Skocz do zawartości

Kto lubi merecedesy?


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2060979

mam prośbe do znawców tematu:

-co sądzicie o powyzszym aucie?

-czy ten silnik sprawuje sie dobrze w mesiu i

- czy w ogóle te modele merców sa udane

-czy silniki 1,8 dają rade

A jakie auto mialo byc pod tym linkiem..? Bo jest C220T diesel, a Ty wyzej piszesz o innej pojemnosci, i innym typie motoru..

C-klasa kombi to IMO bardzo ladne auto, ma b. zgrabna sylwetke. Notomiast dla duzego chlopa jest za male - jechalem tym jako kierowca, i jako pasazer, i juz jako ten drugi nie moglem wyprostowac nog (mam 183 cm).

W srodku wali plastykiem, ale to w jakiejs mierze zalezy od wersji - bylo kilka, tyle wiem bo te modele mnie nie interesuja. Silnik diesla 2200 ma jedna wade, mianowicie pompe Lucasa - a ta lubi sie zepsuc, i robi to dosc czesto. Natomiast 1800 to reaktor benzynowy, w tej budzie daje rade i to nawet w automacie. I malo pali (jak na Mercededa oczywiscie :bigrazz:)

Jesli Cie to auto interesuje, to po pierwsze zdabadz od sprzedawcy VIN, coby sprawdzic sobie co bylo w aucie jak wyjezdzalo z fabryki, a co jest (albo czego nie ma) dzis :D Reszta to ogladanie w realu - a wiekszosc aut w PL to sa idealy.. odwijane z drzewa :)

Jak dla mnie ta C-klasa nie ma automatu, i nie ma klimy - czyli nie ma co sie nad nia zastanawiac.

Edytowane przez JareG

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na autach za bardzo ale jak patrze na ten tył to jakiś taki dziwny

z tylu w kazdym mercedesie najpierw jest litera pozniej silnik a tutaj, 220C ciekawe czym to spowodowane.

No i ten tekst : Samochód sprowadzony w 2000 roku do kraju na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu w kazdym mercedesie najpierw jest litera pozniej silnik a tutaj, 220C ciekawe czym to spowodowane.

Nie w kazdym, roznie bylo w roznych modelach, np. w w124 zalezalo to od rocznika - bodajze* do 1993 r. byl przykladowo 200E, a po 1993 byl E200. W w126 litera _zawsze_ byla po oznaczeniu pojemnosci, np. 500SE, w w140 tez w zaleznosci od rocznika (poczatkowo np. 420SE, a potem S400), itd.

Jak bylo w C-klasse nie wiem, ten model nie wchodzi w zakres moich zainteresowan.. ale chyba bylo tak jak piszesz, czyli C220 powinno byc.

 

* w124 to tez nie jest moj ulubiony model.. ale np. moja taczanka z 1988 jest 300TE (nic nie ma przed cyferkami)

Edytowane przez JareG

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja także, jak kilku przedmówców, wolę BMW

latam najbardziej "dresowym" autem tej firmy ale jestem zadowolony

marka mercedes to dla mnie synonim wygody, betoniarka to sport (e30stkę zacząłem katowac w kjs, a do tego nie nadaje się raczej żaden z mercedesów)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie by wystarczyło coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item146816440_merce...oupe_220km.html

:icon_mrgreen:

Auto jest zburaczone :icon_mrgreen: (pomalowali po calosci nadwozie i listwy z lusterkami, plus grill* - dobrze, ze chociaz chromy zostawili :lalag:)

Ma minimalnie zle spasowana maske wzgledem prawego blotnika, na belce przedniej nie ma czesci plastykowych pierdulek - ktore ida do piachu jak jest buum, a potem ciezko wydac pare zl w ASO, zeby bylo jak byc powinno.

Moja dobra rada - nie kupowac MB w PL, tylko szukac w DE, albo w CH. I tam tez nie kupowac najtanszych, bo za darmo nie ma nic.

Taki M104 jak ten pod maska to bardzo fajny reaktor, ma duza moc i dobry moment, i kreci sie wyzej niz zwykle kreca sie silniki w MB. Ale malo jest zadbanych, a serwisowanie tego silnika to nie jest prosta rzecz.

 

* na grillu widac fajnie jakosc calej tej roboty malarskiej :icon_mrgreen:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest zburaczone :notworthy: (pomalowali po calosci nadwozie i listwy z lusterkami, plus grill* - dobrze, ze chociaz chromy zostawili :icon_mrgreen:)

 

Hehe, ja tam tego konkretnego samochodu nie mam zamiaru kupić :icon_idea: Chodziło mi o model i typ wnętrza - takie mi odpowiada ;) Jeśli chodzi o silnik, to chętnie bym w nim widział jakiegoś trzylitrowego diesla z manualną skrzynią biegów - tylko nie wiem, czy takie produkowali.

