Skocz do zawartości

Kto lubi merecedesy?


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej po lecie sprzeda :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są ograniczniki i nie da się za mocno zgnieść uszczelki. Można co najwyżej gwinty ponadrywać.

Silikon lub pastę uszczelniającą jak kto woli stosuje się często przy montażu fabrycznym. Nic nadzwyczajnego.

 

Yuby po co ci ten samochód?

Za wolny za ciężki za nudny.

To przytocz przyklad gdzie producent stosuje silicon w pokrywach zaworow, w miskach widzialem w VW ale w pokrywach nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. w Fiatach Fire oryginalnie jest silikon wraz z gumową uszczelką w narożnikach oraz przy wybrzuszeniach gdzie jest aparat zapłonowy.

Od 11 min w Saabie robi tak jak producent zaleca.

 

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W209, a czemu było źle?

Miałem dosyć odwiedzania serwisu. 5 razy w ciągu 8 mscy. W 5cio letni aucie z małym przebiegiem poleciały ksenony, kompresor klimy, a wyciek z chłodnicy który serwis olał mimo ze im na niego zwracałem uwagę prawie mnie skrzynie kosztował. Na szczescie skrzynia przetrwala tylko jakieś serwa z przegrzania poleciały. No i skrzynia była okropna. Automat. Paliło to tez nie wiele mnieje jak kumpla v8 przy czym nie jechało bo to v6 dychawiczne było. Jak go sprzedawałem to jeszcze mi się złośliwie wyświetlacz wylał. Nie polubiliśmy się hehe ;)

A pierwszy właściciel żadnych problemu z nim nie miał. Wszystko sie na mnie skumulowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. w Fiatach Fire oryginalnie jest silikon wraz z gumową uszczelką w narożnikach oraz przy wybrzuszeniach gdzie jest aparat zapłonowy.

Od 11 min w Saabie robi tak jak producent zaleca.

 

Grzecznie ci wyjasnie.

 

Po pierwsze Tomo na filmiku pierdola (potem wyjasnie dlaczego pierdola) uzywa maintenance manual, znaczenie to samo jak i service manual (nie mylic z official service manual) to nie jest zadne zalecenie producenta o ktore poprosilem Ciebie zebys przytoczyl jako przyklad.

Pamietaj ze producent zaleca tylko to co jest w official service manual tak sie nazywa wydanie producenta i wyglada jak np ta ksiazka https://www.ebay.com/itm/Saab-Official-Service-REPAIR-WORKSHOP-Manual-900-16-Valve-1985-1993-BENTLEY-BOOK/351993059922?epid=1442284425&hash=item51f46bda52:g:LoIAAOSwDFBZ87Q5&vxp=mtr

Innych roznego rodzaju wydan typu maintenance manual czy service manual jest tysiace na rynku i kazda doradza cos innego, powod jest prosty zakladaja ze uzywac bedziesz czesci nie koniecznie oryginalnych (w linku http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Valve_Cover_Gasket jest dokladniej wyjasnione dlaczego doradzaja uzywanie pasty uszczelniajacej) powodem jest ze nie wszystkie zamienniki dolegaja dokladnie, stad w tych ksiazeczkach rekomenduja (rekomenduja nie nakazuja nop ale to drobiazg w tym wszystkim) stosowanie silikonu w miejscach newralgicznych, jeszcze w innych rekomenduja posmarowanie smarem, natomiast jeszcze raz... to nie jest producent i jego official service manual i on tego nie rekomenduje.

 

Wracajac do filmu nigdy nie oczyszcza sie resztek uszczelki skrobiac stalowa packa po aluminiowym deklu, tak moze zrobic tylko domorosly mechanik zebym nie powiedzial debil nie znajacy sie na rzeczy. Mozna uzyc aluminiowego skrobaka, plastikowego itd nie wiem czy mam to ci wyjasniac czy nie bo to jest proste. Dwa pokrywe zaw przykreca sie tez w odpowiedniej sekwencji ktora pominela ta pierdola jak i kilka innych drobiazgow.

 

Tomo nie sztuka jest wkleic filmik i aa hura moje na wierzchu, dwa zle trafiles bo pracowalem w serwisie Mazdy potem zrobili tam Saaba w Starej Milosnej i takich dekli sie troche naprzewalalem jak i pamietam z czego korzystalismy jako pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie mam zamiaru toczyć z Tobą bojów. Wiem na pewno, że w 1.0 Fire fabrycznie na zagięciach jest czarny silikon i przy powtórnym montażu należy go użyć, bo będzie ciekło w tych miejscach.

 

Tak poza tym, nie widzę nic złego w stosowaniu past silikonowych w różnego typu uszczelnieniach pokryw obudów w silnikach wraz z uszczelką. Należy zachować jednak umiar w ilości jej stosowania, oraz żeby to był dobry jakościowo produkt. Nadmiar silikonu po za tym, że jest nieestetyczny, to może po wyschnięciu dostać się do układu smarowania i np. przytkać smok czy jakiś kanał.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do właścicieli mercedesów. Zauważyliście jakieś spore podwyżki ubezpieczenia w tym roku? Z tego co widzę po klientach, to chyba w mercu wzrost składek jest największy Czyżby wynikało to ze szkodowości użytkowników?

 

To w BMW powinno być X2 względem merca. Ogólnie wszystkim wzrosło i to znacznie.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wzroslo o 8,- €, plakac mi sie z tego powodu chce, o jednego loda w roku mniej.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...