terenowiec Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Mam świeżo kupioną Yamahę XJ 900 z 1998 roku. Sprzedający wiedział tyle, że olej był wymieniany wiosną 2013 r i nic więcej. Nie ma pojęcia jaki to był olej. Wypadałoby zatem go wymienić. Na jaki proponujecie, by było bezpiecznie? Dodam, że jeżdżę wolno na wolnych i bardo wolnych obrotach i przegrzewania silnika raczej nie będzie. Edytowane 25 Listopada 2014 przez terenowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 No i dostaniesz przynajmniej 50 propozycji :biggrin:Jeździłem taką XJtą sześć sezonów i według mnie optymalny dla niej olej w naszym klimacie to 15W 50 półsyntetyk. Ja lałem motula. Chyba że będziesz jeździł zimą w temperaturach bliskich 0 to wtedy 10W 40 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Dodam, że jeżdżę wolno na wolnych i bardo wolnych obrotach i przegrzewania silnika raczej nie będzie. Taką jazdą więcej szkodzisz niż zyskujesz. A co do oleju - wlewaj to, co książka zaleca. Do swojej XJ wlewałem 20W40, taki jak producent zalecał (chyba nawet na korku oleju było wybite "20W40"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 A co do oleju - wlewaj to, co książka zaleca. Do swojej XJ wlewałem 20W40, taki jak producent zalecał (chyba nawet na korku oleju było wybite "20W40"). A w mojej książce jest podana specyfikacja zależnie od regionu i temperatur tam panujących, na oleju o innej specyfikacji powinno się jeździć w Norwegi a na innym np. we Włoszech czy połódniu Francji. Jak nie masz 100% pewności to nie poprawiaj, bo w błąd wprowadzasz.Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Strona 21 http://inetdni.home.xs4all.nl/motor/manualxj900s.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 W mojej książeczce serwisowej właśnie też jest podanych kilka zakresów co do parametrów oleju, od lewa do prawa i dlatego wprowadziło mnie to mętlik. Tak więc korzystając z Waszej propozycji stawiam na Motula 10W-40. Czy wlewając ten olej mogę być spokojny, że nie zrobią się jakieś gluty na wskutek wymieszania z pozostałościami tego starego, który jest teraz (zawsze ileś tam kropel zostanie, chyba, że silnik się umyje). Bo nie wiem, czy jest to olej, który się nie gryzie z innymi?Co do jazdy wolnej, to taki już jestem i ciężko będzie mnie zmusić, bym osiągał obroty na poziomie 6 - 7 tys. Praktycznie zawsze będzie to zakres 3 - 4 - 5 tys, i nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Współczesne oleje silnikowe można mieszać :) To znaczy o tej samej specyfikacji, a nie np. superol [do silników traktora] z motulem motocyklowym :biggrin: , a te 100 czy 150 gram oleju co pozostanie po wypuszczeniu z silnika na pewno nie będzie miało znaczenia. Ty się tak bardzo nie przejmój tylko zmieniaj olej i dawaj ''diversionce'' w palnik! :biggrin: Silniki motocyklowe nie lubią zbyt wolnych obrotów, ich nastawy - na przykład czasy otwarcia zaworów - są takie że silnik potrzebuje wyższych obrotów niż samochodowy i przy zbyt niskich się po prostu męczy. Po drugie to silnik XJ900 jest naprawdę odporny i byle co mu nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matti55 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Ja na Twoim miejscu wlałbym Motula 7100 4T 10W30. Świetny olej przeznaczony do Twojego silnika, w pełni syntetyczny, a na dodatek marka z dużym doświadczeniem w przypadku motocykli. Tu jeszcze mała uwaga, otóż przy dobieraniu oleju do swojego silnika kieruj się nie tylko jego lepkością (np. 10W30), ale też innymi parametrami. Najprościej skorzystać ze specjalnej zakładki na stronie któregoś z producentów olejów służącej do dobierania oleju do silnika. Zdaje się, że na większości ich stron coś takiego funkcjonuje, a przynajmniej na stronie Motula coś takiego na pewno jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Najprościej skorzystać ze specjalnej zakładki na stronie któregoś z producentów olejów służącej do dobierania oleju do silnika. Najgorsza możliwa opcja. Wiele razy miałem dużą rozbieżność między tym, co zaleca producent pojazdu a tym, co jest w tym "dobierz olej" na stronie producenta oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Archarius Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Zawsze najlepiej zerknąć w instrukcję obsługi motocykla lub serwisówkę - dzisiaj w internecie znajdziecie absolutnie wszystko, więc nie ma problemu, żeby ściągnąć manuala. Zawsze bardziej ufam producentowi motocykla lub Haynesowi niż jakimś rozpiskom na stronie producenta oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matti55 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Najgorsza możliwa opcja. Wiele razy miałem dużą rozbieżność między tym, co zaleca producent pojazdu a tym, co jest w tym, co jest w tym "dobierz olej" na stronie producenta oleju. Zawsze najlepiej zerknąć w instrukcję obsługi motocykla lub serwisówkę - dzisiaj w internecie znajdziecie absolutnie wszystko, więc nie ma problemu, żeby ściągnąć manuala. Zawsze bardziej ufam producentowi motocykla lub Haynesowi niż jakimś rozpiskom na stronie producenta oleju. .Ok., teoretycznie może tak i powinno być, ale praktyka jest nieco inna. Producent pojazdu zazwyczaj poleca oleje, z których producentem ma podpisaną umowę o współpracy. A motywy wyboru koncernu olejowego do współpracy są różne. Dla przykładu Subaru zaleca do swoich samochodów oleje Lotosa, bo ten sponsoruje jego team rajdowy, itd.No i jeszcze druga rzecz, w instrukcji zazwyczaj tylko jest podana oprócz marki jedynie klasa lepkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 I to wystarczy.Aha - SAE10W30 to nie jest olej do silnika motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Jak, chcesz to mam 3, litrowe opakowania castrola 2T do skuterów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) oj nie podbijaj glupich tematow, wlej co masz pod reka. bez przesady, nie wiesz co sie leje do silnika...?! Edytowane 18 Maja 2015 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Kupiłem Motula 7100 10W60(miałem akurat dobrą na niego zniżkę w Olku) i dzisiaj przeczytałem na forum DRZ że 10W60 jest niezalecany do tego silnika. Niby na wykresie temperaturowym w service manual nie ma oznaczenia 60...pojawił się głos że ten olej może mieć zbyt dużą lepkość w wysokich temperaturach. Pytanie takie do znawców: prawda to i kupować coś innego czy bzdura i spokojnie zalewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.