stasiu Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Najlepiej nie robić :wink: Ale jeśli miało by to być dobrze, to najlepiej zapoznać się ze sprawdzonymi rozwiązaniami wypracowanymi przez zespół fachowców,którzy naprawdę znają się na rzeczy - czyli przejrzeć jak to rozwiazano w "orginalnych" sportowych Junakach. Ówczesne kluby sportowe bawiły się chyba w podobne przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Oryginalna przerobka byla ta z dluzszym skokiem tloka i zastosowaniem walu od FISa, raczej dzisiaj nierealna. To co robia ludzie dzisiaj to maksymalny rozwiert cylindra, co z plaskim tlokiem daje jakies 2 do 4 KM wiecej gdzies tam w jakims zakresie obrotow, ale ogolnie gra nie warta swieczki.Jak masz w miare kompletny motocykl to o wiele wartosciowsze jest skompletowanie oryginala i osiagniecie z niego podawanej przez fabryke mozy 19 KM.Jak to osiagniesz to naprawde uchyle przed toba kapelusza :wink:. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Dla ścisłości, bo może to być mylące - to nie ja pytałem o możliwość przeróbki. Osobiście nie popieram przerabiania Junaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 (edytowane) Zajrzyj do książki "Polskie motocykle 1946-1985" - tam chyba było coś na ten temat - lub na stronę www.dzikijunak.org - tam też powinny być jakieś informacje na ten temat; Edytowane 30 Stycznia 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 (edytowane) Witam.Miałem kiedyś przyjemność posiadać przerobionego Junkersa na ~500 ccm. Z tego, co mówił mi sprzedający go człowiek, przeróbka polegała na rozwierceniu karterów i umieszczeniu cylindra od VW Garbusa 1300. Nie wiem jak z tłokiem i korbowodem oraz spasowaniem głowicy, ponieważ nigdy nie rozebrałem tego ustrojstwa. Jak się okazało podczas eksploatacji niezbędna była chłodnica oleju, której nie miałem. Zrezygnowałem z tego motocykla i przesiadłem się na uczciwą :cool: Japonię. Adam M. - różnica mocy była zdecydowanie zauważalna.hikor Edytowane 30 Stycznia 2007 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Dlatego ze srednia moc "wyremontowanej' 350 to jakies 12KM. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Pytanie z serii zielonych: na sprzęgle, czy na kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 jakiś czas temu koles na allegro sprzedawał tłok cylinder i gaźnik od jawy żużlowej ktory wg sprzedawcy daje sie do Junaka założyć A właśnie jaką moc osiągały junaki z fabryki, bo czesto sie spotykałem z tym ze nie 19 KM, ale nikt nie napisał ze sprawdzał na hamowni. To ile miały tak średnio??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 (edytowane) Bodajże w temacie "Kuba, Fidel i Junaki" Adam M. pisał na temat mocy fabrycznych Junaków - zajrzyj tam - lub spytaj bezpośrednio Adama - powinien udzielić ci wszelkich informacji; Edytowane 31 Stycznia 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Moge odpowiedziec tutaj, nie ma roznicy.19 KM to byl marketing, nigdy ten silnik tego nie osiagal, mysle ze przecietna to od 15 do 17 KM w zaleznosci ktory dzien tygodnia i jakiej jakosci podzespoly sie trafily ( np glowica mogla byc calkowicie spitolona albo tylko troche ). Dobra nigdy byc nie mogla bo zle ja "wymyslono".Dla porowniania typowa angielska 350 nie miala wiecej, choc byla troche lepiej wykonana, co innego sport.BSA Gold Star 350 miala 24 KM w 49r, Norton International, czy Manx mialy w okolicach, czy ponad 30 KM ale byly to inaczej zbudowane i przede wszystkim inaczej kosztujace motocykle - na poczatku lat 60 tych 2 cylindrowy DomiRacer Nortona kosztowal mniej niz Manx. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 a czy wyznacznikiem mocy w Junaku(oryginalnym) może być predkość jaką jest wstanie osiągnać?? czy może jest to mało precyzyjny sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Nie .Nie moze. Najlepszym wyznacznikiem mocy jest długość przedniego zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Przecietny, odremontowany Junak ma problem z osiagnieciem i utrzymaniem setki. Dochodzi do 90 km/h bez problemu i potem to juz "walka o ogien".To cos mowi o jego mocy.Jak znajdziesz egzemplarz idacy spokojnie 120 to znaczy ze ma 19 KM :biggrin:.( Podawana max szybkosc fabryczna 125 km/h ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Mam takiego znajomego, jeździ Junakiem. Motocykl z zewnątrz w stanie raczej niezbyt dobrym, za to silnik.... bajeczny. Kolega ma już ok.40, od zawsze lubował sie w Junakach, ma do nich pełno częsci - tylko oryginalnych! Jako jeden z niewielu jeździ na zlot Junaka co roku do Szczecina z południowej częsci woj. lubelskiego. Na trasie potrafi utrzymywać prędość 100-110, co potwierdził mój znajomy, który jechał japonią z nim na ten zlot. Jednak Junak potrafi.... Śmieszy mnie często to, że Junak jest od zewnątrz odpicowany, chromy, bajery, polerki... nawet do przesady, a silnik ledwo co działa, jakieś stuki, dymienie, braki ładowania i co tam jeszcze. Ale takie Junaki są w najwyższych cenach :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 to tak skromnie się przyznam że moj egzamplarz poleci 120, na trasie 90 - 100 (reszta to zapas na wyprzedzanie :) ) ,tylnie koło 16'' i 22 ząbki na przedniej zębatce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.