Skocz do zawartości

Yamaha WR 250 'n' 450


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc...

 

Postanowilem otworzyc ten temat aby wszyscy posiadacze "WR" mogli w koncu podzielic sie swoimi doswiadczeniami, obserwacjami, poradami w jednym miejscu. Trzeba to jakos wszystko ujednolicic.

 

Tutaj nie wypisujemy OT albo innych smieci, same konkrety, ktos niezna odpowiedzi niech nie snuje domnieman.

 

 

Ja zaczne moze od tego, beda to tym razem pytania:

 

"Odblokowanie WR'ki 450"

 

Na forum ThumperTalk rozpisuja sie ludzie na te temat w tysiach postow u Nas raczej ubogo. I chcial bym wiedziec jak macie odlokowane swoje WR'ki.

 

Mnie ciagle meczy temat co mechanicy w salonie zrobia z moja WR'ka (dowiem sie pewnie lada dzien bo idzie na pierwszy przeglad, to zaraz po odbiorze sie z Wami tym podziele), podejrzewam ze pierwsza blokada jaka sciagna bedzie sciecie sruby (na odpowiednia dlugosc) blokujacej roll gaz (czyt. 24.765mm calkowita dlugosc sruby juz po uciachaniu), bo w tym momencie obrot gazu jest tylko na 3/4.

Nastepnie pewnie wyjma ta tutke czarna z wydechu ktora jest przynitowana w samej koncowce (ja juz to zrobilem-zero roznicy czy z nia czy bez).

Potem pewnie wytna dodatkowe otwory w obudowie filtra powietrza, tam juz nawet sa przygotowane slady po ktorych trzeba ciachac.Mnie tylko zastanawia czy istnieje szansa jakos zabezpieczenia potem tego, przeciez przez te otwory jak zanurze moto w mega kaluzy to wleja sie hekto litry wody, no ale rozumiem ze dodatkowy doplyw powietrza da i to duzo.

 

I to by bylo tyle z darmowych modyfikacji jakie beda mi mogli zrobic.Tak podejrzewam chyba ze sie myle.Bo w salonie chyba nie robia tzw. "Gray Wire" wyjecie jednego z szarych kabelkow z kostki pod bakiem (zalezy od rocznika gdzie kostka sie znajduje). Co zmienia charakterystyke zaplonu i WR'ka zmienia sie powoli z YZ'ke.

 

Potem jest cos takiego jak usuniecie AIS (AIR INDUCTION SYSTEM) jest to zalozone tylko z powodow jakie naklada EPA (organizacja ochrony srodowiska - emisji ciepla). Po zdemontowaniu AIS mamy kilka dkg lzej i dodatkowo bardzo to ulatwia w regulacjach z gaznikiem, jak i podobno poprawia sie zapalanie moto z kopki.

Jest sto roznych modulow do usowania tej blokady najtansza (ale spartansko wykonana jest ten AIS removal (UWAGA KIT pasuje tylko do rocznikow 05-06) gdzie dodatkowo dostajemy Throtle Screw sruba ucieta juz na wlasciwa dlugosc o czym wczesniej pisalem, i iglice i dysze tuningowa do gaznika.

 

A teraz wracajac do gaznika to jedna z wazniejszych podobno modyfikacji jest wlasnie wymiana dysz i iglicy. Ale jak z tym jest to ja juz sam nie wiem :icon_exclaim: , jedni pisza ze po zrobieniu wszystkich tych modyfikacji musimy i tak grzebac w gazniku i tak inni mowia ,ze zostaja z tym co przyszlo z fabryki i jest ok. Umnie okaze sie jak oddam moto do serwisu.Chodz facet z serwisu ostatnio sie mnie pytal czy dostalem w zestawie jakies dysze i iglice, i dostalem tylko o dziwo byly one dolaczone do kitu homologacyjnego a nie jako osobny gadget do motoru.Dysze i iglica.I powiedzcie mi skad taki mechanik ma wiedziec ktora z tych dysz wybrac.

Ale np. z kims kiedys rozmawialem z forum i on np. nie dostal niczego do moto jak kupowal nowy :-( dziwne.

 

Jak ktos juz bedzie sie dobieral kiedys do gaznika moze sobie dodatkowo wmontowac srube umozliwiajaca recznie ustawiac mieszanke Fuel Screw. Ale to juz jest raczej gadget dla osob ktore jezdza w zmiennych warunkach klimatycznych.