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JareG pozazdrościć garażu :notworthy: uwielbiam klasyki, zwłaszcza z gwiazdą na masce, auta z duszą, sam kulam się W124 '87 300D aut, ale ze wszystkim (oprócz klapy tył) założonym od E, świetne auto, chociaz marzę o takim samym, ale z turbo :icon_mrgreen:

 

pozdtrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja tam tego konkretnego samochodu nie mam zamiaru kupić :icon_mrgreen:

To dobrze :D Bo tego IMO nie warto

 

Chodziło mi o model i typ wnętrza - takie mi odpowiada :icon_mrgreen: Jeśli chodzi o silnik, to chętnie bym w nim widział jakiegoś trzylitrowego diesla z manualną skrzynią biegów - tylko nie wiem, czy takie produkowali.

W124 coupe nie mialo diesla pod maska (chyba jedynym coupe z dieslem byl w123 coupe na rynek USA, mial 300 turbodiesla..), wiec niestety. Jesli chodzi o diesle w MB, to jest tylko jeden ktory mi sie spodobal (bo jezdzi jak benzyna) - 300 turbodiesel z w210, 177KM, 24v. Bardzo dynamiczny reaktor, i odporny na nasze gowniane paliwo. Jechalem 'nim' kilkaset km i to na automacie (ale V-biegowym) i naprawde nad tym silnikiem warto sie zastanowic.. ino ze on w w124 nie wystepowal niestety. Byl za to 300 diesel bez turbiny, 24v - tez fajny silnik..

Chcac miec Mercedesa coupe, musisz pogodzic sie z tym, ze bedziesz tankowal Pb.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze się podobał Merc s-klasa, robił na mnie większe wrażenie niż BMW 7 czy Audi A8,a z silnikiem AMG pod maską to poprostu poezja.Odkąd zobaczyłem w Genewie nową eske z silnikiem Brabusa(730 KM),w czarnym kolorze i ciemnymi szybami,stała się niemalże największym obiektem moich marzeń związaych z autami :icon_rolleyes: Superluksusowa i superszybka limuzyna,do tego super wygląda,a ten silnik,jego ogrom,no poprostu bajka.Niejedno ferrari i niejedno porshe zapewne zostawia daleko w tyle,do setki ok 4 sec,moment 1300 nm no a prędkość zapewne gruuubo ponad 300 km/h. :icon_biggrin:

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat od jakiegoś czasu wożę dupsko okularnikiem 300D 24V. Przesiadłem się do niego z Audi A3 1.9 TDI i jakoś się nie rozpływam w zachwytach nad mercem. Ma parę zalet ale i wad jest od groma. Największa zaleta to komfort oraz wyciszenie wnętrza - naprawdę fajnie to jeździ po naszych dziurach oraz dłuższych trasach (generalnie ten samochód do tego został stworzony), kolejna to zawieszenie jeśli się nie kombinuje z felgami 17" czy 18", silnik niezniszczalny (chociaż te posiadające mniej elektroniki były lepsze no i tylne 2 cylindry w bloku dostają w d...), zarąbista nagrzewnica, tak że nawet w zimie błyskawicznie grzeje a trzeba pamietać, że to diesel. A co do wad - klima potrafi mieć manewry (jak zresztą chyba każda klima), wycieraczka przednia + szyba z czujnikiem deszczu - patent co najwyżej średnio działający, mechanizm elektrycznych szyb tylnych- przemilcze to bo musiałbym klnać nad gównianym rozwiązaniem wymyślonym przez MB (na rynku wtórnym wręcz nieosiągalne tak się to sypie) oraz największa wada - auta za tą kasę rdzewieją. Dlatego uważam, że pod wieloma względami MB obok Audi nawet stanąć nie może. Renomę wyrobiły mu modele produkowane maks do roku 95 ( a w zasadzie jeszcze wcześniejsze). Potem się zaczął syf ale wiadomo, że jadąc na samej legendzie można daleko zajechać (przykład HD). Znajomy nówką C klasą nawet 3 km nie ujechał po wyjechaniu z salonu, wpadki a hamulcami w nowych okularach itd itp. Generalnie merc może się podobać i jak się jest fanatykiem to i tak się nikt nie przyzna ile przy nich robić musi ale kalkulując na zimno żadne cuda techniki a tym bardziej elektroniki to nie są. Tym bardziej, że do tanich samochody te nie należą a ubezpieczenie AC może niejednego ostudzić.

Pozdrawiam.

Edytowane przez vpower

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wad - klima potrafi mieć manewry (jak zresztą chyba każda klima), wycieraczka przednia + szyba z czujnikiem deszczu - patent co najwyżej średnio działający

Bo to wszystko dziala, dopoki jest w miare nowe. Ile lat ma Twoj okular?

