Skocz do zawartości

Podciecie tuleli simson...


rzemyk90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas dlubania przy simsonku, ktory dostalem w spadku od starszego brata, nie moglem odpalic silnika. Wiec go rozebralem. Wymienilem simeringi dla pewnosci. Moj zdolny brat dal lozyska obudowane na wal :) :icon_mrgreen: . No ale nie w tym rzecz, przy okazji skorygowalem prog miedzy cylindrem a karterem w kanale pluczacym, tak zeby troszeczke usprawnic silniczek. I podczas ciaglego zakladania cylindra na karter zauwazylem ze kanal przelotowy jest zasloniety 1/4 tuleja. Czy podciecie tuleji tak zeby wogle nie zaslaniala kanal cos pomoze?? Tu sa dwie fotki :)

 

http://www.bikepics.com/pictures/747825/

http://www.bikepics.com/pictures/747796/ Czerwona linia pokazuje jak odciac tulej.

 

Pozdr.

Edytowane przez rzemyk90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, aby tam było płynne przejście, więc proponuję jeszcze bardzo drobnym papierem wyszlifować komorę wału, a także bardziej "zjechać" miejsce góry komory wału (to na lewo gdzie masz kółkiem zaznaczone). Do tego wypoleruj korbę (nie na listek), tłok (środek), kanały płuczące, wylot wydechu i lekko wlot do cylindra. Jak zrobisz daj znać jak simek działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jak troszkę podetniesz to nic się nie stanie negatywnego dla silnika, tylko potem odpowiednio do podcięcia tuleji podetnij też tłok po bokach i zaokrąglij kanty, obowiązkowo. Jakieś efekty powinno to dać :icon_mrgreen:

Edytowane przez gajoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podcinalem tak w kazdym cylku w simsonku.Mam teraz tak zrobione w s70.Nie wiem ile to 'dalo' bo zrobilem to na cylku po szlifie, ale teraz jest ladne przejscie kartery->cylek.Ja scinalem na skos, nie tak na prosto jak zaznaczyles.Wszystko musi sie tak ladnie 'schodzic':notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąć, dopasować kształty tuleji i kartera, zaokrąglić kanty, wypolerować przejście i skrzynię korbową, usunąc wszelkie zadziory i defekty odlewnicze w cylindrze.

Będzie działać. Jest okazja, bo silnik rozebrany. Najważniejsze by nie śpieszyć się przy robocie. Spokojnie, z rozmysłem, bo łatwo zepsuć żeliwną tuleję - jest krucha, to nie stal.

W moim Simsonie poprawiłem wyraźnie elastyczność, bez spadku prędkości maksymalnej, wstawiąjąc dystans 10 mm między cylinder a gaźnik. Wymiar jest z przypadku, bo akurat taki tekstolit miałem pod ręką. Pomogło wyraźnie. Uboczną korzyścią jest izolacja cieplna gaźnika od cylindra, co ułatwia rozruch mocno zgrzanego silnika. Konieczne jest dorobienie dłuższych szpilek mocujących gaźnik i staranne dopracowanie przekroju dystansu do kanału w cylindrze.

Powodzenia.

Tomek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra, juz prawie skonczylem podcinanie tuleji, troche to dlugo trwalo ale nie mialem na to czasu. Chodzilo mi o to wlasnie ze przy seryjnym cylindrze czesc tuleji zaslania kanal przelotowy tuz przy skrzyni korbowej.

Podcielem to tak zeby ta czesc nie zaslaniala tego przelotu. Dodatkowo skorygowalem prog cylindra w kanale pluczacym. Musialem sie troche nameczyc bo seryjna produkcja tego cylindra naprawde posiada duzy prog... :buttrock: Tu sa fotki:

 

http://www.bikepics.com/pictures/766880/ Tu jest porownanie z gory. Po prawej, cylinder po usprawnieniu, po lewej seryjny.

 

http://www.bikepics.com/pictures/766889/ seryjny cylinder bez tuleji.

 

http://www.bikepics.com/pictures/766890/

http://www.bikepics.com/pictures/766887/ moj cylinder po modyfikacjach

 

http://www.bikepics.com/pictures/766878/

http://www.bikepics.com/pictures/766877/

http://www.bikepics.com/pictures/766875/

http://www.bikepics.com/pictures/766874/

http://www.bikepics.com/pictures/766872/ seryjny cylinder w lewym karterze, wyjelem tulej zeby dokladnie bylo widac nierownosci...

 

http://www.bikepics.com/pictures/766869/

http://www.bikepics.com/pictures/766868/

http://www.bikepics.com/pictures/766864/

http://www.bikepics.com/pictures/766862/ Seryjna, orginalna nie przerabiana Tulej wlozona w lewy karter, zobaczcie w jakim stopniu zaslania kanal...

 

 

http://www.bikepics.com/pictures/766857/ Moj cylinderek wlozony w karter.

 

Co prawda jeszcze nie dokonczylem usprawniania, bo musze ze troszeczke sciac tulej zeby bylo to na cacy. Jak znajde wolny czas to to zrobie i zapodam fotki rowniez. I co o tym sadzicie?? Czy simson mocniejszy bedzie?? Da rade to odczuc??

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to ''skorygowanie'' tuleji z karterami poprawi elastycznosc silnika, powinien być bardziej żywszy, miec lepsza reakcje na odkrecanie manetki. W etce tez zamierzam cos takiego wykonać. Niektórzy napewno bedą pisać ze szkodliwa objetość szkrzyni korbowej sie zwiekszyła, ale to już całkiem inna rzecz.

Re5pecta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...