Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1100/1200


Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie to ja mierze w samochodzie. Gdy jeżdżę motocyklem spalanie mnie nie interesuje. Interesuje mnie frajda :) Ale tak na oko to trasa 120-130km/h około 6l/100km. Miasto od świateł do świateł przy spokojnym obchodzeniu się z manetką gazu nieco ponad 7l/100. Przy ostrym pałowaniu po mieście albo śmiganiu po autostradzie w stronę Gorzowa Wlkp (prędkości 160-250km/h) ponad 8l/100km i więcej. Tak mi sie wydaje na oko ;) 128 kucyków musi swoje zjesc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henio, zdjecia wysłane.Jak by nie doszły to daj znać.

Jak by ktoś jeszcze chciał to mejla dawać i już ślemy.

pzdr

 

 

Kurde dla mnie spalanie jest kurewnie ważne, zwłaszcza przy cenach za wache latem, kiedy to człowiek blednie przy dystrybutorze :)

Moja kawa doiła średnio 6,8l i to bolało już.

Licze sie z tym ze Fjota bedzie paliwo żerna, najwyzej ją sprzedam jak nie bede miał za co lać.

Nie urodziłem sie jako syn szejka, albo chociaż kogoś z zarzadu orlenu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce wszystkie fotki dotyczące Fj ([email protected]) :biggrin: Ja też nie jestem synem szejka ale jak już napisałem wcześniej frajda kosztuje... Jeśli to ile pali motocykl ma dla Ciebie aż takie znaczenie kup sobie GS'a 500 :) - lekko ponad 4l/100km :icon_mrgreen: Uważam, że jak na 1200ccm i 128KM to Fj mieści sie w normie. Gorzej jest np z takim ZX12R, znajomek ma i potrafi po mieście wciągnąc 12-13l/100km. Duży Bandzior po mieście przy ostrym nakręcaniu poniżej 10l/100km nie schodzi... Taka jest cena za moc i pojemnosc niestety. Mi to pasuje :biggrin:

Edytowane przez masta59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz.

Spalanie ma wpływ na moja decyzje z zakupem bika.

Ale nie bede sie z 750 przesiadał na pierdopedy-bez obrazy dla nikogo-

Mam 191cm i musze miec wygodnie i ma nie rzucac na byle nierównosciach i koleinach.

A to daje własnie fj, która sie szuka dla mnie w angli.

 

Docelowo chciał bym FJR1300 ale tyle kasy to nie zdobede raczej.

To tak jak " chciała by dusza do raju, tylko grzechy nie daja" hehe

 

Zdjecia wysle, te co mam ale bedzie to pare maili i spkuje wszystko winRarem.

pzdr :D

 

 

 

O w cycki :buttrock:

Zapomłem dać wszystkim użyteczne linki fjotowe:

 

http://www.carookee.de/forum/Yamaha-FJ

 

http://www.carookee.de/forum/Yamaha-FJ

 

http://www.republika.pl/atlantisfj/FJ_1200_opis.htm

 

http://chudzikj.republika.pl/FJ1200.htm

 

http://www.fjmods.btinternet.co.uk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia doszły Wielkie dzięki

Szczególnie podoba mi się ten szary bez owiewki z podwójnym reflektorem. Właśnie cos takiego chodzi mi po głowie. Wyciąłbym tylko tę przednią część ramy

 

http://www.fjmods.btinternet.co.uk/MiniGallery/J1.jpg

 

http://www.fjmods.btinternet.co.uk/MiniGallery/J1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FJ1100 nie było pomp paliwa. Pojawiły się w 1200. Po czym poznajesz, że wężyk się zapowietrza? Może jest kranik przytkany albo nie dostaje podciśnienia z gaźników na skutek nieszczelnego połączenia.W mojej FJ miałem nieszczelną pompę sprzęgła. Sączył się z niej płyn i rozpuszczał lakier na owiewce. Przepolerowałem wnętrze cylinderka pastą polerską do nadwozi. Pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia doszły Wielkie dzięki

Szczególnie podoba mi się ten szary bez owiewki z podwójnym reflektorem. Właśnie cos takiego chodzi mi po głowie. Wyciąłbym tylko tę przednią część ramy.

 

To byl zart jak rozumiem ?

Chyba bardziej jednak zalezy ci na zyciu niz na wygladzie moto ?

Dzieki tej ramie wlasnie FJ chodzi po zakretach tak jak FJ - o wiele lepiej niz jakiekolwiek FJR 1300.

Zreszta poszukaj sobie na forum wypowiedzi kogos kto mial FJ i przesiadl sie potem na FJR.

 

Adam M.

 

PS. peefjot, jak tam sie jezdzi na GSX1100G w porownaniu z FJ ?

