwa ze bedzie mniejsza kompresja i co za tym idzie mniejsza moc. Tak jak premislauss napisal ze trzeba zmienic tlok na orginal lub na konkretna firme. Pasowanie takiego tloka wg serisowki i nic nie ma prawa puchnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 a jaki jest dopuszczalny luz tłoka w cylindze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 a jaki jest dopuszczalny luz tłoka w cylindze?nie jestem pewnien ale na cienki listek papieru czyli bedzie cos ok 00,5mm chyba ze mówie zle to prosze poprawić :biggrin: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 nie ma luzu ustalonego jednego , jest wile wartości , zależych od pojemności, od obrotów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Tolerancja luzu w Am6 to na 80% 0,04. Masz zeliwny cylinder??jak tak do bierz i lec na szlif.niech ci zrobia taka tolerancje.tlok mogl spuchnac bo moze np usczelka pod glowica jest uszkdozona,zle ustawienie gaznika albo za szybko dales w palnik.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Tolerancja luzu w Am6 to na 80% 0,04. Masz zeliwny cylinder??jak tak do bierz i lec na szlif.niech ci zrobia taka tolerancje.tlok mogl spuchnac bo moze np usczelka pod glowica jest uszkdozona,zle ustawienie gaznika albo za szybko dales w palnik.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 ok 00,5mm chyba ze mówie zle to prosze poprawić :D Pozdr0.05mm :) wbrew pozorom kwestia miejsca przcinka jest bardzo wazna :) Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 0.05mm :icon_razz: wbrew pozorom kwestia miejsca przcinka jest bardzo wazna :buttrock:no tak :icon_razz: zle postawiłem przecinek no ale jak wiadomo po zerach przewaznie sie patrzy bo 00,5 sie nie pisze tylko0,5mm a mi chodziło o 00,5 bo jak by było 0,5 to nieżle by tłok latał na boki.hehe pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 no tak :bigrazz: zle postawiłem przecinek no ale jak wiadomo po zerach przewaznie sie patrzy bo 00,5 sie nie pisze tylko0,5mm a mi chodziło o 00,5 bo jak by było 0,5 to nieżle by tłok latał na boki.hehe pozdro Nie wiem czy się śmiać czy płakac jak czytam Twoje wypowiedzi :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Niektorym by sie przydal osobny temat pt. 'Nabijanie postow' :offtopic: Wtedy niektorzy 4umowicze moglyby pisac tam swoje posty, ktorych nie da sie odczytac w normalnych warunkach. Autor bylby zadowolony - nabil sobie jednego. My tez bysmy byli zadowoleni - nikt by nie pisal postow tego typu: zle postawiłem przecinek no ale jak wiadomo po zerach przewaznie sie patrzy bo 00,5 sie nie pisze tylko0,5mm a mi chodziło o 00,5 bo jak by było 0,5 to nieżle by tłok latał na bokigdzie trzeba sie domyslac o co biega :) Przeciez nie tak trudno znalezc na klawiaturze chociazby kropke, nie wspominajac o przecinku.... Koniec OT :wink: Co do puchniecia tloka: jak zrobisz wiekszy szlif - tlok bedzie na cieplo dopasowany i jak znow nie przegrzejesz wszystko bedzie ok. Jednak zauwaz ze na zimnym silniku moze byc ci ciezko zapalic . Bedzie wiekszy luz bo tlok jeszcze nie 'spuchl'. POZDRO :) Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Niektorym by sie przydal osobny temat pt. 'Nabijanie postow' :offtopic: Wtedy niektorzy 4umowicze moglyby pisac tam swoje posty, ktorych nie da sie odczytac w normalnych warunkach. Autor bylby zadowolony - nabil sobie jednego. My tez bysmy byli zadowoleni - nikt by nie pisal postow tego typu: gdzie trzeba sie domyslac o co biega :) Przeciez nie tak trudno znalezc na klawiaturze chociazby kropke, nie wspominajac o przecinku.... Koniec OT :wink: Co do puchniecia tloka: jak zrobisz wiekszy szlif - tlok bedzie na cieplo dopasowany i jak znow nie przegrzejesz wszystko bedzie ok. Jednak zauwaz ze na zimnym silniku moze byc ci ciezko zapalic . Bedzie wiekszy luz bo tlok jeszcze nie 'spuchl'. POZDRO :)no teraz macie wielki problem bo postawiłem o jedno miejsce dalej przecinej,przecież wiadomo co chodzi,widze ze wy macie z tym niezły problem.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Nie chodzi o przecinek, tylko o styl twoich postow... Piszesz wszystko jakby to by ciag losowych wyrazow... Jak napiszesz jakiegos posta, przeczytaj go chociaz z raz, dodaj jakies wielkie litery, zeby dalo sie to normalnie przeczytac :) Mam nadzieje ze rozumiesz... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakret2 Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 (edytowane) witam tlkok jednak nie spuchl tylko zrobili mi zaciasno poszedlem z tlokiem i cylindrem pokazalem zrobili pomiar srednicowka i mikrometrem i ze4brali 0,02mm po zalozeniu nagrzalem moto na wolnych obrotach do ponad 50 stopni i silnik chodzil normalnie gdzie przedtem jak sie nagrzal do 50 stopmi to silnik stawal.a co do odpalania to normalniepali na zimnym bez problemu. Edytowane 22 Lutego 2007 przez zakret2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.