 

Pozostaje wymiana jeszcze wydechu i kolanka ale to oczywiscie wedle uznania ( czesto po zmianie ukladu wydechowego, bedziemy musieli na nowo grzebac w gazniku ).

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jesli ktos juz ma odblokowana w pelni swoja WR'ka, to prosze bardzo o opisanie co zrobil z w/w rzeczy i co mu dalo najwiekszy przyrost na mocy.

 

I oczywiscie prosze aby wszyscy posiadacze WR'ek pisali o wszystkim co ma rece i nogi i dotyczy naszych sprzetow.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no calkowicie popieram, czesto przegladam miedzynarodowe fora i powiem szczeze ze u nas w polsce najwiecej dyskusji poswiecone jest ze ktos sobie kupil cos nowego i sie chwali. a co to wlasciwie kogo obchodzi... mnie np. nie. natomiast w kwestji jakis wiadomosci merytorycznych albo zeczowych jak chociazby "odblokowanie wr" albo proba znalezienia rozrusznika do yz426 ( kiedys to przerabialem) to w polsce czesto nikt nawet nie odpowiada na takie posty. szkoda. pytanie czy wynika to z niewiedzy czy z braku checi czy tez z tego ze polacy sa raczej nienawykli do zmieniania czegokolwiek bo fabryka wie najlepiej. i tak po wiadomosci typu gdzie kupic boczny wydech do xt660 zeby nie byl juz pod silnikiem, albo ktory kabelek nalezy odlaczyc w yz426 zeby lepiej odpalala, czy tez po inne przydatne wiadomosci trzeba niestety siegac do zasobow miedzynarodowych, a warto bo np na takim thumpertalk postow dotyczacych samej wr 250 f jest ponad 1500. skarbnica wiedzy.

 

a co do wykrzesywania mocy z wr to najlepiej przestawic ja na charakterystyke yz, czynnosc w miare prosta i tania. jesli jest ktos zainteresowany to z checia opisze.

 

przestawienie rozrzadu wr na yz ( przed rozpoczeciem samodzielnego grzebanie sprawdzcie czy wasz model sie nadaje np w wr 250 od roku 2003 nalezy wymienic walek rozrzadu na yz)

 

http://www.thumperfaq.com/yz_timing.htm#Timing

 

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc...

 

Postanowilem otworzyc ten temat aby wszyscy posiadacze "WR" mogli w koncu podzielic sie swoimi doswiadczeniami, obserwacjami, poradami w jednym miejscu. Trzeba to jakos wszystko ujednolicic.

 

Tutaj nie wypisujemy OT albo innych smieci, same konkrety, ktos niezna odpowiedzi niech nie snuje domnieman.

Ja zaczne moze od tego, beda to tym razem pytania:

 

"Odblokowanie WR'ki 450"

 

Na forum ThumperTalk rozpisuja sie ludzie na te temat w tysiach postow u Nas raczej ubogo. I chcial bym wiedziec jak macie odlokowane swoje WR'ki.

 

Mnie ciagle meczy temat co mechanicy w salonie zrobia z moja WR'ka (dowiem sie pewnie lada dzien bo idzie na pierwszy przeglad, to zaraz po odbiorze sie z Wami tym podziele), podejrzewam ze pierwsza blokada jaka sciagna bedzie sciecie sruby (na odpowiednia dlugosc) blokujacej roll gaz (czyt. 24.765mm calkowita dlugosc sruby juz po uciachaniu), bo w tym momencie obrot gazu jest tylko na 3/4.

Nastepnie pewnie wyjma ta tutke czarna z wydechu ktora jest przynitowana w samej koncowce (ja juz to zrobilem-zero roznicy czy z nia czy bez).

Potem pewnie wytna dodatkowe otwory w obudowie filtra powietrza, tam juz nawet sa przygotowane slady po ktorych trzeba ciachac.Mnie tylko zastanawia czy istnieje szansa jakos zabezpieczenia potem tego, przeciez przez te otwory jak zanurze moto w mega kaluzy to wleja sie hekto litry wody, no ale rozumiem ze dodatkowy doplyw powietrza da i to duzo.

 

I to by bylo tyle z darmowych modyfikacji jakie beda mi mogli zrobic.Tak podejrzewam chyba ze sie myle.Bo w salonie chyba nie robia tzw. "Gray Wire" wyjecie jednego z szarych kabelkow z kostki pod bakiem (zalezy od rocznika gdzie kostka sie znajduje). Co zmienia charakterystyke zaplonu i WR'ka zmienia sie powoli z YZ'ke.

