Skocz do zawartości

Kto lubi merecedesy?


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W grudniu 2010 przywiozłem sobie z Niemiec W124 E320 coupe rocznik 1994 full opcja. Bardzo miły samochodzik ale chyba pójdzie do gazu, bo pali niemiłosiernie. Śnieżną zimą osiągał 17 l/100km (jazda głównie w mieście), obecnie koło 14-15. No i po 220 konikach spodziewałem się lepszego przyspieszenia ale fakt, że zamula go automatyczna skrzynia.

Masz tam silnik R6, 3.2 (oznaczenie M104)

Chyba jeden z silników mercedesowskich najbardziej podatny na gaz.

No i ma on 231KM.

Ale silnik ten ma też wady, troche się grzeje i zazwyczaj leje z przodu silnika w okolicach pompy wody i z tyłu po stronie wydechu.

Co do zamulania, to pokombinuj z ustawieniami skrzyni(obok dźwigni masz przełącznik W/S(winter/standard) lub E/S(Economic/standard).

Na winter/economic skrzynia jest bardziej potulna, rusza z drugiego biegu, nieco inaczej reaguje na kickdown.

 

Najlepszy zestaw do M104:

 

elektronika: stag300.6+

wtryski: Hana 2000 pojedynczo

reduktor: skorpion GT do 360 km

 

Ważne, żeby dać wydajny reduktor i odpowiednie przewody.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy to się znacie na tych Mercach więc zapytam, warte to zainteresowania?

http://moto.allegro.pl/mercedes-124-salon-polska-1-wlasciciel-i1498164259.html

300TD przy obecnych cenach paliwa... 300 zwykły palił 10-11 litrów, a TD to już w ogóle.

No chyba że oranżadka :icon_twisted: Ale do tego to najlepiej 2.5

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mam doswiadczenia z benzynowcami mercedesowskimi, ale o uszy mi sie obilo ze slabo toleruja gaz...

plotki jakieś :icon_razz:

chodzi tak na prawdę o starsze silniki, gdzie jest jeszcze mechaniczny wtrysk paliwa. W moim silniku jest już elektroniczny i powinien zasuwać na gazie bez problemu. Zresztą i na mechaniczny wtrysk są różne patenty, na forum merca ileś tam osób chwali się skutecznie przerobionymi na gaz mercedesami z mech. wtryskiem.

 

Masz tam silnik R6, 3.2 (oznaczenie M104)

Chyba jeden z silników mercedesowskich najbardziej podatny na gaz.

No i ma on 231KM.

Ale silnik ten ma też wady, troche się grzeje i zazwyczaj leje z przodu silnika w okolicach pompy wody i z tyłu po stronie wydechu.

Co do zamulania, to pokombinuj z ustawieniami skrzyni(obok dźwigni masz przełącznik W/S(winter/standard) lub E/S(Economic/standard).

Na winter/economic skrzynia jest bardziej potulna, rusza z drugiego biegu, nieco inaczej reaguje na kickdown.

 

Najlepszy zestaw do M104:

 

elektronika: stag300.6+

wtryski: Hana 2000 pojedynczo

reduktor: skorpion GT do 360 km

 

Ważne, żeby dać wydajny reduktor i odpowiednie przewody.

dzięki - na forum merca i lpg poczytałem o tym. Rzeczywiście tak ludzie twierdzą, że jest ważny ten reduktor z dużym zapasem mocy, szczelny silnik i dobre przewody. Prócz tego dobry montaż. Silnik - słabym punktem jest wiązka elektr. silnika. Rzeczywiście 6 garków m104.992 i z tego co wiem, ma on 220 koni, nie 231. Jeśli chodzi o skrzynię, to u mnie jest przełącznik E/S. Jedyna różnica, to w trybie sport zmiana biegów na wyższych obrotach. Nie dostrzegam innych różnic.

 

ale o co chodzi? że zamiast ogłoszeniowych 400.000 miały nalatane 1.000.000?

Na przebiegi to ja nie patrzę, ale zdjęcia są robione w taki sposób aby jak najwięcej ukryć mankamentów by przyciągnąć klienta, bo może kupi.

Dlatego nie warto robić setek kilometrów. I nie mówię o samochodach za 3000zł.

to prawda, poczytaj np. o magiku z Płocka

Ja jak szukałem merca dla siebie, to nasz piękny kraj w ogóle sobie odpuściłem. Pojechałem do Niemiachów. To jednak kraj o innej kulturze, jeśli chodzi o handel, zobowiązania prawne też są inne przy sprzedaży, co prawda nie dotyczy sprzedaży za granicę. Cofanie liczników jest zabronione i sporo kosztuje, choć Turczyn, któren opanował większość komisów już zaczyna kombinować. Dlatego dobrym pomysłem jest zakup od osoby prywatnej, trzeba wcześniej upewnić się w rozmowie telefonicznej, czy właściciel jest Niemcem a nie tureckim handlarzem, który wystawił ogłoszenie na mobile .de jako osoba prywatna( bo firmy płacą za ogłoszenie).

Acha i jest jeszcze kwestia ceny. Za 8 tys w Polsce to raczej nie kupisz 124, który ma jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300TD przy obecnych cenach paliwa... 300 zwykły palił 10-11 litrów, a TD to już w ogóle.

No chyba że oranżadka :icon_twisted: Ale do tego to najlepiej 2.5

 

EEEE. Bzdura z tym spalaniem. Wcześniej ujeżdżałem W124 2,5D 90 KM ,palił około 7 literków na spokojnej trasie. Teraz mam W202 2,5 TD 150 KM. Idzie jak wściekły a pali to samo,około 7. Waga auta ta sama. Po prostu mocniejszy silnik ma lżej.

Jak gdzieś słyszałem-"od dużego silnika jest lepszy tylko jeszcze większy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300TD przy obecnych cenach paliwa... 300 zwykły palił 10-11 litrów, a TD to już w ogóle.

No chyba że oranżadka :icon_twisted: Ale do tego to najlepiej 2.5

 

EEEE. Bzdura z tym spalaniem. Wcześniej ujeżdżałem W124 2,5D 90 KM ,palił około 7 literków na spokojnej trasie. Teraz mam W202 2,5 TD 150 KM. Idzie jak wściekły a pali to samo,około 7. Waga auta ta sama. Po prostu mocniejszy silnik ma lżej.

Jak gdzieś słyszałem-"od dużego silnika jest lepszy tylko jeszcze większy".

Co do 2.5 i 2.5 TD się zgodze.

 

Ale nie ma takiej mozliwosci , zeby 300TD zmiescic sie powiedzmy w 8l ;)

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 wiadomo że się w 7-8 nie zmieścisz. Ale pewnie niema jakiejś wielkiej różnicy pomiędzy D a TD.

Z drugiej strony to jak ma się większą moc to się ją wykorzystuje,a spalanie rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...