Skocz do zawartości

Dobór odpowiednich opon


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie. Ja będę miał Dunlopki albo Michelin za circa 200zł sztuka, 2-3 letnie (nieużywane). Pójdę do sklepu i dostanę za ponad 400zł 1 czy 2 letnią.

Po co przepłacać....

 

 

Znowu przylaczasz sie do tematu nie przeczytawszy wszystkich wypowiedzi ? ? ?

 

OK poraz ktorys tylko dla Ciebie

 

W ogladanym przezemnie programie testowane byly opony o roznych bieznikach tzn o roznej wysokosci.

 

Oprucz tego opony byly roznego wieku. Test wykazal, ze hamowanie na starszxch oponach wydluza droge hamowania.

 

Moze dla Ciebie nie ma roznicy czy w razie nieprzewidzianego hamowania ( takie sytuacje nawet sie zdarzaja ) zatrzymasz sie nie po 38 m w przypadku opon nowych a dopiero np. po 40 m.

 

Mam nadzieje, ze ci troche temat rozjasnilem.

 

Jakas polska piosenkarka spiewala kiedys ;

 

Kowalem swego losu kazdy bywa sam. _ Twja mama moze to pamieta - spytaj.

 

Jak mowilem dla mnie liczy sie nie kazdy metr a kazdy centymert.

 

1. Moje zdrowie

 

2. zdrowie i zycie innych urzytkownikow ruchu publicznego

 

3. moj motocykl ktory chce miec nadal w stanie bezwypadkowym.

 

zrobicie jak chcecie ale wydaje mi sie ze chociarz ta swiadomosc powinno sie miec.

 

pozdrawiam

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tylny kapec do mojej hondy nowka kosztuje minimum 700 zl

2. Lezakowana nowke mozna kupic w cenie 200-300 zl

3. Uzywke z polowa bierznika mozna kupic za 150 zl

4. Z resztakami bieznika czyli jakies 2mm od 50 zl

5. Nalozenie opony 10zl

Wnioski niech kazdt samn sobie wyciagnie.......

30 E za nasadzenie opony w niemczech ?! czy aby napewno sie nie pomysliles... moze 3 euro. Wiem ze koszty robocizny sa nieporownywalnie wieksze niz w Polsce ale nie przesadzajmy, pozatym Niemcy skąpy narod i by cos kombinowali *

* - wiem bo dosc dlugo przebywalem w niemczech

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

5. Nalozenie opony 10zl

Wnioski niech kazdt samn sobie wyciagnie.......

30 E za nasadzenie opony w niemczech ?! czy aby napewno sie nie pomysliles... moze 3 euro. Wiem ze koszty robocizny sa nieporownywalnie wieksze niz w Polsce ale nie przesadzajmy, pozatym Niemcy skąpy narod i by cos kombinowali *

* - wiem bo dosc dlugo przebywalem w niemczech

 

Chłopaku co ty znów bredzisz.. powiem Ci pewną ciekawostkę - być może nawet zupełne nowum dla Ciebie. Opony sie jeszcze wyważa. I zaufaj mi - to nie kosztuje 10 złotych. Zanim znów zaczniesz pouczać i prowadzić polemiki z bardziej doświadczonymi od siebie - zastanów się jak jesteś odbierany. I mówie to tylko dla Twojego dobra :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks-spamer sam twierdziłeś, że przepisy są jakieśtam, że 6 lat.

Założę się, że masz opony co najmniej 3 letnie w moto.

 

Aby jezdzic na 3 letnich oponach musialbym wabic sie Vaceque miec 22 lata mieszkac w Zorach i byc ZUREM

Jasno sie wyrazilem ? ? ?

 

:wink:

 

..... 30 E za nasadzenie opony w niemczech ?! czy aby napewno sie nie pomysliles... moze 3 euro. Wiem ze koszty robocizny sa nieporownywalnie wieksze niz w Polsce ale nie przesadzajmy, pozatym Niemcy skąpy narod i by cos kombinowali *

* - wiem bo dosc dlugo przebywalem w niemczech

 

To powiedz mi co mozesz wykabinowac poza kupieniem maszyny i zrobienie tego samemu ?

 

pozdrawiam

 

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem to nie wiem po co, ale jak już to zrobiłem to pytanko do ks! Skoro niemieckie przepisy są tak wspaniałe, to powiedz dlaczego nie możesz założyć do swojego moto opon jakich chcesz tylko te które masz w briffie i nie chodzi mi o inne rozmiary tylko o producentów!

 

Co najlepsze, Pirelli własciciel Metzelera nie może polecić w niemcowni swoich opon do K12S, bo wpisany jest M3 tylko i to też dość późno po M1 go wpisali. Ja miałem w papierach Michelina, Bridgestone'a i Metzelera, z tym że chyba lepiej że w innych krajach można wybrać jeszcze inne opony, ale Niemcy pewnie mają i tak rację!

 

Rację to oni mają w jednym, że producent opon i producent motocykla powinni sprawdzić opony ze sprzętem, ale ograniczanie to nie jest najlepsza sprawa dla użytkownika, bo w sumie Jarek i Piotrek moga się nie lubić i Dunlop nigdy nie zagości w BMW!