 

Potem jest cos takiego jak usuniecie AIS (AIR INDUCTION SYSTEM) jest to zalozone tylko z powodow jakie naklada EPA (organizacja ochrony srodowiska - emisji ciepla). Po zdemontowaniu AIS mamy kilka dkg lzej i dodatkowo bardzo to ulatwia w regulacjach z gaznikiem, jak i podobno poprawia sie zapalanie moto z kopki.

Jest sto roznych modulow do usowania tej blokady najtansza (ale spartansko wykonana jest ten AIS removal (UWAGA KIT pasuje tylko do rocznikow 05-06) gdzie dodatkowo dostajemy Throtle Screw sruba ucieta juz na wlasciwa dlugosc o czym wczesniej pisalem, i iglice i dysze tuningowa do gaznika.

 

A teraz wracajac do gaznika to jedna z wazniejszych podobno modyfikacji jest wlasnie wymiana dysz i iglicy. Ale jak z tym jest to ja juz sam nie wiem :) , jedni pisza ze po zrobieniu wszystkich tych modyfikacji musimy i tak grzebac w gazniku i tak inni mowia ,ze zostaja z tym co przyszlo z fabryki i jest ok. Umnie okaze sie jak oddam moto do serwisu.Chodz facet z serwisu ostatnio sie mnie pytal czy dostalem w zestawie jakies dysze i iglice, i dostalem tylko o dziwo byly one dolaczone do kitu homologacyjnego a nie jako osobny gadget do motoru.Dysze i iglica.I powiedzcie mi skad taki mechanik ma wiedziec ktora z tych dysz wybrac.

Ale np. z kims kiedys rozmawialem z forum i on np. nie dostal niczego do moto jak kupowal nowy :-( dziwne.

 

Jak ktos juz bedzie sie dobieral kiedys do gaznika moze sobie dodatkowo wmontowac srube umozliwiajaca recznie ustawiac mieszanke Fuel Screw. Ale to juz jest raczej gadget dla osob ktore jezdza w zmiennych warunkach klimatycznych.

 

Pozostaje wymiana jeszcze wydechu i kolanka ale to oczywiscie wedle uznania ( czesto po zmianie ukladu wydechowego, bedziemy musieli na nowo grzebac w gazniku ).

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jesli ktos juz ma odblokowana w pelni swoja WR'ka, to prosze bardzo o opisanie co zrobil z w/w rzeczy i co mu dalo najwiekszy przyrost na mocy.

 

I oczywiscie prosze aby wszyscy posiadacze WR'ek pisali o wszystkim co ma rece i nogi i dotyczy naszych sprzetow.

 

Pozdrawiam

 

 

Hej!

 

Ja tez przy kupnie WR ki w Niemczech dostalem iglice i dysze taka jak na stronie Yamahy/kit/ tylko bez tych pozostalych drobiazgow.Rozmawialem juz z gonzem na ten temat i prawdopodobnie moj motor jest zablokowany.M. in mam bardzo niewiele gazu.Gonzo ma grzebac w gazniku to pewno sie podzieli informacjami jak cos wyniucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy okazji tematu chciał bym sie zapytać o maszyne z rodziny WR jednak o pojemnosci 400ccm. Chcialem sie dowiedziec jak jest z awaryjnością tego sprzeta, jak czesto nalezy wymieniac olej, robic regulacje zaworów i inne czynności serwisowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy okazji tematu chciał bym sie zapytać o maszyne z rodziny WR jednak o pojemnosci 400ccm. Chcialem sie dowiedziec jak jest z awaryjnością tego sprzeta, jak czesto nalezy wymieniac olej, robic regulacje zaworów i inne czynności serwisowe.

 

 

Enduroboj, poszukaj a znajdziesz, KTM,WR,Huski,Suzuki, ze wszystkimi jest tak samo to sa wyczynowki wiec bedziesz robic to wszystko w miare czesto. co 1000-1500tys. km. Ale prosze wpisz sobie w opcji "szukaj - WR Yamaha" cokolwiek, a znajdziesz kilkanascie tematow !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Chodzi mi bardziej o poprawę w niskim i średnim zakresie obrotów. Słyszałem i sam osoboście zauważyłem, że oryginalny tłumik ogranicza w pełni wykorzystać moc silnika. Pacian te dwa pierwsze są bardoi piękne ( jak z wyglądu , tak i z ceny) , ale nie o to mi chodzi , aby wydać kupę szmalu , ale aby poprawić osiągi w dolnym zakresie obrotów. I nie musi to być najdroższy. Pozdrawiam.

