Yamanouchi Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Witam Motocyklowej Braci, :icon_mrgreen: Mam pytanko: chciałbym sobie kupić jakiś fajny kuferek Topcase do sportowego motorku- konkretnie do FZ 750. Mam juz stelaz, ale przerabiana samoroba- jezdzila w GS'ie bardzo porzadnie wykonana, ale nie zmienia to faktu, ze samoroba, a do tego ma tylko dwie dziury pod plyte mocujaca kufer. Chcialbym zapytac jaki kufer mozecie do takiego stelaza poradzic- na pewno ktos ma jakies doswiadczenia w tym wzgledzie. Podoba mi sie kufer GIVI Monolock simply 450 za 399 zl lub Moto-detail 44 L robiony przez Kappa za w sumie tyle samo, ale w systemie MONO-KEY (ponoc, bo tak pisze w katalogu). Na stronie GIVI podaja, ze waga kufra to 3.1 kg, a mozna nim wozic "CASE+CONTENT" czyli jak rozumiem Kufer+zawartosc 3kg czyli wynikaloby z tego, ze tylko powietrze sie nadaje... O kufrze Moto-detail(Kappa) i jego parametrach nic nie znalazlem... Moze ktos ma jakis z tych kufrow i ewentualnie :icon_mrgreen: cos sie komus nasuwa w tej sprawie- Pozdro !!! Y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 prawie wszystkie kufry mają podawaną ładowność 5kg; chyba tylko w givi maxia widziałem na naklejce 10kg (?). tak jak wszystkie mają podawaną prędkość maksymalną do 120-130kmh z kufrem na pokładzie... co nikomu nie przeszkadza ładować ile wlezie (może tylko nie samego piwa w butelkach) i latać czasami i 2x szybciejuwaga co do montażu: większość kuferków ma w zestawie adapter, czyli płytę montażową: przykręcasz na dowolny stelaż i na niej są odpowiednie zaczepy pod kufer. szukaj takiego z płytą, zakładaj, śmigajjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Kufry Givi/Kappa z zapięciem monokey są sprzedawane z płutą. Mocniejsze monoloc trzeba kupić oddzielnie. Miałem Givi Simple 46l przy TDM-ce. Tą z monokey i ładowałem do pełna nie ważąc bagażu. Latałem też z nim w pobliżu prędkości maxymalnych obciążonej TDM-ki. Z kufrem nic się nie działo, tylko co jakiś czas trzeba było zakładać nowe nity do stelaża Kappa, na którym wisiał kufer. NAwet wymiana nitów na stalową nierdzewkę nie pomogła wiele. Wytrzymywały 2x dłużej co najwyżej. Przy nowym motocyklu zamontowałem H&B Junior właśnie ze względu na solidny kontakt tego kufra ze stelażem. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inz Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Witam, nosze się ostatnio z zamiarem kupna tylnego kufra, wypatrzyłem sobie jeden i pojechałem go obejrzeć wszystko było do momentu kiedy zajrzałem do jego środka i zacząłem czytać wszystkie ostrzeżenia na naklejce. Tutaj ku mojemu zdziwieniu kufer (givi) miał informację aby po jego zainstalowaniu motocykl nie przekraczał 110 km/h. Moje pytanie jest czy sa kufry z którymi można jeździć szybciej gdyż na wszystkich aukcjach w ogóle nie ma takich informacji ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Każdy dodatkowy bagaż ma wpływ na właściwości trakcyjne motocykla. Aby wpływ ten był jak najmniej odczuwalny bagaż powinien jak najmniej wystawać poza obrys moto (aby nie zaburzać przepływu powietrza), powinien być też możliwie blisko jego środka ciężkości. Kufer centralny wpływa zwykle fatalnie na właściwości trakcyjne moto (jako że najczęściej jego zastosowanie przeczy obydwu tym zasadom). Jeśli musisz to szukaj kufra o jak najmniejszej powierzchni czołowej i opływowym kształcie.Nawet mój 28l tankbag za szybką, w moto z pełną osłoną powoduje takie zaburzenie aerodynamiki że zaczynam odczuwać prędkości pow. 150km/h. Dzieje się tak mimo że nie wystaje poza obrys czoła motocykla... Edytowane 4 Lipca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikolajXJ Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Nic się nie przejmuj, na każdym kufrze będzie 110/120 