Poza tym, im wiecej bajerow, tym wiecej klopotow :)

 

mechanizm elektrycznych szyb tylnych- przemilcze to bo musiałbym klnać nad gównianym rozwiązaniem wymyślonym przez MB (na rynku wtórnym wręcz nieosiągalne tak się to sypie)

A o tym to nie slyszalem.. co sie dzieje?

 

oraz największa wada - auta za tą kasę rdzewieją. Dlatego uważam, że pod wieloma względami MB obok Audi nawet stanąć nie może. Renomę wyrobiły mu modele produkowane maks do roku 95 ( a w zasadzie jeszcze wcześniejsze).

w210 do liftingu w 1998 mial naprawde gowniane blachy - tak zreszta jak i koncowka w124 (od 1993). Oczywiscie trafiaja sie wyjatki, i nie jest ich tak znow malo.. ale spora czesc tych aut gnije na potege. w w210 potrafi sie np. urwac mocowanie sprezyny przedniej :icon_mrgreen:

 

Generalnie merc może się podobać i jak się jest fanatykiem to i tak się nikt nie przyzna ile przy nich robić musi

W starszych MB wystarczy doprowadzic je (albo takie kupic) do dobrego stanu technicznego i pilnowac odp. terminow serwisowania - i bedziesz jezdzil bezawaryjnie. W nowszych jest roznie, bo sa napakowane elektronika, i sa produktem ekonomicznym

 

ale kalkulując na zimno żadne cuda techniki a tym bardziej elektroniki to nie są.

No nie gadaj, jechalem nowym w221 noca bez swiatel widzac wszystko na drodze - ma wbudowane kamery na podczerwien.. i takich bajerow jest tam wiecej :)

Ale juz w zwyklym w211 (270CDI konkretnie, bo takim jezdzilem) jest kilka fajnych patentow, np. taki, ze jesli nie wlaczysz kierunku na amen, to powtorzy Ci migniecie 3x (ja np. prawie nigdy nie wlaczam kierunkow na stale, tylko je dociskam i trzymam); ma tez fajny tempomat, z ograniczeniem predkosci - mozesz je ustawic, i dac koledze jechac.. i nie pojedzie wiecej niz ustawisz :P

 

Tym bardziej, że do tanich samochody te nie należą a ubezpieczenie AC może niejednego ostudzić.

Ano, kosztuja koszmarne pieniadze - to w/w w211 240k zl. I traca szybko (i duzo) na wartosci :eek:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój okular jest starszy (96r) ale celowo takiego kupiłem z powodu silnika. Co do mechanizmu szyb - plastikowe rolki + prowadzenia + rolka zwijająca w kombinacji ze stalową linką + mocny silniczek = syf. Rolki pękają, rolka zwijająca się wyszczerbia i linka zaczyna po innym torze iść itp. A niemało to kosztuje niestety. Poprostu strasznie marny patent. Blachy tak jak napisałeś. Autka za taką kasę a gdzie choćby głupi porządny ocynk? Jak porównać wielką trójkę Audi, BMW i MB to właśnie merce maja najgorsze blachy. Przecież wic nie polega na szukaniu wyjątków - w końcu kupuje się merca a nie fiata 125p. Marka przynajmniej teoretycznie powinna do czegoś zobowiązywać. Co do tych cudów techniki i elektroniki miałem na myśli to, że i owszem merc ma dużo bajerów tyle, że sypie sie to jak wsciekłe. Kumpel jest bardzo dobrym elektrykiem/ elektronikiem naprawiającym samochody i niestety w jego i mojej opinii pod tym względem żadne niemieckie auto obok japończyka nie może nawet stanąć (np Lexusa). A właśnie te elementy padają najczęściej a nie jakieś tam defekty mechaniczne. I są one niestety najbardziej upierdliwe - np wycieraczka odmawia pracy w ulewie bo coś tak w jakimś układziku padło bądź nie styka, a może jakiś procesorek wariuje itd.

Ja nie uważam MB za zly samochód - są one w mojej opinii ładne, wygodne, trwałe (starsze modele) itd. Ale porównując na spokojnie bez emocji związanych z marką czy urodą poprostu wcale nie biją konkurencji na łeb. Cena jest ceną niestety za presiż marki a niekoniecznie za inne zalety. Pewnie, że detale, spasowanie itd jest na najwyższym poziomie ale taki sam poziom prezentuje niejedna marka. Kiedyś zapewne jak kasa pozwoli wróce do Audi i też byc może na coś bedę narzekał bo nie jestem typ bajkopisarza twierdzącego ze akurat moja bryka nie ma wad. Staram się być obiektywny i emocje trzymać na wodze.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...