Skocz do zawartości

Nigdy nie jezdzilem a niedlugo trzeba opanowac crossa 125


HOPE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jest tak jak jak piszesz to faktycznie.Sam kiedyś miałem okazję przejechać się bodajże aprillą5o cross,która miała wg właściciela 8 kucy.Niby motorower a wygar miała okrutny,z tym że tam był silnik chłodzony cieczą.Tak z ciekawości Cię spytam, ile mocy można wyciągnąć z tego ktm 125.Pzdr.

No niestety w przypadku motocykli cross/enduro praktyka ma niewiele wspolnego z teoria. 90% tych sprzetow to motocykle odblokowane i szczerze mowiac to jeszcze nie widzialem "zablokowanego" :biggrin:. KTM EXC 125cc ma ok 40KM, niektorzy podaja nawet ze 42. SX ma podobna moc - bo modele EXC/SX 1998-2000 roznily sie tylko iloscia pierscieni na tloku EXC 2/ SX 1. Ale praktycznie wszyscy ktorzy zmieniali tloki w EXC (a to robi sie mniejwiecej co sezon) zakladaja tlok z 1 pierscieniem ;) Z biegow 1,2,3 na kolo idzie spokojnie z 4 dobry jezdziec tez podrzuci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mowia ci ktorzy chcieli by miec r1 ale jej nie maja a rozwalic sie mozna na kazdym sprzecie, niekoniecznie na mocnym(co pokazuja wypadki niektorych forumowiczow)

 

p.s a na ktory motocykl nadaje sie r1 na 2,4,12, 34?????????????

 

pzdr

 

Uwierz na słowo, ze R1 nie dla wszystkich jest spełnieniem marzeń i ja na 250% naleze do tych dla ktorych nigdy nie bedzie obiektem pożądania :biggrin:

 

Jak zresztą inne współczesne sporty. Bardziej imponowałby mi odpimpowany CBX 650 w czarnym kolorze, czy GS 1000E w orginalnej czerni ze szparunkami niż R1 :P

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

Uwierz na słowo, ze R1 nie dla wszystkich jest spełnieniem marzeń i ja na 250% naleze do tych dla ktorych nigdy nie bedzie obiektem pożądania :wink:

 

Jak zresztą inne współczesne sporty. Bardziej imponowałby mi odpimpowany CBX 650 w czarnym kolorze, czy GS 1000E w orginalnej czerni ze szparunkami niż R1 :biggrin:

 

swietnie, nie masz zbyt wygorowanych marzen ale nie odp na ktory motocykl nadaje sie r1???

 

:biggrin: :biggrin: :P

 

no ciekawe gdzie jest tw bartek czy juz pisze donos o spam, lepiej sie pilnuj i nie otwieraj drzwi bez patrzenia w wizjer oni juz po ciebie ida, ormo czuwa hhahah pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie strony.

 

Mam takie pytanka: ile taki exc 125 spala? to się liczy na setkę czy na godziny?, powiedzmy, że przy jeździe turystycznej, a nie na torze bo o jazdę amatorską, turystyczną mi chodzi.

Jak jest z wytrzymałością takiej maszyny przy takim sposobie używania?, piszecie o wymianie tłoków, pierścieniu - co ile dokonuje się takich czynności i czy są to cześci drogie?, a co poza tym jeszcze się zużywa i należy systematycznie wymieniać? (powiedzmy w motorze 3 letnim) . Ostatnie pytanie to takie - czy takim motorem da się jeździć spokojnie?, powiedzmy 60-70 km/h bez wheelie itd. ;-)

 

Pytam ponieważ z takimi motorami nie mam styczności, a powolutku rozeznaję się w tych sprawach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem kiedyś na komórkę sam dźwięk ale słychac mniej więcej o co chodzi.

 

KTM SX 125, asfalt, przyspieszenie do 110km/h czyli Vmax na 6 biegu.

Od jedynki nie dawałem gazu na maxa bo nie chciałem łapać poślizgu ani gum.