km/h. i jeszcze z 5kg max. Przynajmniej na plastikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inz Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Nic się nie przejmuj, na każdym kufrze będzie 110/120 km/h. i jeszcze z 5kg max. Przynajmniej na plastikowym. wiem ze nie jest to mało ale jak wyskoczę w trasę to jadę ok 140 to mi go zwieje :) ?czy ktoś ma informacje które kufry wytrzymują większe prędkości? Edytowane 4 Lipca 2012 przez inz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Możesz śmiało lecieć 140 km/h i na pewno Ci go nie zwieje :) Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikolajXJ Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Szybciej niż to co piszesz się zdarzało jeździć, z trzema kufami i nic nie odpadło.Boczne Givi monokey side, centralny Yamaha, ale mocowanie jest zdaje się takie jak Givi Monolock. Edytowane 4 Lipca 2012 przez MikolajXJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 U mnie na VFR kufer dawal rade przy 160ciu(chwilowo nawet blizej 2 z przodu),i był przeładowany...ale....u mnie inaczej pęd powietrza działa na moto.Nie ma sie co chwalic rekordami,bo kuku mozna zrobic sobei jak i postronnym osobom......trzeba.....tylko czesciej spogladac w lusterka ;-)110-120 to predkosc max zalecana przez producenta...a ladownosc to 3kg(O_o)-przeczytane z manuala w kufrze.Przynajmniej tak jest w moim Givi Monolock. P.SDla swietego spokoju mozna jeszcze pająkiem lub pasami go objąć,bo slyszalem o czestym gubieniu GIVI :D Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inz Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 P.SDla swietego spokoju mozna jeszcze pająkiem lub pasami go objąć,bo slyszalem o czestym gubieniu GIVI :D dobre, a słyszałeś gdzie gubią to nie bede musiał kupować :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Zwróć uwagę na sposób mocowania i materiał adaptera (płyty mocującej). GIVI Monokey ma większą odporność na obciążenie niż Monolock, szczególnie gdy płyta jest aluminiowa. Jeśli zamiast płyty założysz taki adapter, ryzyko zgubienia jest większe. Na co dzień jeżdżę z kufrem Kappa K40 (teoretycznie boczny) jako centralnym, bardzo rzadko go ściągam. V-max różni się nieznacznie, chyba o ok. 5-10 km/h ale nie widzę dużej różnicy pod względem aerodynamiki (jest to tylko nieznacznie odczuwalne). Jeśli chodzi o ostrzeżenia producentów, to mam boczne kufry fabryczne (produkcji Krausera) i też podana jest maksymalna prędkość 130 km/h). Niestety z bocznymi już nie da się komfortowo jechać powyżej tej prędkości, podczas gdy centralny kufer ogranicza Dywersję do 200 km/h na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 jak dla mnie zero stresu. wybierz kufer z mocowaniem monokey i smiało możesz ładowac ponad 10kg i dawac ponad 200. z 3 kuframi hayabusa szła po 250 i wiecej, poza tym boczne były mocowanie bez płyt (bo tak sie je mocuje) info od producenta to zabezpieczenie jak by coś sie stało to umywają ręce i to tyle. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inz Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 jak dla mnie zero stresu. wybierz kufer z mocowaniem monokey i smiało możesz ładowac ponad 10kg i dawac ponad 200. z 3 kuframi hayabusa szła po 250 i wiecej, poza tym boczne były mocowanie bez płyt (bo tak sie je mocuje) info od producenta to zabezpieczenie jak by coś sie stało to umywają ręce i to tyle. i wszystko jasne, dzięki wszystkim o takie odpowiedzi mi chodziło :) a teraz find : "givi monokey" :) na koniec jeszcze tylko pytanie co sadzicie o kufrach firmy AWINA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/107276-kufry-awino-podobne/dziękujęmy za korzystanie z wyszukiwarki. na przyszłość, boć przecie nie tym razemjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.