Skocz do zawartości

Stalowe piersienie


rajdowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie chciałbym zapytać czy ktoś może wie do jakich modeli motocykli można dostać piersienie stalowe głównie chodzi mi o dwusuwy bo jak szukam to nie moge nigdzie znależć bo oryginalne niektóre motory miały stalowe tak jak np. DT125 stalowe i w dodatku górny w kształcie litery L . czy produkują jeszcze takie?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesć

Nie wiem czy takie kupisz ale napewno możesz dać do dorobienia, do niedawna znajomy brata robił pierscienie (m.in. takie), ale zamknął firme ze względów zdrowotnych. Może p. Derda by się podjęła...

A czy mógłbyś zapodać jakiś namiar abym mógł sie z nim skontaktować bo jak gadałem z niektórymi gościami to mówili mi ze w Polsce nikt nie zajmuje się odlewaniem stalowych pierścieni

 

A czy mógłbyś zapodać jakiś namiar abym mógł sie z nim skontaktować bo jak gadałem z niektórymi gościami to mówili mi ze w Polsce nikt nie zajmuje się odlewaniem stalowych pierścieni

bo spotkałęm sie z niektórymi osobmi co dorabiają piersienie ale robią tylko żeliwne chromowane a jak wiadomo pieścienie zeliwne wytrzymują takie do 8 tys obr/min a powyżej to wtedy sie ścierają i potem nie przylegają do cylindra.

 

Wiec arker6 jak byś mógł to podaj jakis kontakt do P.Derdy. Z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscieni sie nie odlewa tylko toczy. Pani Derda robi jedne z najlepszych pierścieni do weteranów

Derda Krystyna Produkcja Pierścieni Tłokowych

61-663 Poznań , ul. Winogrady 16

tel. 061 8202868 , fax. 061 8202868

Edytowane przez aker6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z czego sa pierscienie robione ?? zawsze myslalem ze ze stali hartowanej

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie robi pierscieni stalowych.

 

Adam M.

a to ciekaw jestem gdzie na świecie robią piersienie stalowe bo orginalne mają stalowe

bowiem ja mam taki tłok od DT 125 i jest on wdodatku nadwymiarowy na pierwszy szlif czyli 0,25mm

 

to z czego sa pierscienie robione ?? zawsze myslalem ze ze stali hartowanej

jak do dwusuwów to są robione z zeliwa i są chromowane. bo zeliwne wytrzymuja do 8 tys obr/min a powyżej to już sie sciera i potem już nie przylega i są szpary miedzy tuleja a pierscieniem,bo do wolnoobrotowych i do 4t to mogą być zeliwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje czytac ze zrozumieniem - to raz, a rajdowcowi dziesiec razy przeczytac to co sam napisze :biggrin:

 

pierscieni sie nie odlewa tylko toczy. Pani Derda robi jedne z najlepszych pierścieni do weteranów

Derda Krystyna Produkcja Pierścieni Tłokowych

61-663 Poznań , ul. Winogrady 16

tel. 061 8202868 , fax. 061 8202868

 

Ale nie robi pierscieni stalowych.

 

Dla ulatwienia podpowiem ze chodzi o pania Krystyne D. - ona nie robi stalowych pierscieni.

 

bo zeliwne wytrzymuja do 8 tys obr/min a powyżej to już sie sciera i potem już nie przylega i są szpary miedzy tuleja a pierscieniem

 

szpary sie robia pomiedzy tuleja a pierscieniem - no tak przeciez to oczywiste :evil: :banghead:

Rajdowiec zastanow sie co bredzisz - glownym wskaznikiem zuzycia sie pary pierscien-tuleja cylindra jest zwiekszony luz na zamku pierscienia a nie zadne "szpary". "Szpary" to sie porobia jak zaczniesz nadwymiarowy pierscien dopasowywac do mniejszego cylindra (pilujac pilnikiem na zamkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Prima z Łodzi produkuje pierścienie samochodowe, być może znajdziesz w ofercie poszukiwany wymiar. Jest to główny producent pierścieni tłokowych w Polsce. Raczej wątpię, żeby dorabiali na zamówienie jednostkowe ilości. Moim zdaniem ich pierścienie są bardzo dobrej jakości, używałem ich w różnych przeróbkach z bardzo dobrym rezultatem. Wytrzymują obroty /do 8 tys. na pewno/ i wysoką temperaturę. Silniki mają na nich kompresję i nie biorą oleju. Posiadają certyfikaty TUV i ISO. Prima, 91-357 Łódź, ul.Liściasta 17, tel. sprzedaż: +48426174153, tel. marketing: +48426507141, fax. +48426507242, email: [email protected], http://www.fpt-prima.com.pl ps. Nie wiem jak jest w praktyce ze sprzedażą u nich bo ja kupuję przez znajomego, w domu mam katalog i jak znajdę jakiś interesujący mnie wymiar to zamawiam. powodzenia, Pastor.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Prima z Łodzi produkuje pierścienie samochodowe, być może znajdziesz w ofercie poszukiwany wymiar. Jest to główny producent pierścieni tłokowych w Polsce. Raczej wątpię, żeby dorabiali na zamówienie jednostkowe ilości. Moim zdaniem ich pierścienie są bardzo dobrej jakości, używałem ich w różnych przeróbkach z bardzo dobrym rezultatem. Wytrzymują obroty /do 8 tys. na pewno/ i wysoką temperaturę. Silniki mają na nich kompresję i nie biorą oleju. Posiadają certyfikaty TUV i ISO. Prima, 91-357 Łódź, ul.Liściasta 17, tel. sprzedaż: +48426174153, tel. marketing: +48426507141, fax. +48426507242, email: [email protected], http://www.fpt-prima.com.pl ps. Nie wiem jak jest w praktyce ze sprzedażą u nich bo ja kupuję przez znajomego, w domu mam katalog i jak znajdę jakiś interesujący mnie wymiar to zamawiam. powodzenia, Pastor.