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ziom bedzie robił z fj dragola ale mówi ze rame woli robić od podstaw samemu niż ciąć fabryke.Tu sie zgadzam z kolegą w 100%.

Podejrzewam ze szybko by sie głowka ramy oddzieliła od reszty bik'a

Co do opini włascicieli fjr1300 to:

- ponoc jaksie włączy wentylatorto wali w ryj wyziwami goracymi

-bez abs tył Cie wyprzedza przy awaryjnej deceleracji

 

 

 

 

Miałam gdzies kilka zdjec gdzie stały FJ1200 i FJR1300 obok siebie i tyłem i z przodu ale gdzies mij e ktos skasował i kupa teraz. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo tęskniłem za FJ. Do wszystkiego się można jednak pryzwyczaić i już jest lepiej. Różnice:

1.Gorsze prowadzenie GSX-a przy małych prędkościach. Ma czoperową geometrię - kąt główki ramy 58 stopni i wali się nieco w wolnych łukach. Mniej zwrotny. Gsx wydaje się cięższy chociaż ważą podobnie.

2. Brak owiewki. Skutki wiadome. Mniej turystyczny.

3.Ma tylko 100 KM. W praktyce deficyt mocy mało odczuwalny. Gsx też idzie jak burza. Moment obrotowy jak w FJ i rownież bardzo elastyczny silnik.

4.Bardziej wyprostowana pozycja. Na początku przeszkadzała.

5.Wał kardana. Reakcji przy przyśpieszaniu nie odczuwam. Plus - bezobsługowy.

6.Lepsze hamulce.

7.Kwestia estetyki. Obydwa "ponadczasowe" ale nakedy podobają mi się bardziej.

8.Jeszcze mi się coś przypomniało. W GSX-sie łatwiej odchylić boczną stopkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSX przy FJ to bardzo szybko przyspieszajacy tapczan :)

Jesli chodzi o prowadzenie ( szczegolnie jazda po zakretach) nie ma startu do FJ ( za miekki i brak przestrzennej ramy ). Mozna to troche poprawic, a jesli chodzi o jego 100 KM to mozna pokombinowac zeby mial 150 i to bez wielkich kosztow ;)

Oczywiscie brak owiewki mocowanej do ramy to duzy minus, tym bardziej ze to w gruncie rzeczy mial byc turystyk.

Zwroc uwage na gazniki, nierowna praca silnika to znak ich zuzywania sie, a jedynym na to lekarstwem jest inwestycja w jakies lepsze ( np Mikuni RS ? ), lub chociazby duzy Bandit./ GSXR.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Co do ciecia ramy to właśnie jestem w fazie zakupu ramy drugiej na której mam zamiar poeksperymentować. Jak coś nie wyjdzie to będzie można łatwo powrócić do orginału. A tak nawiasem mówiąc to tylko w FJ widziałem tak rozwiązaną główkę ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Adamie rację.W zakrętach GSX prowadzi się mniej pewnie. Na prostej nie ma problemów ze stabilnością. 150 KM mnie nie pociąga bo charakterystyka silnika nie dawała by mi tego komfortu jaki mam teraz. O gażnikach słyszałem. Wyrabia się w nich jakaś plastikowa duperela. U mnie narazie jest w porządku. Byłem w szoku jak z ciekawości zajrzałem do gażników. Poza metalowym korpusem wśrodku prawie same tworzywa. Silnik GSX-a emituje więcej hałasów mechanicznych. Mam nadzieję, że te silniki tak mają i nie chodzi tu konkretnie o mój egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak maja, przeciez to nastepna wersja starego olejaka, a ten w prostej linii jest nastepca mojego "parowoza" chlodzonego powietrzem.

Wszystkie te silniki Suzuki sa znacznie glosniejsze od rownowaznych latami silnikow Yamahy czy Hondy, ale zadko sie psuja, b powoli zuzywaja i sa proste jak budowa cepa, nie mowiac o tym ze mozna wiele w nich zmienic, dopasowujac je "pod siebie".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie podoba się ta przeróbka

http://www.btinternet.com/~fj1200mods/Deut.../Gaggllinks.jpg

http://www.btinternet.com/~fj1200mods/Deut.../GagglFront.jpg http://www.btinternet.com/~fj1200mods/Deut...Gagglrechts.jpg

i teraz pytanko 1: czy tak ułożona rama- pochylona w dół (jak na zdj powyżej), ma wpływ na prowadzenie się motocykla???

 

pytanko 2: w większości przeróbek zauważyłem, że mają klasyczną kierownice montowaną do połek często z oryginalnymi lagami, czy są to półki dorabiane czy może pasują od jakiegoś innego sprzęta?

 

PS mam troche różnych fotek eFjotek ale jakoś nie wychodzi umieszczenie pliku na serwerze rapidshare.de , byłbym wdzieczny za jakieś wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...