Międz 10 a 16 sekundą przyspieszenie od mniej więcej 20km/h do 110km/h

 

http://www.mrpl.republika.pl/mp3/sx.mp3

 

Na drugim nagraniu ten sam motocykl tylko na żużlowej nawierzchni.

 

http://www.mrpl.republika.pl/mp3/sx2.mp3

 

Do autora tematu - bierz setę i nie patrz co mówią, jak jesteś cwany i czujesz respekt to motocykla to się nie zabijesz ani nie połamiesz. Tylko strój sobie kup bo przy setce już bez tego nawet nie wsiadaj na moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :)

 

Teraz tak - czym sie dokladnie rozni 125 exc od sx? Jaka jest roznica w jezdzie, wadze itd?

Jaka pojemnosc baku ma ktm 125, i ile czasu posmigam po lesie, tzn w ile czasu wszystko spali?

 

Ile kaski musze miec na stroj? Spodnie fox 360 nadadza sie? Kask jakis bardzo dobry chce, bo to najwazniejsze. Zbroka jakas dobra, ochraniacze. Ile trzeba wydac na dosc dobre buty?

 

Jak to jest z mieszaniem oleju z paliwem, ile oleju na 1 litr sieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie odp na ktory motocykl nadaje sie r1???

 

 

 

Niekiedy na ostatni :)

 

Dla Ciebie R1 to wygórowane marzenia? ;) Taką teraz byle 16latkikupują...

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

Niekiedy na ostatni ;)

 

Dla Ciebie R1 to wygórowane marzenia? :clap: Taką teraz byle 16latkikupują...

[/quote

 

 

dla mnie r1 od dawna nie jest marzeniem bo ja mam a te 16 latki ktore znam to jezdza wlasnie na gs ale nie wiem czy to sa motocykle bo kiedys kolega dal mi sie na czyms takim przewiezc i to jechalo jak stary rower mojego wujka stefana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chocbym nie wiem jak ci tłumaczył to nie wiem czy zauważysz różnice miedzy klasykiem Suzuki a GS 500 E/F :buttrock:

 

PS. Mysle, ze w miescie dobry driver objechałby cie na tej R1 nawet MZetką :biggrin:

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie strony.

 

Mam takie pytanka: ile taki exc 125 spala? to się liczy na setkę czy na godziny?, powiedzmy, że przy jeździe turystycznej, a nie na torze bo o jazdę amatorską, turystyczną mi chodzi.

Jak jest z wytrzymałością takiej maszyny przy takim sposobie używania?, piszecie o wymianie tłoków, pierścieniu - co ile dokonuje się takich czynności i czy są to cześci drogie?, a co poza tym jeszcze się zużywa i należy systematycznie wymieniać? (powiedzmy w motorze 3 letnim) . Ostatnie pytanie to takie - czy takim motorem da się jeździć spokojnie?, powiedzmy 60-70 km/h bez wheelie itd. ;-)

 

Pytam ponieważ z takimi motorami nie mam styczności, a powolutku rozeznaję się w tych sprawach.

 

Pozdrawiam.

- Srednie spalanie EXC oscyluje w granicach od 9-13l/100km. 9 litrow jak jezdzisz po polnych i lesnych drogach. Ponad 10 jak jedziesz w teren.

- Jesli moto nie bierze udzialu w zawodach to tlok zmienia sie co sezon, albo co 2 sezony. Koszt tloka =400zl. Jesli moto bierze udzial w zawodach to wymieniasz tlok kilka razy w sezonie.

- Motocykl raczej malo awaryjny, w wiekszosci wymieniasz materialy eksplatacyjne czyli: naped (co 2 sezony), kolcki hamulcowe, zmieniasz plyni eksplatacyjne, nio i zawieszenie co jakis czas trzeba zrobic- uszczelniacze.

- Mnie sie wydaje ze to nie jest moto do spokojnej jazdy, bo albo na wysokim biegu zamula bo zakres obrotow nie lapie max momentu obrotowego i jezdzi sie raczej srednio, albo moto lapie moment obrotowy i rwie do przodu. Pozatym jak ktos chce jezdzic turystycznie to raczej nie wybiera tego motocykla :icon_mrgreen:.

