Skocz do zawartości

junak 500


stasiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej nie robić :wink:

Ale jeśli miało by to być dobrze, to najlepiej zapoznać się ze sprawdzonymi rozwiązaniami wypracowanymi przez zespół fachowców,którzy naprawdę znają się na rzeczy - czyli przejrzeć jak to rozwiazano w "orginalnych" sportowych Junakach. Ówczesne kluby sportowe bawiły się chyba w podobne przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalna przerobka byla ta z dluzszym skokiem tloka i zastosowaniem walu od FISa, raczej dzisiaj nierealna.

To co robia ludzie dzisiaj to maksymalny rozwiert cylindra, co z plaskim tlokiem daje jakies 2 do 4 KM wiecej gdzies tam w jakims zakresie obrotow, ale ogolnie gra nie warta swieczki.

Jak masz w miare kompletny motocykl to o wiele wartosciowsze jest skompletowanie oryginala i osiagniecie z niego podawanej przez fabryke mozy 19 KM.

Jak to osiagniesz to naprawde uchyle przed toba kapelusza :wink:.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do książki "Polskie motocykle 1946-1985" - tam chyba było coś na ten temat - lub na stronę www.dzikijunak.org - tam też powinny być jakieś informacje na ten temat;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem kiedyś przyjemność posiadać przerobionego Junkersa na ~500 ccm. Z tego, co mówił mi sprzedający go człowiek, przeróbka polegała na rozwierceniu karterów i umieszczeniu cylindra od VW Garbusa 1300. Nie wiem jak z tłokiem i korbowodem oraz spasowaniem głowicy, ponieważ nigdy nie rozebrałem tego ustrojstwa. Jak się okazało podczas eksploatacji niezbędna była chłodnica oleju, której nie miałem. Zrezygnowałem z tego motocykla i przesiadłem się na uczciwą :cool: Japonię. Adam M. - różnica mocy była zdecydowanie zauważalna.

hikor

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu koles na allegro sprzedawał tłok cylinder i gaźnik od jawy żużlowej ktory wg sprzedawcy daje sie do Junaka założyć

 

A właśnie jaką moc osiągały junaki z fabryki, bo czesto sie spotykałem z tym ze nie 19 KM, ale nikt nie napisał ze sprawdzał na hamowni.

To ile miały tak średnio???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodajże w temacie "Kuba, Fidel i Junaki" Adam M. pisał na temat mocy fabrycznych Junaków - zajrzyj tam - lub spytaj bezpośrednio Adama - powinien udzielić ci wszelkich informacji;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge odpowiedziec tutaj, nie ma roznicy.

19 KM to byl marketing, nigdy ten silnik tego nie osiagal, mysle ze przecietna to od 15 do 17 KM w zaleznosci ktory dzien tygodnia i jakiej jakosci podzespoly sie trafily ( np glowica mogla byc calkowicie spitolona albo tylko troche ). Dobra nigdy byc nie mogla bo zle ja "wymyslono".

Dla porowniania typowa angielska 350 nie miala wiecej, choc byla troche lepiej wykonana, co innego sport.

BSA Gold Star 350 miala 24 KM w 49r, Norton International, czy Manx mialy w okolicach, czy ponad 30 KM ale byly to inaczej zbudowane i przede wszystkim inaczej kosztujace motocykle - na poczatku lat 60 tych 2 cylindrowy DomiRacer Nortona kosztowal mniej niz Manx.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecietny, odremontowany Junak ma problem z osiagnieciem i utrzymaniem setki. Dochodzi do 90 km/h bez problemu i potem to juz "walka o ogien".

To cos mowi o jego mocy.

Jak znajdziesz egzemplarz idacy spokojnie 120 to znaczy ze ma 19 KM :biggrin:.

( Podawana max szybkosc fabryczna 125 km/h ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego znajomego, jeździ Junakiem. Motocykl z zewnątrz w stanie raczej niezbyt dobrym, za to silnik.... bajeczny. Kolega ma już ok.40, od zawsze lubował sie w Junakach, ma do nich pełno częsci - tylko oryginalnych! Jako jeden z niewielu jeździ na zlot Junaka co roku do Szczecina z południowej częsci woj. lubelskiego. Na trasie potrafi utrzymywać prędość 100-110, co potwierdził mój znajomy, który jechał japonią z nim na ten zlot.

 

Jednak Junak potrafi....

 

Śmieszy mnie często to, że Junak jest od zewnątrz odpicowany, chromy, bajery, polerki... nawet do przesady, a silnik ledwo co działa, jakieś stuki, dymienie, braki ładowania i co tam jeszcze. Ale takie Junaki są w najwyższych cenach :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...