Mazzzi Opublikowano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Ten "badacz szczelnosci" o ktorym pisze Ural jest najlepszym przyrzadem do sprawdzania stanu silnika. Wracajac do zapytania Mazziego o warunki badania, mozna sobie zmierzyc cisnienie na zimnym i goracym silniku, czasami na zimnym mimo wyzszego pomiaru zupelnie wystarcza :).Czesc japonskich motocykli zakreci silnikiem mimo wylaczonego zaplonu i wowczas nie ma potrzeby masowania swiec.Manometr bez weza jest moze najdokladniejszy ale bardzo niewygodny, albo niemozliwy w uzyciu w silnikach japonii z bardzo "glebokim" umiejscowieniem swiec w glowicy. Adam M. nie bardzo rozumiem Adamie jak mam go krecic... dokladnie chodzi mi o xj600s. IMO jak nie wlaczony zaplon, to nie powinno byc mozliwosc krecenia rozrusznikiem (przynajmniej tak na zdrowy chlopski rozum myslac, bo ja nie wiem co tam skosnoocy wymyslili w tych instalacjach elektrycznych)... jakie moga byc roznice spowodowane zastosowaniem tego weza?jakies znaczace, czy mozna pominac? robil ktos takie proby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 poprostu podpinasz sie z pradem z akumulatora bezposrednio pod automat(zwore) rozrusznika. Moj manometr ma w zestawie kabelki z żabkami ktore podlaczam pod akumulator i sterowanie automatem a z drugiej strony do rekojesci manometru. W rekojesci mam wlacznik ktory dziala jak przycisk startera. bardzo fajna sprawa jesli nie ma nikogo w poblizu do pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Czasami jest tak ze po wylaczeniu zaplonu mozesz wcisnac czerwony guzik przy prawym rollgazie na OFF i to wylacza zaplon, natomiast po przekreceniu kluczem na pozycje zapalania motocykla mozesz zakrecic rozrusznikiem.Nie wiem czy w XJ tak mozna zrobic, jesli nie to wykrec swiece, wsadz w fajki i uluz bokami na glowicy tak zeby byly zwarte do masy. I to powinno wystarczyc :crossy:. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Panowie-chodzi mi o to w jakiej temperaturze otoczenia(tym samym temp.silnika)powinno sie mierzyć ciśnienie spreżania?Jeśli moto stoji całą zime w zimnym garażu to temperatura silnika jest bliska 1stopniowi.Metal bardziej się kurczy niż- powiedzmy w temp 25stopni i odczyt może być inny...Czy taka różnic temperatur daje duże różnice w odczycie wyniku sprężania????Pan Adam wspomniał właśnie o tym że większość motocykli japońskich ma świece schowane głęboko w czeluściach głowicy.Jaki manometr jest dobry żeby dokonać pomiaru w CBR1000?Jak juz było wspomniane są manometry z gumowym wężem(przedłuzeniem).Tu pytanie-w jaki sposób wkręcić tą "przedłużke" w gniazdo swiecy??Jak dostać się tak głeboko i jakim kluczem to wkręcić?????Nigdy tego nie robiłem i jakoś nie mam wyobrażenia o tym jak zainstalować w otworze świecy tą gumową przedłużke ......................pozdrawiam Fachowców;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Bardzo prosto sie to robi, jezeli masz rurkowy klucz do swiec ( np oryginalny Hondy z kompletu narzedzi ) bo wezyk manonetru miesci sie w rurce.Gorzej z typowym kluczem samochodowym.Jesli chodzi o pomiar to wiadomo ze na zimnym silniku i w zimnym otoczeniu pomiar bedzie wyzszy, trzeba by rozgrzac silnik, poczekac az ostygnie do poziomu dotkniecia reka i zrobic pomiar. Jakis margines bledu zawsze bedzie.Ja pomiar swojej BSA robilem na zimnym silniku ale porownywalem z drugim pomiarem w BSA kolegi ( rowniez na zimnym ).Jak u niego bylo ponad 120 psi a u mnie 95 to sprawa byla raczej jasna.Glowna sprawa w japonii jest zeby nie bylo duzych roznic ( ponad 20 % ) miedzy cylindrami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Jeśli moto stoji całą zime w zimnym garażu to temperatura silnika jest bliska 1stopniowi.Metal bardziej się kurczy niż- powiedzmy w temp 25stopni i odczyt może być inny...Czy taka różnic temperatur daje duże różnice w odczycie wyniku sprężania???? wg mnie to przy takim dluzszym postoju cisnienie sprezania moze byc ciutke nizsze. Przy uruchomieniu silnika (nawet na krotko) powinno byc troche wyzsze - olej (film olejowy) doszczelnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 http://moto.allegro.pl/item159643768_probn..._sprezania.html do tego dobrze kupić przejscie na gwint do śiwec motocyklwych m12x1,25 (kosztuje 30zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 http://moto.allegro.pl/item159643768_probn..._sprezania.html do tego dobrze kupić przejscie na gwint do śiwec motocyklwych m12x1,25 (kosztuje 30zł) heh, ja w kilku motorkach spotkalem sie z gwintem swiec typowym, takim samym jak w autach...czy ten m12x1.25 to typowy gwint stosowany w wiekszosci japonczykow, czy tylko w niektorych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Nie pomyślałem.Dostałem taki klucz od Niemca(cały oryginalny komplet) :wink: Tak więc problem rozwiązany.Co do wyniku pomaru na zimnym silniku to chyba Panie Adamie wkradło się przejęzyczenie.Na chłopski rozum na zimnym silniku mierzone ciśnienie jest mniejsze niż na ciepłym....pozdrawiam i dziękuje za wskazówki co do klucza :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Ale chyba tylko na zdrowy.Moj niezdrowy widzi olej gesty jak mniod, ktory po jednym ruchu kopniaka rozprowadza sie ladnie miedzy tlokiem i cylindrem, i zmniejszone srednice tulei i pierscieni. Jesli chodzi o zawory to wszystko jest prawie tak samo.Tak ze sadze ze na zimno bedzie lepsza szczelnosc i wyzsze cisnienie.Ale tak naprawde wazny jest uklad odniesienia - jezeli wiemy ile powinno byc na zimnym, a ile jest to mamy porownanie - to samo przy goracym silniku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 heh, ja w kilku motorkach spotkalem sie z gwintem swiec typowym, takim samym jak w autach...czy ten m12x1.25 to typowy gwint stosowany w wiekszosci japonczykow, czy tylko w niektorych? tylko w niektórych. Jedne maja samochodowy a inne wlasnie m12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 No tak-Adamie-znowu dałeś mi do myślenia;-)Czym wiecej człowiek sie zagłebia w temat tym wiecej pytań.Ale kto pyta-nie bładzi;-)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orkwisz Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 a w jakim celu trzeba zmasowac te swiece? nie rozumiem tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 a w jakim celu trzeba zmasowac te swiece? nie rozumiem tego odpowiedz jest bardzo prosta :) najadles sie fasolki i chce ci sie ... po mesku a ktos ci zatkal otworek i co sie dzieje? rozrywa bok! cewka nie ma ujscia po indukcji i moze dostac przebicia na uzwojeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.