Skocz do zawartości

Wydech w czterosuwie


vx800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jakich mitow stary.Spojrz na WRC.Zreszta mialem okazje sie przekonac jak to dziala i w dodatku zdejmowalem charakterystyke strumienicy.Stary jak to dmucha to poezja

 

Otóż przy mniejszej średnicy ciśnienie spalin się zwiększa, a co za tym idzie ich prędkość

 

 

a po co Ci potrzebna predkosc??Tu chodzi o odpowoedni strumien obietosci

Proste .Zeby taki sam strumien wyplywal przy mniejszej srednicy musi szybciej plynac.Wiec lepiej dac wieksza srednice,beda mniejsze opory.I tu patrz na firmy.Zreszta Dominik juz o tym pisal

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich mitow stary.Spojrz na WRC.Zreszta mialem okazje sie przekonac jak to dziala i w dodatku zdejmowalem charakterystyke strumienicy.Stary jak to dmucha to poezja

 

Otóż przy mniejszej średnicy ciśnienie spalin się zwiększa, a co za tym idzie ich prędkość

 

 

a po co Ci potrzebna predkosc??Tu chodzi o odpowoedni strumien obietosci

Proste .Zeby taki sam strumien wyplywal przy mniejszej srednicy musi szybciej plynac.Wiec lepiej dac wieksza srednice,beda mniejsze opory.I tu patrz na firmy.Zreszta Dominik juz o tym pisal

pozdro

 

Qrtka Thors, nie wiele zrozumialem... wieksza srednica-> mniejsze opory, to by znaczylo, ze brak wydechu to zadne opory, a przecie nie o to chodzi. Wydawalo misie, ze w strumienicy chodzi wlasnie o podniesienie predkosci przeplywajacego czynnika.

 

Jakie charakterystyki zdejmowales? Zapodaj siakies info, to interesujacy temat.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumienice sa dobre przy pewnych typach tłumików. Przy tłumikach kilku komorowych wszystko bierze w łeb. Strumienica nadają ruch wirowy spalinom dzięki czemu zmiejszaja one opory przepływu, zmiana dynamiki przepływu także jest na plus. Ale mówię wstawienie samej strumienicy i pozostawienie reszty układu bez zmian-da to jedynie efekt placebo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrtka Thors, nie wiele zrozumialem... wieksza srednica-> mniejsze opory, to by znaczylo, ze brak wydechu to zadne opory, a przecie nie o to chodzi

No pewnie ze nie mozna z ta srednica przesadzac.Nie moze ona byc wieksza niz tak zwane dg,czyli srednica kanalu wylotowego,bo niepotrzebnie zmalejke predkosc ,a strumien i tak juz nie urosnie

A charakterystyki: V z kropką =f(V) ,V=f(p)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek

Marcc a tobie by wystarczylo kilkanascie konikow?? 8) Drogo cos!Cos mi sie wydaje ze nie oplaca sie zminiac wydechu jak sie nie jezdzi wyczynowo chyba ze ktos mechanikiem jest i sie na tym zna....... Ja np. nie rozumiem polowy waszych postow w tym temacie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thors, V to predkosci czy objetosc? Masz siakies wykresy, i porownywales to z kawalkiem prostej rury?

 

Jasne, ze strumienice naddzwiekowe maja zastosowanie, np w okretownictwie- strumien przeplywajacego czynnika zasysa w takim ustrojstwie cosik doplywajacego z innego kanalu, ale coby takie cos dzialalo musi miec odpowiednia geometrie, nie widzialem jeszcze wykresow z hamowni z porownaniem wydechow z, i bez strumienicy.

Sa tylko dziesiatki "cudownych" rozwiazan gwarantujacych potworny wzrost mocy, i super przebieg momentu, a dobrze, gdy nie konczy sie na jej spadku.

 

Patrze wlasnie na wydech Imprezy WRC, i widze pokrecony kolektor, dwa 3 dozne katy, prosta rure, i koncowa puszke, wszystko z tytanu, izolowane termicznie, a strumienicy brak, tak samo w F1.

 

A misie marzy wjazd na hamownie z roznymi patentami tego typu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Mi się od dawna marzy własna hamownia …….. ale się rozmarzyłem  :D

 

Czołem Pipcyk.

Ostatnio liczylismy z H. Wróblewskim (właściwie to on liczył, bo ja nie mam pojęcia co w takiej hamowni powinno być) koszty postawienia takiego cuda. Wyszło ok. 20.000 zł, ale na taką profesjonalną - z wyciszeniem, odprowadzeniem spalin itd, a nie jakąś szopkę, w której wyniki zależą od tego, z której strony wiatr zawieje.

Także koszt dość spory, ale może zwrócić się dość szybko. Wystarczy za badanie brać 100 zł, a już po 200 motocyklach - teoretycznie rzecz jasna - inwestycja się zwraca. Teoretycznie też powinno znaleźć się 200 chętnych do zbadania mocy silnika, nawet gdyby mieli przyjechać z odleglejszych miejscowości.

Prawodopodobnie więc niebawem w Rapidzie będzie pierwsza w Poznaniu profesjkonalna hamownia. I hope.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To było bodajże prawo Bernouliego /jeśli sie mylę Pipcyk popraw mnie i jeśli możesz strzel tu przewód doktorski/

Jak prędkość rośnie to ciśnienie maleje ....dlatego samoloty latają  :D:):):):D

 

Cos mi się nie chce strzelać przemówień do ludu, pewnie i tak tego nikt nie czyta :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - wydech powinien być obliczony. Nie powinno się niczego robić "na pałę". Ja oczywiście tak zrobiłem w swojej Suzi i wyszło na szczęście, ale robiłem to z założeniem, że nie koniecznie tak musi być i zostawiłem sobie pewną furtkę (czyli możliwośc powrotu do punktu wyjścia). Zasadą jest niezmienianie ciśnień w początkowym odcinku wydechu. Spotkaliście się ze spalinami cofającymi się do silnika ? Ja tak !

 

Jak kiedys w moim Fiacie 131 na rajdzie się uderwał wydech tuż przy "potrkach" moc spadła znacznie.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...