 

 

Co do odlewania to pomyliłęm sie z tłokami bo sie wytacza piersienie.A na na lisciastej wiem ze dorabiają

ale tylko zeliwne

 

Proponuje czytac ze zrozumieniem - to raz, a rajdowcowi dziesiec razy przeczytac to co sam napisze :crossy:

Dla ulatwienia podpowiem ze chodzi o pania Krystyne D. - ona nie robi stalowych pierscieni.

szpary sie robia pomiedzy tuleja a pierscieniem - no tak przeciez to oczywiste :crossy: :buttrock:

Rajdowiec zastanow sie co bredzisz - glownym wskaznikiem zuzycia sie pary pierscien-tuleja cylindra jest zwiekszony luz na zamku pierscienia a nie zadne "szpary". "Szpary" to sie porobia jak zaczniesz nadwymiarowy pierscien dopasowywac do mniejszego cylindra (pilujac pilnikiem na zamkach).

 

hej Ural_zgora mam do ciebie jedno pytanie powiedz mi czy widziałęś stalowe pierscienie przy silniku dwusuwowym i poj.80-125?? jak pierścien ma gdzies ok 1-1,5mm grubości (zelwiny bo stalowy to lepiej spreżyniuje ) to co ma go spreżynować i przez to nie przylegają piersicenie do tulei cylindra i kompersja jest mniejsza. nie chodzi mi o luzy na zamkach tylko o przyleganie do gładzi cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Primie odlewają pierścionki piaskowo lub odśrodkowo z późniejszym toczeniem kształtowym lub kształtowaniem cieplnym. Robią też z proszków spiekanych i z taśmy stalowej. Z powłokami azotowymi, chromowymi, molibdenowymi, plazmowymi. Jest tego od cholery, chyba kilka tysięcy pozycji. Zależy do czego, czy pierścionek uszczelniający czy zgarniający itp., czy do zachodnich wózków osobowych czy do demoludów, sprężarek. Do diesli i do benzyny. Z motocyklowych w katalogu występują do Simsona 50, SHL 175, WSK 125, MZ 250, Jawa 350. Być może jest tak, że nie wszystko jest dotępne w danym momencie, ale w katalogu jest. Ja podbierałem głównie samochodowe do różnych przeróbek /nietypowe rozmiary/. Przyjemnej zabawy. Pastor.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt kompletu pierscieni z Primy ?

Zaciekawilo mnie to bo jezeli robia pierscienie wytrzymujace do 8 tys obrotow, to dlaczego do tej pory nie zrobili pierscieni junakowskich ?

Z tego co wyczytalem to jedyne pierscienie na ktorych Junak pojezdzi dluzej niz 2 tys km robi pani Derda.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt kompletu pierscieni z Primy ?

Zaciekawilo mnie to bo jezeli robia pierscienie wytrzymujace do 8 tys obrotow, to dlaczego do tej pory nie zrobili pierscieni junakowskich ?

Z tego co wyczytalem to jedyne pierscienie na ktorych Junak pojezdzi dluzej niz 2 tys km robi pani Derda.

 

Adam M.

Nie wiem dlaczego ale ten gość powiedział mi ze moze zrobić na każdy wymiar pierscienie tylko ze robia zeliwne,a powiedział mi ze stalowych w Polsce nie robią. Bardzo mnie to ciekawi dlaczego,przecież co to

za różnica,czyżby nie było materiału odpowiedniego zeby je zrobić :crossy:

Przcież niektóre motory seryjne posiadają stalowe pierscienie KTMy czy inne ścigacze

powiedział iz nie zdadzą egzaminu jeżelii motocykl ma 12 tys.obr bo powiedział ze zeliwne wytrzymują tylko 8 tys obr.

Tak samo piły takie jak np.Stihl mają tęż stalowe piersienie.

wiec gdzieś muszą robić stalowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pierścien ma gdzies ok 1-1,5mm grubości (zelwiny bo stalowy to lepiej spreżyniuje ) to co ma go spreżynować i przez to nie przylegają piersicenie do tulei cylindra i kompersja jest mniejsza.

 

Akurat pierscieni tlokowych niesprezystych jeszcze nie widzialem. Zapewne wystepujaone tylko w silnikach dwusuwowych o pojemnosciach 80-125ccm ;)

 

PS. Zastanow sie troche :cool: Jak montujesz tlok (na ktorym sa pierscienie) do cylindra to co robisz z pierscieniami aby to wykonac :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...