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem to nie wiem po co, ale jak już to zrobiłem to pytanko do ks! Skoro niemieckie przepisy są tak wspaniałe, to powiedz dlaczego nie możesz założyć do swojego moto opon jakich chcesz tylko te które masz w briffie i nie chodzi mi o inne rozmiary tylko o producentów!

 

Właśnie - to chyba jedna z większych głupot nimieckich zaraz po "rasie aryjskiej" :icon_biggrin:

 

Jak wiadomo - Ordnung muss sein - nie ma że se założysz Dunlopy do niemieckiej maszyny, japońskie opony ?? Co za niepatryjotyczne podejście !! Wujek Adolf byłby zawiedziony !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem to nie wiem po co, ale jak już to zrobiłem to pytanko do ks! Skoro niemieckie przepisy są tak wspaniałe, to powiedz dlaczego nie możesz założyć do swojego moto opon jakich chcesz tylko te które masz w briffie i nie chodzi mi o inne rozmiary tylko o producentów!

 

Co najlepsze, Pirelli własciciel Metzelera nie może polecić w niemcowni swoich opon do K12S, bo wpisany jest M3 tylko i to też dość późno po M1 go wpisali. Ja miałem w papierach Michelina, Bridgestone'a i Metzelera, z tym że chyba lepiej że w innych krajach można wybrać jeszcze inne opony, ale Niemcy pewnie mają i tak rację!

 

Rację to oni mają w jednym, że producent opon i producent motocykla powinni sprawdzić opony ze sprzętem, ale ograniczanie to nie jest najlepsza sprawa dla użytkownika, bo w sumie Jarek i Piotrek moga się nie lubić i Dunlop nigdy nie zagości w BMW!

 

 

A kto Ci powiedzial, ze nie moge ? ? ?

 

Twoje informacje sa stare jak opony ktore niektorzy w tym lub innym forumowym temacie chwala, czyli 5 - cio letnie.

 

kazdy jeden producent ma prawo zrobic odpowiedni atest 7 homologacje pozwalajacy na urzywanie swojego wyrobu na sprzecie " X ". Poprzez to prawo chroniony jest uzytkownik zeby nie stalo mu sie kuku.

 

Wiekszosc producentow przeprowadza atesty / homologacje gum.

 

Od roku 2005 nie ma juz Briefu. Obecnie nazywa sie to Zulassungsbescheinigung Teil II ).

Mozna zalozyc sobie jakiekolwiek gumy pod warunkiem, ze producent uzyskal Unbedenklichkeitsbescheinigung für Reifenumrüstung. Tak to sie fachowo nazywa.

 

Jezeli wiec kolega Dunlop chce sprzedawac opony to bardzo prosze ale prosze dowiedz, ze zdaja one wymogi postawiaoe przez KBA ( Kraftfahrt Bundes Amt - urzad panstwowy, ktory zajmuje sie bezpieczenstwem i homologacja ) azdy produkt ktory dostepny jest na rynku niemieckim zobowiazany jest do posiadania nr. KBA. Sprzedajacy moga byc ( i sa ) karani jezeli sprzedaja produkty / czesci bez nr KBA.

 

Dla kazdego producenta wymogi sa takie same i lipy nie ma. To ze kolega dunlop nie moze sprzedawas swoich produktow na rynku niemieckim podyktowane jest tylko i wylacznie zla wola kolegi Dunlopa a nie poprzez widzimisie BMW czy Niemcow, ze ci akurat kolegi Dunlopa nie lubia.

 

 

Właśnie - to chyba jedna z większych głupot nimieckich zaraz po "rasie aryjskiej" :icon_biggrin:

 

Jak wiadomo - Ordnung muss sein - nie ma że se założysz Dunlopy do niemieckiej maszyny, japońskie opony ?? Co za niepatryjotyczne podejście !! Wujek Adolf byłby zawiedziony !!

 

 

zastanow sie co Ty bredzisz Powyzej wyjasnilem jak to funkcjonuje.

 

Wlasnie dlatego ,ze w Niemczecz tak rygorystycznie sie to kontroluje jest przez fuszerstwo i brakorobstwo mniej wypadkow. Chyba, ze chcesz rowniez zakwestionowac polskie homologacje, ich sensownosc i prawo ?

 

pozdrawiam

 

i mniej faszyzmu prosze

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak co się nazywa to mnie trochę nie interesuje, bo u mnie się nazywa dowód rejestracyjny, zresztą mam też niemiecki fahrzuegbrief z 09.2005, więc te swoje 5cio letnie gumy to se między bajki włóż.

 

Otóż nie wiem, jak to jest z tymi przepisami, ale pewien Niemiec, jak czytał opinie na forum ogólnoświatowym o Metzelerach M3 założonych na K12S, to włozy z głowy rwał, bo musiał czekać ponad 9 m-cy zanim je Helmuty zaakceptują i zdzierać M1. Ciekawe dlaczego jakoś homologacje kaskowe są tam uznawane, też sobie jakiś urząd powinni wymyślić!!!

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...