Deebo Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 No i syćko Jasne ... Szkoda , że nie ma Motula Factory Line 300V - 5W50 - FulSynteta , to już był by mega wypas do mojego Olejoka ... :flesje: Po co Ci w moto lepkość przy niskich temp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Po co Ci w moto lepkość przy niskich temp? Dokładnie 300 V 15W50 ma i tak do - 30 stopni krzepnięcie, chyba nikt moto nie jeździ w takich temp. :) A do olejaka 50 jak najbardziej OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Platinium moto 4t 10w/50 Parametry Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/ charakterystyczny zapach oleju pH Brak danych Temperatura wrzenia: Brak danych Temperatura zapłonu: Powyzej 250°C Temperatura płynięcia: –50°C Własności utleniające: Brak danych Pręzność par: Do pominięcia w normalnych warunkach uzytkowania Rozpuszczalność w wodzie i rozpuszczalnikach: W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach węglowodorowych Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych Gęstość: Ok. 849 kg/m3 Lepkość kinematyczna w 100°C 16,9 cSt Granice wybuchowości: Nie dotyczy Temperatura samozapłonu: PowyŜej 250°C (moŜe to mocno zaleŜeć od warunków jak np. obecność czynników utleniających czy mocno rozwinięta powierzchnia) Szybkość parowania: Brak danych Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych. i jak to oceniacie mam chec sprobowac tego oleju Edytowane 17 Lutego 2010 przez Dr.Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Cytat ".....W upalne lato warto - szczególnie w silnikach chłodzonych powietrzem - zastosować olej o wskaźniku "50" (np. olej 20W50), a przy jeździe na krótkich dystansach w chłodniejsze dni o wskaźniku "30" (np. olej 5W30 - olej "oszczędzający paliwo"). Na polskim rynku najwięcej sprzedaje się olejów SAE 10W-40. Generalna zasada: oleje o niskiej lepkości (np. 0W30) są w wysokich temperaturach "rzadkie", powodują więc małe opory. Z reguły zalecane są do silników ciasno spasowanych, w których olej o dużej lepkości powodowałby zbyt wysokie opory. Nie każdy silnik może być smarowany energooszczędnym olejem. Olej o najwyższej lepkości wysokotemperaturowej (np. 10W60) stosuje się zwykle w silnikach pojazdów sportowych, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury, albo też do silników luźno spasowanych...." "....Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika...." "..Druga część oznaczenia klasyfikacji SAE (np. 40) podaje charakterystykę pracy oleju silnikowego w wysokich temperaturach: im ta liczba jest większa, tym wyższa lepkość oleju w temperaturze pracy silnika (około 100oC) i lepsze zabezpieczenie jednostki napędowej przed zużyciem mechanicznym. Ale jeśli ta liczba jest za wysoka do danych warunków, to wzrośnie zapotrzebowanie silnika na paliwo i spadnie jego moc..." "...w polskich warunkach klimatycznych optymalną lepkość w wysokich temperaturach mają oleje silnikowe oznaczone "40"..." Edytowane 17 Lutego 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 mnóstwo ludzi pisze o tragicznym skutku rozpuszczania przez syntetyki jakichś tam złogów i nagarów. Widzieliście kiedyś w jakimkowlwiek rozebranym silniku ów złogi i nagar, miałem do czynienia z dużą liczbą silników i poza małym fiatem i starym plonezem 1.5 nic takiego nie widziałem, nawet w starych silnikach z początku lat 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Platinium moto 4t 10w/50 Parametry Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/ charakterystyczny zapach oleju pH Brak danych Temperatura wrzenia: Brak danych Temperatura zapłonu: Powyzej 250°C Temperatura płynięcia: –50°C Własności utleniające: Brak danych Pręzność par: Do pominięcia w normalnych warunkach uzytkowania Rozpuszczalność w wodzie i rozpuszczalnikach: W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach węglowodorowych Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych Gęstość: Ok. 849 kg/m3 Lepkość kinematyczna w 100°C 16,9 cSt Granice wybuchowości: Nie dotyczy Temperatura samozapłonu: PowyŜej 250°C (moŜe to mocno zaleŜeć od warunków jak np. obecność czynników utleniających czy mocno rozwinięta powierzchnia) Szybkość parowania: Brak danych Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych. i jak to oceniacie mam chec sprobowac tego oleju Brak podstawowej danych - jaka jest baza olejowa ? Która grupa ? Klasa API - SJ czy SG ? Oraz współczynnik lepkości ? Reszta parametrów wygląda OK. Ale dla mnie najważniejszym jest baza olejowa, klasyfikacja API oraz JASO i współczynnik lepkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 PLATINUM MOTO 4T Jakość: API: SJ JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 PLATINUM MOTO 4T Jakość: API: SJ JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-50 Parametry OK, tylko to półsyntstyk, czyli max domieszka bazy syntetycznej 30 %, reszta to olej mineralny. Ale jak nie masz nowego silnika patrząc na pozostałe parametry i cenę to możesz śmiało lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Cytat (...) "....Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika...." (...) Bzdura i perdole**e kogoś, kto zatrzymał się na Selektorze w Polonezie. Jak coś co się rozpuściło, może zatkać kanał olejowy? A po co jest filtr, jeśli już? mnóstwo ludzi pisze o tragicznym skutku rozpuszczania przez syntetyki jakichś tam złogów i nagarów. Widzieliście kiedyś w jakimkowlwiek rozebranym silniku ów złogi i nagar, miałem do czynienia z dużą liczbą silników i poza małym fiatem i starym plonezem 1.5 nic takiego nie widziałem, nawet w starych silnikach z początku lat 90 Właśnie. Różne silniki naprawialem, w autach i motocyklach, i jakoś nie było mitycznych złogów i smół. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Bzdura i perdole**e kogoś, kto zatrzymał się na Selektorze w Polonezie. Jak coś co się rozpuściło, może zatkać kanał olejowy? A po co jest filtr, jeśli już? Właśnie. Różne silniki naprawialem, w autach i motocyklach, i jakoś nie było mitycznych złogów i smół. dokładnie jestem tego samego zdania, zawszę leję 100 % syntetyk i nie zawsze znam przeszłość serwisową motocykla a kieruję się przebiegiem wg licznika który nie wiadomo czy jest nie zafałszowany :) nigdy nic nie się nie stało, nie rozczelniło itd. a wręcz przeciwnie, za każdym razem polepszyła się praca skrzyni i sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Wielkie dzięki wszystkim za porady. Jako próbę na początek zmienię olej, jak to nic nie da sprzęgło pójdzie do roboty. Po lekturze zdecydowany jestem (chyba na motula), tylko zastanawiam się czy zrobić radykalna zmianę, czy tylko zmienić producenta (wcześniej castrol gps). A wybór jest pomiędzy: MOTUL Factory Line 300 V 5W30 Dubel Ester 100 % Syntetic SEA 5W30 API powyżej SJ – Super JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku. ACAE A3 – może być. TBN – 8,3 – całkiem OK. Lepkość – 178 – OK. Grupa VI – podwójne estry – OK. Temperatura zapłonu – 232 °C – może być Temperatura płynięcia - 48 °C – OK. aż za dużo Lepkość kinematyczna w 100 °C – 11,4 – OK. MOTUL Factory Line 300 V 10W40 Dubel Ester 100 % Syntetic SEA 10W40 API powyżej SJ – Super JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku. ACAE A3 – może być. TBN – 8,3 – całkiem OK. Lepkość – 160 – całkiem OK. Grupa VI – podwójne estry – OK. Temperatura zapłonu – 240 °C – całkiem OK. Temperatura płynięcia - 42 °C – OK. aż za dużo Lepkość kinematyczna w 100 °C – 13,3 – OK. Zastanawiam się mocno nad tym pierwszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Panowie, jedno wyjaśnienie, ja to porównanie zronbiłem pod swoje potrzeby czyli mocno obciążony silnik V2 i również mocno wyżyłowane sportowe R4. Dla starszych mniej wysilonych kontruckji te paramerty to moim zdaniem aż za nadtto :) pewnie takie temperatury i obciążenia jak w sportowym silniku nigdy nie wystąpią w mało wyżyłowanych konstrukcjach więc śmiało można lać oleje tańsze o słabszych parametrach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 no wlasnie to chcialem zauważyć ze silniki pracujące na max swoich możliwości sa na torze. skoro producent zaleca jakies minimum to jest to dolna granica potrzeb tego silnika. czytalem fora zagramaniczne i rozmawialem z doswiadczonym mechanikiem z suzuki no i np. hajka zdecydowanie lepiej pracuje na 15w50 niz zalecanym 10w40 jezdzilem na 10w40 od nowosci półsynteza i ostatnio wlalem 10w50 syntetyk. szczerze, nie zauwazylem żadnej różnicy. teraz zmienie na zalecany 15w50 pólsyntetyk IPONE. zobaczymy. w zwiazku z tym mam do sprzedania ipona 4L ful power katana 10w50 :D Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Ale po co masz go sprzedawac, roznicy miedzy 10W50, a 15W50 tez raczej nie poczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Ale po co masz go sprzedawac, roznicy miedzy 10W50, a 15W50 tez raczej nie poczujesz. no widzisz a kolega ktory prowadzi serwis i na prade sporo lat pracował w suzuki twierdzi ze przejscie na deko bardziej gesty olej w tym silniku poprawia prace napinacza. potwierdzone na zagramanicznych forach zusuki. a tak of top to niezly ten silnik suzuki zrobilo. 45tys i zawory absolutnie w granicach tolerancji.nawet sie za specjalnie nie zbliża do ktorej kolwiek granicy Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.