rzemyk90 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 (edytowane) Podczas dlubania przy simsonku, ktory dostalem w spadku od starszego brata, nie moglem odpalic silnika. Wiec go rozebralem. Wymienilem simeringi dla pewnosci. Moj zdolny brat dal lozyska obudowane na wal :) :icon_mrgreen: . No ale nie w tym rzecz, przy okazji skorygowalem prog miedzy cylindrem a karterem w kanale pluczacym, tak zeby troszeczke usprawnic silniczek. I podczas ciaglego zakladania cylindra na karter zauwazylem ze kanal przelotowy jest zasloniety 1/4 tuleja. Czy podciecie tuleji tak zeby wogle nie zaslaniala kanal cos pomoze?? Tu sa dwie fotki :) http://www.bikepics.com/pictures/747825/http://www.bikepics.com/pictures/747796/ Czerwona linia pokazuje jak odciac tulej. Pozdr. Edytowane 16 Grudnia 2006 przez rzemyk90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 pomorze szybciej mieszanka bedzie dochodzila bez wiekszych wielu znawcow pisze zeby ta czesc zciac napewno to cos da wiec radze to sciac puki masz rozebrany silnik;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 O to chodzi, aby tam było płynne przejście, więc proponuję jeszcze bardzo drobnym papierem wyszlifować komorę wału, a także bardziej "zjechać" miejsce góry komory wału (to na lewo gdzie masz kółkiem zaznaczone). Do tego wypoleruj korbę (nie na listek), tłok (środek), kanały płuczące, wylot wydechu i lekko wlot do cylindra. Jak zrobisz daj znać jak simek działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 No wiem ze polerowanie wszystkich elementow cos tam pomoze wiem o tym, ale mi glownie o to chodzi czy podciecie kawalka tej tuleji z dwoch stron cos pomoze. Nikt tutaj z forum nie robil takiej rzeczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 no pomoze przeciez bo mieszanka powinna dochodzic bez oporow a teraz jest duszona tloka Ci nie urwie poniewaz ja tak mialem w swoim imsonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 (edytowane) myślę że jak troszkę podetniesz to nic się nie stanie negatywnego dla silnika, tylko potem odpowiednio do podcięcia tuleji podetnij też tłok po bokach i zaokrąglij kanty, obowiązkowo. Jakieś efekty powinno to dać :icon_mrgreen: Edytowane 17 Grudnia 2006 przez gajoss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ja podcinalem tak w kazdym cylku w simsonku.Mam teraz tak zrobione w s70.Nie wiem ile to 'dalo' bo zrobilem to na cylku po szlifie, ale teraz jest ladne przejscie kartery->cylek.Ja scinalem na skos, nie tak na prosto jak zaznaczyles.Wszystko musi sie tak ladnie 'schodzic':notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ściąć, dopasować kształty tuleji i kartera, zaokrąglić kanty, wypolerować przejście i skrzynię korbową, usunąc wszelkie zadziory i defekty odlewnicze w cylindrze.Będzie działać. Jest okazja, bo silnik rozebrany. Najważniejsze by nie śpieszyć się przy robocie. Spokojnie, z rozmysłem, bo łatwo zepsuć żeliwną tuleję - jest krucha, to nie stal.W moim Simsonie poprawiłem wyraźnie elastyczność, bez spadku prędkości maksymalnej, wstawiąjąc dystans 10 mm między cylinder a gaźnik. Wymiar jest z przypadku, bo akurat taki tekstolit miałem pod ręką. Pomogło wyraźnie. Uboczną korzyścią jest izolacja cieplna gaźnika od cylindra, co ułatwia rozruch mocno zgrzanego silnika. Konieczne jest dorobienie dłuższych szpilek mocujących gaźnik i staranne dopracowanie przekroju dystansu do kanału w cylindrze. Powodzenia.Tomek. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Czyli wydluzyles uklad ssacy,obroty napelniania rezonansowego ukladu ssacego sie zmniejszyly, a wiec ogolnie rzecz biorac lepiej ciagnal od dolu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 A wie może ktoś czy w MZ ETZ 251 jest podobnie jak w simsonku z tą tuleją? Etka to coś w rodzaju dużego sima wiec może być podobnie... Bo jestem bardzo ciekaw, ale remont dopiero cos za około 2 miechy.Re5pecta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Tak tyczy się to wszystkich 2t w których takie niedociągnięcia fabryczne występują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakret2 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 za czasow ogara 200 tez wyrownalem kartery polerka kanalow dolotowych itd wycisnolem z niego 80k/h ojciec byl w glebokim szoku jak jechal za mna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Dobra, juz prawie skonczylem podcinanie tuleji, troche to dlugo trwalo ale nie mialem na to czasu. Chodzilo mi o to wlasnie ze przy seryjnym cylindrze czesc tuleji zaslania kanal przelotowy tuz przy skrzyni korbowej. Podcielem to tak zeby ta czesc nie zaslaniala tego przelotu. Dodatkowo skorygowalem prog cylindra w kanale pluczacym. Musialem sie troche nameczyc bo seryjna produkcja tego cylindra naprawde posiada duzy prog... :buttrock: Tu sa fotki: http://www.bikepics.com/pictures/766880/ Tu jest porownanie z gory. Po prawej, cylinder po usprawnieniu, po lewej seryjny. http://www.bikepics.com/pictures/766889/ seryjny cylinder bez tuleji. http://www.bikepics.com/pictures/766890/ http://www.bikepics.com/pictures/766887/ moj cylinder po modyfikacjach http://www.bikepics.com/pictures/766878/http://www.bikepics.com/pictures/766877/http://www.bikepics.com/pictures/766875/http://www.bikepics.com/pictures/766874/http://www.bikepics.com/pictures/766872/ seryjny cylinder w lewym karterze, wyjelem tulej zeby dokladnie bylo widac nierownosci... http://www.bikepics.com/pictures/766869/http://www.bikepics.com/pictures/766868/http://www.bikepics.com/pictures/766864/http://www.bikepics.com/pictures/766862/ Seryjna, orginalna nie przerabiana Tulej wlozona w lewy karter, zobaczcie w jakim stopniu zaslania kanal... http://www.bikepics.com/pictures/766857/ Moj cylinderek wlozony w karter. Co prawda jeszcze nie dokonczylem usprawniania, bo musze ze troszeczke sciac tulej zeby bylo to na cacy. Jak znajde wolny czas to to zrobie i zapodam fotki rowniez. I co o tym sadzicie?? Czy simson mocniejszy bedzie?? Da rade to odczuc?? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Moim zdaniem to ''skorygowanie'' tuleji z karterami poprawi elastycznosc silnika, powinien być bardziej żywszy, miec lepsza reakcje na odkrecanie manetki. W etce tez zamierzam cos takiego wykonać. Niektórzy napewno bedą pisać ze szkodliwa objetość szkrzyni korbowej sie zwiekszyła, ale to już całkiem inna rzecz. Re5pecta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 W ETZ duzo nienawojujesz... ale próbować mozna;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.