 

Spoko :)

 

Teraz tak - czym sie dokladnie rozni 125 exc od sx? Jaka jest roznica w jezdzie, wadze itd?

Jaka pojemnosc baku ma ktm 125, i ile czasu posmigam po lesie, tzn w ile czasu wszystko spali?

 

Ile kaski musze miec na stroj? Spodnie fox 360 nadadza sie? Kask jakis bardzo dobry chce, bo to najwazniejsze. Zbroka jakas dobra, ochraniacze. Ile trzeba wydac na dosc dobre buty?

 

Jak to jest z mieszaniem oleju z paliwem, ile oleju na 1 litr sieki?

Motcykle pod wzdledem budowy sa do siebie bardzi zblizone (od roku 2000) nawet bardzo zblizone. Masa motocykli to SX ok 95kg, EXC ok 100kg. Pojemnosc baku: SX 7.5l EXC 8l. Jak przejezdzisz caly zbiornik to gwarantuje Ci ze bedziesz mial dosc juz tego dnia :icon_mrgreen:. Bo to jest kilka godzin ostrej jazdy w terenie.

 

Co do ciuchow:

 

kask : ok 500zl - tu nie ma co oszczedzac !! ja mam AGV RC5 PRO - bardzo dobry i w miare tani kask

buty : ok 500zl - uznana i niedroga marka to FORMA.

zbroja :ok 250-300zl

spodnie : 250-400zl

rekawice : 70-100zl

nakolanniki : ok 150zl

kurtka : na poczatek stara kurtka ortalionowa wystarczy :biggrin:

 

stosunek mieszanki z paliwem to 1:40 na lesnych drogach i w lekkim terenie, a jak jedziesz w duze blota gdzie max non stop max gaz na niskich biegrach to nawet 1:25. Olej niestety jest drogi bo: Castrol R2 kosztuje 42zl i conajmniej taki mozesz lac. Inny lepszeyolej to: Motul800 ok 50zl/1l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak jak w czterosuwach KTM'a, fabryka zaleca przegląd ew. wymiane tłoka po wypaleniu okreslonej ilości paliwa? Bo to byłoby sensowne, jeżdżę spokojnie (choć podobno tym sie nie da) to mniej pali ale i mniej się zużywa. Jeżdzę ostro, to pali więcej i proporcjonalnie szybciej się zużywa. Czy może jest sens zmieniać tłok dopiero gdy pomiar ciśnienia sprężania wykaże jakąś dolną graniczną wartość.

Izwienitie za :) ale chciałem skorzystać z okazji przeglądania tego tematu przez znawców terenu i maszyn 2t, także z nikasilem.

Pozdrawiam.

Tomek Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może jest sens zmieniać tłok dopiero gdy pomiar ciśnienia sprężania wykaże jakąś dolną graniczną wartość.

 

O ile wiem chodzi o zmęczenie materiałowe i ryzyko rozpadnięcia tłoka a więc sam pomiar kompresji nie jest miarodajny. Można zakładać sytuację że kompresja jest jeszcze ok ale tłok przelatał już wiele godzin i wtedy trzeba go wymienić.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku.

Wymiana tłoka raczej nie po liczbie spalonego paliwa a motogodzin.

Zdecydowanie nie ma sensu zmieniać tłoka jak jest już padaką bo nicasil wtedy duzo mocniej się zużywa. A jak sam zapewne wiesz jesli tłok wymienisz odpowiednio wcześnie jest możliwość zrobienia nawet 3-4 tłoków na jednej selekcji. Oszczędność w motocyklu wyczynowym zdecydowanie nie popłaca...

 

Browarny ma całkowitą rację. Wyczyn zrobiony jest tak że kompresja będzie do samego końca (byle ukończyć zawody :)) a potem klapa.

Kolega kupił YZ..

Miała urwany kawał tłoka a i tak kompresja wynosiła ponad 11Atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...