Skocz do zawartości

Suzuki DR650 SE


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio spodobał mi sie ten motocykl i szukam opini uzytkowników tego moto. Na forum znalazłem tylko śladowe ilości informacji. Wiem, że nie jest to typowo terenowe enduro, ale szukam czegoś co łączyłoby w miarę rozsądną moc z wagą. Tu mam do dyspozycji 44KM i 147 Kg w stanie suchym (165kg gotowy). Ma mi to służyc do wycieczek w średnio trudny teren,pola, lasy, łąki, a także umożliwić w miarę szybkie i pewne przemieszczanie się po asfalcie np. na dojazdy na ryby, czy do lasu około 20 km.

Proszę więc wszystkich, którzy zetknęli się z tym sprzętem o podzielenie się doświadczeniami. Interesuje mnie jazda, przyśpieszenie i koszty eksploatacji (spalanie).

Ewentualnie co innego do kwoty 8000zł.

 

ps. jeździłem na XT600E 92' , ale jakoś nie przypadła mi do gustu. Ogólnie O.K., ale jakby mało mocy i troszke ciężka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR 650 wazy cos kolo 180 kilo z calym bakiem ,to 600 wazy 160 - jakotakich wad nie ma ,w starszych modelach pada 2 i 3 bieg , ale moze to zalezy od stylu jazdy. Szukaj wersji Dakar - ma bardziej terenowe krztalty.Przyspieszenie 5 -6 do 100 , V- max 160 . Spalanie 5 i mniej na asfalcie , w terenie 6 - 7. XT wazy tyle co DR 600 wiec jesli bardzo przeszkadza ci masa to moze szukaj DR 350 albo XR 600 ewentualnie LC4 400/620.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR 650 wazy cos kolo 180 kilo z calym bakiem ,to 600 wazy 160 - jakotakich wad nie ma ,w starszych modelach pada 2 i 3 bieg , ale moze to zalezy od stylu jazdy. Szukaj wersji Dakar - ma bardziej terenowe krztalty.Przyspieszenie 5 -6 do 100 , V- max 160 . Spalanie 5 i mniej na asfalcie , w terenie 6 - 7. XT wazy tyle co DR 600 wiec jesli bardzo przeszkadza ci masa to moze szukaj DR 350 albo XR 600 ewentualnie LC4 400/620.

przeczytaj dokładnie o jaki moto pyta Dario,chodzi mu o wersje SE produkowana od 1996 ktora z poprzednimi DR650 wspólna ma tylko nazwe.Faktycznie waży ona 147 kg na sucho. Nie występowała juz w wersji Dakar. Poza tym jest dużo mnie awaryjna niz starsze modele. Tutaj znajdziesz dokładne dane http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR650.shtml

Edytowane przez ironh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

DR 650 SE to przelom w stosunku do DRow sprzed 95 roku. Po pierwsze wszystko jest nowe, nowy silnik, nowa rama , nowy design.

 

Silnik ma cylinder ze spieku zamiast tradycyjnego żeliwa, ma tylko jeden łańcuch (rozrządu). W starych napęd wałka wyrównoważającego był relaizowany za pośrednictwem łańcucha rolkowego, który zawsze hałąsował i wymagał ręcznego naciągania.

 

A tak nie teoretycznie , tylko na podstawie mojego własnego DR'a: silnik jest niesamowicie cichy, nie poci się olejem, nie dymi, nie krztusi ...

 

Spalanie około 5-6 litrów. Bardzo dobra dynamika - jest wyraźnie mocniejszy od XT 600 , 120 km/h jest w chwilę, a max to coś ponad 150.

 

Zawieszenie jest miękkie, ale nawet na polnych drogach nie spotkałem się z dobijaniem.

 

Mase oczywiście czuć, ale nie jest to typ motocykla, że jak się pochyli , to musisz zaciskać zęby, .żeby je postawić do pionu.....

 

Ogólnie bardzp "czyste", rozsądne cenowo turystyczne enduro, na tyle proste , że można nim jechać na Kamczatkę......no , a przy tym ładne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę w internecie i co nieco się dowiedziałem. Ogólnie chwalony jest silnik za elastyczność i dynamikę oraz rozsądne zużycie paliwa, podwozie za jazdę szosową i poręczność, co wiąże się z małym jak na soft enduro ciężarem.

Główną wadą podobno jest miękkie zawieszenie (komfortowe), które potrafi dobijać na większych dołkach.

Tu niestety nie mam punktu odniesienia, bo zazwyczaj testerzy to bikerzy lubiący hard enduro, więc nie wiem, czy to porównanie jest obiektywne.

