Skocz do zawartości

Problemów z Kataną cd


Marlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

już myślałem że wszystko OK, gaźniki rozebrane - stan super, kranik rozebrany - ok, odpowietrzenie baku -ok, świece wymienione, fajki wymienione,

.. i wciąż - zapala świetnie, na wolnych obrotach praca idealna ale przyśpieszanie na poziomie klasy 125ccm (nikogo nie urażając), i w trakcie jazdy non stop szarpanie. efekty takie jak przy niedochodzeniu paliwa raczej a to na pewno nie to - jak się rozpędzi do ok 120 to idzie ładnie i równo.

Na początku myślaem że nie elektryka bo cały czas by miał problemy a nie w czasie przyśpieszania.

Aha jak postoi choćby 20 s to przez pierwszy kilometr idzie idealnie.

Zapodajcie proszę kilka swoich pomysłów bo ja już głupi jestem

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jednak elektryka - kiedy zmieniałeś świece itp ? Może świece gubią co którąś iskrę - jest to możliwe. To, że nie gubi iskry na luzie nic nie znaczy - może się okazać, że przy obciązeniu i dużej dawce paliwa silnik się przylewa, bo iskra jest za słaba. Jest to tylko moje przypuszczenie, skoro paliwo odpada, to może tędy droga. Inna sprawa - zobacz dokładnie na wszystkie przewody paliwowe, podciśnieniowe itp. Może coś jest nadpęknięre i np. silnik łapie gdzieś fałszyw powietrze. Rozwiązanie takich spraw najczęściej polegna na intuicji i zgadywaniu. Taka jest prawda. Wiele razy miałem takie przypadki. Kiedyś przyjechał do mnie Freyoo z forum swoim VW Passat. Silnik chodził jakby na 3 garach, tracił moc itp. Wszystko sprawdziłem, włącznie z rozrządem a okazało się, że wypadła gdzieś zaślepka kolektora dolotowego (gdzie jest podłączenie serwa hamulcowego, ale nie w tym modelu, który ma wspomaganie hamulców oparte na hydraulice). Proste, a zajęło trochę czsasu i nerwów.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z tych lub innych przyczyn mieszanka zbyt bogata? Na niskich obrotach zalewa go, a wyżej już przepala. To by mogło też tłumaczyć łatwe odpalanie po postoju. Silnik ciepły to i bena szybko odparowuje i pali bez problemów. Ja bym w gaźniku grzebał i w dolocie. Może powietrza zbyt mało dochodzi do gaźnika? Jakaś uszczelka kolektora ssącego podeszła czy cuś??? Trza wydedukować czym różnią się warunki spalania w silniku odpalonym i szarpiącym podczas jazdy od tych gdy silnik już ciepły, postoi, jak piszesz choćby 20 sek., i normalnie jedzie przez jakiś kilometr. Tu jest chyba pole do diagnozowania. A to szarpanie zależy od obrotów silnika czy prędkości moto? (to drugie byłoby dziwne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc...

przed urlopem mechanik rozebrał gaźniki - wszystkie 4 :D - przeczyścił,sprawdzi membrany, ustawił

Ja wczoraj wymieniłem kable wysokiego napięcia (fajki mają 4 miechy), świece nowe.

Jazda probna - zapala pięknie, pracuje równo, do 6000 ok, później szarpanie, dławienie, kompletny brak mocy.

Po ok. 80 km zjaechałem do domu i zacząłem zdejmować fajki - okazuje się że 3 cylinder nie pracuje po rozgrzaniu, a najśmieszniejsz że iskra jest i to jak cholera - widać w pełnym słońcu a świece wyglądają idealnie- suchutkie jasnobrązowe.

Więc gaźnik ok, iskra jest a cylinder nie pracuje - co to może być, jakby zapłon był tradycyjny to bym tam szuka przyczyny (iskra nie w tym momencie), ale u mnie jest moduł na wszystkie 4 cyl.

CO TO DO MOŻE BYĆ :x :x :x BO MNIE COS TRAFI

Aha dzisiaj podlączam inne cewki ale wątpię czy ta sama cewka może dawać iskrę na 2 i nie dawać na 3 cylinder.

PLEASE POMOŻCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki daja iskrę przeważnie parami

a jak z luzem zaworowym?????

może po rozgrzaniu podpieraja sie zawory ??????????

 

...to pierwszy pomysł na jaki wcześniej nie wpadłem. Czy jako laikowi wytumaczysz mi czy może to doprowadzić do całkowitego braku pracy cylindra czy tylko nieszczelności zaworów - utrata mocy itp

Przy okazji - zawory mam regulowane płytkami, regulacja 7000 km temu więc nie powinno nic się zdarzyć.

Czy przy tym świeca nie powinna być mokra i brudna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian, jakby się zawory podpierały, to by silnik nie miał wcale mocy i duże problemy z zapalaniem na ciepło. Jak dla mnie to elektryka, ewentualnie sprawy paliwowe. Najczęsciej jest to jakaś pierdoła, tylko znaleźenie tego nie jest takie proste, ciężko jest powiedzieć na odległość.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cewki się grzeją ? Czy te objawy są po dłuższej jeździe ? Jeśli tak, to by się zgadzało. Uzwojenie się rozgrzewa i następują przerwy w dopływie prądu. Ale to tylko jedna z mioch teorii. A jak moduł zapołonowy? Może spróbujesz zamontować drugi na próbę - jak jest walnięty, to też mogą być takie ojawy.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądam i cos i się nasuwa. Jeżeli występują szarpania je 90% przypadków pochodzą one od wadliwie działającej instalacji elektrycznej. Jeżeli szarpania sa ostre to na pewno to nie gaźniki i instalacja paliwowa. Jeszcze z ciekawości zamienił bym świece miejscami i zobaczył czy powtórzy się przerywanie dla 3 cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądam i cos i się nasuwa. Jeżeli występują szarpania je 90% przypadków pochodzą one od wadliwie działającej instalacji elektrycznej. Jeżeli szarpania sa ostre to na pewno to nie gaźniki i instalacja paliwowa. Jeszcze z ciekawości zamienił bym świece miejscami i zobaczył czy powtórzy się przerywanie dla 3 cylindra

Aha jeszcze jedno jakie spaliny wydobywają się z tłumika na ciepłym silniku ?? sa czarne ' date=' czy bezbarwne ??[/quote']

 

Świece zamieniałem (i wymieniłem bo to 2 komplet) i cały czas 3 cylinder nie pracuje na ciepło, mój mechanior też jest pewny że to nie paliwo, chciałem jeszcze zamienić przewody na jednej cewce miejscami ale wczoraj nie miałem kiedy (nie wiem czy to ma znaczenie - to druga sprawa), spaliny na ciepłym są całkowicie bezbarwne tylko przy odpuszczeniu obrotów z 6-7 tys. lekki niebieski dymek ale to wina prowadnic zaworowych i uszczelniaczy na 4 cylindrze.

Przyznam się do jeszcze jednego - ponieważ garażuje pod chmurką to jakieś 3 tyg temu spsikałem całą instalację i wysokiego i nieskiego napięcia takim specyfikiem chroniącym przed wodą - robie tak od lat w samochodach i raczej zawsze mi to polepszało niż pogarszało cokolwiek - ale wszystkie rzeczy zaczęły się dziać 2-3 dni po spsikaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...