thors Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 jakich mitow stary.Spojrz na WRC.Zreszta mialem okazje sie przekonac jak to dziala i w dodatku zdejmowalem charakterystyke strumienicy.Stary jak to dmucha to poezja Otóż przy mniejszej średnicy ciśnienie spalin się zwiększa, a co za tym idzie ich prędkość a po co Ci potrzebna predkosc??Tu chodzi o odpowoedni strumien obietosciProste .Zeby taki sam strumien wyplywal przy mniejszej srednicy musi szybciej plynac.Wiec lepiej dac wieksza srednice,beda mniejsze opory.I tu patrz na firmy.Zreszta Dominik juz o tym pisalpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 jakich mitow stary.Spojrz na WRC.Zreszta mialem okazje sie przekonac jak to dziala i w dodatku zdejmowalem charakterystyke strumienicy.Stary jak to dmucha to poezja Otóż przy mniejszej średnicy ciśnienie spalin się zwiększa, a co za tym idzie ich prędkość a po co Ci potrzebna predkosc??Tu chodzi o odpowoedni strumien obietosciProste .Zeby taki sam strumien wyplywal przy mniejszej srednicy musi szybciej plynac.Wiec lepiej dac wieksza srednice,beda mniejsze opory.I tu patrz na firmy.Zreszta Dominik juz o tym pisalpozdro Qrtka Thors, nie wiele zrozumialem... wieksza srednica-> mniejsze opory, to by znaczylo, ze brak wydechu to zadne opory, a przecie nie o to chodzi. Wydawalo misie, ze w strumienicy chodzi wlasnie o podniesienie predkosci przeplywajacego czynnika. Jakie charakterystyki zdejmowales? Zapodaj siakies info, to interesujacy temat. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Strumienice sa dobre przy pewnych typach tłumików. Przy tłumikach kilku komorowych wszystko bierze w łeb. Strumienica nadają ruch wirowy spalinom dzięki czemu zmiejszaja one opory przepływu, zmiana dynamiki przepływu także jest na plus. Ale mówię wstawienie samej strumienicy i pozostawienie reszty układu bez zmian-da to jedynie efekt placebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Qrtka Thors, nie wiele zrozumialem... wieksza srednica-> mniejsze opory, to by znaczylo, ze brak wydechu to zadne opory, a przecie nie o to chodziNo pewnie ze nie mozna z ta srednica przesadzac.Nie moze ona byc wieksza niz tak zwane dg,czyli srednica kanalu wylotowego,bo niepotrzebnie zmalejke predkosc ,a strumien i tak juz nie urosnieA charakterystyki: V z kropką =f(V) ,V=f(p)pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Marcc a tobie by wystarczylo kilkanascie konikow?? 8) Drogo cos!Cos mi sie wydaje ze nie oplaca sie zminiac wydechu jak sie nie jezdzi wyczynowo chyba ze ktos mechanikiem jest i sie na tym zna....... Ja np. nie rozumiem polowy waszych postow w tym temacie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Thors, V to predkosci czy objetosc? Masz siakies wykresy, i porownywales to z kawalkiem prostej rury? Jasne, ze strumienice naddzwiekowe maja zastosowanie, np w okretownictwie- strumien przeplywajacego czynnika zasysa w takim ustrojstwie cosik doplywajacego z innego kanalu, ale coby takie cos dzialalo musi miec odpowiednia geometrie, nie widzialem jeszcze wykresow z hamowni z porownaniem wydechow z, i bez strumienicy. Sa tylko dziesiatki "cudownych" rozwiazan gwarantujacych potworny wzrost mocy, i super przebieg momentu, a dobrze, gdy nie konczy sie na jej spadku. Patrze wlasnie na wydech Imprezy WRC, i widze pokrecony kolektor, dwa 3 dozne katy, prosta rure, i koncowa puszke, wszystko z tytanu, izolowane termicznie, a strumienicy brak, tak samo w F1. A misie marzy wjazd na hamownie z roznymi patentami tego typu. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 A misie marzy wjazd na hamownie z roznymi patentami tego typu. Pozdrowienia Mi się od dawna marzy własna hamownia …….. ale się rozmarzyłem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 22 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Mi się od dawna marzy własna hamownia …….. ale się rozmarzyłem :D Czołem Pipcyk.Ostatnio liczylismy z H. Wróblewskim (właściwie to on liczył, bo ja nie mam pojęcia co w takiej hamowni powinno być) koszty postawienia takiego cuda. Wyszło ok. 20.000 zł, ale na taką profesjonalną - z wyciszeniem, odprowadzeniem spalin itd, a nie jakąś szopkę, w której wyniki zależą od tego, z której strony wiatr zawieje. Także koszt dość spory, ale może zwrócić się dość szybko. Wystarczy za badanie brać 100 zł, a już po 200 motocyklach - teoretycznie rzecz jasna - inwestycja się zwraca. Teoretycznie też powinno znaleźć się 200 chętnych do zbadania mocy silnika, nawet gdyby mieli przyjechać z odleglejszych miejscowości.Prawodopodobnie więc niebawem w Rapidzie będzie pierwsza w Poznaniu profesjkonalna hamownia. I hope.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Jak prędkość rośnie to ciśnienie maleje .... Mi cisnienie rosnie proporcjonalnie do predkosci...i Bernulli nie pomoze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Wydawalo misie, ze A misie marzy wjazd na hamownie Kurde co wy z tymi misiami??? :D :arrow: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 23 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2003 A Ty co? Misiów nie lubisz? :lol: PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2003 To było bodajże prawo Bernouliego /jeśli sie mylę Pipcyk popraw mnie i jeśli możesz strzel tu przewód doktorski/Jak prędkość rośnie to ciśnienie maleje ....dlatego samoloty latają :D:):):):D Cos mi się nie chce strzelać przemówień do ludu, pewnie i tak tego nikt nie czyta :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2003 Jedno jest pewne - wydech powinien być obliczony. Nie powinno się niczego robić "na pałę". Ja oczywiście tak zrobiłem w swojej Suzi i wyszło na szczęście, ale robiłem to z założeniem, że nie koniecznie tak musi być i zostawiłem sobie pewną furtkę (czyli możliwośc powrotu do punktu wyjścia). Zasadą jest niezmienianie ciśnień w początkowym odcinku wydechu. Spotkaliście się ze spalinami cofającymi się do silnika ? Ja tak ! Jak kiedys w moim Fiacie 131 na rajdzie się uderwał wydech tuż przy "potrkach" moc spadła znacznie. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 Ogladaliscie GP? Gibernau jechal bez tlumikow, i to na najwyzszy stopien podium :D Mowili, ze taki wydech daje mu troche wiecej gory. Baj de uej, super wyscig! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 Wyścig jak wyścig, ale ten finisz....dawno takich emocji na mecie nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.