Raff Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 (edytowane) Jestem na etapie wymiany akumulatora w Bandicie 600S 1998r.Akumulator zdycha,wystarczy ze motor stoi kilka dni nie odpalany, to przy odpalaniu okreci kilka razy rozrusznikiem(dosc slabo) i juz kreci coraz wolniej i nie odpala (chyba wszyscy znaja ten charakterystyczny,wkurwiajacy dzwiek)Czy mozna taki akumulator podleczyc ? Co do kupna nowego-slyszalem ze zelowe sa obecnie najlepsze,ale prosze o porade co polecacie i ewentualnie gdzie kupic w Polsce ( preferowane sklepy internetowe)Motor obecnie jeszcze stoi w anglii, tam znalazlem żelowy za 30 funtów +10 przesyłka na e-bayu, co daje w przeliczeniu na złotówki jakies 230 zł.Moze w Polsce taniej sie znajdzie? Bo chcialbym wydac maxymalnie 150 zł, no chyba że nawet za tansze pieniadze można juz kupić dobry akumulator.I o czym ewentualnie powinienem wiedziec wymieniajac akumulator ?I jeszcze jedno :czy jak mam akumulator 8Ah to czy moge go wymienic na 10 Ah albo i z jeszcze wieksza pojemnoscia?Przepraszam za glupie pytania, ale w WSK-ce nie mialem akumulatora :icon_exclaim: a teraz przesiadlem sie na porzadniejszy motor i musze sie wszystkiego nauczyc.Pewnie za jakis czas bede pytac o regulacje gaznikow :flesje: Edytowane 3 Lutego 2007 przez Raff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Jesli chodzi o preferowany sklep internetowy... to daleko nie musisz szukac... na forum jest kolega ktory sprzedaje akumulatory i nie tylko...kupilem u niego aku do cbr i jestem zadowolony...Jego nick na forum: piotrusgsx... a mail: [email protected] wiec dzialaj i sie pytaj... na pewno pomoze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 W Polsce będzie taniej. http://www.jotte.pl/ i wszystko jasne. Ja za nową Yuase YTX9-BS (taka sama jak w B6) zapłaciłem tam 100 zł (trochę po znajomości :flesje: ). Nawet w Larssonie takie aku to 180zł, więc nie opyla się ściągąć z zagramanicy. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 czy jak mam akumulator 8Ah to czy moge go wymienic na 10 Ah albo i z jeszcze wieksza pojemnoscia?Przepraszam za glupie pytania, ale w WSK-ce nie mialem akumulatora :flesje: a teraz przesiadlem sie na porzadniejszy motor i musze sie wszystkiego nauczyc.Pewnie za jakis czas bede pytac o regulacje gaznikow :icon_mrgreen:W odpowiedzi na to pytanie, najlepiej jest kupic aku o takiej pojemnosci jaka zaleca fabryka (niestety nie wiem jak to jest w przypadku bandita ale wydaje mi sie ze 9Ah). Im wieksza pojemnosc w stosunku do tej zalecanej przez producenta tym rozrusznik wolniej kreci (bo mniejsza jest moc rozruchowa), dluzej ale wolniej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raff Opublikowano 3 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 W odpowiedzi na to pytanie, najlepiej jest kupic aku o takiej pojemnosci jaka zaleca fabryka (niestety nie wiem jak to jest w przypadku bandita ale wydaje mi sie ze 9Ah). Im wieksza pojemnosc w stosunku do tej zalecanej przez producenta tym rozrusznik wolniej kreci (bo mniejsza jest moc rozruchowa), dluzej ale wolniej. dlaczego mniejsza moc? z jakiego wzoru to wynika ?myslalem ze im wieksza pojemnosc tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 (edytowane) Lime kto Ci takich głupot naplótł?. Raff Jak masz większą pojemność, to najczęściej prąd rozruchowy jest również większy. Pojecie "prąd rozruchowy" jest z resztą z gatunku pojęć bliskich bazarowi. Używane jest ze względu na fakt, że bardziej przemawia do wyobraźni, niż "opór wewnętrzny". Większe akumulatory mają większą powierzchnię elektrod, więc muszą mieć mniejszy opór wewnętrzny, a więc i większy prąd rozruchowy. Jako, że mają również większą pojemnośc, to można sobie pozwolić na dłuższe kręcenie rozrusznikiem na nich. Problem pajwia się wtedy, gdy ta pojemnośc jest znacząco większa, niż zalecana przez producenta. Większy akumulator potrzebuje wydajniejszego ładowania. Raff kup porządny akumulator o pojemności wymaganej przez producenta, lub nieco wyższej (10 do 20% nie będzie szkodziło). Poza tym ważne jest również, żeby zmieścił się w miejsce dla niego przeznaczone. Pozdrówka Edytowane 3 Lutego 2007 przez drogowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 (edytowane) Lime kto Ci takich głupot naplótł?. Kolega z innego forum :P. Ale to nie sa zadne glupoty :). Juz wyjasniam. To co piszesz to oczywiscie jest prawda ale tu najwazniejsza jest MOC rozruchowa, ktora jest najwieksza wtedy gdy rezystencja akumulatora jest rowna rezystencji rozrusznika. Im wieksza rezystencja akumulatora (ktora wzrasta wraz z pojemnoscia) wzgledem rezystencji rozrusznika tym mniejsza moc, czytaj skutecznosc. Aczkolwiek zgadzam sie ze jesli mowa tu o roznicach rzedu 10-20% to to nie ma znaczenia. Edytowane 3 Lutego 2007 przez Lime82 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Kolega z innego forum :). Ale to nie sa zadne glupoty :). Juz wyjasniam. To co piszesz to oczywiscie jest prawda ale tu najwazniejsza jest MOC rozruchowa, ktora jest najwieksza wtedy gdy rezystencja akumulatora jest rowna rezystencji rozrusznika. Im wieksza rezystencja akumulatora (ktora wzrasta wraz z pojemnoscia) wzgledem rezystencji rozrusznika tym mniejsza moc, czytaj skutecznosc. Aczkolwiek zgadzam sie ze jesli mowa tu o roznicach rzedu 10-20% to to nie ma znaczenia. :) Z pewnymi opiniami trudno polemizowac. Niech ci bedzie. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raff Opublikowano 3 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 (edytowane) najwazniejsza jest MOC rozruchowa, ktora jest najwieksza wtedy gdy rezystencja akumulatora jest rowna rezystencji rozrusznika. Im wieksza rezystencja akumulatora (ktora wzrasta wraz z pojemnoscia) wzgledem rezystencji rozrusznika tym mniejsza moc, czytaj skutecznosc. tak,to jest prawda cos mialem kiedys o tym na fizyce ze wstawienie wiekszego akumulatora nic nie da ( wiekszego pojemnoscia),ze wcale nie poprawi to parametrow pracy bo jeszcze jest przeciez rozrusznik i gdy ich rezystancje wewnetrzne sa odpowiednio dobrane to wtedy rozrusznik najlepiej kreci, wiec Lime ma racje w tym co pisze.dzieki wam za odpowiedzi, mozecie mi teraz cos napisac o akumulatorach żelowych ?? Edytowane 3 Lutego 2007 przez Raff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 (edytowane) W odpowiedzi na to pytanie, najlepiej jest kupic aku o takiej pojemnosci jaka zaleca fabryka (niestety nie wiem jak to jest w przypadku bandita ale wydaje mi sie ze 9Ah). Im wieksza pojemnosc w stosunku do tej zalecanej przez producenta tym rozrusznik wolniej kreci (bo mniejsza jest moc rozruchowa), dluzej ale wolniej. Nie wiem gdzie to wyczytałes ale to totalna bzdura. :icon_mrgreen: Wieksza pojemnośc akumulatora to takze wiekszy prąd rozruchu i mniejszy spadek napięcia na zaciskach pod obciązeniem rozrusznikiem. Powoduje to ze rozrusznik kręci zwawiej niz na aku o mniejszej pojemności. Natomiast przy duzej róznicy pojemnosci akumulatora fabrycznego i nowego mozna doprowadzic do tego ze alternator nie da rady go dobrze doładować. Taki przypadek wystąpi przy bardzo duzej roznicy, praktycznie nie do osiągniecia w moto z alternatorem bo wiekszy pojemnościowo alkumulator ma tez wieksze wymiary zewnetrzne i nie wejdzie do motocykla.Jesli by było prawdą to co piszesz to czemu w puszkach o tej samej pojemnosci silnika co niektore motocykle stosowany jest duzo wiekszy akumulator ? według twojej reguły nie powinien w ogole kręcic.Wielkość i pojemnośc w motocyklach jest tak mała tylko ze wzgledu na ciezar i ograniczone miejsce montazu oraz ekonomię. Jesli nie wiezysz to zamiast małego aku motocyklowego 12V podłącz samochodowy i sprawdz jak na nim kręci rozrusznik. Edytowane 4 Lutego 2007 przez Breżniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Witam, podłączam się do tematu, szukam AKU do DT50, wystarczy kilka godzin bez jazdy a już nic nie działa... Kto na forum sprzedaje akumulatory?? Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 (edytowane) Lime82, Raff.... Myicie pojęcia. Przy równym oporze wewnętrznym akumulatora i Odbiornika (rozrusznik w tym przypadku) jest nawyższa sprawność oddawania mocy. Jednak im mniejszy opór wewnętrzny akumulatora, tym większa moc (prąd rozruchu) dostarczana do rozrusznika. Proponuję kartkę, ołówek oraz prawo Ohma. Matematyka nie klamie. W tym wypadku również wyraźnie to widać praktycznie. Zrobcie doświadczenie proponowane przez Brezniewa, to się przekonacie. Pozdrówka P.s. WLD_Wlodi zapukaj d kolegi mattir Edytowane 4 Lutego 2007 przez drogowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Lime82, Raff.... Myicie pojęcia. Przy równym oporze wewnętrznym akumulatora i Odbiornika (rozrusznik w tym przypadku) jest nawyższa sprawność oddawania mocy. Jednak im mniejszy opór wewnętrzny akumulatora, tym większa moc (prąd rozruchu) dostarczana do rozrusznika. Proponuję kartkę, ołówek oraz prawo Ohma. Matematyka nie klamie. W tym wypadku również wyraźnie to widać praktycznie. Zrobcie doświadczenie proponowane przez Brezniewa, to się przekonacie.Zrobie na pewno :smile: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Poza tym najwieksza moc ma układ w ktorym opór wewnętrzny zródła napięcia jest jak najmniejszy. Dzięki temu mamy mniejsze straty energi na grzanie sie elektrolitu w akumulatorze przy rozruchu oraz wiekszy do uzyskania prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorek Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Pytanie: Posiadam Virago 1100, i mam takiego problema że mi akumulator siada przy niskich temperaturach. Mieszkam w UK gdzie na chwilę obecną w nocy temp spadają jeszcze do 4-6 st a ja pracuję w nocy, a że czasem i zimno i jeszcze deszczem poleje to też zdarzyło mi się że Virażka po nocy nie chciała zapalić, i dopiero na pych poszła. Zatem pytanie czy jest taki akumulator który mi przy niskich temperaturach i wilgoci nie siądzie ? jak jest to jaki i w jakim przedziale cenowym ? dzięki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.