W mojej XLR zawieszenie w tej chwili uważam, że jest O.K. , w ogóle uważam, że to udany motocykl, tylko brakuje jej mocy, aby się wygrzebać, podnieść koło kiedy trzeba, przejechać przez piasek z odpowiednią prędkością.

Czekam na więcej opinii i doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smigam DR rse z 93r troche starszy cięższy model,troche odchudziłem i musze powiedzieć że dobrze mi sie nią smiga po terenie nawet trenóje wyskoki ale to już hardcor jakoś mi zawiech jeszcze nie dobiła nie zle połyka dziurki ogulnie smigam tylko w terenie i pali mi jakieś 7 lit. :icon_rolleyes:

 

http://www.bikepics.com/members/siwydr/personal/

W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3

 

http://www.bikepics.com/members/siwydr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Smigałem takim dr-em przez dwa sezony, obiechałem na nim Berlin, Pragę i parę wypadów w nasze góry, moto używałem praktycznie do wszystkiego, na wycieczki jak i w teren, oraz imprezy typu LIS, Moto bardzo uniwersalne, co do zawieszenie to prawda że miękie ale tylko przy skokach, przy normalnej jeździe nic nie dobija, Dodam że moja Dr-a miał przejechane 47000 tyś MIL i nie brała oliwy od wymiany do wymiany, totalnie nic nie robiłem, a zapewniam że motorek nie ziewał ani w terenie a ni na trasie. Ma swoje wady jak każdy motorek, ale ma zdecydowanie więcej zalet. Jako uniwersalny motorek jest idealny, jedynie ostre szarze w terenie przy obecnych standartach sprawiąją mu kłopoty (chodzi o zawiechę ) tu pare fotek z dr-em w roli głównej http://www.enduroboys.republika.pl/teren.html gdybyś powaźnie rozważał zakup, to daj znać - Pomogę,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

globtdm skasuj tego linka do fotek, bo koledz z DR 350 powiedza ze to komputrowe mixy i ze wogole klamiesz i sciemniasz i ze 600 to tylko na grzyby sie nadaje :) , a jedyne sluszne i prawdziwe moto to DR 350 :icon_razz:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie Nitomen... Wiekoszosc fotek jest z XR w roli glownej. Te z DR sa naprawde dobre :P Jednak my mowilismy zawsze ze takie DRki sie nie nadaja w naprawde ciezki teren ze wzgledu na swoja mase i inne gabaryty. Fotki te to tylko przejazdy przez piach i podjazdy pod normalne gorki wiec nie widze nic nadzwyczajnego... DR350 zrobi to samo co 600 a do tego 350 jest lzejsza co daje jej jako taka przewage w terenie. To moje zdanie. Dla poparcia kilka fotek DR350:

http://bikepics.com/pictures/670759/

http://bikepics.com/pictures/720481/

http://bikepics.com/pictures/624025/

http://bikepics.com/pictures/624024/

http://bikepics.com/pictures/602752/

http://bikepics.com/pictures/089902/

http://bikepics.com/pictures/089894/

http://bikepics.com/pictures/780118/

i chyba najlepsze: http://bikepics.com/members/gadimex/93dr350/

 

i wiele innych... Nikomu nie ublizam i nie mowie ze DR600 to zle moto ;D POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fak faktem ze waga to duzy + jak dzis podnosilem swojego to myslalem ze mi zylka peknie :P

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

globtdm skasuj tego linka do fotek, bo koledz z DR 350 powiedza ze to komputrowe mixy i ze wogole klamiesz i sciemniasz i ze 600 to tylko na grzyby sie nadaje :) , a jedyne sluszne i prawdziwe moto to DR 350 :D

 

No no :P tak to jest z tymi mixami, my na 600 zastaanawiamy się poco kolesie kupują dr 350 przecież to w ogóle nie jedzie i nawet na grzyby się nie nadaje (co by się gdzieś wlesie nie popsuło)

mój koleś ostatnio kupił dr 350 to mu przestali rękę podawać :P

 

Co do dr- 650 se To jak dostanę od właściciela pozwolenie na umieszczenie fotek, to niedowiarkom kopary opadną co dobry bikier może z nią zrobić. :eek:

 

No i zauważcie że na fotkach są XR-y a jedna znich to model XR 650 L (wersja z rozrusznikiem) ważący 148 kg o KLR- 650 już nibędę wspominał bo to jakieś nie porizumienie około 170 kg :) http://www.enduroboys.republika.pl/111.html

 

No ale tak poważnie to rozbiegamy się od tematu, jeśli ktoś będzie chcał z komfrontować model dr 350 i 650 se to napewno się przyłącze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...