Edytowane przez Plakatufka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dziękuje za rady. Widzę, że na tym forum ludzie bardziej są przyjacielscy i wyrozumiali, niż na innym forum (off road-owym). Wybiorę chyba Akrapovic , muszę znaleźć najtańsze źródło dostępu. Pozdrawiam.

 

Ps: A jakim tłumikiem jest Sebring?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja WR'ka idzie wlasnie na pierwszy przeglad i odblokowanie. Zastanawiam sie czy panowie w serwisie wiedza co maja zrobic :-) ? Czy Oni sa doinformowani przez Yamahe maja manuale serwisowe co i jak ? Wiem, ze to dziwne pytanie, ale czytajac forum ThumperTalk zastanawiam sie czy wykonaja mi w serwisie wszystkie te czynnosci co podaja tam jako metody na odblokowanie WR'ki. Czy moze tylko zmienia dlugosc sruby blokujacej rollgaz i tyle :-(. Czy ktos oddawal z Was kiedys taka WR'ke (salonowa) na przeglad i mu ja odblokowywali. Jesli tak to co zrobili ?

 

Widze na prawie wszystkich zdjeciach na BikePics ze wszyscy maja zdemontowany AIS (Air Injection System) tez mnie zastanawia czy wymontowywuja to na przegladzie czy nie, jesli tak to z jakiego KIT'u korzystaja, TAKIEGO. Wiem ze usuniecie AIS nie daje nic na mocy ale podobno o wiele latwiej jest regulowac po tym gaznikiem (dysze etc.).

 

Wiec jesli ktos z Was moze sie pochwalic co mu zrobili z WR'ke na pierwszym przegladzie bylbym bardzo wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy WRki 250 od 2003 roku w górę. Po zmianie motocykla z EXC 400 zauważyłem, że WRka po odjęciu gazu wolno schodzi z obrotow (jeśli jest w ruchu). Od specjalistów dowiedziałem się, że właśnie nowsze modele mają jakiś czujnik, który reguluje wysokość obrotów i nie pozwala im zbyt szybko opadać. Ma to za zadanie nie dać silnikowi się zadławić przy nagłym odpuszczeniu gazu. Efekt jest taki, że nie mogę hamować silnikiem, natomiast podobno bardzo zwiększa to żywotność silnika. Słyszał coś ktoś o tym? Czy też tak macie?

Edytowane przez kristi_rx125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja WR'ka idzie wlasnie na pierwszy przeglad i odblokowanie. Zastanawiam sie czy panowie w serwisie wiedza co maja zrobic :-) ? Czy Oni sa doinformowani przez Yamahe maja manuale serwisowe co i jak ? Wiem, ze to dziwne pytanie, ale czytajac forum ThumperTalk zastanawiam sie czy wykonaja mi w serwisie wszystkie te czynnosci co podaja tam jako metody na odblokowanie WR'ki. Czy moze tylko zmienia dlugosc sruby blokujacej rollgaz i tyle :-(. Czy ktos oddawal z Was kiedys taka WR'ke (salonowa) na przeglad i mu ja odblokowywali. Jesli tak to co zrobili ?

 

Widze na prawie wszystkich zdjeciach na BikePics ze wszyscy maja zdemontowany AIS (Air Injection System) tez mnie zastanawia czy wymontowywuja to na przegladzie czy nie, jesli tak to z jakiego KIT'u korzystaja, TAKIEGO. Wiem ze usuniecie AIS nie daje nic na mocy ale podobno o wiele latwiej jest regulowac po tym gaznikiem (dysze etc.).

 

Wiec jesli ktos z Was moze sie pochwalic co mu zrobili z WR'ke na pierwszym przegladzie bylbym bardzo wdzieczny.

jesli oddałeś swoją WR na Głowackiego do "Miśka" - (ten grubszy) to mozesz być pewnien ze krzywda Twojemu motorkowi sie nie stane. To jest autoryzowany serwis yamahy i mają wszystkie instrukcje i manuale co i jak trzeba zrobic nie mowiąc o Tym ze chyba nikt w Krk nie zna sie na WR tak jak misiek. No moze jeaszcze "Creazy" by sobie z tym bez problemu poradził. Zblokowanie motocykla pozega głownie na blokadzie gazu srubką i wkładce do gaznika oraz innych przpustnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...